인터넷 광고의 정보속성이 구매의도에 미치는 영향 - 화장품 소비자를 중심으로

' 인터넷 광고의 정보속성이 구매의도에 미치는 영향 - 화장품 소비자를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • brand preference
  • informationmatch
  • informationreliability
  • internetadvertising
  • 브랜드선호
  • 인터넷광고
  • 정보신뢰성
  • 정보일치성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
119 1

0.0%

' 인터넷 광고의 정보속성이 구매의도에 미치는 영향 - 화장품 소비자를 중심으로' 의 참고문헌

  • 화장품과 소비자정보제공-화장품 표시·광고 제도를 중심으로
    한국소비자원 소비자정책동향 (34) [2012]
  • 한일 IT분야 기업의 광고현황과 광고특성 비교분석: 서버제품 신문광고의 내용분석을 중심으로
    추명하 연세대학교 언론홍보대학원 [2003]
  • 표준국어대사전
    국립국어원 두산동안 [1999]
  • 패션잡지광고의 레이아웃 효과에 관한 연구 - 온라인 잡지광고를 중심으로 -
    황선정 한국패션디자인학회지 13 (2) : 121 ~ 144 [2013]
  • 커뮤니케이션 접점의 다차원적 효과와 이에 대한 소비자 특성의 역할
    조정식 광고학연구 24 (7) : 149 ~ 173 [2013]
  • 제품이미지가 브랜드 선호도에 미치는 요인에 관한 한중 비교연구
    박재기 경영경제연구 33 (1) : 39 ~ 63 [2010]
  • 제품-원산지 일치성지각이 정보탐색행동에 미치는 영향: 호주산 제품을 중심으로
    신봉섭 국제지역연구 13 (4) : 285 ~ 300 [2010]
  • 정보의 일치성 및 관련성이 쇼핑몰 사이트 평가에 미치는 영향동의 효과차이
    오만덕 광고학연구 17 (5) : 255 ~ 266 [2006]
  • 자아 일치성과 기능적 일치성이 관광객 행동의도에 미치는 영향
    구경여 서비스경영학회지 13 (5) : 107 ~ 127 [2012]
  • 인터넷 광고 유형에 따른 침입성 지각 수준 및 광고/제품에 대한 태도 연구
    김정현 광고연구 84 (84) : 5 ~ 28 [2010]
  • 박사
  • 연예인광고모델 속성이 외식브랜드 광고효과에 미치는 영향분석
    김춘곤 경원대학교 일반대학원 [2008]
  • 여성소비자들의 화장품 선호도 및 구매의도에 관한 연구 - 광고소구유형과 광고모델유형을 바탕으로 -
    김수진 소비자정책교육연구 5 (1) : 1 ~ 30 [2009]
  • 스타마케팅을 이용한 광고태도가 브랜드태도 및 구매의도에 미치는 영향:대명리조트 비발디파크 오션월드를 중심으로
    김효경 손수진 관광연구 25 (2) : 229 ~ 251 [2010]
  • 소비자 구매행동의 변화에 따른 우유 패키지디자인의 변화와 미래방향성에 대한 연구 - 시유(흰 우유)를 중심으로 -
    정병국 브랜드디자인학연구 6 (2) : 90 ~ 107 [2008]
  • 선제적 산업 위험 평가 시리즈(11)-국내 화장품시장 전망 및 리스크요인 분석
    안혜영 하나산업정보 (34) [2010]
  • 박사
  • 브랜드 인지도 수준에 따른 긍정적 정보와 부정적 정보의경쟁 브랜드 평가 영향: 제품군별 차이
    현소은 상품학연구 29 (1) : 45 ~ 54 [2011]
  • 브랜드 이미지가 브랜드 태도 및 충성도에 미치는 영향 -커피전문점을 중심으로-
    하대용 한국산학기술학회논문지 14 (5) : 2198 ~ 2206 [2013]
  • 남성 화장품 브랜드 선호도, 디자인 선호도 및 원산지 선호도의 관계 - 국내외 브랜드 헤라, 보닌, 랩 시리즈, 키엘, 비오템을 중심으로 -
    한정민 디자인융복합연구(구.인포디자인이슈) 11 (4) : 193 ~ 207 [2012]
  • 구조방정식모형 분석
    김계수 한나래 출판사 [2011]
  • 박사
  • 광고기획 & 제작
    양영종 한경사 : 56 ~ [2005]
  • Trust as a social reality
    Lewis, J. D. Social Forces 63 (4) : 967 ~ 985 [1985]
  • The Structure of Value : Accounting for Taste, in Affect and Cognition : The Seventeenth Annual Carnegie Symposium on Cognition
    Mandler, G. Erlbaum : 3 ~ 36 [1982]
  • The Impact of Initial ConsumerTrust on Intentions to Transact with a Web Site: A Trust Building Model
    McKnight, D. H. Journal of Strategic Information System 11 : 297 ~ 323 [2002]
  • The Development of Brand Loyalty
    Tucker, W. T. Journal of Marketing Research 1 (3) : 32 ~ 35 [1964]
  • Product-class Effects on Brand Commitment and Brand Outcomes : The Role of Brand Trust and Brand Affect
    Chaudhuri, A. Journal of Brand Management 10 (1) : 33 ~ 58 [2002]
  • Perceived usefulness, perceived ease of use, and user acceptance of information technology
    Davis, F. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • National Image and Competitive Advantage : The Theory and Practice of Country of Origin Effect
    Faffe, E. D. School Press [2006]
  • National Image and Competitive Advantage
    Jaffe, E. D. School Press [2006]
  • Measurement of specific interpersonal trust: construction and validation of a scale to assess trust in a specific other
    Johnson-George, C. Journal of Personality and Social Psychology 43 : 1306 ~ 1317 [1982]
  • Measurement of Trust in Salesperson-Customer Relationships in Direct Selling
    Young, L. The Journal of Personal Selling & Sales Management 23 (3) : 253 ~ 269 [2003]
  • Marketing: Real People, Real Choices
    Solomon, M. R. Prentice Hall [2009]
  • Marketing Management Analysis, Planning Implementation, and Control
    Kotler, P. Prentice Hall Intention, Inc [1988]
  • Managing brand equity
    Aaker, D. A. Press [2009]
  • Investigating the Influence of Perceived Usefulness and Self-Efficacy on Online WOM Adoption Based on Cognitive Dissonance Theory: Stick to Your Own Preference VS. Follow What Others Said
    이정현 Asia Pacific Journal of Information Systems 23 (3) : 131 ~ 154 [2013]
  • Factors Influencing Customer Trust in Salespersons in a Developing Country
    Andaleeb, S. S. Journal of International Marketing 4 (4) : 35 ~ 52 [1996]
  • Dimensions of Brand Personality Attributions : A Person-Centric Aproach in the German Cultural Context
    Bonsnjak, M Social Behavior & Personality : An Internationl J 35 (3) : 303 ~ 316
  • Determinats of Long-Term Orientation in Buyer-Seller Relationship
    Ganesan, S. Journal of Marketing 58 (2) : 1 ~ 19 [1994]
  • Country image : Halo or summary construct?
    Han, C. M. Journal of Marketing 26 : 22 ~ 29 [1989]
  • Consumer Evaluations of Brand Extensions
    Aaker, D. A. Journal of Marketing 54 (1) : 27 ~ 41 [1990]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F The Dryden Press [1986]
  • Construction and validation of a scale to measure celebrity endorser’s perceived expertise, trustworthiness, and attractiveness
    Ohanian, R. Journal of Advertising 19 (3) : 39 ~ 52 [1990]
  • Celebrity spokesperson and brand congruence : An assessment of recall and affect
    Misra, S. Journal of Business Research 21 : 159 ~ 173 [1990]
  • Belief, Attitude, Intention, and Behavior : An Introduction to Theory and Research, Reading
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]
  • Attitudes towards objects as predictors of single and multiple behavioral criteria
    Fishbein, M. Psychological Review 81 : 59 ~ 74 [1974]
  • An exploratory assessment of situational effects in buyer behavior
    Belk, R. W. Journal of Marketing Research : 156 ~ 163 [1974]
  • An Emprical Analysis of the Antecedents of Electronic Commerce Service Continuance
    Bhattacherjee, A. Decision Support Systems 32 (2) : 201 ~ 214 [2001]
  • An Assessment of The Relationship Between Service Quality and Customer Satisfaction in the Formation of Consumers’Purchase Intention
    Tayor, S. A. Journal of Retailing 70 (2) : 163 ~ 178 [1994]
  • ACR Fwllow Speech
    Bagozzi, R. P. Association for Consumer Research : 8 ~ 11 [1998]
  • A Partial Least Squares Latent Variable Modeling Approach for Measuring Interaction Effects : Results from a Monte Carlo Simulation Study and an Electronic-Mail Emotion Adoption Study
    Chin, W. W. Information systems Research 14 (2) : 189 ~ 217 [2003]
  • 2008 소비자 행태 조사