휴먼브랜드 특성 척도개발

논문상세정보
' 휴먼브랜드 특성 척도개발' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • awareness
  • human brand
  • humanbrandcharacters
  • preferences
  • scalesdevelopment
  • 선호도
  • 인지도
  • 척도 개발
  • 휴먼브랜드
  • 휴먼브랜드특성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
11,237 3

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' 휴먼브랜드 특성 척도개발' 의 참고문헌

  • 박사
  • 후보이미지의 정치적 영향력에 대한 사회 인지론적 설명: 15대 대통령 선거를 중심으로
    이준웅 한국언론학보 43 (2) : 243 ~ 284 [1998]
  • 한류스타의 광고모델 속성이 기업이미지, 신뢰, 그리고 고객 충성도에 미치는 영향 분석을 통한 한류스타마케팅 필요성에 관한 연구* - Lotte Hotel & Resort를 찾는 일본인 관광객 중심으로
    김성섭 호텔경영학연구 18 (4) : 217 ~ 243 [2009]
  • 컨벤션 개최 목적에 따른 회의유형별 컨벤션 참가자의 선택속성 및 만족도에 관한 인식차이 연구
    이태숙 관광연구 24 (5) : 85 ~ 105 [2009]
  • 정치인과 CEO의 이미지에 관한 연구: 인지적, 감정적 요소의 구성과 효과
    박동진 최영재 홍보학연구 16 (3) : 250 ~ 272 [2012]
  • 박사
  • 유명 광고모델의 브랜드 자산에 관한 연구 : 척도 개발과 타당성 검증을 중심으로
    박범길 한국광고홍보학보 11 (2) : 155 ~ 192 [2009]
  • 연예인 광고모델 속성이 외식브랜드에 미치는 광고효과분석
    김춘곤 유희경 호텔관광연구 10 (3) : 18 ~ 36 [2008]
  • 소비자의 개인적 성격 특성과 휴먼브랜드애착및 충성도와의 관계: 빅파이브(Big Five) 성격 모형을 중심으로
    김봉철 안주아 최양호 광고연구 77 (77) : 173 ~ 195 [2007]
  • 소비자 욕구충족성과 스타 속성이 스타브랜드 애착과 후원브랜드에 대한 소비자반응에 미치는 영향
    안광호 아시아마케팅저널 12 (1) : 51 ~ 79 [2010]
  • 브랜드 퍼스낼리티-브랜드 동일시-브랜드자산 모형:이용자와 비이용자간 차이에 대한 탐색적 연구
    이유재 마케팅연구 17 (3) : 1 ~ 33 [2002]
  • 브랜드 성격이 브랜드 애착에 미치는 영향:커뮤니티 몰입도에 따른 차이 비교
    성영신 한국심리학회지: 소비자·광고 5 (3) : 2 ~ 2 [2004]
  • 브랜드 개성을 통한 광고전략 연구
    김정구 광고학연구 9 (1) : 37 ~ 52 [1998]
  • 매스미디어를 통한 정치인 이미지 형성노력이 유권자에게 미치는 영향에 관한 연구- 2006. 5. 31 서울시장 선거를 중심으로
    양해술 정수연 정치커뮤니케이션연구 5 : 107 ~ 142 [2006]
  • 관광마케팅 툴로서 대중스타: 일본대중스타와 한국 대학생 팬을 중심으로
    양승훈 호텔경영학연구 18 (2) : 221 ~ 239 [2009]
  • Understanding the use of celebrity endorsers for hospitality firms
    Magnini, Vincent P. Journal of Vacation Marketing 14 (1) : 57 ~ 69 [2008]
  • Toward an Adequate Taxonomy of Personality Attributes : Replicated Factor Structure in Peer Nomination Personality Ratings
    Norman, Warren T The Journal of Abnormal Social Psychology 66 (6) : 574 ~ 583 [1963]
  • Third-Party Organization Endorsement of Products : An Advertising Cue Affecting Consumer Prepurchase Evaluation of Goods and Services
    Dean, Dwane H Journal of Advertising 30 (4) : 41 ~ 57 [2001]
  • The impact of celebrity spokespersons' perceived image on consumers intention to purchase
    Ohanian, Roobina Journal of Advertising Research 31 (1) : 46 ~ 54 [1991]
  • The description and measurement of personality
    Cattell, R. B. World Book Company [1946]
  • The Use of Dead Celebrities in Advertising and Marketing
    Petty, Ross D Journal of Advertising 38 (4) : 37 ~ 49 [2009]
  • The Role of Brand Personality in Charitable Giving : An Assessment and Validation
    Venable, Beverly T. Journal of the Academy of Marketing Science 33 (3) : 295 ~ 312 [2005]
  • The Presentation of CEOs in the Press, 1990-2000: Increasing Salience, Positive Valence, and a Focus on Competency and Personal Dimensions of CEO Image
    Park, Dong Jin Journal of Public Relations Research 16 (1) : 93 ~ 125 [2004]
  • The Impact of Physically Attractive Models on Advertising Evaluations
    Baker, Michael J Journal of Marketing Research 14 (4) : 538 ~ 555 [1977]
  • The Image and the Vote: The Effect of Candidate Presentation on Voter Preference
    McCafferty American Journal of Political Science 30 (1) : 108 ~ 127 [1986]
  • Selecting Celebrity Endorsers : The Practitioner's Perspective
    Erdogan, Zafer B. Journal of Advertising Research 41 (3) : 39 ~ 48 [2001]
  • Schematic Assessments of Presidential Candidates
    Miller, Arthur H. American Political Science Review 80 (2) : 521 ~ 540 [1986]
  • Review of Personality and Social Psychology
    Goldberg, Lewis R Sage : 141 ~ 165 [1981]
  • Personality: Theory and Research
    Pervin, Lawrance A John Wiley and Sons [1996]
  • Personality Structure : Emergence of the Five-Factor Model
    Digman, John M Annual Review of Psychology 41 : 417 ~ 440 [1990]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, Richard P Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1988]
  • Measuring BrandPower: Validating a Model for Optimizing Brand Equity
    Kevin L.Keller Na woon bong Journal of Product and Brand Management 8 (3) : 170 ~ 184 [1999]
  • Innovative E-Commerce Site Design : A Conceptual Model to Match Consumer MBTI Dimensions to Web-Site Design
    Cunningham, David Journal of Internet Commerce 6 (3) : 1 ~ 27 [2008]
  • Human brands : Investigating antecedents to consumers’ strong attachments to celebrities
    Thomson, Matthew Journal of Marketing 70 (3) : 104 ~ 119 [2006]
  • Human Brand in Sport : Alhlete Brand Personality and Identification
    Carlson, Brad D. Journal of sport Management 27 : 193 ~ 206 [2013]
  • High Visibility: Transforming Your Personal and Professional Brand
    Rein, Irving Mcgraw-Hill [2005]
  • Elvis: Dead and loving it: The influence of attraction, nostalgia, and risk in dead celebrity attitude formation
    Evans, Robert D. Journal of Management and Marketing Research 3 : 1 ~ 13 [2010]
  • Domains and Facets : Hierarchical Personality Assessment Using the Revised NEO Personality Inventory
    Costa, Paul T Journal of Personality Assessment 64 (1) : 21 ~ 50 [1995]
  • Dimensions of Brand Personality
    Aaker, Jennifer L Journal of Marketing Research 34 (3) : 347 ~ 356 [1997]
  • Construction and validation of a scale to measure celebrity endorsers' perceived expertise, trustworthiness, and attractiveness
    Ohanian, Roobina Journal of Advertising 19 (3) : 39 ~ 52 [1990]
  • Consistency of the Factorial Structures of Personality Ratings from Different Sources
    Fiske, Donald W The Journal of Abnormal and Social Psychology 44 (3) : 329 ~ 344 [1949]
  • Comparison of EPI and Psychoticism Scales with Measures of the Five-Factor Model of Personality
    McCrae, Robert R Personality and Individual Differences 6 (5) : 587 ~ 597 [1985]
  • Celebrities' impact on branding
    Schlecht, Christina Columbia Business School 15 (1) : 1 ~ 13 [2003]
  • Bringing the candidate into models of candidate evaluation
    Funk, Carolyn L The Journal of Politics 61 (3) : 700 ~ 720 [1999]
  • Brand Personality: How to Make the Metaphor Fit?
    Caprara, Gian V. Journal of Economic Psychology 22 (3) : 377 ~ 395 [2001]
  • A Paradigm for Developing Better Measures of Marketing Constructs
    Churchill, Gilbert A Journal of marketing research 16 (1) : 64 ~ 73 [1979]