소비자의 자아 연결성과 구전 내용의 방향성에 따른구전효과에 관한 연구

김경호 2014년
논문상세정보
' 소비자의 자아 연결성과 구전 내용의 방향성에 따른구전효과에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • brand attitude
  • self-conceptconnection
  • valenceofwommessage
  • word-of-mouth
  • 구전
  • 구전내용의방향성
  • 브랜드 태도
  • 자아연결성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 소비자의 자아 연결성과 구전 내용의 방향성에 따른구전효과에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 페이스북 팬페이지에 대한 이용자의 감정적 애착이 온라인 구전의도에 미치는 영향에 관한 연구 :소비자-브랜드 관계 만족의 매개효과를 중심으로
    이경렬 광고학연구 24 (8) : 31 ~ 50 [2013]
  • 제품지식이 적은 소비자의 원산지 정보및 광고모델 정보 활용전략: 정보처리동기와 제품유형의 조절적 역할을 중심으로
    박찬욱 마케팅연구 16 (2) : 49 ~ 68 [2001]
  • 제품 관여도 및 제품 지식에 따른 온라인 구전정보 활용 연구
    김성훈 광고학연구 14 (1) : 257 ~ 280 [2003]
  • 외국구전과 국내구전이 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구
    김경호 소비자학연구 24 (4) : 23 ~ 46 [2013]
  • 온라인에서의 구전커뮤니케이션이 상표평가에 미치는 영향에 관한 연구: 상표사용후기와 답글을 중심으로
    박찬 소비자학연구 17 (1) : 73 ~ 93 [2006]
  • 온라인에서 양면구전이 소비자의 브랜드 태도에 미치는 영향
    전성률 마케팅연구 27 (1) : 45 ~ 66 [2012]
  • 온라인 환경에서의 정보특성이 구전효과에 미치는 영향에 관한 연구 : 소비자 제품지식의 조절효과를 중심으로
    이은영 광고학연구 16 (2) : 145 ~ 171 [2005]
  • 온라인 구전정보의 방향성과 유형이 구매영향력에 미치는효과: 한국과 미국의 국제비교
    이태민 마케팅연구 21 (1) : 29 ~ 56 [2006]
  • 온라인 구전정보가 관람 의도에-‘기대’를 중심으로
    성영신 광고연구 57 : 31 ~ 52 [2002]
  • 온라인 구전의 수용에 관한 연구- 온라인 쇼핑몰의 사용후기를 중심으로
    차태훈 광고연구 72 (72) : 223 ~ 252 [2006]
  • 소비자행동론
    이학식 법문사 [2010]
  • 사용자 만족과 감정적 애착의 이론적 통합 모형에 관한 실증적 연구
    이인성 경영학연구 37 (5) : 1171 ~ 1203 [2008]
  • 브랜드 커뮤니티가 소비자 태도에 미치는 영향
    이문규 마케팅연구 19 (3) : 197 ~ 224 [2004]
  • 부정적 구전정보의 유형에 따른 구전효과의 차이에 관한 연구
    전성률 소비자학연구 14 (4) : 2 ~ 44 [2003]
  • 구전효과가 소비자 제품 선택에 미치는 영향에 대한연구
    정재학 마케팅연구 19 (3) : 1 ~ 20 [2004]
  • 구전정보의 특성과 구전효과의관계
    김창호 광고연구 35 (2) : 55 ~ 76 [1997]
  • ‘Word-of-Mouth’ Advertising in Selling New Products
    Brooks Jr., R. C. Journal of Marketing 22 (2) : 154 ~ 161 [1957]
  • ‘My’ Brand or ‘Our’ Brand : The Effects of Brand Relationship Dimensions and Self-Construal on Brand Evaluations
    Swaminathan, V. Journal of Consumer Research 34 (2) : 248 ~ 259 [2007]
  • You Are What They Eat : The Influence of Reference Groups on Consumers’ Connections to Brands
    Escalas, J. E. Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 339 ~ 348 [2003]
  • Wordof- mouth Processes within a Services Purchase Decision Context
    Bansal, H. S Journal of Service Research 3 (2) : 166 ~ 177 [2000]
  • Word-of-Mouth for Movies : Its Dynamics and Impact on Box Office Revenue
    Liu, Y. Journal of Marketing 70 (3) : 74 ~ 89 [2006]
  • Word-of-Mouth Effects on Short-Term and Long-Term Product Judgments
    Bone, P. F. Journal of Business Research 32 (3) : 213 ~ 223 [1995]
  • Word of Mouth Communication within Online Communities : Conceptualizing the Online Social Network
    Brown, J. Journal of Interactive Marketing 21 (3) : 2 ~ 20 [2007]
  • The Social Psychology of Intergroup Relations
    Tajfel, H. Brooks/Cole : 33 ~ 48 [1979]
  • The Secrets Word-of-Mouth Marketing
    Silverman, G. AMACOM Books [2001]
  • The Role and Measurement of Attachment in Consumer Behavior
    Ball, D. Journal of Consumer Psychology 1 (2) : 155 ~ 172 [1992]
  • The Planning Horizons and Sources of Information Used by Pleasure Vacationers
    Gitelson, R. J. Journal of Travel Research 21 (3) : 2 ~ 7 [1983]
  • The Persuasion Knowledge Model : How People Cope with Persuasion Attempts
    Freistad, M. Journal of Consumer Research 21 (1) : 1 ~ 31 [1994]
  • The Nature of Prejudice
    Allport G. W. Addison-Wesley [1954]
  • The Fall of Advertising and the Rise of PR
    Ries, A. HarperCollins [2009]
  • Social Ties and Word-of-Mouth Referral Behavior
    Brown, J. J. Journal of Consumer Research 14 (3) : 350 ~ 362 [1987]
  • Should a Company Have Message Boards on Its Web Site?
    Chiou, J. Journal of Interactive Marketing 17 (3) : 50 ~ 61 [2003]
  • Self-construal, reference groups, and brand meaning
    Escalas, J. E. Journal of Consumer Research 32 (3) : 378 ~ 389 [2005]
  • Self-concept in consumer behavior:A critical review
    Sirgy, M. J. Journal of Consumer Research 9 (3) : 287 ~ 300 [1982]
  • Postpurchase Communications by Consumers
    Swan, J. E Journal of Retailing 65 (4) : 516 ~ 533 [1989]
  • Possessions and Self
    Belk, R. John Wiley & Sons [1988]
  • Perceived Risk, Sociometric Integration, and Word-of-Mouth in the Adoption of a New Food Product, in Risk Taking and Information Handling in Consumer Behavior
    Arndt, J. Graduate School of Business Administration, Harvard University [1967]
  • Online Reviews: Do Consumers Use Them? in Advances in Consumer Research
    Chatterjee, P. Association for Consumer Research : 129 ~ 133 [2001]
  • On the social nature of nonsocial perception : The mere ownership effect
    Beggan, J. K. Journal of Personality and Social Psychology 62 (2) : 229 ~ 237 [1992]
  • Negativity and Extremity Biases in Impression Formation : A Review of Explanations
    Skowronski, J. J. Psychological Bulletin 105 (1) : 131 ~ 142 [1989]
  • Negativity Bias, Negativity Dominance, and Contagion
    Rozin, P. Personality and Social Psychology Review 5 (4) : 296 ~ 320 [2001]
  • Negative word-ofmouth by dissatisfied consumers : a pilot study
    Richins, M. L. Journal of Marketing 47 (1) : 68 ~ 78 [1983]
  • Narrative Processing: Building Consumer Connections to Brands
    Escalas, J. E. Journal of Consumer Psychology 14 (1&2) : 168 ~ 180 [2004]
  • Linguistic Intergroup Bias : Evidence for In-group-Protective Motivation
    Maass, A. Journal of Personality and Social Psychology 71 (3) : 512 ~ 526 [1996]
  • Information Direction, Website Reputation and eWOM Effect: A Moderating Role of Product Type
    Park, C. Journal of Business Research 62 (1) : 61 ~ 67 [2009]
  • In-group bias in the minimal intergroup situation : A cognitive-motivational analysis
    Brewer, M. B. Psychological Bulletin 86 (2) : 307 ~ 324 [1979]
  • Impact of Online Consumer Reviews on Sales : The Moderating Role of Product and Consumer Characteristics
    Zue, F. Journal of Marketing 74 (2) : 133 ~ 148 [2010]
  • How word-of-mouth advertising works
    Dichter, E. Harvard Business Review 44 (6) : 147 ~ 166 [1966]
  • Factors of Source Credibility
    Whitehead Jr., J. L. Quarterly Journal of Speech 54 (1) : 59 ~ 63 [1968]
  • Factors Affecting Cognitive Resistance to Advertising
    Wright, P. Journal of Consumer Research 2 (1) : 1 ~ 9 [1973]
  • Electronic word-of-mouth via consumer-opinion platforms : What motivates consumers to articulate themselves on the internet?
    Hennig-Thurau, T. Journal of Interactive Marketing 18 (1) : 38 ~ 52 [2004]
  • Effects of word-of-mouth and product attribute information on persuasion: An Accessibility-Diagnosticity Perspective
    Herr, P. M. Journal of Consumer Research 17 (4) : 454 ~ 462 [1991]
  • Effects of Framing on Evaluation of Comparable and Noncomparable Alternatives by Expert and Novice Consumers
    Bettman, J. R. Journal of Consumer Research 14 (2) : 141 ~ 154 [1987]
  • Dimensions of brand personality
    Aaker, J. L Journal of Marketing Research 34 (3) : 347 ~ 356 [1997]
  • Customer Satisfaction and Word of Mouth
    Anderson, E. Journal of Service Research 1 (1) : 5 ~ 17 [1998]
  • Cultural Variations in Country of Origin Effects
    Gurhan-Canli, Z Journal of Marketing Research 37 (3) : 309 ~ 317 [2000]
  • Consumers’ Use of Persuasion Knowledge : The Effects of Accessibility and Cognitive Capacity on Perceptions of an Influence Agent
    Campbell, M. C Journal of Consumer Research 27 (1) : 69 ~ 83 [2000]
  • Consumers and their brands : developing relationship theory in consumer research"
    Fournier, S. Journal of Consumer Research 24 (4) : 343 ~ 353 [1998]
  • Building brand community
    McAlexander, J. H. Journal of Marketing 66 (1) : 38 ~ 54 [2002]
  • Brand synthesis : The multidimensionality of brand knowledge
    Keller K. L. Journal of Consumer Research 29 (4) : 595 ~ 600 [2003]
  • Brand community
    Muniz, A. M. Journal of Consumer Research 27 (4) : 412 ~ 432 [2001]
  • Brand Attachment and Brand Attitude Strength : Conceptual and Empirical Differentiation of Two Critical Brand Equity Drivers
    Park, C. W. Journal of Marketing 74 (6) : 1 ~ 17 [2010]
  • An Attribution Explanation of the Disproportionate Influence of Unfavorable Information
    Mizerski, R. W. Journal of Consumer Research 9 (3) : 301 ~ 310 [1982]
  • A Test of Services Marketing Theory : Consumer Information Acquisition Activities
    Murray, K. B. Journal of Marketing 55 (1) : 10 ~ 25 [1991]