국제광고를 통한 글로벌 브랜드 포지셔닝 전략

논문상세정보
' 국제광고를 통한 글로벌 브랜드 포지셔닝 전략' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • andsusceptibilitytoglobalconsumerculture
  • globalbrandpositioning
  • involvement
  • 관여도
  • 글로벌 소비자 문화 수용성
  • 글로벌브랜드포지셔닝
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,832 0

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' 국제광고를 통한 글로벌 브랜드 포지셔닝 전략' 의 참고문헌

  • 환경 관여도, 자기-감시 및 이성적/감성적 소구에 따른 그린 광고 효과
    이상빈 광고홍보연구 7 (1) : 79 ~ 100 [1999]
  • 해외 빌보드 광고가 국내 소비자의 브랜드 글로벌성 인식과 브랜드 판단에 미치는 영향: 관여도의 매개역할을 중심으로
    전종우 언론과 사회 21 (4) : 194 ~ 237 [2013]
  • 한ㆍ중소비자의 글로벌 브랜드선호도와 구매의도에 관한 비교연구
    진남 국제지역연구 12 (2) : 227 ~ 250 [2008]
  • 박사
  • 소비자행동론
    임종원 경문사 [2006]
  • 브랜드 세계화
    한층민 21세기북스 [1995]
  • 브랜드 개성의 유형과 영향요인에 관한 연구
    김유경 광고연구 : 29 ~ 53 [2000]
  • 글로벌통합과 기업성과: 글로벌제조산업의 경우
    김광수 국제경영연구 14 (3) : 113 ~ 139 [2003]
  • 글로벌디자인을 위한 글로벌 시장 세분화-글로벌소비자문화 의미 이동을 기반으로-
    양종열 감성과학 7 (1) : 83 ~ 95 [2004]
  • 글로벌 포지셔닝 광고의 이용 상황과 특성: TV광고를 중심으로
    이철 소비자학연구 13 (4) : 149 ~ 167 [2002]
  • 글로벌 소비자문화 수용성에 관한 연구-타당성과 소비자동조성 및 글로벌 패션브랜드 구매태도와의 관련성-
    전경숙 한국의류학회지 33 (9) : 1419 ~ 1429 [2009]
  • 글로벌 브랜드 포지셔닝 전략이 브랜드 인식과 구매의도에 미치는 영향 -브랜드 본국 소비자를 중심으로
    천용석 광고연구 92 (92) : 135 ~ 173 [2012]
  • 국제광고 전략의 적용과 시행방법의 적합성에 대한 연구: 한, 중, 미 현지인 광고실무자를 중심으로
    이상훈 광고학연구 15 (5) : 201 ~ 220 [2004]
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  • The Effects of Brand Globalness and Manufacturing Country Image on Consumer Attitudes and Purchase Intentions
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  • The Changing Advertising World
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  • Susceptibility to global consumer culture : A three-dimensional scale
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  • Strategic Brand Management
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  • Principles of Marketing
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  • Managing Brand Equity
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  • International Advertising Strategies : Global Commitment to Local Vision
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  • Improving media decisions in China: a targetability and cost-benefit analysis
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  • How perceived brand globalness creates brand value
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  • How advertising works : A planning model
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  • Evaluation of Brand Extensions : The Role of Product Feature Similarity and Brand Concept Consis tency
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  • Does attitude toward the ad effect brand attitude under a brand evaluation set?
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  • Customizing Global Marketing
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  • Cross-national applicability of a perceived quality model
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  • Consumer response to television commercials: The impact of involvement and background music on brand attitude formation
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  • Consumer Evaluations of Brand Extension
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  • Consumer Behavior
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  • Conceptualization and operationalization of involvement
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  • Chinese consumer readings of global and local advertising appeals
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  • Building Strong Brands
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  • Brand Positioning Through Advertising in Asia, North America, and Europe : The Role of Global Consumer Culture
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  • Being in the world : globalization and lovalization, Thoery
    Friedman, J. Culture and Society 7 : 311 ~ 328 [1990]
  • Are product attitude beliefs the only mediator of advertising effects on brand attitude?
    Mitchell, A Journal of Marketing Research 18 : 318 ~ 313 [1981]
  • An empirical examination of the structural antecedents of attitude toward the ad in an advertising pretesting context
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  • Affective and Cognitive Antecedents of Attitude Toward the Ad, Information Processing Research in Advertising, Hillsadle
    Lutz, R. J. Lawreence Erlbaum [1983]
  • Advertising Standardization
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  • A content analysis of advertising strategies
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