SNS상의 공유행동에 영향을 미치는 요인

' SNS상의 공유행동에 영향을 미치는 요인' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • expectedloneliness
  • expectedpositiveemotion
  • facebook
  • self-expression
  • sharing activities
  • sns
  • social capital
  • theory of planned behavior
  • word-of-mouth
  • 결속적 사회자본
  • 계획된 행동이론
  • 공유
  • 교량적 사회자본
  • 구전효과
  • 사회자본
  • 예상된긍정적감정
  • 예상된외로움
  • 자기표현
  • 페이스북
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' SNS상의 공유행동에 영향을 미치는 요인' 의 참고문헌

  • 확장된 계획행동이론을 이용한 스키리조트 방문객의 의사결정과정 연구
    이재석 호텔관광연구 12 (4) : 1 ~ 19 [2010]
  • 페이스북광고의 효과에 관한 실증적 연구 - 노출형광고와 “좋아요” 메시지의 광고효과의 차이를 중심으로
    이경렬 미디어 경제와 문화 10 (4) : 39 ~ 84 [2012]
  • 조절적합메시지가 소비자반응에 미치는 영향 : 조절초점의 매개된 조절효과
    김주석 한국광고홍보학보 14 (4) : 141 ~ 176 [2012]
  • 인터넷 구매의도를 결정하는 요인들:융합 Flow-TPB(Theory of Planned Behavior) 모델
    강재원 언론과학연구 6 (1) : 5 ~ 42 [2006]
  • 온라인 소셜 미디어와 참여적 사회 자본: 한국과 미국 대학생의 연결적 vs. 결속적 이용을 중심으로
    금희조 한국방송학보 24 (5) : 9 ~ 46 [2010]
  • 소셜미디어를 이용한 모바일광고가 제품태도에미치는 영향 : 수용자의 자기표현(Self-presentation) 욕구와 미디어 차이를 중심으로
    이인성 광고학연구 24 (3) : 155 ~ 172 [2013]
  • 소셜미디어 이용에 영향을 미치는 요인과 사회자본에 대한 연구: 계획된 행동이론을 적용한 매개모델분석
    윤미선 방송과 커뮤니케이션 13 (2) : 5 ~ 44 [2012]
  • 소셜네트웍서비스에서의 공유행위와 영향요인에 대한 연구
    김용찬 한국언론학보 56 (3) : 28 ~ 50 [2012]
  • 소셜 미디어에서 개인의 심리 및 사회적 동기요인이 정보공유의도에 미치는 영향
    이동만 인터넷전자상거래연구 11 (2) : 1 ~ 21 [2011]
  • 소셜 미디어 시대, 우리는 행복한가?: 소셜 미디어 이용이 사회 자본과 정서적 웰빙에 미치는 영향
    금희조 한국방송학보 25 (5) : 7 ~ 48 [2011]
  • 기아 돕기 캠페인에서 공감적 관심과 긍ㆍ부정 프레이밍이 미치는 영향: 예기된 정서와 행위 의도를 중심으로
    이승조 한국언론정보학보 56 (4) : 156 ~ 174 [2011]
  • 공적자기의식과 나르시시즘이 페이스북 브랜드 팬페이지의 공유의도에 미치는 영향: 브랜드 컨셉의 조절효과 분석
    최자영 마케팅연구 28 (2) : 65 ~ 86 [2013]
  • Worldwide social network users: 2013 Forecast and comparative estimates. eMarketer
  • UNDERSTANDING AND IMPLEMENTING MOBILE SOCIAL ADVERTISING
    Wais, J. S. International Journal of Mobile Marketing 3 (1) [2008]
  • UCLA Loneliness Scale(Version 3) : Reliability, Validity, and Factor Structure
    Russell. D. W. Journal of Personality Assessment 66 (1) : 20 ~ 40 [1996]
  • The theory of planned behavior
    Ajzen, I. Organizational behavior and human decision processes 50 (2) : 179 ~ 211 [1991]
  • The strength of weak ties
    Granovetter, M. S. American journal of sociology : 1360 ~ 1380 [1973]
  • The spread of emotion via facebook
    Kramer, A. D. Proceedings of the SIGCHI Conference on Human Factors in Computing Syste : 767 ~ 770 [2012]
  • The role of anticipated emotions in the endowment effect
    Zhang, Y. Journal of Consumer Psychology 15 (4) : 316 ~ 324 [2005]
  • The power of"Like" : How brands reach(and influence)fans through social-media marketing
    Lipsman, A. Journal of Advertising research 52 (1) : 40 ~ [2012]
  • Social software building blocks
    Smith, G. Retrieved November, 5, 2010 [2007]
  • Social network sites: Definition, history, and scholarship
    Boyd, D Journal of Computer-Mediated Communication 13 (1) : 210 ~ 230 [2007]
  • Social capital, self-esteem, and use of online social network sites, A longitudinal analysis
    Steinfield, C. Journal of Applied Developmental psychology 29 (6) : 434 ~ 445 [2008]
  • Social capital online: Collective use of the Internet and reciprocity as lubricants of democracy
    Kobayashi, T. Information, Community & ociety 9 (5) : 582 ~ 611 [2006]
  • Social capital in the creation of human capital"
    Coleman, J. S. American Journal of Sociology 94 : 95 ~ 120 [1988]
  • Social Networking Service(SNS) 사용자의 정보공유에 영향을 주는 동기요인에 관한 연구
    김상현 e-비즈니스연구 11 (3) : 327 ~ 346 [2010]
  • Self-presentation 2. 0 : Narcissism and self-esteem on Facebook
    Mehdizadeh, S. Cyberpsychology, Behavior, and Social Networking 13 (4) : 357 ~ 364 [2010]
  • Selective self-presentation in computer-mediated communication : Hyperpersonal dimensions of technology, language, and cognition
    Walther, J. B. Computers in Human Behavior 23 (5) : 2538 ~ 2557 [2007]
  • SNS상에서의 자기표현행위가 오프라인 대인관계 및 지속사용의도에 미치는 영향 분석 연구
    마은정 지식경영연구 14 (2) : 25 ~ 48 [2013]
  • SNS사용자의 외로움, 자기노출, 사회적 지지 그리고 삶의 만족에 관한 실증연구
    이경탁 인터넷전자상거래연구 13 (2) : 19 ~ 39 [2013]
  • SNS 콘텐츠의 감성이 사용자의 감정상태에 미치는 영향: 페이스북 뉴스피드를 중심으로
    김선정 사이버커뮤니케이션학보 29 (1) : 5 ~ 43 [2012]
  • SNS 이용자들의 온라인 구전(eWOM) 행동에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 개인적 특성, SNS 특성, 대인적 영향, 사회적 자본을 중심으로
    이시내 한국광고홍보학보 15 (4) : 273 ~ 315 [2013]
  • Role of anticipated regret, intentions and intention stability in adolescent smoking initiation
    Conner, M. British Journal of Health Psychology 11 (1) : 85 ~ 101 [2006]
  • Public displays of connection
    Donath, J. BT Technology Journal 22 (4) : 71 ~ 82 [2004]
  • Online Social Network Sites and the Concept of Social Capital
    Steinfield, C. Frontiers in New Media Research 15 : 115 ~ [2012]
  • On and Off the’ Net: Scales for Social Capital in an Online Era
    Williams, D. Journal of Computer-ediated Communication 11 (2) : 573 ~ 628 [2006]
  • Narcissism, extraversion and adolescents’ self-presentation on Facebook
    Ong, E. Y. Personality and Individual Differences 50 (2) : 180 ~ 185 [2011]
  • Korean version of the revised UCLA Loneliness Scale: Reliability and validity test
    김옥수 대한간호학회지 27 (4) : 871 ~ 879 [1997]
  • Is there social capital in a social network site? : Facebook use and college students’ life satisfaction, trust, and participation1
    Valenzuela, S. Journal of Computer‐ Mediated Communication 14 (4) : 875 ~ 901 [2009]
  • Internet paradox : A social technology that reduces social involvement and psychological well being?
    Kraut, R. American Psychologist 53 (9) : 1017 ~ 1031 [1998]
  • INTENDED BELIEF AND ACTUAL BEHAVIOR IN GREEN COMPUTING IN HONG KONG
    Chow, W. S. Journal of Computer Information Syste 50 (2) [2009]
  • Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education
    Bourdieu, P. Greenwood : 241 ~ 258 [1986]
  • Friends, Fans and Followers : Do Ads Work on Social Networks?
    Lewin, J. E. Journal of Advertising Research 51 (1) : 258 ~ 275 [2011]
  • Emotion-based choice
    Mellers, B. Journal of Experimental Psychology : General 128 (3) : 332 ~ [1999]
  • Does posting Facebook status updates increase or decrease loneliness? An online social networking experiment
    große Deters, F. Social psychological and personality science 4 (5) : 579 ~ 586 [2013]
  • Determinants of consumer engagement in electronic word-of-mouth (eWOM) in social networking sites
    Chu, S. C. International Journal of Advertising 30 (1) : 47 ~ 75 [2011]
  • Computer-mediated communication impersonal, interpersonal, and hyperpersonal interaction
    Walther, J. B. Communication research 23 (1) : 3 ~ 43 [1996]
  • Bowling alone: The collapse and revival of American community
    Putnam, R. D. Simon and Schuster [2001]
  • Bowling alone : America’s declining social capital
    Putnam, R. Journal of Democracy 6 (1) : 65 ~ 78 [1995]
  • Anticipated regret and time perspective : Changing sexual risk-taking behavior
    Richard, R. Journal of Behavioral Decision Making 9 : 185 ~ 199 [1996]
  • A review of Facebook research in the social sciences
    Wilson, R. E. Perspectives on Psychological Science 7 (3) : 203 ~ 220 [2012]