연구논문 : SPA 브랜드의 녹색 마케팅에 따른 브랜드 태도와 녹색 소비행동의도의 차이

논문상세정보
' 연구논문 : SPA 브랜드의 녹색 마케팅에 따른 브랜드 태도와 녹색 소비행동의도의 차이' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 의복
  • brand attitude
  • consumer participation
  • green marketing
  • greenconsump-tionintention
  • productrelevance
  • 녹색마케팅
  • 녹색비소행동의도
  • 브랜드 태도
  • 소비자참여도
  • 제품관련성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문 : SPA 브랜드의 녹색 마케팅에 따른 브랜드 태도와 녹색 소비행동의도의 차이' 의 참고문헌

  • 환경친화적 포장디자인 개발을 위한 가이드라인에 대한 연구
    김미자 브랜드디자인학연구 9 (3) : 287 ~ 296 [2011]
  • 환경을 위한 나눔
  • 환경오염의 심각성 인식, 가치지향성, 메시지 전달방식이 친환경 행동의도에 미치는 영향
    김종흠 한국심리학회지: 소비자·광고 14 (1) : 155 ~ 175 [2013]
  • 한・일 주부들의 친환경 소재 패션상품 구매행동 및 인식 비교
    한승희 복식 59 (8) : 110 ~ 122 [2009]
  • 패션기업의 CSR 활동 적합성 및 활동 동기 인지에 의한 브랜드 태도 형성
    최미영 한국패션디자인학회지 12 (1) : 75 ~ 92 [2012]
  • 패션 산업의 그린마케팅 현황 연구
    성희원 한국의류학회지 34 (3) : 529 ~ 539 [2010]
  • 패션 산업에서의 친환경 디자인
    장남경 복식문화연구 15 (6) : 952 ~ 964 [2007]
  • 친환경 이미지 창출을 위한 기업의 브랜드 커뮤니케이션 전략 연구
    강성중 한국디자인포럼 (29) : 379 ~ 390 [2010]
  • 친환경 이미지 강화를 위한 브랜드의 환경친화적 전략 - 유통브랜드의 매장공간을 중심으로 -
    김수용 브랜드디자인학연구 11 (5) : 181 ~ 192 [2013]
  • 이서현의 에잇세컨즈, 작년 1300억벌었다
    Kim, M Edaily
  • 웰빙 의류상품 구매의도에 의복 추구혜택이 미치는 영향-친환경 의류상품 및 건강 기능성 의류상품을 중심으로-
    홍희숙 한국의류학회지 33 (11) : 1839 ~ 1852 [2009]
  • 우리의 약속
    ZARA ZARA
  • 소비자 참여에 대한 감정적 반응의 차원과 영향에 관한 연구 : 정보교환 참여행동을 중심으로
    박종희 마케팅관리연구 17 (2) : 1 ~ 23 [2012]
  • 사회적 관점에 의한 슬로 패션의 특성과 미적 가치
    노주현 한국의류학회지 35 (11) : 1386 ~ 1398 [2011]
  • 녹색소비자 시장세분화연구: 자아개념과 녹색소비주의 변인들을 중심으로
    신재욱 환경정책 20 (4) : 1 ~ 36 [2012]
  • 녹색성장 전략: 기업의 사회적 책임과 재무적 성과를 동시에 달성하는 방안
    유태영 한국경제연구 28 (1) : 123 ~ 151 [2010]
  • 기업의 사회공헌활동과 기업광고가 기업이미지와브랜드태도형성에 미치는영향력에관한연구
    윤각 광고연구 61 (2003) : 47 ~ 72 [2003]
  • 국제무역 환경 규제에 따른 국내 기업의 대응전략
    임종섭 산업경제연구 24 (2) : 823 ~ 844 [2011]
  • 국내 패션 업체의 그린 마케팅 유형 분류를 통한 지속가능한 그린 패션 마케팅 전략
    홍정민 복식문화연구 18 (5) : 872 ~ 891 [2010]
  • “소비자 - 기업 협력”에 대한 탐색적 연구: 소비자 참여 마케팅 활동 사례의 비판적 고찰
    구혜경 소비자학연구 20 (3) : 99 ~ 133 [2009]
  • Using strategic alliances to develop credible green marketing
    Mendleson, N. Journal of Con-sumer Marketing 12 (2) : 4 ~ 18 [1995]
  • Trends and prospect in fashion retail industry
    Bae, M. Journal of Fashion Business 1 (2) : 98 ~ 101 [1997]
  • The recent tendency of green technology finishing in textile industry by enzymes
    Song, W. S. Fashion Information and Technology 7 : 27 ~ 34 [2010]
  • The influence of sustainability management fit of SPA brand on consumer purchase intention
    Lee, J. Ewha Womans University [2013]
  • The effects of consumer perception of discount store chain's green retailing on store attitude and buying behavior
    Youn, C. Proceeding of Korean Society of Consumer Studies, Spring Conference : 54 ~ 56 [2011]
  • The Impact of Corporate Credibility and Celebrity Credibility on Consumer Reaction to Advertisements and Brands
    Goldsmith, R. E. Journal of Advertising 29 (3) : 43 ~ 54 [2000]
  • Sustainable retail development: New success strategies
    Yudelson, J. Springer [2009]
  • Sustainability
  • Study on measures to activate the information for practicing low-carbon green consumption
    Lee, K. Korea Consumer Agency [2009]
  • Study of a Social Content Model for Sustainable Development in the Fast Fashion Industry
    Junghyun Jang Journal of Global Fashion Marketing 3 (2) : 61 ~ 70 [2012]
  • Studies on green marketing case and consumer awareness of discount store in Korea
    Kim, M Ewha Womans University [2012]
  • Strategic green marketing
    McDaniel, S. W. Journal of Consumer Marketing 10 (3) : 4 ~ 10 [1993]
  • Product design scenarios for energy saving: A case study of fashion apparel
    Moon, K. K. International Journal of Production Economics 146 (2) : 392 ~ 401 [2013]
  • Green retailing: Factors for success
    Lai, K. California Management Review 52 (2) : 6 ~ 31 [2010]
  • Green marketing: Challenges and opportunities for the new marketing age
    Ottman, J. NTC Business Books [1992]
  • Green cleaners
    CHOICE : 10 ~ 14 [1990]
  • Forever 21 and Corporate Social Responsibility
    FOREVER21 FOREVER21 ®
  • Exploring consumer status and conspicuous consumption
    O'Cass, A. Journal of Consumer Behaviour 4 (1) : 25 ~ 39 [2004]
  • Environmental sustainability through clothing recycling
    Cuc, S. Operations and Supply Chain Management 4 (2/3) : 108 ~ 115 [2011]
  • Ecofriendly cellulose fibers (lyocell fiber)
    Jo, S. M. Fashion Information and Technology 7 : 2 ~ 9 [2010]
  • Customer participation in service production and delivery
    Kelley, S. W. Journal of Retailing 66 (3) : 315 ~ 335 [1990]
  • Customer contributions and roles in service delivery
    Bitner, M. J. International Journal of Service Industry Management 8 (3) : 193 ~ 205 [1997]
  • Consumers gain control of the market. Proceedings of Korean Psychological Association
    Sung, Y. Annual Conference : 354 ~ 355 [2008]
  • Consumer, retailer, and producer assessments of product differentiation according to regional origin and process quality
    Wirthgen, A. Agribusiness 21 (2) : 191 ~ 211 [2005]
  • Choosing the right green marketing strategy
    Ginsberg, J. M. MIT Sloan Management Review 46 (1) : 79 ~ 84 [2004]
  • CSR
    UNIQLO UNIQLO
  • An introduction to green marketing
    Polonsky, M. J. Electronic Green Journal 1 (2) [1994]
  • A study on the revitalizing system for low carbon green consumption
    Bae, S. Y. Korea Consumer Agency [2009]
  • A study on environmentally-friendly marketing development plan for fashion industry
    Lee, E. Natural Science 21 (1) : 83 ~ 101 [2010]
  • A Five-R analysis for sustainable fashion supply chain management in Hong Kong: A case analysis
    Ho, H. P. Y. Journal of Fashion Marketing and Management 16 (2) : 161 ~ 175 [2012]