중학교 학업성취도에 대한 학교 내 사회자본의 효과 분석

' 중학교 학업성취도에 대한 학교 내 사회자본의 효과 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • academicachievementofkoreanmiddleschoolstudents
  • panel regression analysis
  • social capital in school
  • 중학교 학업성취도
  • 패널회귀분석
  • 학교내사회자본
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,542 0

0.0%

' 중학교 학업성취도에 대한 학교 내 사회자본의 효과 분석' 의 참고문헌

  • 학업성취와 경제자본, 사회자본, 문화자본의 구조적 관계
    백병부 교육사회학연구 17 (3) : 101 ~ 129 [2007]
  • 학생배경과 학업성취: 어머니의 자녀교육에의 관여가 매개하는가?
    주동범 교육사회학연구 8 (1) : 41 ~ 56 [1998]
  • 학교의 사회자본에 관한 고찰: 측정도구 활용 문제를 중심으로
    최준호 사회과학연구 36 (2) : 61 ~ 87 [2010]
  • 학교 내 사회적 자본이 학업성취에 미치는 영향
    권민석 경북대학교 [2009]
  • 트러스트. 한국경제신문사
    Fukuyama, F. Free Press [1998]
  • 초등학교에 있어서 학업성공과 사회자본의 관계: 문화기술적 연구
    이정선 교육인류학연구 4 (3) : 253 ~ 288 [2001]
  • 초등학교 학부모의 자녀 교육지원활동에 관한 연구
    심미옥 초등교육연구 16 (2) : 333 ~ 358 [2003]
  • 중등학생의 중퇴 방지를 위한 사회 자본론적 접근에 대한 연구
    김천기 교육사회학연구 14 (3) : 21 ~ 40 [2004]
  • 사회적 자본으로서의 신뢰와 교사의 학교조직 몰입과의 관계
    안우환 교육학 논총 24 (2) : 189 ~ 207 [2003]
  • 사회적 자본으로서의 부모, 교사, 교우 관계와 학업성취 간의 종단적 관계 분석
    김경식 중등교육연구 58 (1) : 203 ~ 225 [2010]
  • 사회적 자본과 학교적응과의 관계 - 가족, 학교, 지역사회 내 사회적 자본을 중심으로 -
    김경식 교원교육 25 (2) : 60 ~ 83 [2009]
  • 사회자본형성을 통한 교육공동체 협력증진 방안 : 학교현장의 교육적 제고를 중심으로
    이창기 한국사회와 행정연구 15 (1) : 435 ~ 448 [2004]
  • 사회자본의 교육적 해석과 활용: 콜먼으로부터 그리고 그를 넘어서
    오욱환 교육과학사 [2013]
  • 부모의 교육적 관여가 학업성취에 미치는 영향:가정배경의 영향을 중심으로
    변수용 교육사회학연구 18 (1) : 39 ~ 66 [2008]
  • 부르디외, 콜만, 퍼트남의 사회적 자본 개념 비판
    김상준 한국사회학 38 (6) : 63 ~ 95 [2004]
  • 나 홀로 볼링: 사회적 커뮤니티의 붕괴와 소생
    Putnam, R. D. 페이퍼로드 [2009]
  • 가족내외의 사회자본이 아동의 행동문제에 미치는 영향
    이경은 청소년복지연구 10 (2) : 113 ~ 131 [2008]
  • 가족 내 사회적 자본과 아동의 학업성취
    김경근 교육사회학연구 10 (1) : 21 ~ 40 [2000]
  • 가정·학교·지역사회 사회자본과 청소년 일탈행동
    이재영 사회과학연구 17 (3) : 61 ~ 82 [2010]
  • 가정 내 사회적 자본의 변화에 영향을 주는 요인
    김경식 중등교육연구 56 (2) : 143 ~ 168 [2008]
  • The two meanings of social capital
    Portes, A. Sociological Forum 15 (1) : 1 ~ 12 [2000]
  • The rural school community center
    Hanifan, L. J. Annals of the American Academy of Political and Social Science 67 : 130 ~ 138 [1916]
  • The role of caring in the teacher-student relationship for at-risk students
    Muller, C. Sociological Inquiry 71 (2) : 241 ~ 255 [2001]
  • The organization of effective secondary schools
    Lee, V. E. Review of Research in Education 17 : 171 ~ 268 [1993]
  • The effects of the teacher-student relationship and academic press on student engagement and academic performance
    Lee, J. International Journal of Educational Research 53 : 330 ~ 340 [2012]
  • Teacher's expectancies : Determinants of pupil's IQ gains
    Rosenthal, R. Psychological Reports 19 : 115 ~ 118 [1966]
  • Teacher's communication of differential expectations for children's classroom performance : Some behavioral data
    Brophy, J. E. Journal of Educational Psychology 60 : 365 ~ 374 [1970]
  • Teacher Cognitive Complexity and Cognitive Demands Made upon Perceived High and Low Achieving Students
    Robinson, L. A. Indiana University [1973]
  • Social capital: An international research program
    Lin, N. Oxford University Press [2008]
  • Social capital, intellectual capital, & the organizational advantage
    Nahapiet, J. Academy of Management Review 23 (2) : 242 ~ 266 [1998]
  • Social capital in the creation of human capital"
    Coleman, J. S. American Journal of Sociology 94 : S95 ~ S120 [1988]
  • Social capital and student learning : Empirical results from Latin American primary schools
    Anderson, J. B. Economic of Education Review 27 (4) : 439 ~ 449 [2008]
  • Social capital and children’s development: The case of education
    Lee, V. E. [1996]
  • Selection and allocation within schools: Some causes and consequence of curriculum placement
    Alexander, K.L. American Sociological Review 41 : 963 ~ 980 [1976]
  • School social systems and student achievement: Schools can make a difference
    Brookover, W. Michigan State University [1977]
  • Performance standards, student effort on homework, and achievement
    McDill, E. L. Sociology of Education 59 : 18 ~ 31 [1986]
  • Multiple imputation: a primer
    Schafer, W. Statistical Methods in Medical Research 8 : 3 ~ 15 [1999]
  • Intergenerational bonding in school : The behavioral and contextual correlates of student-teacher relationships
    Crosnoe, R. Sociology of Education 77 (1) : 60 ~ 81 [2004]
  • Institutional effects on the academic behavior of high school students
    McDill, E. L. Sociology of Education 40 : 181 ~ 199 [1967]
  • Handbook of Theory and Research for the Sociology of Education
    Bourdieu, P. Greenwood Press : 241 ~ 258 [1986]
  • Group Process In The Classroom
    Schumuck, R.A. McGraw-Hill Companies, Inc [2001]
  • Grading Teachers, Grading Schools, Is student achievement a valid evaluation measure?
    Sanders, W. L. Corwin Press : 81 ~ 99 [1997]
  • Fifteen Thousand Hours: Secondary Schools and Their Effect on Children
    Rutter, M. Open Books [1979]
  • Educational Administration: Theory
    Hoy, W.K. Random House [1978]
  • Econometric Analysis of Cross Section and Panel Data
    Wooldridge, J. M. The MIT Press [2002]
  • Communication context, social cohesion and social capital building among hispanic immigrant families
    Pauline, H. C. Community ㆍWork & Family 9 (3) : 367 ~ 387 [2006]
  • Achievement growth In public and Catholic schools
    Hoffer, T. Sociology of Education 58 (2) : 74 ~ 97 [1985]