자율적 동기와 타율적 동기의 종단적 공동발달: 부모 양육구조의 예측효과

' 자율적 동기와 타율적 동기의 종단적 공동발달: 부모 양육구조의 예측효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • autonomous motivation
  • controlled motivation
  • latentgrowthcurvemodeling
  • parentingstructure
  • self-determination theory
  • 부모 양육구조
  • 자기결정성동기
  • 자율적 동기
  • 잠재성장모델
  • 타율적 동기
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
357 2

0.0%

' 자율적 동기와 타율적 동기의 종단적 공동발달: 부모 양육구조의 예측효과' 의 참고문헌

  • 한국 청소년의 학업동기 발달
    김아영 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 14 (1) : 111 ~ 134 [2008]
  • 초등학생의 학년과 성별에 따른 자기결정성 수준이 학업성취도에 미치는 효과
    류지헌 임지현 교육방법연구 19 (2) : 163 ~ 181 [2007]
  • 초등학교 고학년 아동이 지각한 어머니의 심리적 통제와 자기주도적 학습과의 관계: 자기결정성동기의 매개효과 검증
    이희선 Family and Environment Research 50 (8) : 125 ~ 135 [2012]
  • 청소년의 자기결정성에 영향을 주는 요인들
    전성희 청소년학연구 18 (1) : 275 ~ 296 [2011]
  • 청소년의 자기결정성 학습동기와 학업성취의 관계
    권혜연 조한익 청소년학연구 17 (11) : 47 ~ 68 [2010]
  • 지각된 부모자녀관계가 중학생의 학습몰입에 미치는 영향: 자기결정성 동기의 매개효과
    김남희 청소년상담연구 21 (1) : 211 ~ 231 [2013]
  • 지각된 부모의 학업지원, 성취기대, 일상통제가 학업성취 수준에 따라 자기결정성 동기에 미치는 영향
    신종호 교육심리연구 24 (1) : 121 ~ 137 [2010]
  • 중학생이 지각한 부모의 양육태도와 자기결정성 학습동기 간의 관계 : 정서경험의 매개효과를 중심으로
    조한익 청소년학연구 19 (4) : 27 ~ 52 [2012]
  • 중고등학교 시기 교사-학생관계, 교우관계의 종단적 변화가 자기결정성에 미치는 영향
    김민성 교육심리연구 26 (2) : 429 ~ 459 [2012]
  • 자기결정성이론이 제안한 학습동기 분류형태의 재구성
    박병기 교육심리연구 19 (3) : 699 ~ 717 [2005]
  • 자기결정성동기 프로파일에 따른 자기조절학습전략의 차이
    서은희 교육심리연구 27 (2) : 395 ~ 407 [2013]
  • 자기결정성 이론에 따른학습동기 변화의 잠재프로파일 분류 및 영향요인 검증
    최현주 한국심리학회지:학교 11 (1) : 253 ~ 274 [2014]
  • 아동이 지각하는 부/모의 심리적 통제와 아동의 내외향적 성격특성에 따른 자기결정성 및 학업성적의 차이
    장경문 초등교육연구 20 (1) : 165 ~ 180 [2007]
  • 아동의 자기조절 학습전략과 관련이 있는 자기결정성 동기 유형 분석
    이혜주 아동학회지 29 (3) : 273 ~ 288 [2008]
  • 아동과 청소년의 부모에 대한 지각: 토착심리학적 접근
    김의철 박영신 한기혜 한국심리학회지: 문화 및 사회문제 9 (2) : 127 ~ 164 [2003]
  • 성별과 성역할 고정관념이 자기결정성에 미치는 영향의 종단분석: 초․중학교급에서의 변화를 중심으로
    이현주 교육심리연구 26 (2) : 391 ~ 412 [2012]
  • 부모자녀관계와 자기결정성 요인들이 대학신입생들의 학교생활 만족도에 미치는 영향
    김은주 교육심리연구 21 (3) : 539 ~ 555 [2007]
  • 부모의 애정적 양육태도가 대인커뮤니케이션 능력에 미치는 영향 : 자기결정성 동기의 매개 효과
    김연종 청소년학연구 20 (2) : 97 ~ 118 [2013]
  • 부모의 긍정적 학습관여 행동과 자기결정성 동기, 학업 자아개념, 인지적 자기조절학습전략 간의 관계
    박소희 청소년학연구 20 (10) : 263 ~ 289 [2013]
  • 교실에서의 내재동기 쟁점과 교육적 시사점
    하대현 교육심리연구 17 (1) : 71 ~ 94 [2002]
  • Understanding the negative effects of legal education on law students : A longitudinal test of self-determination theory
    Sheldon, K. M. Personality and Social Psychology Bulletin 33 (6) : 883 ~ 897 [2007]
  • Turning play into work Effects of adult surveillance and extrinsic rewards on children’s intrinsic motivation
    Lepper, M R. Journal of Personality and Social Psychology 31 (3) : 479 ~ 486 [1975]
  • The"what"and"why"of goal pursuits : Human needs and the self-determination of behavior
    Deci, E. L. Psychological Inquiry 11 (4) : 227 ~ 268 [2000]
  • The relationships between intrinsic motivation, extrinsic motivation, and achievement, along elementary school
    Lemos, M. S. Procedia-Social and Behavioral Science 112 : 930 ~ 938 [2014]
  • The effects of student self-regulation and instructor autonomy support on learning in a college-level natural science course : A self-determination theory perspective
    Black, A. E. Science Education 84 : 740 ~ 756 [2000]
  • The effects of reward contingency and performance feedback on intrinsic motivation
    Harackiewicz, J. M. Journal of Personality and Social Psychology 37 (8) : 1352 ~ 1363 [1979]
  • The antecedents and consequences of autonomous self-regulation for college : A self-determination theory perspective on socialization
    Niemiec, C. P. Journal of adolescence 29 (5) : 761 ~ 775 [2006]
  • The Emotional and Academic Consequences of Parental Conditional Regard : Comparing Conditional Positive Regard, Conditional Negative Regard, and Autonomy Support as Parenting Practices
    Roth, G. Developmental Psychology 45 : 1119 ~ 1142 [2009]
  • Reinforcement, reward, and intrinsic motivation: A meta-analysis
    Cameron, J. Review of Educational Research 64 (3) : 363 ~ 423 [1994]
  • Pursuing personal goals: Skills enable progress, but not all progress is beneficial
    Sheldon, K. M. Personality and Social Psychology Bulletin 24 : 1319 ~ 1331 [1998]
  • Psychological needs and the facilitation of integrative processes
    Ryan, R. M. Journal of Personality 63 : 397 ~ 427 [1995]
  • Personal causation
    deCharms, R. Academic Press [1968]
  • Perceived locus of causality and internalization. Examining reasons for acting in two domains
    Ryan, R. M. Journal of Personality and Social Psychology 57 : 749 ~ 761 [1989]
  • Parent styles associated with children's self-regulation and competence in school
    Grolnick, W. S. Journal of Educational Psychology 81 : 143 ~ 154 [1989]
  • Parent and teacher autonomy-support in Russian and U. S. adolescents
    Chirkov, V. I. Journal of Cross-Cultural Psychology 32 (5) : 618 ~ 635 [2001]
  • Not all personal goals are"personal" : Comparing autonomous and controlling goals on effort and attainment
    Sheldon, K. M. Personality and Social Psychology Bulletin 24 : 546 ~ 557 [1998]
  • Motivation and Education: The Self-Determination Perspective
    Deci, E. L. Educational Psychologist 26 : 325 ~ 346 [1991]
  • Latent motivational change in an academic setting : A 3-year longitudinal study
    Otis, N. Journal of Educational Psychology 97 (2) : 170 ~ 183 [2005]
  • Intrinsic versus extrinsic goal contents in self-determination theory: Another look at the quality of academic motivation
    Deci Lens Vansteenkiste Vansteenkiste, M. Educational Psychologist 41 (1) : 19 ~ 31 [2006]
  • Intrinsic motivation and self determination in human behavior
    Deci, E. L. Plenum [1985]
  • Intrinsic and extrinsic motivations : Classic definitions and new directions
    Ryan, R. M. Contemporary Educational Psychology 25 : 54 ~ 67 [2000]
  • Intrinsic and extrinsic motivational orientations in the classroom: Age differences and academic correlates
    Lepper, M R. Journal of Educational Psychology 97 (2) : 184 ~ 196 [2005]
  • Interpersonal relatedness, self-definition, and their motivational orientation during adolescence : A theoretical and empirical integration
    Shahar, G. Developmental Psychology 39 (3) : 470 ~ 483 [2003]
  • Facilitating internalization : The Self-determination theory perspective
    Deci, E. L. Journal of Personality 62 (1) : 119 ~ 142 [1994]
  • Experiences of autonomy and control among Chinese learners: vitalizing or immobilizing?
    Vansteenkiste, M. Journal of Educational Psychology 97 : 468 ~ 483 [2005]
  • Effects of Externally Mediated Rewards on Intrinsic Motivation
    Deci, E. L. Journal of Personality and Social Psychology 18 : 105 ~ 115 [1971]
  • Coherence and congruence: Two aspects of personality integration
    Kasser Sheldon Sheldon, K. M. Journal of Personality and Social Psychology 68 (3) : 531 ~ 543 [1995]
  • Autonomy support and need satisfaction in the motivation and well-being of gymnasts
    Gagne, M. Journal of Applied Sport Psychology 15 (4) : 372 ~ 390 [2003]
  • Autonomous, controlled, and amotivated types of academic motivation : A person-oriented analysis
    Ratelle, C. F. Journal of Educational Psychology 99 (4) : 734 ~ 746 [2007]
  • Autonomous motivation for teaching : How self-determined teaching may lead to self-determined learning
    Roth, G. Journal of Educational Psychology 99 (4) : 761 ~ 774 [2007]
  • Antecedents and outcomes of self-determination in three life domains : The role of parents' and teachers' autonomy support
    Soenens, B. Journal of Youth and Adolescence 34 : 589 ~ 604 [2005]
  • Antecedents and behavior-problem outcomes of parental monitoring and psychological control in early adolescence
    Pettit, G. S. Child Development 72 (2) : 583 ~ 598 [2001]
  • An instrument to assess adults' orientation toward control versus autonomy with children : Reflections on intrinsic motivation and perceived competence
    Deci, E. L. Journal of Educational Psychology 73 : 642 ~ 650 [1981]
  • Advanced structural equation modeling:Issues and Techniques
    Arbuckle, J. L. Lawrence Erlbaum [1996]
  • A theoretical upgrade of the concept of parental psychological control : Proposing new insights on the basis of self-determination theory
    Soenens, B. Developmental Review 30 : 74 ~ 99 [2010]
  • A self-determination theory perspective on parenting
    Joussemet, M. Canadian Psychology 49 (3) : 194 ~ 200 [2008]
  • A Meta-Analytic Review of Experiments Examining the Effects of Extrinsic Rewards on IntrinsicMotivation
    Deci, E. L. Psychological Bulletin 125 (6) : 627 ~ 668 [1999]