부모와 학생관련 변수가 고등학생의 읽기성취에 미치는 효과

논문상세정보
' 부모와 학생관련 변수가 고등학생의 읽기성취에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • cognitive strategy
  • gender
  • parentalinfluences
  • reading achievement
  • reading attitudes
  • readingactivitiesandsupports
  • testcharacteristics
  • 검사성격
  • 성별
  • 인지전략
  • 읽기 태도
  • 읽기성취도
  • 읽기활동과읽기지지
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
16,298 0

0.0%

' 부모와 학생관련 변수가 고등학생의 읽기성취에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 초등학생의 읽기동기에 관한 연구 : 읽기동기의 구성요인, 학년과 성차이를 중심으로
    권민균 아동학회지 23 (3) : 17 ~ 33 [2002]
  • 초등학생의 독서 환경과 창의적 인성의 관계 분석
    이태상 한국교육논단 10 (2) : 117 ~ 133 [2011]
  • 박사
  • 중학생 읽기 동기의 구성 요인
    박영민 독서연구 16 (16) : 293 ~ 331 [2006]
  • 읽기태도와 성취도에 영향을 미치는 요인들: 문해환경과 읽기전략을 중심으로
    임효진 교원교육 29 (2) : 207 ~ 225 [2013]
  • 박사
    읽기동기와 읽기활동의 관계 분석
    김효영 경상대학교 교육대학원 [2001]
  • 읽기 태도의 개념과 성격
    정혜승 독서연구 16 (16) : 381 ~ 403 [2006]
  • 박사
  • 우리 시대의 청소년 독자들
    이순영 고려대학교 국어교육과 30주년 학술대회 자료집 : 63 ~ 73 [2008]
  • 수준별 독서요법이 중학생의 인간관계 개선에 미치는 효과 연구
    성지화 천안대학교 문헌정보대학원 [2005]
  • 성별과 학습선호도 유형에 따른 독서흥미, 독서량, 인지전략, 학문적 자신감, 읽기소양의 구조적 관계
    김재철 교육심리연구 19 (1) : 93 ~ 114 [2005]
  • 비행청소년의 인성치료를 위한 독서요법 : 159 ~ 160
    변우열 [2011]
  • 문학독서를 통한 인성지도
    최경희 새국어교육 (70) : 147 ~ 175 [2005]
  • 박사
  • 독서와 인성함양-수기안인의 독서론
    김 영 독서연구 3 : 222 ~ 226 [1997]
  • 독서 클럽 활동을 통한 인성 지도
    한철우 독서연구 9 : 331 ~ 352 [2003]
  • 구조방정식 모형의 적합도 지수 선정기준과 그 근거
    홍세희 한국심리학회지: 임상 19 (1) [2000]
  • 구조방정식 모형을 이용한 심리 현상의 분석: 집단변화 및 심리특성에 관한 다변인 자료 분석방법
    홍세희 연세대학교 인간행동연구소 연구방법론 워크숍 [2001]
  • 공변량 구조 분석
    이순묵 성원사 [1990]
  • Who is the avid adolescent reader in Taiwan? The role of gender, family and teacher
    Chen, S. Journal of Adolescent and Adult Literacy 52 : 214 ~ 223 [2008]
  • Where does knowledge come from? Specific associations between print exposure and information acquisition
    Stanovich, K. E. Journal of Educational Psychology 85 : 211 ~ 229 [1993]
  • Ways with words : Language, life and work in communities and classrooms
    Heath, S. B. Cambridge University [1983]
  • The role of parents in adolescents' reading motivation and activity
    Klauda, S. Educational Psychology Review 21 : 325 ~ 363 [2009]
  • The relationship between attitude toward reading and reading achievement
    Swanson, B. Educational and Psychological Measurement 42 : 1303 ~ 1304 [1304]
  • Testing configural, metric, scalar and latent mean invariance across genders in sociotropy and autonomy using non-western sample
    Hong, S. Educational and Psychological Measurement 63 : 636 ~ 654 [2003]
  • Student differences in selfregulated learning : Relating grade, sex, and giftedness to self-efficacy and strategy use
    Zimmerman, B. J. Journal of Educational Psychology 82 : 51 ~ 59 [1990]
  • Structural equations with latent variables
    Bollen, K. A Wiley-Interscience Publication [1989]
  • Sources of individual differences in reading acquisition
    Share, D. L. Journal of Educational Psychology 76 (6) [1984]
  • Self-regulated learning : Monitoring learning from text
    Pressley, M. Educational Psychologist 23 : 19 ~ 23 [1990]
  • Self-efficacy : Toward unifying theory of behavioral change
    Bandura, A. Psychological Review 84 (2) : 191 ~ 215 [1977]
  • Reading don’t fix no Chevys : Literacy in the lives of young men
    Smith, M. W. Heinemann [2002]
  • Reading attitude as a mediator between home and school environment and reading behavior
    Lim, H. Teachers College Record 116 (12)
  • Reading achievement and diminishing returns to time
    Walberg, H. J. Journal of Educational Psychology 76 (3) : 442 ~ 451 [1984]
  • Readers' implicit models of reading
    Schraw, G. Reading Research Quarterly 31 : 290 ~ 305 [1996]
  • Private practice: Girls reading fiction and constructing identity
    Cherland, M. R. Taylor & Francis [1994]
  • Predicting growth in reading ability from children's exposure to print
    Cipielewski, J. Journal of Experimental Child Psychology 54 : 74 ~ 89 [1992]
  • Positive attitudes and realistic beliefs : Links to proficiency
    Mantle-Bromley, C. The Modern Language Journal 75 : 372 ~ 386 [1995]
  • Peer-model attributes and children's achievement behavior
    Schunk, D. H. Journal of Educational Psychology 79 : 54 ~ 61 [1987]
  • PISA Assessment framework: Key competencies of reading, mathematics, and science
  • PISA 2003 결과 심층 분석 연구, 문제 해결 소양과 수학 성취도에 미치는 학교 효과를 중심으로
    이미경 [2005]
  • PISA 2000 평가 결과 분석 연구
  • PISA 2000 읽기 평가 결과 분석 연구
    최미숙 [2001]
  • PIRLS 2006 International report: IEA’s progress in international reading literacy study in primary schools in 40 countries
    Mullis, I. V. S. Boston College [2003]
  • OECD 학업성취도 국제비교 연구(PISA 2009) 결과 보고서
    김경희 [2010]
  • Mplus user's guide
    Muthén, L. K. Muthén & Muthén [2010]
  • Motivation and self-regulated learning: Theory, research, and applications
    Meece, J. L. Taylor & Francis : 339 ~ 367 [2009]
  • Motivating struggling readers in middle schoolthrough an engagement model of classroom practice
    Davis Guthrie J. T. Reading & Writing Quarterly 19 : 59 ~ 85 [2003]
  • Models of self-regulated learning and academic achievement. Self-regulated learning and academic achievement: Theory, research and practice
    Zimmerman, B. J. Springer-Verlag [1989]
  • Long-term stability of children's attitudes toward reading
    Kush, J. C. Journal of Educational Research 89 : 315 ~ 320 [1996]
  • International comparisons in fourth-grade reading literacy: Findings from the Progress in International Reading Literacy Study (PIRLS) of 2001
    Ogle, L. [2003]
  • How schools work
    Barr, R. University of Chicago Press [1983]
  • Handbook of reading research Vol. I
    Baker, L. NY [1984]
  • Handbook of reading research Vol. 3
    Guthrie J. T. Erlbaum : 403 ~ 422 [2000]
  • Handbook of reading research
    Rosenshine, B. Longman : 745 ~ 798 [1984]
  • Growth in reading and how children spend their time outside of school
    Anderson, R. C. Reading Research Quarterly 23 : 285 ~ 303 [1988]
  • Gender, context, and reading : A comparison of students in 43 countries
    Chiu, M. M. Scientific Studies of Reading 10 (4) : 331 ~ 362 [2006]
  • Gender differences in reading ability and attitudes : Examining where these differences lie
    Logan, S. Journal of Research in Reading 32 : 199 ~ 214 [2009]
  • Factors related to amount and type of leisure time reading
    Greaney, V. Reading Research Quarterly 15 : 337 ~ 357 [1980]
  • Factors involved in the leisure reading of upper elementary school students
    Saphiro, J. Reading Psychology 18 : 343 ~ 370 [1997]
  • Emergent literacy: Writing and reading
    Teale, W. H. Ablex [1986]
  • Emergent literacy: Learning about print before learning to read
    Van Kleeck, A. Topics in Language Disorders 10 (2) : 25 ~ 45 [1990]
  • Educational psychology, literacy and reading comprehension
    Wittrock, M. Educational Psychologist 26 (2) : 109 ~ 116 [1991]
  • Educational contexts for engagement in literacy
    Guthrie J. T. The Reading Teacher 49 (6) : 432 ~ 444 [1996]
  • Differently literate: Gender identity and the construction of the developing reader
    Millard, E. Gender and Education 9 : 31 ~ 48 [1997]
  • Development of perception of own attainment and causal attributions for success and failure in reading
    Nicholls, J. G. Journal of Educational Psychology 71 : 94 ~ 99 [1979]
  • Correlates of leisure-time reading
    Greaney, V. Journal of Research in Reading 10 : 3 ~ 20 [1987]
  • Cognitive Development
    Flavell, J. H. Prentice Hall [1985]
  • Children’s motivation for reading : Domain specificity and instructional influences
    Wigfield, A. Journal of Educational Psychology 97 : 299 ~ 399 [2004]
  • Children's attitudes toward reading: A national survey
    McKenna, M. C. Reading Research Quarterly 30 [1995]
  • Child development and emergent literacy
    Whitehurst, G. J. Child Development 69 (3) : 848 ~ 872 [1998]
  • Attitudes to reading at ages nine and eleven
    Sainsbury, M. Journal of Research in Reading 27 : 373 ~ 386 [2004]
  • Assessing adolescents’ motivation to read
    Pitcher, S. Journal of Adolescent & Adult Literacy 50 : 378 ~ 396 [2007]
  • 4,5세 아동의 읽기, 쓰기 발달에 대한 어머니의 신념과 가정문해환경에 대한 연구
    김명순 생활과학논집 13 : 120 ~ 131 [1999]
  • 2009년 국가수준 학업성취도 평가 연구: 국어
    이창훈 [2009]
  • 2003년 국가수준 학업성취도 평가 연구
    정구향 [2004]
  • 2002년 국가수준 교육성취도 평가 연구
    정구향 [2003]
  • 2001년도 국가수준 학업성취도 평가연구
    이명희 [2001]