학년 간 내용 연계성을 고려한 검사구성이 수직척도에 미치는 영향

논문상세정보
' 학년 간 내용 연계성을 고려한 검사구성이 수직척도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • growth pattern
  • rasch model
  • rasch 모형
  • testalignment
  • vertical scaling
  • 검사연계성
  • 성장패턴
  • 수직척도화
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
14,555 0

0.0%

' 학년 간 내용 연계성을 고려한 검사구성이 수직척도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한국교육종단연구2005(V)
    임현정 [2009]
  • 학업성장 분석을 위한 국가수준 학업성취도 평가의 종단척도 구축
    송미영 [2011]
  • 학교교육 성과 평가를 위한 학업성취지표와 평가모형 개발: 학교효과 추정 모형과 평가 체제를 중심으로
    이상하 [2010]
  • 학교 알리미 홈페이지
  • 표준국어대사전
    국립국어원 두산동아 [1999]
  • 초등학교 1학년과 유치원의 교육과정 연계성 분석
    이승미 교육과정연구 28 (2) : 59 ~ 90 [2010]
  • 초·중등학교와 대학교에서 확률단원의 연계성에 대한 연구
    강진희 인천대학교 교육대학원 [2011]
  • 중학교 수학교육의 연계성에 관한 연구: 교과서 중심
    정영숙 이화여자대학교 교육대학원 [1987]
  • 유치원의 수학적 탐구 영역과 초등학교 1학년 수학 교육과정의 연계성에 관한 연구
    추지연 춘천교육대학교 교육대학원 [2006]
  • 수학 교육과정의 연계성에 관한 연구 - 유치원과 초등학교 1학년을 중심으로
    한미라 교육이론과 실천 11 (2) : 249 ~ 271 [2001]
  • 서울교육종단연구 학업성취도검사 수직척도점수 개발 연구
    지은림 [2012]
  • 서울교육종단연구 3차년도 성취도검사지 문항개발연구
    지은림 [2012]
  • 서울교육 종단연구 학업성취도 문항개발 연구
    지은림 [2010]
  • 서울교육 종단연구 2차년도 성취도 검사지 개발연구
    지은림 [2011]
  • 문항반응이론을 이용한 초6-중3 성취도 점수 간 수직척도화
    강태훈 [2011]
  • 라쉬 모형 기반 검사동등화 방법들의 분류 일관성 및 정확성 비교연구
    김소정 서울여자대학교 대학원 [2013]
  • 국가수준의 종단적 교육조사 연구를 위한 성취도 검사 및 척도개발
    이규민 [2006]
  • 교육학용어사전
  • 교육과정의 이해와 개발
    홍후조 문음사 [2002]
  • 교육과정의 연계성 탐구: 유치원-초등학교 교육과정을 중심으로
    김진숙 교육과정연구 24 (4) : 83 ~ 108 [2006]
  • 교사의 형성평가 피드백 수행 척도 개발 및 타당화-Rasch 모형의 적용-
    지은림 교육평가연구 23 (1) : 79 ~ 100 [2010]
  • 경기교육종단연구(GEPS)설명회 자료집
    성기선 경기도교육연구원 [2012]
  • 『한국교육종단연구2005』의 수직척도 타당성 검토
    이규민 교육평가연구 23 (3) : 617 ~ 640 [2010]
  • “문항반응이론을 이용한 초6-중3 성취도 점수 간 수직척도화”에 대한 토론
    이규민 [2011]
  • Vertical scaling in standards-based educational assessment and accountability systems
    Patz, R. J. Paper prepared for the Council of Chief State School Officers [2007]
  • Vertical scales and the measurement of growth
    Harris, D. J. Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education [2004]
  • Unifactor latent trait models applied to multifactor tests : result and implications
    Reckase, M. D. Journal of Educational Statistics 4 : 207 ~ 230 [1979]
  • Unidimensionality and vertical equating with the Rasch model
    Holmes, S. E. Journal of Educational Measurement 19 (2) : 139 ~ 147 [1982]
  • The effect of changing equating methods on monitoring growth in mixed-format tests
    Keller, R. R. Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education [2007]
  • The choice of scale for educational measurement : An IRT perspective
    Yen, W. M. Journal of Educational Measurement 23 (4) : 299 ~ 325 [1986]
  • The Rasch model in vertical equating of tests : A critique of Slinde and Linn
    Gustafsson, J. E. Journal of Educational Measurement 16 (3) : 153 ~ 158 [1979]
  • Testing and obtaining fit of data to the Rasch model
    Gustafsson, J. E. Paper presented at the annual meeting of the American Educational Research Association [1979]
  • Test equating, scaling, and linking: Methods and practices
    Kolen, M. J. Springer [2004]
  • Test Equating: Methods and Practices
    Kolen, M. J. Springer [1995]
  • Sample size impact on Screening methods in the Rasch Model
    Kim, D. Paper presented at the American Educational Research Association [2010]
  • Rasch Measurement: Advanced and Specialized Applications
    Wolfe, E. W. JAM Press : 243 ~ 290 [2007]
  • Problems related to the use of conventional and item response theory equating methods in less optional circumstances
    Cook, L. L. Applied Psychological Measurement 11 : 225 ~ 244 [1987]
  • Linking and aligning scores and scales
    Holland, P. W. Springer [2007]
  • Investigation of Vertical Scaling Using the Rasch Model
    Kim, J. Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education [2009]
  • Investigating Common-Item Screening Procedures in Developing a Vertical Scale
    Johnson, M. Paper Presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Educational [2011]
  • Handbook of test development
    Young, M. Lawrence Erlbaum Associates [2006]
  • Growth scales and pathways
    Schafer, W. D. Conference on Longitudinal Modeling of Student Achievement [2005]
  • Evaluation of the 0. 3 logits screening criterion in common item equating
    Miller, G. E. Journal of Applied Measurement 5 (2) : 172 ~ 177 [2004]
  • Effects of Misbehaving Common Items on Aggregate Scores and an Application of the Mantel-Haenszel Statistic in Test Equating
  • Educational Measurement
    Angoff, W. H. American Council on Education : 508 ~ 600 [1971]
  • Dichotomous and polytomous scoring for IRT vertical scaling from scaling-test and common-item designs
    Hendrickson, A. B. Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education [2005]
  • Curriculum Alignment Research Suggests That Alignment Can Improve Student Achievement
    David Squires The Clearing House : A Journal of Educational Strategies 85 (4) : 129 ~ 135 [2012]
  • Criteria for alignment of expectations and assessments in mathematics and science education
    Webb, N. L. University of Wisconsin, Wisconsin Center for Education Research [1997]
  • Comparison of methodologies and result in vertical scaling for educational achievement tests
    Tong, Y. University of Iowa [2005]
  • Comparison of WINSTEPS and BILOG-MG for vertical scaling with the Rasch model
    Pomplun, M. Educational and Psychological Measurement 64 : 600 ~ 616 [2004]
  • Comparison of IRT vertical scaling from scaling test and common item designs
    Hendrickson, A. B. Paper presented at the annual conference of National Council on Measurement in Education [2004]
  • Basic principles of curriculum and instruction
    Tyler, R. W. Univ. of Chicago Press [1949]
  • Assessing vertical alignment
    Wise, L. A HumRRO report prepared for the Council of Chief State School Officers [2005]
  • Applications of Item Response Theory to Practical Testing Problems
    Lord, F. M. Erlbaum [1980]
  • An exploration of the adequacy of the Rasch model for the problem of vertical equating
    Slinde J. A. Journal of Educational Measurement : 23 ~ 35 [1978]
  • An empirical Investigation of IRT scaling methods: How different IRT models, parameter estimation procedures, and proficiency estimation methods affect the results of vertical scaling for the cognitive abilities test
    Meng, H. Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education [2006]
  • A comparison of linear, fixed common item and concurrent parameter estimation equating procedures in capturing academic growth
    Jodoin, M. G. Journal of Experimental Education 71 (3) : 229 ~ 250 [2003]
  • A comparison of latent trait and equipercentile methods of vertically equating tests
    Patience, W. M. Paper presented at the annual meeting of the National Council on Measurement in Education [1981]
  • A comparison of calibration methods and proficiency estimators for creating IRT vertical scales
    Kim, J. The University of Iowa [2007]
  • A User's Guide to WINSTEPS MINISTEP Rasch-model computer program (version 3.68.1)