호텔기업의 종업원만족과 이직의도간의 비선형적 관계에 관한 연구

논문상세정보
' 호텔기업의 종업원만족과 이직의도간의 비선형적 관계에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • employee satisfaction
  • non-linearity
  • switching barrier
  • turn over intention
  • 비선형성
  • 이직의도
  • 전환장벽
  • 종업원 만족
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
12,150 0

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' 호텔기업의 종업원만족과 이직의도간의 비선형적 관계에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 호텔종사원의 직무스트레스, 직무만족, 조직몰입과 이직의도와의 관계에 대한 연구
    김형섭 관광연구 19 (3) : 12 ~ 224 [2005]
  • 호텔기업의 고객만족이 서비스 충성도에 미치는 영향에 관한 연구-전환장벽의 조절역할 중심으로-
    김인수 관광연구저널 26 (1) : 457 ~ 473 [2012]
  • 호텔기업 종사원의 내부마케팅 요인과 종업원만족, 조직몰입, 고객지향성 및 이직의도 간의 영향 연구
    도현옥 서비스경영학회지 12 (4) : 247 ~ 272 [2011]
  • 호텔 고객의 불만족과 재구매의 관계에 관한 연구: 전환장벽의 조절효과를중심으로
    우성근 관광정책학연구 10 (2) : 129 ~ 149 [2004]
  • 항공사 종업원이 지각하는 승진장벽이 조직몰입, 직무만족 및 이직의도에 미치는 영향에 관한 연구
    김성필 관광연구 22 (3) : 65 ~ 87 [2007]
  • 할인점 계산원의 이직의사 결정 요인
    김성수 이도화 인적자원관리연구 8 (1) : 187 ~ 208 [2004]
  • 패밀리레스토랑에서 만족과 재구매의도 간에 전환장벽의 조절효과
    김광지 관광연구 27 (2) : 21 ~ 38 [2012]
  • 집단 응집성,상사에 대한 신뢰,직무만족이 팀 몰입과 조직몰입을 통해 조직시민행동 및 역할 내 행동에 미치는 간접효과에 대한연구
    서재현 조직과 인사관리연구 27 (4) [2003]
  • 중소제조업 근로자들의 직장만족도와 이직의향 분석: 경기북부지역을 중심으로
    조윤기 지역사회연구 10 (2) : 65 ~ 86 [2002]
  • 이동통신 서비스에 대한 관계편익과 만족 및 애호도의 관계성: 지각된 전환비용의 조절효과를 중심으로
    양병화 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (3) : 615 ~ 637 [2011]
  • 웨딩산업 종사자의 조직만족과 잔류의도 간의 관계에서 고용 형태의 조절효과에 관한 연구
    박노운 경기대학교 관광전문대학원 [2011]
  • 여행업 종사자의 직무만족과 이직의사 연구: 국외여행업 종사자를 중심으로
    김경희 문화관광연구 9 (1) : 113 ~ 126 [2007]
  • 서비스 마케팅
    이유재 학현사 [2010]
  • 상사부하 교환관계, 권력거리, 개인주의-집단주의가이직의도, 조직헌신에 미치는 영향에 관한 연구
    이공희 이호선 조직과 인사관리연구 36 (3) : 135 ~ 167 [2012]
  • 보육교사의 인간관계가 직무만족에 미치는 영향
    이병록 한국사회복지행정학 13 (2) : 1 ~ 21 [2011]
  • 보상제도, 인간관계 및 이직기회가 여행업 종사자의 직무만족, 조직몰입 및 이직의도에 미치는 영향 - 서울소재 BSP 여행사를 중심으로 -
    곽대영 관광연구저널 23 (4) : 37 ~ 52 [2009]
  • 멘토링 기능이 멘티의 경력몰입과 이직의도에 미치는 영향에관한 연구: 자기효능감의 조절효과를 중심으로
    강정애 이윤화 조직과 인사관리연구 29 (2) : 233 ~ 257 [2005]
  • 근해선망어업 선원들의 환경요인과 동기요인이 만족을 매개로 이직의도에 미치는 영향
    한나영 인적자원관리연구 20 (1) : 107 ~ 124 [2013]
  • 고객만족과 고객충성도간의 관계-비선형성과 전환장벽의 조절효과
    배상욱 윤한성 마케팅관리연구 15 (2) : 71 ~ 92 [2010]
  • 고객만족 연구에 관한 종합적 고찰
    이유재 소비자학연구 11 (2) : 139 ~ 166 [2000]
  • 고객가치, 고객만족과 충성도의 관계에서 전환장벽의 조절효과 -특급호텔을 중심으로-
    이정실 관광연구저널 23 (2) : 77 ~ 99 [2009]
  • 고객 재구매의도 결정요인에 관한 연구: 고객가치, 고객만족, 전환비용, 대안의 매력도
    김상현 오상현 마케팅연구 17 (2) : 25 ~ 55 [2000]
  • 계량경제학
    이종원 박영사 [2001]
  • Why Satisfied Customers Defect
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  • The social psychology of groups
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  • The Role of Dependence Balancing in Safeguarding Transaction-Specific Assets in Conventional Channel
    Heide, J. B. J ournal of Marketing 52 (1) : 20 ~ 35 [1998]
  • The Importance of Non- Linear Relationships between Attitude and Behavior in Policy Research
    VanDoorn, J. Journal of Consumer Policy 30 : 75 ~ 90 [2007]
  • The Impact of Switching Costs on the Customer Satisfaction-Loyalty Link Mobile Phone Service in France
    Lee, J. Journal of Services Marketing 15 : 35 ~ 48 [2001]
  • The Effects of Satisfaction and Structural Constraints on Retailer Exiting, Voice, Loyalty, Opportunism, and Neglect
    Ping, R. A. Journal of Retailing 69 : 320 ~ 352 [1993]
  • The Consequence of Turnover
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  • Switching Costs, Alternative Attractiveness and Experience as Moderators of Relatonship Commitment in Professional Consumer Services
    Sharma, N. International Journal of Service Industry Management 11 (5) : 470 ~ 490 [2000]
  • Switching Barriers and Repurchase Intentions in Services
    Jones, A. Journal of Retailing 76 (2) : 259 ~ 272 [2000]
  • Social networks and organizational dynamics
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  • Satisfaction, repurchase intent, and repurchase behavior: Investigating the moderating effect of customer characteristics
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  • Satisfaction and Repurchase Intentions in Service Industry: The Moderating Influence of Switching Barriers
    Jones, A. University of Alabama [1998]
  • Review and Conceptual Analysis of the Employee Turnover Process
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  • Refinement and Reas-sessment of the SERVQUAL Scale
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  • Reciprocity of Interpersonal Exchange
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  • Reassessment of Expectations as a Comparison Standard in Measuring Service Quality : Implications for Further Research
    Parasuraman A Journal of Marketing 58 : 111 ~ 124 [1994]
  • Reassessing the foundations of customer delight
    Finn, A. Journal of Service Research 8 (2) : 103 ~ 116 [2005]
  • Organizational Behavior
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  • Notes on the concept of commitment
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  • Mediating, Interactive and Non-Linear Effects in Service Quality and Satisfaction Research
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  • Marketing Models
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  • Marital Cohesiveness and Dissolution: An Integrative Review
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  • Managing Careers in Organization
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  • Job Satisfaction, Organizational Commitment,Turnover Intention and Turnover : Path Analyses Based on Meta-AnalyticFindings
    Meyer Tett R P Personnel Psychology 46 : 259 ~ 293 [1993]
  • Interorganizational exchange behavior in marketing channels: a broadened perspective
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  • Identification of Strategies to Reduce to Among Child Care Workers
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  • Employee Turnover: Causes, Consequences, and Control
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  • Do Satisfied Customers Really Pay More? A Study of the Relationship between Customer Satisfaction and Willingness to Pay
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  • Determinants of Long-Term Orientation in Buyer-Seller Relationship
    Ganeson, S. J ournal of Marketing 58 : 1 ~ 19 [1994]
  • Customer loyalty: Toward an integrated conceptual framework
    Dick, A. J ournal of Marketing Science 22 (2) : 99 ~ 113 [1994]
  • Customer Value, Satisfaction, Loyalty, and Switching Costs : An Illustration from a Business-to Business Service Context
    Lam, S. Y. Journal of Academy Marketing Science 32 : 293 ~ 311 [2004]
  • Customer Retention in the Automotive Industry: Quality, Satisfaction and Loyalty
    Auh, S. Gabler : 117 ~ 139 [1997]
  • Customer Perceived Value, Satisfaction and Loyalty : The Role of Switching Costs
    Yang, Z. Psychology & Marketing 21 (10) : 799 ~ 822 [2004]
  • Curvilinear effects of consumer loyalty determinants in relational exchanges
    Agustin, C. Journal of Marketing Research 42 (1) : 96 ~ 108 [2005]
  • Converting from Independent to Employee Salesforce: The Role of Perceived Switching Costs
    Weiss, A. M. Journal of Marketing Research 29 : 101 ~ 115 [1992]
  • Consumer switching costs : A typology, antecedents, and consequences
    Burnham, T. A. Journal of the Academy Marketing Science 31 (2) : 109 ~ 126 [2003]
  • Competitive Strategy: Techniques for Analyzing Industries and Competitor
    Porter, M. E. The Free Press [1980]
  • Close Relationships
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  • Brand Loyalty and Equilibrium
    Werrnerfelt, B. Marketing Science 10 (3) : 229 ~ 245 [1991]
  • Belief, attitude, intention, and behavior
    Fishbein, M. Addison-Wesley [1975]
  • Applied Multiple Regression/Correlation Analysis for the Behavioral Sciences (3rd edition)
    Cohen, J. LEA [2003]
  • Advances in Personal Relationships, 3
    Johnson, M. P. Jessica Kingsley : 117 ~ 143 [1991]
  • A Review and Meta-Analysis of Research on the Relationship between Behavioral Intentions and Employee Turnover
    Steel, R. Journal of Applied Psychology 69 (4) : 673 ~ 686 [1984]
  • A National Customer Satisfaction Barometer:The Swedish Experience
    Fornell, C. J ournal of Marketing 55 : 1 ~ 21 [1992]
  • A Model of Distributor Firms and Manufacturer Firm Working Partnership
    Anderson, J. C. Journal of Marketing 54 : 42 ~ 58 [1990]
  • A Longitudinal Test of the Investment Model: The Impact on Job Satisfaction, Job Commitment, and Turnover of Variation in Rewards, Costs, Alternatives, and Investment
    Rusbult, C. E. Journal of Applied Psychology 68 : 429 ~ 438 [1983]
  • A Classification of Switching Costs with Implications of Relationship Marketing
    Gulltinan, J. P. AMA Winter's Educators's Conference: American Marketing Association : 216 ~ 220 [1989]
  • A Catastrophe Model for Developing Service Satisfaction Strategies
    Oliva, T. A. Journal of Marketing 56 : 83 ~ 95 [1992]