에스닉 푸드 레스토랑 선택속성의 중요도가 전반적 만족도에 미치는 영향

' 에스닉 푸드 레스토랑 선택속성의 중요도가 전반적 만족도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • attribute
  • ethnicfood
  • ethnicrestaurant
  • importance
  • performance
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,177 1

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' 에스닉 푸드 레스토랑 선택속성의 중요도가 전반적 만족도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한식 세계화를 위한 서비스 및 음식품질의 IPA분석에 관한 연구
    임현철 호텔리조트연구 11 (2) : 59 ~ 83 [2012]
  • 한?일 비교연구를 통한 외식서비스의 소비자 품질지각 영향요인에 관한 연구
    김세환 김인섭 관광연구 18 (3) : 123 ~ 141 [2004]
  • 외식 소비자들의 에스닉 레스토랑 선택속성과 만족에 관한 연구
    최자영 외식경영연구 13 (2) : 125 ~ 147 [2010]
  • 외국전통음식 레스토랑 시장세분 및 선택속성 분석
    최승철 홍성현 농업경영.정책연구 33 (1) : 37 ~ 57 [2006]
  • 외국음식에 대한 대학생들의 태도 및 관심도 분석
    김혜영 이해영 한국식생활문화학회지 21 (5) : 463 ~ 472 [2006]
  • 식사, 기호(嗜好), 민족음식한 민속학적 조망
    주영하 비교민속학 31 (31) : 19 ~ 48 [2006]
  • 노년소비자의 레스토랑 선택속성 및 외식업체의 마케팅 전략 - 외식업체 경영자를 중심으로 -
    홍완수 외식경영연구 11 (1) : 145 ~ 177 [2008]
  • 국내 외국전통음식 레스토랑별 고객 방문동기, 이용행동 및 인구통계학적 특성 비교 연구 - 멕시코, 인도, 베트남, 태국 레스토랑을 이용하는 한국인을 중심으로 -
    손재승 외식경영연구 14 (4) : 189 ~ 212 [2011]
  • 강원 동해안 관광객의 외식점포 선택속성의 중요도 분석
    채인숙 Family and Environment Research 46 (5) : 63 ~ 71 [2008]
  • The role of authenticity in ethnic theme restaurants
    Ebster C J Foodservice Bus Res 7 (2) : 41 ~ 52 [2004]
  • The relation importance of food, atmosphere, and fairness of wait the case of a full-Service restaurant
    Sulek JM Cornell Hotel Restaurant Administration Quarterly 45 (3) : 235 ~ 247 [2004]
  • The present of ethnic food culture in Korea. 2005symposium “Korean food culture in the world, ethnic food culture in Korea”
    Kim TH Proceeding Korean Soc Diet Culture : 44 ~ 54 [2005]
  • The effects of dining atmospherics and extended Mehrabian-Russell model
    Liu Y International J Hospitality Manag 28 (4) : 494 ~ 503 [2009]
  • The Tourist: A New Theory of the Leisure Class
    MacCannell.D Schoken : 17 ~ 56 [1976]
  • Study on the Specialty Coffee Shop Selection Attributes by the Food-related Lifestyle
    Won YE. Chungang University [2010]
  • SPSS/AMOS Method of Statistical Analysis
    Song JJ 21C Book : 1 ~ 100 [2008]
  • Perceptions of Chinese restaurants in the US: What affects customer sat isfaction and behavioral intentions?
    Liu Y International J Hospitality Manag 28 (3) : 338 ~ 348 [2009]
  • Local leave a country
  • Korea Statstics
  • Importance-performance analysis
    Martilla JA J Marketing (41) : 77 ~ 79 [1977]
  • Going beyond importance-performance analysis to analyze the observanceinfluence of park impacts
    Hammit WE J Park Recreation Administration 14 (1) : 45 ~ 62 [1996]
  • Ethnic foods. Encyclopedia Food Sci Nutr : 2190 ~ 2195
    Dwyer J [2003]
  • Educational service evaluation using importance performance analysis–with special reference to Y technical college
    Ki KC Gyeongsang National University [2005]
  • Dining Chinese : A consumer subgroup comparison
    George TR J Restaurant Food Service Marketing 4 (2) : 67 ~ 86 [2001]
  • Customer satisfaction and revisit intention based on food neophobia and selection attributes of ethnic restaurants
    Choe JY Women University [2009]
  • Customer perceptions for expectations and acceptance of an authentic dining experience in Thai restaurants
    Sukalakamala, P. J Restaurant Food Service 18 (2) : 69 ~ 75 [2007]
  • Cooking globally sating whenever: The future of dining
    Siemering A. The Futurist : 51 ~ 57 [2004]
  • Authentic dining experiences in ethnic theme restaurants
    Tasi CT International J Hospitality Manag 31 (1) : 304 ~ 306 [2012]
  • A study on market segmentation of restaurant depending on value pursuit
    Lee MS Sejoeng University [2008]
  • A cultural melting pot restaurant industry forecast
    NRA