브랜드 의인화 광고의 효과: 저관여 서비스 및 제품을 중심으로

논문상세정보
' 브랜드 의인화 광고의 효과: 저관여 서비스 및 제품을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • advertising effectiveness
  • brandanthropomorphizedadvertising
  • brandfamiliarity
  • degreesofanthropomorphization
  • tangibilityofofferings
  • typeofofferings
  • 광고태도
  • 브랜드 의인화
  • 브랜드 태도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 브랜드 의인화 광고의 효과: 저관여 서비스 및 제품을 중심으로' 의 참고문헌

  • 지상파 방송브랜드의 의인화이미지에 관한 연구: 이미지 일치성을 통한 이미지 맵을 중심으로
    구승회 광고학연구 18 (4) : 73 ~ 96 [2007]
  • 제품유형별 레이아웃 형태가 광고효과에 미치는 영향
    김병희 광고학연구 20 (2) : 183 ~ 202 [2009]
  • 제품 무형성이 소비자의 위험지각 및 위험감소행동에 미치는 영향과 자기조절초점의 조절적 영향
    주선희 마케팅논집(Journal of Marketing Studies) 21 (3) : 27 ~ 57 [2013]
  • 정보원 출처에 따른 광고태도의 매개효과
    김재영 광고연구 53 : 31 ~ 46 [2001]
  • 자동차의 표정에 관한 연구 : 자동차 전면을 중심으로
    박소영 연세대학교 [2009]
  • 외재적 단서로서의 히트상품선정이 속성에 대한 신념, 태도 및 구매의도에 미치는 영향: 제품관여도와 제품유형의 조절효과를 중심으로
    이태민 마케팅연구 23 (4) : 71 ~ 103 [2008]
  • 아파트 광고의 소구 유형과 소비자태도와의 관계에 대한 실증적 연구
    서구원 광고학연구 18 (1) : 245 ~ 259 [2007]
  • 소비자-브랜드관계이론의 적용가능성에 대한 연구
    김문태 경영과 정보연구 29 (1) : 97 ~ 115 [2010]
  • 소비자-브랜드 관계(Brand Relationship) 유형과 영향요인에 관한실증연구
    김유경 광고연구 54 : 7 ~ 32 [2002]
  • 소비자 구매행동에 대한 브랜드의 태도 : 소비자-브랜드 관계에서의 역할
    이학식 소비자학연구 15 (2) : 85 ~ 108 [2004]
  • 상표자산의 심리학적 접근: 소비자와 상표간 상호작용을 중심으로
    성영신 한국심리학회지소비자, 광고 1 (1) : 39 ~ 61 [2000]
  • 비유법에 의한 광고 일러스트레이션의 사례
    김경선 한국디자인포럼 31 (31) : 41 ~ 51 [2011]
  • 브랜드선택에 있어 브랜드 퍼스낼리티와 제품속성의 상대적 중요도에 관한 실증적 연구
    임병훈 마케팅연구 18 (4) : 1 ~ 21 [2003]
  • 브랜드 흥미에 영향을 미치는 감정반응 : 유발된 감정과 느낀 감정을 중심으로
    성영신 광고학연구 9 (3) : 19 ~ 50 [1998]
  • 브랜드 퍼스낼리티-브랜드 동일시-브랜드자산 모형:이용자와 비이용자간 차이에 대한 탐색적 연구
    이유재 마케팅연구 17 (3) : 1 ~ 33 [2002]
  • 브랜드 카리스마, 형성요인, 그리고 효과 : 상징적/기능적관여도의 조정적 작용
    이학식 마케팅연구 19 (3) : 137 ~ 178 [2004]
  • 브랜드 개성이 소비자 태도에 미치는 영향 : 화장품 브랜드를 중심으로
    민경인 중앙대학교 [2006]
  • 브랜드 개성의 유형과 영향요인에 관한 연구
    김유경 광고연구 49 : 29 ~ 53 [2000]
  • 브랜드 개성과 자아이미지의 일치성이 브랜드 태도에 미치는 영향에 관한 연구
    박주영 아시아마케팅저널 3 (2) : 92 ~ 114 [2001]
  • 브랜드 개성, 모델의 손 안에
    김주란 광고연구 : 98 ~ 101 [2004]
  • 반복광고 실행과 광고효과 간의 관계에 대한 조정변수들의 역할
    이학식 광고연구 34 : 58 ~ 70 [1997]
  • 동물 의인화 표현법의 의미와 구체화
    임지희 한국디자인포럼 (21) : 65 ~ 76 [2008]
  • 기업광고와 제품광고의 통합모델에 따른 효과 경로
    황병일 광고연구 75 (75) : 247 ~ 277 [2007]
  • 구조방정식 모형을 이용한 주관적 지식, 객관적 지식, 제품 경험의 인과적 관계 탐색: 제품 유형의 조절적 역할
    이병관 한국심리학회지: 소비자·광고 10 (2) : 357 ~ 378 [2009]
  • 광고태도가 상표태도 형성에영향을 미치는 과정에 대한 상표친숙도의 영향
    김완석 광고연구 (봄) : 31 ~ 49 [1997]
  • 광고보증인의 유형과 성이 태도변용에 미치는 효과: 정보원의 공신력 및 제품관여도를 중심으로
    조전근 한국광고홍보학보 10 (1) : 165 ~ 194 [2008]
  • 광고가 유발한 감정반응이 소비태도에 미치는 영향:제품관여도와 브랜드 친숙도를 중심으로
    윤승욱 한국광고홍보학보 7 (1) : 7 ~ 38 [2005]
  • 광고가 유발한 감정과 광고효과
    김완석 광고연구 (여름) : 67 ~ 105 [1990]
  • 광고 비주얼과 카피의 구조적 관계유형 분석연구
    이병관 한국심리학회지: 소비자·광고 8 (2) : 235 ~ 258 [2007]
  • 관광지의인화 수준이 소비자의 관광지 태도와 관광지의 소비자 태도에 미치는 영향
    고동우 한국심리학회지: 소비자·광고 6 (2) : 45 ~ 62 [2005]
  • 고객만족형성과정의 제품과 서비스간 차이에 대한 연구
    이유재 소비자학연구 8 (1) : 101 ~ 118 [1997]
  • 개인 개성이 브랜드 개성(BPS) 및 소비자 구매행동에 미치는 영향 : Big5 성격특성을 중심으로
    김주호 광고학연구 24 (1) : 31 ~ 55 [2013]
  • Where the Wild Brands Are : Some Thoughts on Anthropomorphic Marketing
    Brown, S. P. The Marketing Review 10 (3) : 209 ~ 224 [2010]
  • When We Need a Human : Motivational Determinants of Anthropomorphism
    Epley, N. Social Cognition 26 (2) : 143 ~ 155 [2008]
  • When Humanizing Brands Goes Wrong : The Detrimental Effect of Brand Anthropomorphization Amid Product Wrongdoings
    Puzakova, M. Journal of Marketing 77 (3) : 81 ~ 100 [2013]
  • When Brands Seem H uman, D o H umans Act Like B rands? Automatic Behavioral Priming Effects of Brand Anthropomorphism
    Aggarwal, P. Journal of Consumer Research 39 (2) : 307 ~ 323 [2012]
  • Toward a Critique of Brand Relationship
    Bengtsson, A. Advances in Consumer Research 30 (1) : 154 ~ 158 [2003]
  • The role of attitude toward the ad as a mediator of advertising effectiveness: a test of competing explanations
    Mackenzie, S. B. Journal of Marketing Research 23 (5) : 130 ~ 143 [1986]
  • The chain of effects from brand trust and brand affect to brand performance : the role of brand loyalty
    Chaudhuri, A. The Journal of Marketing 65 (2) : 81 ~ 93 [2001]
  • The Impact of Brand Personality on Consumer Responses to Persuasion Attempts
    Guèvremont, A Journal of Brand Management 20 (6) : 518 ~ 530 [2013]
  • The Human Lens : How Anthropomorphic Reasoning Varies by Product Complexity and Enhances Personal Value
    Hart, P. M. Journal of Marketing Management 29 (1-2) : 105 ~ 121 [2013]
  • The Cow, the Cook, and the Quaker : Fifty Years of Spokes-Character Advertising
    Phillips, B. J. Journalism and Mass Communication Quarterly 76 (4) : 713 ~ 728 [1999]
  • TV광고에서의 브랜드캐릭터 유형 분석 : 내러티브와 의인화를 중심으로
    김운한 커뮤니케이션학 연구 17 (3) : 5 ~ 31 [2009]
  • Strategic brand management:Building measuring and managing brand equity
    Keller K. L. Prentice Hall [1998]
  • Pushing the Envelope of Brand and Personality : Antecedents and Moderators of Anthropomorphized Brands
    Puzakova, M. Advances in Consumer Research 36 : 413 ~ 420 [2009]
  • Product novelty : does it moderate the relationship between ad attitudes and brand attitudes?
    Cox, D. S. Journal of Advertising 16 (3) : 39 ~ 44 [1987]
  • Primate Ontogeny, Cognition, and Social Behavior
    Asquith, P. J. Cambridge University Press [1986]
  • Possessions and Extended self
    Belk, R. Journal of Consumer Research 15 (9) : 139 ~ 169 [1988]
  • Play as a Consumption Experience : The Role of Emotions, Performance, and Personality in Enjoyment of Games
    Holbrook, M. B. Journal of Consumer Research 11 : 728 ~ 739 [1984]
  • Personal Involvement as A Determinant of Argument-Based Persuasion
    Petty, R. E. Journal of Personality and Social Psychology 41 (5) : 847 ~ 855 [1981]
  • Person Memory and Judgement
    Srull, K. Psychological Review 96 (1) : 58 ~ 83 [1989]
  • On Seeing Human : A Three-factor Theory of Anthropomorphism
    Epley, N. Psychological Review 114 (4) : 864 ~ 886 [2007]
  • New Insights about The FCB Grid
    Ratchford, B. T. Journal of Advertising Research 27 (4) : 24 ~ 38 [1987]
  • Measuring the Hedonic and Utilitarian Sources of Consumer Attitudes
    Batra, R. Marketing Letters 2 (2) : 159 ~ 170 [1991]
  • Low Involvement Learning : Memory without Evaluation
    Hawkins, S. A. Journal of Consumer Research 19 (2) : 212 ~ 225 [1992]
  • How Intangibility Affects Perceived Risk : The Moderating Role of Knowledge and Involvement
    Laroche, M. Journal of Services Marketing 17 (2) : 122 ~ 140 [2003]
  • Hedonic Consumption: Emerging Concepts, Methods and Propositions
    Holbrook, M. B. Journal of Marketing 46 (3) : 92 ~ 101 [1982]
  • Gaming with Mr. Slot or Gaming the Slot Machine? Power, Anthropomorphism, and Risk Perception
    Kim, S. Journal of Consumer Research 38 (1) : 94 ~ 107 [2011]
  • Familiarity and Its Impact on Consumer Decision Biases and Heuristics
    Park, C. W. Journal of Consumer Research : 223 ~ 231 [1981]
  • Emotional Feelings and Attitude toward the Advertisement : The Roles of Brand Familarity and Repetition
    Machleit, K. A. Journal of Advertising 17 (3) : 27 ~ 35 [1988]
  • Effective Frequency : One Exposure or Three Factors?
    Tellis, G. Journal of Advertising Research : 75 ~ 80 [1997]
  • Dimensions of Mind Perception
    Gray, H. M. Science 315 (5812) : 619 ~ 619 [2007]
  • Creating Social Connection Through Inferential Reproduction : Loneliness and Perceived Agency in Gadgets, Gods, and Greyhounds
    Epley, N. Psychological Science 19 (2) : 114 ~ 120 [2008]
  • Consumer and Their Brands : Developing Relationship Theory in Consumer Research
    Fournier, S. Journal of Marketing Research 24 (4) : 343 ~ 373 [1998]
  • Conceptual Change in Childhood
    Carey, S. Bradford Books, MIT Press [1985]
  • Central and peripheral routes to advertising effectiveness : The moderating role of involvement
    Petty, R. E. Journal of Consumer Research 10 (2) : 135 ~ [1983]
  • Brand Equity and Advertising: Advertising’s Role in Building Strong Brands
    Biel, A. L. Erlbaum : 67 ~ 82 [2000]
  • Brand Equity and Advertising
    Blackstone, M. Lawrence Erlbaum : 113 ~ 124 [1993]
  • Automatic Effects of Brand Exposure on Motivated Behavior : How Apple Makes You"Think Different
    Fitzsimons, G. M. Journal of Consumer Research 35 (1) : 21 ~ 35 [2008]
  • Association for Psychological Science Convention
    Chin, M. G. NY [2006]
  • Anthropomorphism and Consumer Behavior
    Kiesler, T. Advances in Consumer Research 33 (1) : 149 ~ 149 [2006]
  • A Three-Dimensional Scale of Intangibility
    Laroche, M. Journal of Service Research 4 (1) : 26 ~ 38 [2001]