U-City 서비스 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구

논문상세정보
' U-City 서비스 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 전산공학
  • technology acceptance model
  • u-cityserviceacceptance
  • ubiquitouscity(u-city)
  • ubiquitousservice(u-city서비스)
  • 기술수용모델
  • 유비쿼터스 도시
  • 유비쿼터스 서비스
  • 유비쿼터스서비스수용
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' U-City 서비스 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 헤도닉 유비쿼터스 서비스의 수용에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    유호선 한국전자거래학회지 17 (1) : 1 ~ 21 [2012]
  • 지속가능한 U-City 운영을 위한 선순환 U-City모델의 개발방향 연구
    김복환 한국공간정보시스템학회 논문지 11 (1) : 145 ~ 156 [2009]
  • 인터넷 지도 콘텐츠 특성,신뢰,사용자 만족이 사용의도에 미치는 영향 연구
    강윤정 문형남 이미선 e-비즈니스연구 11 (1) : 405 ~ 430 [2010]
  • 유비쿼터스의 특성에 따른 사용자 중심의 u-서비스 가치 분류체계
    우혁준 한국IT서비스학회지 10 (2) : 119 ~ 139 [2011]
  • 유비쿼터스도시의 최소 품질 보장을 위한 필수적인 유비쿼터스도시서비스 제안에 관한 연구
    황병주 한국지형공간정보학회지 21 (1) : 53 ~ 64 [2013]
  • 유비쿼터스격차 해소를 위한 장애인의 U-City 서비스 사용의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    이미경 아주대학교 대학원 [2008]
  • 유비쿼터스 특성이 U-서비스 이용에 미치는 영향: U-캠퍼스 환경을 중심으로
    박철 Information Systems Review 8 (1) : 81 ~ 99 [2006]
  • 유비쿼터스 컴퓨팅 서비스 수용에 영향을 미치는 요인 연구
    유호선 한국전자거래학회지 13 (2) : 117 ~ 147 [2008]
  • 유비쿼터스 접속성과 상황기반 제공성이 모바일 상거래 수용의도에 미치는 영향에 관한 연구: 기술수용모델 적용을 중심으로
    이태민 전종근 경영학연구 33 (4) : 1043 ~ 1071 [2004]
  • 유비쿼터스 공공서비스의 시민 수용요인
    김재근 한국정책과학학회보 15 (4) : 105 ~ 130 [2011]
  • 시민친화형 U-City 서비스 표준 및 수요 조사
    조용준 한국콘텐츠학회 논문지 10 (4) : 406 ~ 414 [2010]
  • 모바일 특성이 모바일 서비스 수용에 미치는 영향
    노미진 경영교육연구 48 (48) : 125 ~ 150 [2007]
  • 모바일 텔레매틱스 서비스 사용 의도에 영향을 미치는 사용 용이성과 유용성 분석
    이봉규 한국공간정보시스템학회 논문지 9 (1) : 15 ~ 30 [2007]
  • 모바일 뱅킹 서비스의 상품특성과 사용자특성이 재사용의도에 미치는 영향
    김형준 상업교육연구 21 : 215 ~ 246 [2008]
  • 개인의 특성이 온라인 게임 포털 사이트에 대한 태도에 미치는 영향에 관한 분석
    이은아 멀티미디어학회논문지 12 (4) : 583 ~ 590 [2009]
  • ‘Psychometric Theory
    Nunnally, J. C. McGraw-Hill [1978]
  • Wireless Commerce : Marketing Issues and Possibilites
    Kannan, P. K. System Sciences, Proceedings of the 34th Annual Hawaii International Conference on : 6 ~ [2001]
  • What is trust? a conceptual analysis and an interdisciplinary model
    McKnight, D. H. America’s Conference on Information Systems [2000]
  • Understanding post-adoption behavior in the context of online services
    Parthasarathy, M. Information Systems Research 9 (4) : 362 ~ 379 [1998]
  • Understanding information technology usage:A test of competing models
    Taylor, S Information systems research 6 (2) : 144 ~ 176 [1995]
  • Understanding Online Purchase Intentions : Contributions from Technology and Trust Perspectives
    Van der Heijden, H. European Journal of Information Systems 12 (1) : 41 ~ 48 [2003]
  • U-city standardization and Service
    Shin, S. C. TTA Journal 112 : 23 ~ 29 [2007]
  • U-City 전략 성과 참조모델로서의 운영성과 측정 지표체계 개발에 대한 연구
    박동완 한국전자거래학회지 15 (3) : 25 ~ 44 [2010]
  • U-City 서비스 표준체계 정립과 서비스 분류기준의 설정에 관한 연구
    정경석 국토계획 44 (3) : 231 ~ 246 [2009]
  • U-City 사업평가모델 개발 및 활용방안
    김병건 한국전자거래학회지 17 (2) : 87 ~ 104 [2012]
  • Trust and TAM in online shopping : An integrated model
    Gefen, D. MIS Quarterly 27 (1) : 51 ~ 90 [2003]
  • Toward an Understanding of the Behavioral Intention to Use a Website
    Chuan-Chuan Lin, J. International Journal of Information Management 20 : 197 ~ 208 [2000]
  • Time Flies when you are Having Fun : Cognitive Absorption and Beliefs about Information Technology Usage
    Agarwal, R MIS Quarterly 24 (4) : 665 ~ 694 [2000]
  • Theory of Planning Behavior(TPB)and Customer Satisfaction in the Continued Use of e-service : an Integrated Model
    Liao, C. Computers in Human Behavior 23 (6) : 2804 ~ 2822 [2007]
  • The technology acceptance model and the World Wide Web
    Lerderer, A. Decision support systems 29 (3) : 269 ~ 282 [2000]
  • The partial least squares approach to structural equation modeling
    Chin, W. W. Modern methods for business research 295 (2) : 295 ~ 336 [1998]
  • The effects of self efficacy on computer usage
    Igbaria, M. Omega 23 (6) : 587 ~ 605 [1995]
  • The Internet and international marketing
    Quelch, J. A. Sloan Management Review 37 (3) [1996]
  • The Computer for the 21st Century
    Weiser, M. Scientific American 265 (3) : 94 ~ 104 [1999]
  • Testing the determinants of microcomputer usage via a structural equation model
    Igbaria, M. Journal of Management Information Systems 11 (4) : 87 ~ 114 [1995]
  • Study on Standardization Strategies for U-City Infrastructure, Technology, and Service Model
  • Some antecedents and effects of trust in virtual communities
    Ridings, C. M. The Journal of Strategic Information Systems 11 (3) : 271 ~ 295 [2002]
  • Service Model@Ubiquitous Space
    Oh, J. I. The 33rd International Conference on Computers and Industrial Engineering [2004]
  • Reflections on self-efficacy
    Bandura.A Advances in behaviour research and therapy 1 (4) : 237 ~ 268 [1978]
  • Predicting consumer intention to use on-line shopping:The case for an augmented technology acceptance model
    Vijayasarathy, L. R. Information and Management 41 (6) : 747 ~ 762 [2004]
  • Predicting User Intention: Comparing the Technology Acceptance Model with the Theory of Planned Behavior
    Mathieson K Information Systems Research 2 (3) : 173 ~ 191 [1991]
  • Personal Computing Acceptance Factors in Small Firms: A Structural Equation Model
    Igbaria, M. MIS Quarterly : 279 ~ 302 [1997]
  • Perceived usefulness. Perceived Ease of Use and User Acceptance of Information Technology
    Davis, F. D. MIS Quarterly 13 (3) : 319 ~ 340 [1989]
  • Not so different after all : A cross-discipline view of trust
    Rousseau, M. D. Academy of Management Review 23 (3) : 393 ~ 404 [1998]
  • Mobile commerce: Promises, challenges and research agenda
    Siau, K. Journal of Database Marketing 12 (3) : 4 ~ 34 [2001]
  • Initial Trust, Perceived Risk, and The Adoption of Internet Banking
    Kim, K. Proceedings of the twenty first international conference on Information systems : 537 ~ 543 [2000]
  • Initial Trust Formation in New Organizational Relationships
    McKnight, D. H. Academy of Management Review 23 [1998]
  • Extrinsic and intrinsic motivation to use computers in the workplace
    Davis, F. D. Journal of applied social psychology 22 (14) : 1111 ~ 1132 [1992]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobser- vable Variables and Measurement Error
    Fornell, C. Journal of marketing research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • ELoyalty : Your secret weapon on the web
    Frederick, R. F Harvard Business Review 78 (4) : 105 ~ 113 [2000]
  • E-commerce:The Role of Familiarity and Trust
    Gefen, D. Omega 28 (6) : 725 ~ 737 [2000]
  • Determinants of the Intention to Use Internet/WWW at Work: A Confirmatory Study
    Chang, M. K. Information and Management 39 (1) : 1 ~ 14 [2001]
  • Determinants of perceived ease of use: integrating control, intrinsic motivation, and emotion into the technology acceptance model
    Venkatesh, V. Information systems research 11 (4) : 342 ~ 365 [2000]
  • Consumer acceptance of electronic commerce : Intergrating trust and risk with the technology acceptance model
    Pavlou, P. A. International journal of electronic commerce 7 (3) : 101 ~ 131 [2003]
  • Consumer Trust in an Internet Store : A Cross-Cultural Validation
    Jarvenpaa, S. L. Journal of Computer-Mediated Communication 5 (2) [1999]
  • Computer Self-Efficacy: Development of a Measure and Initial Test
    Compeau, D. R. MIS Quarterly : 189 ~ 211 [1995]
  • Building initial online trust: a social learning theory perspective and application on brick-and-click companies
    Xu, Y. [2004]
  • B2C 전자상거래에서 고객신뢰의 영향요인과 구매의도에 대한 신뢰의 매개 역할
    유일 Asia Pacific Journal of Information Systems 13 (4) : 49 ~ 72 [2003]
  • An empirical study of the factors affecting u-service acceptance
    Lee, J. H. Proceedings of Society for e-Business Studies Conference : 38 ~ 47 [2011]
  • An Empirical Study on the Citizensʼ Perception Factors to the UCity Service Acceptance
    Lee, C. H. [2012]
  • Advancing the Theory of Adaptive Structuration:the Development of a Scale to Measure Faithfulness of Appropriation
    Chin, W. W. Information Systems Research 8 (4) : 342 ~ 367 [1997]
  • A theoretical extension of the technology acceptance model : Four longitudinal field studies
    Venkatesh, V. Management Science 46 (2) : 186 ~ 204 [2000]
  • A modeloftheantecedentsofperceivedeaseofuse:Developmentandtest*
    Davis Venkatesh Venkatesh, V. Decision Sciences 27 (3) : 451 ~ 481 [1996]
  • A Study on the Antecedents of Trust toward Shopping Mall Web Sites and Its Effects on Purchase Intention
    Yoon, S. J. The Journal of MIS Research 29 (3) [2000]
  • A Qualitative Approach of Dimension Influencing on Consumer Trust in Internet Banking
    Hwang, I. T Korean computer and accounting review 6 (1) [2007]