공익광고 효과 측정을 위한 탐색적 연구

논문상세정보
' 공익광고 효과 측정을 위한 탐색적 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • image evaluation
  • involvement
  • malicious comments
  • messageappealdirection
  • messageevaluation
  • 관여도
  • 내용평가
  • 메시지 소구방향
  • 악성댓글
  • 영상 평가
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 공익광고 효과 측정을 위한 탐색적 연구' 의 참고문헌

  • 흡연 여부와 메시지 프레이밍에 따른금연광고 효과 연구
    이명천 한국광고홍보학보 8 (3) : 210 ~ 236 [2006]
  • 환경보전 공익광고에서 소구 방향, 관여도, 자기검색도가 광고 효과에 미치는 영향
    박유식 산업과 경영 16 (1) : 105 ~ 123 [2003]
  • 태도 및 태도변화 연구의 최근경향 : 1985~1994
    나은영 한국심리학회지 8 (2) : 3 ~ 33 [1994]
  • 제품유형과 메시지유형에 따른 커뮤니케이션 효과 차이
    도가흰 광고연구 (97) : 5 ~ 38 [2013]
  • 잡지에 대한 신뢰도와 광고 메시지 이해도가광고효과에 미치는 영향에 관한 연구
    배성우 한국광고홍보학보 10 (4) : 235 ~ 259 [2008]
  • 자궁암 검진광고의 메시지프레이밍 효과분석 ; 사전 건강신념과 메시지 프레이밍 기대수준의 매개역할
    조형오 광고학연구 10 (3) : 123 ~ 148 [1999]
  • 우리나라 공익광고 발전방안에 관한 연구
    김민기 정치커뮤니케이션연구 14 (14) : 5 ~ 49 [2009]
  • 스마트세대 20대의 미디어 이용 행태
    정용찬 정보통신정책연구원 [2013]
  • 사이버공간에서의 악성댓글 사용에 대한 탐색적 연구
    조아라 청소년상담연구 18 (2) : 117 ~ 131 [2010]
  • 비디오게임의 유희적공포에 대한 플레이어의 반응연구
    윤장원 한국게임학회 논문지 9 (2) : 3 ~ 12 [2009]
  • 메시지 프레이밍과 소구 유형, 지각된 위험 및 자기 검색도가 지구 온난화 경고 공익광고 효과에 미치는 영향
    김정현 광고연구 81 (81) : 358 ~ 381 [2008]
  • 구조방정식모형의 효율적 활용을 위한 점검표의 개발
    김용겸 기업경영연구 14 (1) : 19 ~ 34 [2007]
  • 구조방정식 모형분석과 AMOS 18.0/19.0
    이학식 집현재 [2011]
  • 광고유형과 오디언스 특성이 공익광고의 효과에 미치는 영향
    박유식 광고학연구 13 (5) : 177 ~ 200 [2002]
  • 광고소구와 소비자의 무드에 따른 조절적합 효과에 관한 연구
    김경진 대한경영학회지 23 (2) : 1005 ~ 1025 [2010]
  • 광고 효과 이론에 관한 통합적 틀
    김광수 커뮤니케이션 이론 1 (1) : 263 ~ 295 [2005]
  • 광고 메시지에 대한 이해가 광고 효과에 미치는 영향
    고한준 광고학연구 21 (1) : 7 ~ 21 [2010]
  • 광고 메시지 프레이밍 효과에 관한 연구: 개인적 관여도와 상황적 관여도의 역할 비교를 중심으로
    이종민 한국언론학보 51 (3) : 282 ~ 307 [2007]
  • 공해방지 광고의 프레이밍 효과 : 환경에 대한 주의각성과 행위정보제공의 매개적영향
    김재휘 광고연구 49 : 55 ~ 75 [2000]
  • 공중보건 캠페인에서 메시지의 설득적 효과에 영향을 미치는 요인 AIDS 질병영역을 중심으로
    김준홍 홍보학연구 14 (1) : 83 ~ 123 [2010]
  • 공익광고캠페인 주제와 수용자 비용 및 유익성과의 관계: 인구통계학 변수 중심으로
    권중록 언론과학연구 5 (1) : 5 ~ 42 [2005]
  • 공익광고의 프레이밍 효과에 관한 연구 - 메타 분석
    이병관 한국광고홍보학보 14 (2) : 33 ~ 60 [2012]
  • 공익광고의 색채분석에 관한 연구
    김유진 한국디자인포럼 24 (24) : 305 ~ 316 [2009]
  • 공익광고에서의 주제별 메시지 권고성의 효과 연구
    김성훈 동서언론 6 : 441 ~ 463 [2002]
  • 공익광고에서 은유표현 형태에 따른 효과연구
    임현빈 한국콘텐츠학회 논문지 6 (11) : 190 ~ 201 [2006]
  • 공익광고 종합 발전방안 연구
    하봉준 [2012]
  • 공익광고 연구. 김민기 역
  • 공익광고 메시지의 프레이밍과 결과 지각이 환경 행동에 미치는 영향
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 5 (2) : 4 ~ 4 [2004]
  • 공익광고 메시지 전달과정의 합리성에 관한 연구: 한·미·일 공익광고 메시지 전달과정을 중심으로
    이근우 언론과학연구 4 (2) : 139 ~ 176 [2004]
  • 공익광고 메시지 귀인(attribution)효과에 관한 실증연구 : 메시지 프레이밍(framing)중개요인들을 중심으로
    부경희 광고학연구 12 (4) : 7 ~ 35 [2001]
  • 공익 광고의 주제 유형별 효과: 이슈 유형(사회적-개인적)에 따른 메시지 및 수용자 변인의 영향
    조용석 한국광고홍보학보 9 (4) : 71 ~ 104 [2007]
  • Viewer miscomprehension of televised communication : Selected findings
    Jacoby, J. The Journal of Marketing 46 (4) : 12 ~ 26 [1982]
  • The situational importance of recall and inference in consumer decision making
    Chattopadhyay, A. Journal of Consumer Research 15 (1) : 1 ~ 12 [1988]
  • The role of self-and other-oriented motivation in the organ donation decision
    Barnett, M. A. Advances in Consumer Research 14 (1) : 335 ~ 337 [1987]
  • The role of attitude toward the ad as a mediator of advertising effectiveness: A test of competing explanations
    MacKenzie, S. B. Journal of Marketing Research 23 : 130 ~ 143 [1986]
  • The relationship between advertising message strategy and television commercial effectiveness
    Laskey, H, A. Journal of Advertising Research 35 (2) : 31 ~ 39 [1995]
  • The nature and development of decision-making: A self regulation model
    Byrnes, J, P. Erlbaum [1998]
  • The influence of message framing on intentions to perform health behaviors
    Rothman, A. J. Journal of Experimental Social Psychology 29 (5) : 408 ~ 433 [1993]
  • The elaboratin likelihood model of persuation.
    Petty, R. E. Springer Verlag [1986]
  • The effect of verbal and visual components of advertisements of brand attitudes and attitude toward the advertisement
    Mitchell, A. A. Journal of Consumer Research 13 (1) : 12 ~ 24 [1986]
  • The effect of message framing on breast self-examination attitudes, intentions, and behavior
    Meyerowitz, B. E Journal of Personality and Social Psychology 52 (3) : 500 ~ 510 [1987]
  • The construct validity of the tripartite classification of attitudes
    Bagozzi, R. P. Journal of Marketing Research 16 (1) : 88 ~ 95 [1979]
  • The Influence of Message Framing and Issue Involvement
    Maheswaran, D. Journal of Marketing Research 27 (3) : 361 ~ 367 [1990]
  • The Impact of Feelings on Ad-based Affect and Cognition
    Burke, M. C. Journal of Marketing Research 26 (1) : 69 ~ 83 [1989]
  • TV공익광고에 나타난 영상이미지와 언어에 관한 연구
    신인식 디자인학연구 18 (2) : 111 ~ 122 [2005]
  • Social marketing and consumer behavior : Influencing the decision to reduce alcohol consumption
    Darian, J. C. Advanced in Consumer Research 20 (1) : 413 ~ 418 [1993]
  • Representativeness, Relevance, and the Use of Feelings in Decision Making
    Pham, M. T. Journal of Consumer Research 25 (2) : 144 ~ 159 [1998]
  • Public communication campaigns
    Dervin, B. Sage : 67 ~ 86 [1989]
  • Multi-Variate Data Analysis
    Hair, J. F. Prentice-Hall [1995]
  • Metaphor in promotional communication : A review of research on metaphor comprehension and quality
    Ward, J. Advances in Consumer Research 17 (1) : 636 ~ 642 [1990]
  • Message framing and the interrelationships among ad-based feelings, affect, and cognition
    Homer, P. M. Journal of Advertising 21 (1) : 19 ~ 33 [1992]
  • Message framing and buying behavior : A field experiment
    Ganzach, Y. Journal of Business Research 32 (1) : 11 ~ 17 [1995]
  • Medieval allegory : Roots of advertising strategy for the mass market
    Stern, B. B. Journal of Consumer Research 52 (3) : 84 ~ 94 [1988]
  • Measuring the involvement construct
    Zaichkowsky, J. L. Journal of Consumer Research 12 (3) : 341 ~ 352 [1985]
  • Measurement of individual difference in visual versus verbal information processing
    Childers, T. L. Journal of Business Research 12 (2) : 125 ~ 134 [1985]
  • LISREL 7: A Guide to the Program and Application
    Jöreskog, K. G. SPSS Publications [1989]
  • Issue involvement as a moderator of the effects on attitude of advertising content and context
    Petty, R. E. Advances in Consumer Research 8 (1) : 20 ~ 24 [1981]
  • Influence of attitudes from nonverbal communication in two channels
    Mehravian, A. Journal of Consulting Psychology 31 (3) : 248 ~ 252 [1967]
  • Individualism & Collectivism
    Triandis, H. C. Westview Press [1995]
  • How advertising response modeling (ARM) can increase ad effectiveness
    Mehta, A Journal of Advertising Research 34 : 62 ~ 74 [1994]
  • Goodness-of-fit indices in confirmatory factor analysis : The effect of sample size
    Marsh, H. W. Psychological Bulletin 103 (3) : 391 ~ 410 [1988]
  • Framing in advertising and the moderating impact of consumer education
    Smith G. E. Journal of Advertising Research 36 (5) : 49 ~ 64 [1996]
  • Factor analysis and AIC
    Akaike, H. Psychometrica 52 : 317 ~ 332 [1987]
  • Effects of estimation methods, number of indicators per factor and improper solutions on structural equation modeling fit indices
    Ding, L. Structural Equation Modeling : A Multidisciplinary Journal 2 (2) : 119 ~ 143 [1995]
  • Distraction, counterarguing and the internalization of attitude change
    Romer, D. European Journal of Social Psychology 9 (1) : 1 ~ 17 [1979]
  • Copy factors related to persuasion scores
    Moldovan, S. E. Journal of Advertising Research 21 (4) : 21 ~ 25 [1984]
  • Consumer Behavior: Marketing Strategy Perspectives
    Peter, J. P. Irwin [1987]
  • Comprehension’s role in persuasion : The case of its moderating effect on the persuasive impact of source cues
    Ratneshwar, S. Journal of Consumer Research 18 (1) : 52 ~ 62 [1991]
  • Comparative fit indices in structural models
    Bentler, P. M. Psychological Bulletin 107 (2) : 238 ~ 246 [1990]
  • Central and peripheral routs to advertising effectiveness : The moderating role of involvement
    Petty, R. E. Journal of Consumer Research 10 (2) : 135 ~ 146 [1983]
  • Attribute, intention and behavior : A test of some key hypotheses
    Bagozzi, R. P. Journal of Personality and Social Psychology 41 (4) : 607 ~ 627 [1981]
  • Are all the effect of ad-induced feelings mediated by ad?
    Stayman, D. M. Journal of Consumer Research 15 (3) : 368 ~ 373 [1988]
  • Affective response mediating acceptance of advertising
    Batra, R. Journal of Consumer Research 13 (2) : 234 ~ 249 [1986]
  • Affect intensity and the consumer attitude toward high impact emotional advertising appeals
    Moore, D. J. Journal of Advertising 25 (2) : 37 ~ 50 [1996]
  • A test of two consumer response scale in advertising
    Zinkhan, G. M. Journal of Marketing Research 22 (4) : 447 ~ 452 [1985]
  • A social judgment and intergroup relations: Essays in honor of Muzifer Sherif
    Petty, R. E. Springer Verlag : 147 ~ 174 [1992]
  • A cognitive-functional model for the effects of discrete negative emotions on information processing, attitude change, and recall
    Nabi, R. L. Communication Theory 9 (3) : 292 ~ 320 [1999]
  • 2011년 인터넷윤리문화실태조사요약보고서