신제품 수용에 대한 심적 시뮬레이션 효과

' 신제품 수용에 대한 심적 시뮬레이션 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • conspicuous consumption
  • innovation resistance
  • mentalsimulation
  • outcome simulation
  • process simulation
  • 결과 시뮬레이션
  • 과시소비성향
  • 과정 시뮬레이션
  • 신제품수용
  • 심적 시뮬레이션
  • 혁신저항성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
9,406 0

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' 신제품 수용에 대한 심적 시뮬레이션 효과' 의 참고문헌

  • 휴대폰 커뮤니케이션 의사소통 양식적 특성과 한국문화
    나은영 한국언론학회 학술세미나 《우리나라에서의 휴대폰 보급 및 사용 문화》발표문 [2001]
  • 혁신적 신제품에 대한 소비자 반응에 있어 심적 시뮬레이션 영향 연구
    송환웅 여준상 마케팅연구 25 (1) : 25 ~ 47 [2010]
  • 한국형 얼리어답터의 IT제품 구매결정에 관한 연구
    여환립 경영교육연구 26 (2) : 313 ~ 334 [2011]
  • 한국사회의 과시적 소비성향과 영향요인
    이금실 사회과학연구 11 (1) : 251 ~ 268 [2002]
  • 청소년의 의복과시소비 모델
    주성래 한국의류학회지 25 (7) : 1215 ~ 1226 [2001]
  • 자민족중심주의가 외국제품 불매의도에 미치는 영향- 제품 품질 판단과 과시소비에 의한 조절효과를 중심으로 -
    우정 한국광고홍보학보 9 (4) : 230 ~ 256 [2007]
  • 심적 시뮬레이션이 선(先)포인트 프로그램에 대한 태도 및 이용의도에 미치는 영향: 제품유형의 조절효과를 중심으로
    김소현 기업경영연구 19 (3) : 1 ~ 23 [2012]
  • 신제품 수용시 소비자의 혁신저항에관한 연구: 혁신저항 모형을 중심으로
    유필화 한국경영학회 23 (3) : 217 ~ 250 [1994]
  • 소비자 혁신 저항, 사전지식 및 광고유형이 광고태도와 구매의도에 미치는 영향
    전홍식 한국심리학회지: 소비자·광고 12 (1) : 71 ~ 99 [2011]
  • 물질주의에 관한 고찰,
    송인숙 생활과학연구논집 11 (1) : 91 ~ 104 [1991]
  • 도시 여성소비자의 보상구매행동
    송인숙 생활과학연구논집 13 (1) : 5 ~ 25 [1993]
  • 뉴미디어 초기수용의 영향요인에 관한 연구: 혁신성, 과시성향, 기기인식을 중심으로
    박은아 소비자학연구 19 (1) : 93 ~ 113 [2008]
  • 광고반응에 있어 소비자 혁신성의 역할에 관한 연구
    정헌수 광고학연구 23 (6) : 133 ~ 160 [2012]
  • 감성적 소비가치에 관한 연구-소비자 혁신성과 신제품 수용도 및 감성적 소비가치 요소의 관계를 중심으로
    정헌배 황민우 광고연구 (77) : 145 ~ 172 [2007]
  • 가정생활환경의 변화와 소비자문제,
    유두련 소비자학연구 2 (2) : 41 ~ 54 [1991]
  • Understanding the Effects of Process-Focused Versus Outcome- Focused Thought in Response to Advertising
    Escalas, J. Edson Journal of Consumer Research 31 : 274 ~ 285 [2004]
  • The theory of the leisure class
    Veblen, T. Penguin Books [1912]
  • The Role of Social Influence on Adoption of High Tech Innovations: The Moderating Effect of Public/Private Consumption
    Kulviwat, Songpol Journal of Business Research 62 (7) : 706 ~ 712 [2009]
  • The Magic of Getting What You Want
    Schwartz, D. J. Berkeley [1983]
  • The Attitudes Underlying Preferences of Young Urban Educated Polish Consumers towards Products Made in Western Countries
    Marcoux, J. S. Journal of International Consumer Marketing 9 (4) : 5 ~ 29 [1997]
  • Technology diffusion: an empirical test of competitive effects
    Gatignon, H. Journal of Marketing 53 (1) : 35 ~ 49 [1989]
  • Social Character and Consumer Innovativeness
    Donnelly, J. H. The Journal of Social Psychology : 153 ~ 154 [1976]
  • Regulatory Focus and Strategic Inclinations : Promotion and Prevention in Decision-Making
    Crowe, E. L. Organization Behavior and Human Decision Processes 69 (1) : 117 ~ 132 [1997]
  • Psychology in Innovation Resistance : The Less Developed Concept
    Sheth Research in Marketing 4 : 273 ~ 282 [1981]
  • Product Innovativeness and Entry Strategy Impact on Cycle Time and Break-Even Time
    Ali, A. Journal of Product Innovation Management 12 : 54 ~ 6920 [1995]
  • Process versus Outcome Thought Focus and Advertising
    Escalas, J. Edson Journal of Consumer Psychology 13 (3) : 246 ~ 254 [2003]
  • Mental Simulation and Preference Consistency over Time: The Role of Process-Versus Outcome- Focused Thought
    Zhao, M Journal of Marketing Research 44 (8) : 379 ~ 389 [2007]
  • Measuring Preferences for Really New Products
    Hoeffler, Steve Journal of Marketing Research 40 (11) : 406 ~ 421 [2003]
  • Marketing New Technology : Markets, Hierarchies, and User initiated Innovation
    Faxall, G. R. Managerial and Decision Economics 9 (3) : 237 ~ 250 [1988]
  • Managing Uncertainty in the Adoption of New Products: Temporal Distance and Mental Simulation
    Castaño, Raquel Journal of Marketing Research 45 : 320 ~ 336 [2008]
  • Inside the Tornado: Marketing Strategy from Silicon Valley's Cutting Edge
    Moore, G. A. Garper Collins [1995]
  • Innovativeness: The concept and its measurement
    Midgley, D. F Journal of Consumer Research 4 (1) : 229 ~ 242 [1978]
  • Image Congruence Effects on Product Evaluations: the Role of Self-Monitoring and Public/Private Consumption
    Graeff T. Psychol Mark 13 (5) : 481 ~ 499 [1996]
  • Harnessing the Imagination: Mental Simulation, Self-Regulation and Coping
    Taylor, Shelley E. American Psychologist 53 (4) : 429 ~ 439 [1998]
  • Group Influence in Marketing and Public Relations, in Some Applications of Behavioral Research
    Bourne, Francis S. UNESCO [1957]
  • From Thought to Action: Effects of Process Versus Outcome- Ba sed Mental Simulations on Performance
    Pham, Lien B. Personality and social Psychology Bulletin 25 (2) : 250 ~ 260 [1999]
  • Diffusion of Innovations
    Rogers, E. M. Free press [1995]
  • Coping and the Simulation of Events
    Taylor, Shelley E. Social Cognition 7 : 174 ~ 194 [1989]
  • Consumers and their Brands: Developing Relationship Theory in Consumer Research
    Fournier, Susan Journal of Consumer Research 24 (3) : 323 ~ 370 [1998]
  • Consumer Resistance to Innovations: The Marketing Problem and Its Solutions
    Ram, S. Journal of Consumer Marketing 6 (2) : 5 ~ 14 [1989]
  • Conspicuous consumption: A study of exceptional consumer behavior
    Mason, R. S. St. Martin Press [1981]
  • Comparative and Non-Comparative Advertising: Attitudinal Effects under Cognitive and Affective Involvement Conditions
    Putrevu, Sanjay Journal of Advertising 23 (2) : 77 ~ 91 [1994]
  • Bandwagon, Snob and Veblen Effect in Theory of Consumer's Demand
    Leibenstein Quarterly Journal of Economics 64 : 183 ~ 207 [1950]
  • A Model of Innovation Resistance
    Ram, S. Advances in Consumer Research 14 : 208 ~ 221 [1987]