영재진로교육 및 프로그램에 대한 소고

논문상세정보
' 영재진로교육 및 프로그램에 대한 소고' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 교육학
  • career education
  • program development
  • traitongiftedchildren
  • 영재진로교육
  • 영재진로프로그램
  • 진로교육
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
15,045 0

0.0%

' 영재진로교육 및 프로그램에 대한 소고' 의 참고문헌

  • 학교진로교육프로그램, 창의적, 진로개발(SCEP)
    교육과학기술부 교육과학기술부 [2012]
  • 학교기반 영재판별과 연구기반 영재판별에 대한 실증적 분석
    박춘성 열린교육연구 15 (1) : 47 ~ 67 [2007]
  • 초등수학영재와 일반학생의 자기효능감과 진로태도성숙과의 관계 비교
    이정화 수학교육 논문집 27 (1) : 63 ~ 80 [2013]
  • 체육영재 육성 사업의 현황과 과제
    최규전 한국체육정책학회지 9 (3) : 205 ~ 218 [2011]
  • 창의적진로개발
  • 중학교 과학영재 학생과 일반학생의 직업가치관과 과학 진로지향도 비교
    김수겸 한국과학교육학회지 32 (7) : 1222 ~ 1240 [2012]
  • 조운행 과학영재교육원생의 Holland 진로 적성 변화 연구
    정미선 과학영재교육 3 (1) [2011]
  • 우리나라 진로교육의 학문적 전개과정과 전망
    이재창 한국진로교육학회 춘계학술대회 발표자료 [2003]
  • 영재학생들의 진로 연구 분석을 통한 정보영재교육으로의 시사점 도출
    최정원 정보교육 16 (1) : 78 ~ 82 [2012]
  • 영재성의 정의와 발달. 박성익 외(편저). 영재교육학 원론
    조석희 교육과학사 [2003]
  • 영재성의 발달 및 프로그램 효과성에 대한 종단연구
    조석희 [2005]
  • 영재교육학개론
    이신동 학지사 [2008]
  • 영재교육학
    전경원 학문사 [2000]
  • 발명영재 상담프로세스 개발 연구
    이신동 [2011]
  • 대학생 과학영재의 진로결정에 영향을 미치는 변인간의 관계
    양태연 영재교육연구 20 (3) : 921 ~ 946 [2010]
  • 과학영재의 이공계 대학 진로선택에 영향을 미치는 교육적 요인 분석
    이지애 한국과학교육학회지 32 (1) : 15 ~ 29 [2012]
  • Voice of perfectionism : Perfectionistic gifted adolescents in a rural middle school
    Schuler, P. A. National Research Center on the Gifted and Talented [1999]
  • Toward a policy for lifelong career development : A transatlantic perspective
    Watts, A. G. The Career Development Quarterly 45 : 41 ~ 53 [1996]
  • The sole of gifted and marjers in the development of talents
    Bloom, B. S. Exceptional Children 48 : 510 ~ 521 [1982]
  • The National Academy for Gifted and Talented Youth homepage
  • Specialized counseling services for gifted youth and their families : A needs assessment
    Moon, S. M. Gifted Child Quarterly 41 : 16 ~ 23 [1997]
  • Smart girls(Rev. ed.)
    Kerr, B. A. Gifted Psychology Press [1995]
  • Rethinking multipotentiality among the intellectually gifted : A critical review and recommendations
    Achter, J. Gifted Child Quarterly 41 : 5 ~ 15 [1997]
  • Recurring themes in career counseling of gifted and talented students
    Green, H. J. The National Research center on the gifted and talented. Newsletter(spring) [2002]
  • Multipotentiality and overchoice syndrome : Clarifying common usage
    Rysiew, K. J. Gifted and Talented International 9 : 41 ~ 46 [1994]
  • International Handbook of Research and Development of Giftedness and Talent
    Gagné, F. Pergamon Press [1993]
  • How should student’s progress and achievements be assessed ?
    Zimmerman, E. Visual Arts Research 20 (1) : 29 ~ 35 [1994]
  • Holland 이론에 의한 과학영재, 인문사회영재, 일반 중학생의 진로특성 비교
    윤경미 중등교육연구 59 (4) : 1001 ~ 1030 [2011]
  • Helping Build Lives : Career and Life Development of Gifted and Talented Students
    Green, H. J. Professional School Counseling 10 (1) : 34 ~ 42 [2006]
  • Handbook of Gifted Education (2nd ed)
    Perrone, P. A. Allyn and Bacon : 398 ~ 407 [1997]
  • Growing Up Gifted : Developing the Potential of Children at Home and at School
    Clark, B Prentice Hall [2002]
  • Effects of academic ability and gender on career development
    Kelly, K. Journal for the Education of the Gifted 13 : 168 ~ 175 [1990]
  • Education of the gifted and talented
    Davis, G. A. Allyn & Bacon [1989]
  • Dimention of perfectionism, dairy stress, and depression : A test of specific vulnerability hyperthesis
    Hewitt, P. L. Journal of Abnormal Psychology 102 : 58 ~ 65 [1993]
  • Counseling the gifted and talented
    Silverman, L. K. Love : 151 ~ 178 [1993]