연구논문 : 한국 국가 이미지가 브랜드 아이덴티티 및 브랜드 태도와 구매의도에 미치는 영향 -중국 소비자를 중심으로-

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' 연구논문 : 한국 국가 이미지가 브랜드 아이덴티티 및 브랜드 태도와 구매의도에 미치는 영향 -중국 소비자를 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 의복
  • brand identity
  • country image
  • fashion-productcountryimage
  • generalcountryimage
  • people image
  • 국가 이미지
  • 국민 이미지
  • 브랜드아이덴티티
  • 일반적 국가이미지
  • 패션제품국가이미지
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  • 한국 패션 브랜드의 글로벌 마케팅 전략-미국진출 사례조사를 중심으로-
    신수연 한국의류학회지 33 (1) : 22 ~ 32 [2009]
  • 한국 연예인 광고모델 속성이 중국 소비자의 한국 패션브랜드 구매의도에 미치는 영향
    권유진 한국의류학회지 33 (3) : 477 ~ 488 [2009]
  • 패션브랜드개성이 브랜드 선호도 및 구매의도에 미치는 영향 연구 - 정장, 캐주얼, 스포츠 브랜드의 비교 -
    고은주 Journal of Global Scholars of Marketing Science(마케팅과학연구) (14) : 59 ~ 80 [2004]
  • 중국시장에서 휴대폰 브랜드태도 형성요인과 결과요인
    박철 국제지역연구 17 (1) : 3 ~ 28 [2013]
  • 중국 패션소비자의 쇼핑성향에 따른 인터넷 쇼핑몰 품질지각, 만족, 신뢰, 몰입 및 구매의도에 관한 연구
    홍병숙 한국의류학회지 33 (4) : 622 ~ 633 [2009]
  • 중국 여성소비자의 라이프스타일에 따른 의복소비가치, 한국 패션브랜드에 대한 태도 및 충성도
    허원원 한국디자인포럼 (30) : 71 ~ 81 [2011]
  • 외국 자동차 제품의 국가이미지와 브랜드이미지에 대한 연구
    서민교 통상정보연구 9 (1) : 23 ~ 41 [2007]
  • 아시아 패션 제품에 대한 국가이미지 효과 모델의 한·미 비교
    이유리 최윤정 Proceedings of the KoreanSociety of Clothing and Textiles, spring conference : 85 ~ 88 [2011]
  • 브랜드 자산형성과 그 확장요인으로써 사회문화적 배경의 중요성에 관한 고찰
    박철민 언론과학연구 6 (1) : 175 ~ 215 [2006]
  • 브랜드 연상과 브랜드 정체성이 의류브랜드 자산 형성에 미치는 영향
    최선형 Proceedingsof the Korean Society of Clothing and Textiles,Spring Conference : 80 ~ [2003]
  • 브랜드 미학적 요인의 개성차원이 브랜드 태도에 미치는 영향
    김정숙 한국상품문화디자인학회논문집 (30) : 151 ~ 161 [2012]
  • 방한 외국인의 한국에 대한 국가이미지가 패션문화상품 선호도에 미치는 영향
    장세정 한국의류학회지 32 (4) : 669 ~ 680 [2008]
  • 미국 국가이미지에 따른 제품만족도와 구매의도에 관한 실증분석
    이제홍 통상정보연구 13 (1) : 55 ~ 76 [2011]
  • 다차원적 속성의 국가이미지가 제품평가 및 브랜드태도에 미치는 영향: 중국소비자를 중심으로
    안종석 국제경영연구 16 (2) : 63 ~ 90 [2005]
  • 국가이미지의 지각이 교육서비스품질, 신뢰, 국가태도에 미치는 영향: 외국인 유학생을 중심으로
    오재신 국제경영리뷰 16 (1) : 25 ~ 48 [2012]
  • 國家이미지와 信賴가 成果에 미치는 影響에 대한 實證硏究
    이장로 무역학회지 29 (5) : 83 ~ 102 [2004]
  • 박사
  • Web site customer orientations, web site quality and purchase intentions: The role of web site personality
    Poddar, A. Journal of Business Research 62 : 441 ~ 450 [2009]
  • Understanding attitudes and predicting social behavior
    Ajzen, L. Prentice Hall [1980]
  • The new strategic brand management, creating and sustaining brand equity long term
    Kapferer, J. N. Kogan page [2008]
  • The influence of country image structure on consumer evaluations of foreign products
    Laroche, M. International Marketing Review 22 (1) : 96 ~ 115 [2005]
  • The dynamic effect model of country image on consumer evaluation of fashion product
    Choi, Y. J. Seoul National University [2011]
  • The Effects of Organizational Difference and Trust on the Effectiveness of Selling Partner Relationships
    Smith, J. B. Journal of Marketing 61 : 3 ~ 21 [1997]
  • Strategic Brand Management
    Keller K. L. Brand & Company [2003]
  • Source of industrial products: Regiocentric orientation of Chinese organizational buyer
    Kaynak, E. European Journal of Marketing 26 (5) : 36 ~ 55 [1992]
  • Social identity perspective on brand loyalty
    He, H. Journal of Business Research 65 : 648 ~ 657 [2012]
  • Reconceptualizing brand identity in a dynamic environment
    Silveira, C. D. Journal of Business Research 66 (1) : 28 ~ 36 [2013]
  • Product sampling and word of mouth
    Holmes, J. H. Journal of Advertising Research 17 (5) : 35 ~ 40 [1977]
  • Product country images: Impact and role in international marketing
    Liefeld, J. P. International Business Press : 117 ~ 156 [1993]
  • National Image and Competitive Advantage: the Theory and Practice of Place Branding
    Jaffe, E. D. Copenhagen Business School Press [2006]
  • Multifaceted country-image impact on purchase intentions for goods: A study in the Asia-pacific economic conference region
    Mort, G. M. Paper presented at the annual Academy of International Business Conference [2000]
  • Measuring images of developing countries: A scale development study
    Allred, A. Journal of Euromarketing 8 (3) : 29 ~ 49 [2000]
  • Matching product category and country image perception: A framework for managing country-of-origin effects
    Roth, M. S. Journal of International Business Studies 23 (3) : 477 ~ 497 [1992]
  • International marketing and national character: A review and proposal for and integrative theory
    Clark, T. Journal of Marketing 54 : 66 ~ 79 [1990]
  • International management: A study on cultural characteristic differences and brand attitude of Chinese consumer
    Kim, J. W. Annotated Bibliography on Area Studies 16 (3) : 181 ~ 207 [2012]
  • Handbook of research in international marketing
    Papadopoulos, N. Edward Elgar : 402 ~ [2003]
  • From brand vision to brand evaluation: The strategic process of growing and strengthening brands
    de Chernatony, L. Butterworth-Heinemann [2010]
  • Facets of country of origin image: An empirical assessment
    Parameswaran, R. Journal of Advertising 23 (1) : 43 ~ 56 [1994]
  • Ethnic stereotypes: Australian and Southern European youth
    Callan, V. J. Journal of Social Psychology 119 (2) : 287 ~ 288 [1983]
  • Culture and Organizations : Software of the Mind
    Hofstede, G. McGraw-Hill [1991]
  • Country as brand, product, and beyond: A place marketing and brand management perspective
    Kotler, P. Brand Management 9 (4/5) : 269 ~ 261 [2002]
  • Country Image and Consumer-Based Brand Equity : Relationships and Implications for International Marketing
    Pappu, R. Journal of International Business Studies 38 (5) : 726 ~ 745 [2007]
  • Consumer Behavior
    Engel, J. F The Dryden Press [1986]
  • Building Strong Brands
    Aaker, D. A. Free Press [1996]
  • Brand Leadership
    Aaker, D. A. Free Press [2000]
  • Better measurement and management of brand value
    Crimmins, J. C. Journal of Advertising Research 40 (6) : 136 ~ 144 [2000]
  • Attitudinal effects of mere exposure
    Zajonc, R. B. Journal of Personality and Social Psychology Monographs 9 (2) : 1 ~ 27 [1968]
  • Are product attribute beliefs the only mediator of advertising effects on brand attitude?
    Mitchell, A. A. Journal of Marketing Research 18 (3) : 318 ~ 332 [1981]
  • Advancing the country image construct
    Roth, K. P. Journal of Business Research 62 (7) : 726 ~ 740 [2009]
  • A review and meta-analysis of country-of-origin research
    Verlegh, P. W. J. Journal of Economic Psychology 20 (5) : 521 ~ 546 [1999]
  • A flexible model of consumer country-of-origin perception
    Knight, G. A. International Marketing Review 17 (2) : 127 ~ 145 [2000]
  • A cross-national and longitudinal study of product- country images with a focus on the U.S. and Japan
    Papadopoulos, N. Marketing Science Institute [2000]
  • A comparison of Japanese and U.S. attitude toward foreign product
    Nagashima, A. Journal of Marketing 35 : 68 ~ 74 [1970]
  • A Cultural Studies Perspective Toward Understanding Corporate Images: A Case Study of State Farm Insurance
    Moffitt, M. A. Journal of International Business Studies 6 (1) : 41 ~ 66 [1994]
  • 2011 Select shop success strategy
    Lee, H. J. Fashion insignt [2011]
  • (The) effect of country image on fashion brand equity
    Jung, H. J. Seoul National University [2010]