기업의 사회적 책임활동이 재무적 성과에 미치는 영향: 고객만족의 매개 및 조절효과를 중심으로

' 기업의 사회적 책임활동이 재무적 성과에 미치는 영향: 고객만족의 매개 및 조절효과를 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • contributionexpenditure
  • corporate social responsibility
  • customer satisfaction
  • financial performance
  • mediate effect
  • moderate effect
  • roa
  • tobins q
  • 고객만족
  • 기부금
  • 기업의 사회적 책임
  • 매개및조절효과
  • 재무적 성과
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,965 4

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' 기업의 사회적 책임활동이 재무적 성과에 미치는 영향: 고객만족의 매개 및 조절효과를 중심으로' 의 참고문헌

  • 서비스기업의 고객에 대한 마케팅비용과 고객만족도 및 경영성과와의 관계에 대한 연구
    정유경 서비스경영학회지 12 (1) : 109 ~ 132 [2011]
  • 상장기업의 사회공헌과 기업가치 관계에 대한 실증분석
    위평량 경영연구 21 (4) : 97 ~ 125 [2006]
  • 매출액영업이익률, 매출액성장률, 부채비율 및 기업규모를 고려하여 살펴본 광고선전활동이 기업가치에 미치는 영향: 한국 제조업 기업을 대상으로 한 연구개발집약도 및 수출비중의 조절효과 분석
    김진수 국제지역연구 14 (3) : 283 ~ 304 [2010]
  • 기업의 수익성과 가치에 미치는 고객만족의 동태적 영향
    이유재 아시아마케팅저널 10 (1) : 1 ~ 23 [2008]
  • 기업의 사회적 책임활동의 효과에 관한 연구: 멀티 스테이크 홀더 관점을 중심으로
    윤각 광고학연구 18 (5) : 241 ~ 255 [2007]
  • 기업의 사회적 책임(CSR)과 재무성과와의 관계
    장지인 대한경영학회지 23 (2) : 633 ~ 648 [2010]
  • 기업의 사회적 책임 활동과 기업가치
    김창수 한국증권학회지 38 (4) : 507 ~ 545 [2009]
  • 기업의 사회적 책임 지출이 기업가치에 미치는 영향
    신민식 金融工學硏究 10 (1) : 99 ~ 125 [2011]
  • 기업의 사회공헌활동과 재무성과의 관계에 대한 연구
    김형구 회계정보연구 29 (2) : 83 ~ 102 [2011]
  • 기업의 사회공헌활동과 경영성과의 관련성에 관한 연구
    박준우 생산성논집 23 (2) : 157 ~ 181 [2009]
  • 기업윤리 연구의 최근 동향과 실증연구 과제
    박헌준 기업윤리연구 8 (1) : 1 ~ 31 [2004]
  • 기부금과 접대비가 기업성과에 미치는 영향: 이론과 실증연구
    김성환 경영학연구 40 (3) : 659 ~ 685 [2011]
  • 기부금 지출이 기업가치에 미치는 영향 - 기업의 소유구조를 중심으로
    최원욱 경영학연구 38 (6) : 1415 ~ 1443 [2009]
  • 고객만족지수의 동태적 분석
    박상준 이유재 이청림 마케팅연구 25 (3) : 97 ~ 117 [2010]
  • 고객만족지수와 기업성과
    김현철 박상준 마케팅연구 18 (3) : 19 ~ 50 [2003]
  • 고객만족과 고객추천이 기업성과에 미치는 동태적 영향: KCSI와 KNPS를 중심으로
    이유재 이청림 경영학연구 39 (2) : 279 ~ 307 [2010]
  • 고객만족 연구에 관한 종합적 고찰
    이유재 소비자학연구 11 (2) : 139 ~ 166 [2000]
  • 고객 만족이 기업의 수익성과 가치에 미치는 영향
    이유재 이청림 마케팅연구 21 (2) : 85 ~ 113 [2006]
  • When Corporate Image Affects Product Evaluations : The Moderating Role of Perceived Risk
    Gürhan-Canli, Z. Journal of Marketing Research 41 (2) : 197 ~ 205 [2004]
  • The role of corporate social responsibility in strengthening multiple stakeholder relationships: A field experiment
    Sen, S. Journal of the Academy of Marketing Science 34 (2) : 158 ~ 166 [2006]
  • The effect of corporate social responsibility on customer donations to corporate-supported nonprofits
    Lichtenstein, D. R. Journal of Marketing 68 (4) : 16 ~ 32 [2004]
  • The Worth of Values–A Literature Review on the Relation Between Corporate Social and Financial Performance
    Beurden, P. Journal of Business Ethics 82 (2) : 407 ~ 424 [2008]
  • The Impact of Market Orientation and Corporate Social Responsibility on Firm Performanc
    Qu, R. Asia Pacific Journal of Marketing 21 (4) : 570 ~ 582 [2009]
  • The Corporate Social Performance Financial Performance Link
    Waddock, S. A. Strategic Management Journal 18 (4) : 303 ~ 319 [1997]
  • The Company and the Product : Corporate Associations and Consumer Product Responses
    Brown, T. J. Journal of Marketing 61 (1) : 68 ~ 84 [1997]
  • STATA 기초통계와 회귀분석
    민인식 최필선 한국STATA학회 [2009]
  • Reconsidering Baron and Kenny : Myths and Truths about Mediation Analysis
    Zhao, Xinshu Journal of Consumer Research 37 (2) : 197 ~ 206 [2010]
  • People and Profits?: The Search for a Link Between a Company's Social and Financial Performance
    Margolis, J. D. Erlbaum [2001]
  • Multiple Regression: Testing and Interpreting Interactions
    Aiken, L. S. Sage Publications, Inc [1991]
  • Marketing management
    Kotler, P. Prentice-Hall [1999]
  • Managing Corporate Performance : Investigating the Relationship Between Corporate Social Responsibility and Financial Performance in Emerging Markets
    Aras, G. International Journal of Productivity and Performance Management 59 (3) : 229 ~ 254 [2010]
  • Environmental Responsibility and Firm Performance : Evidence from Nigeria
    Ngwakwe, C. C. International Journal of Human and Social Sciences 4 (6) : 384 ~ 391 [2009]
  • Effects of different dimensions of corporate social responsibility on corporate financial performance in tourism-related industries
    Inoue, Y. Tourism Management 32 : 790 ~ 804 [2011]
  • Dose Customer Satisfaction Matter to Investors? Findings from the Bond Market
    Anderson, E, W. Journal of Marketing Research 46 (5) : 703 ~ 714 [2009]
  • Does Doing Good Always Lead to Doing Better-Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
    Sen, S. Journal of Marketing Research 38 (2) : 225 ~ 243 [2007]
  • Does Corporate Social Responsibility Influence Firm Performance of Indian Companies?
    Mishra, S. Journal of Business Ethics 95 (4) : 571 ~ 601 [2010]
  • Does Advertising Creates Sustained Firm Value?
    Wang, F. Journal of the Academy of Marketing Science 37 (2) : 130 ~ 143 [2009]
  • Do Satisfied Customers Really Pay More? A Study of the Relationship between Customer Satisfaction and Willingness to Pay
    Homburg, C. Journal of Marketing 69 (2) : 84 ~ 96 [2005]
  • Customer satisfaction, cash flow, and shareholder value
    Gruca, T. S. Journal of Marketing 69 (3) : 115 ~ 130 [2005]
  • Customer satisfaction and stock prices : High returns, low risk
    Fornell, C. Journal of Marketing 70 (1) : 3 ~ 14 [2006]
  • Customer satisfaction and shareholder value
    Anderson, E, W. Journal of Marketing 68 (4) : 172 ~ 185 [2004]
  • Customer Satisfaction: A Meta-analysis of the Empirical Evidence
    Szymanski, D. M. Journal of the Academy of Marketing Science 29 (1) : 16 ~ 35 [2001]
  • Customer Satisfaction and Profitability : A Reappraisal of the Nature of the Relationship
    Yeung, M. C. H. Journal of Targeting, Measurement & Analysis for Marketing 11 (1) : 24 ~ 33 [2002]
  • Customer Satisfaction and Business Performance : A Firm-Level Analysis
    Williams, P. Journal of Services Marketing 25 (1) : 20 ~ 32 [2011]
  • Corporate social responsibility and corporate financial performance : Evidence from Korea
    Choi, J. S. Australian Journal of Management 35 (3) : 291 ~ 311 [2010]
  • Corporate social and financial performance ; A meta-analysis
    Orlitzky, M. Organization Studies 24 (3) : 403 ~ 441 [2003]
  • Corporate Social Responsibility: Investigation Theory and Research in the Marketing Context
    Vaaland, T. European Journal of Marketing 42 (9/10) : 927 ~ 953 [2008]
  • Corporate Social Responsibility: Doing the Most Good for Your Company and Your Cause
    Kotler, P. John Wiley & Sons [2005]
  • Corporate Social Responsibility: Doing Well by Doing Good?
    Fisman, R. [2006]
  • Corporate Social Responsibility, Whether or How?
    Smith, N. C. California Management Review 45 (4) : 52 ~ 76 [2003]
  • Corporate Social Responsibility, Customer Satisfaction and Market Value
    Luo, X. Journal of Marketing 70 (4) : 1 ~ 18 [2006]
  • Corporate Social Responsibility in the 21st Century : A View from the World's Most Successful Firms
    Sinder, J. Journal of Business Ethics 48 (2) : 175 ~ 187 [2003]
  • Corporate Social Responsibility and Marketing; An Integrative Framework
    Maignan I. Journal of the Academy of Marketing Science 32 (1) : 3 ~ 19 [2004]
  • Corporate Social Resonsibility and Financial Performance
  • Corporate Philanthropic Practices
    Brown, W. O. Journal of Corporate Finance 12 (5) : 855 ~ 877 [2006]
  • Corporate Ethical Identity as a Determinant of Firm Performance : A Test of the Mediating Role of Stakeholder Satisfaction
    Berrone, P. Journal of Business Ethics 76 (1) : 35 ~ 53 [2007]
  • Corporate Citizenship : Cultural Antecedents and Business Benefits
    Maignan I. Journal of the Academy of Marketing Science 27 (4) : 455 ~ 469 [1999]
  • Consumercompany identification: a framework for understanding consumers’ relationships with companies
    Bhattacharya, C. B. Journal of Marketing 67 (2) : 76 ~ 88 [2003]
  • Causality Between Corporate Social Performance and Financial Performance: Evidence from Canadian Firms
    Makni, R. Journal of Business Ethics 89 (3) : 409 ~ 422 [2009]
  • CSR and Service Brand : The Mediating Effect of Brand Identification and Moderating Effect of Service Quality
    He, H. Journal of Business Ethics : 1 ~ 16 [2011]
  • An examination of corporate reporting, environmental management practices and firm performance
    Montabon, F. Journal of Operations Management 25 (5) : 998 ~ 1014 [2007]
  • Ambition Versus Conscience, Does Corporate Social Responsibility Pay Off? The Application of Matching Methods
    Shen, C. H. Journal of Business Ethics 88 (1) : 133 ~ 153 [2009]
  • A longitudinal analysis of the impact of service changes on customer attitudes
    Bolton, R. N. Journal of Marketing 55 (1) : 1 ~ 9 [1991]
  • A Stakeholder Model for Implementing Social Responsibility in Marketing
    L.Ferrell Maignan I. European Journal of Marketing 39 (9/10) : 956 ~ 977 [2004]
  • A Stakeholder Framework for Analyzing and Evaluating Corporate Social Performance
    Clarkson, Max B. E. Academy of Management Review 20 (1) : 92 ~ 117 [1995]
  • A Note on the Interaction between Corporate Social Responsibility and Financial Performance
    Scholtens, B. Ecological Economics 68 (1) : 46 ~ 55 [2008]
  • A National Customer Satisfaction Barometer:The Swedish Experience
    Fornell, C. Journal of Marketing 56 (1) : 6 ~ 21 [1992]