영업의 유형과 조직문화와의 적합성이 영업사원의 직무만족도와 조직몰입에 미치는 영향에 관한 연구

논문상세정보
' 영업의 유형과 조직문화와의 적합성이 영업사원의 직무만족도와 조직몰입에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • job satisfaction
  • organizational commitment
  • organizational culture
  • salespeople
  • salestype
  • 영업사원
  • 영업유형
  • 조직몰입
  • 조직문화
  • 직무만족도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 영업의 유형과 조직문화와의 적합성이 영업사원의 직무만족도와 조직몰입에 미치는 영향에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 「인적자본 기업패널」1차(2005)~4차(2011)년도 조사 사용자 지침서
  • 행정조직문화가조직몰입과직무만족에미치는영향
    김호정 한국행정학보 36 (4) : 87 ~ 105 [2002]
  • 통합 뉴스룸 이후 언론조직문화의 변화와 인식이 기자의 이직의도에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    원철린 미디어와 공연예술 연구 6 (3) : 95 ~ 126 [2011]
  • 컨벤션센터 종사원의 직무특성이 조직몰입, 직무만족, 조직시민행동에 미치는 영향
    김화경 윤승현 주현식 관광연구 21 (4) : 43 ~ 60 [2007]
  • 지방행정조직 중간관리자의 리더십, 자기효능감, 조직문화 및 조직유효성의 관계
    김정원 지경이 인적자원관리연구 17 (1) : 235 ~ 258 [2010]
  • 조직행위론
    신유근 다산출판사 [1996]
  • 조직유효성 결정요인으로서의 조직문화와 상사에 대한 신뢰의 관계 연구
    도윤경 대한경영학회지 15 (1) : 349 ~ 376 [2002]
  • 조직문화유형,조직문화강도와 조직성과간의 관계에 관한 연구
    김영조 박상언 인사 · 조직연구 6 (2) : 195 ~ 238 [1998]
  • 조직문화와 조직성과의 변화에 관한 종단적 연구
    김영조 인사‧조직연구 8 (2) : 111 ~ 134 [2000]
  • 조직문화와 셀프리더십이 조직유효성에 미치는영향
    김은정 이종건 기업경영연구 17 (1) : 81 ~ 101 [2010]
  • 조직문화,조직몰입 및 조직성과와의 관계:고용지원센터를 중심으로
    김진희 노동정책연구 7 (2) : 103 ~ 134 [2007]
  • 조직문화,CEO 리더십과 조직혁신과의 관계:지방공기업을 중심으로
    김철희 박동수 조직과 인사관리연구 32 (4) : 85 ~ 124 [2008]
  • 조직문화, 리더십, 조직효과성의 관계: 부산광역시를 대상으로
    김호정 한국행정학보 37 (4) : 103 ~ 123 [2003]
  • 조직문화 프로필과 조직효과성간의 관계에 관한 연구: 한국기업에대한 경쟁가치 모형의 경험적 검증
    김영조 박상언 경영학연구 24 (3) : 213 ~ 237 [1995]
  • 조직문화 유형과 조직 효과성 관계에 관한 실증적 분석: 문화관광부를 대상으로
    도운섭 한국거버넌스학회보 13 (2) : 271 ~ 290 [2006]
  • 조직문화 유형, 협력적 노사관계, 조직성과간의 관계에 대한 연구: 조직지원인식의 조절적 영향
    최석봉 대한경영학회지 25 (3) : 1675 ~ 1701 [2012]
  • 조직․직무특성, 대인적 환경특성이 직무만족에 미치는 영향에 관한 연구-남․녀차이를 중심으로-
    최병우 중소기업연구 26 (4) : 55 ~ 78 [2004]
  • 조직 효과성에 관한 개념 정의의 분석 및 재개념화
    민진 한국행정학보 37 (2) : 83 ~ 104 [2003]
  • 자문적 영업의 실행 수준의 측정을 위한다차원 척도 개발에 관한 연구
    박찬욱 마케팅관리연구 18 (4) : 161 ~ 182 [2013]
  • 인과관계를 위한 연구방법론
    강병서 무역경영사 [1999]
  • 위계적 선형모형(HLM)을 이용한 조직의 조직문화가구성원의 직무만족과 조직몰입에 미치는 영향 분석: 분석수준별 접근방법의 비교를 중심으로
    한봉주 조직과 인사관리연구 36 (3) : 169 ~ 199 [2012]
  • 온라인 오픈마켓에서 신뢰와 가격 프리미엄의 관계
    주재훈 한정희 경영학연구 37 (4) : 723 ~ 749 [2008]
  • 영업사원 직무만족도의 선행변수와 결과변수 사이의 인과관계에 관한 연구
    전호성 산학경영연구 18 (2) : 151 ~ 178 [2005]
  • 비정규직의 조직몰입에 대한 직무특성과 고용관계특성의 영향: 직무만족의 효과검증
    김정원 인적자원관리연구 14 (1) : 23 ~ 37 [2007]
  • 병원종사자들의 조직유효성
    임정도 보건의료산업학회지 5 (2) : 63 ~ 76 [2011]
  • 리더쉽과 조직문화의 관련성에 관한 연구: 기술의 조절효과를 중심으로
    김인수 전상길 인사·조직연구 5 (1) : 1 ~ 49 [1997]
  • 공무조직의 업무특성이 조직유효성에 미치는 영향 : IT 활용도의 조절효과를 중심으로
    임영규 경영사학 25 (4) : 323 ~ 353 [2010]
  • Workers and flexible manufacturing systems : Three installations compared
    Adler, P. S Journal of Organizational Behavior 12 : 447 ~ 460 [1991]
  • The nature and causes of self-esteem, performance, and satisfaction in the sales force: A structural equation approach
    Bagozzi, R. P. Journal of Business 53 : 315 ~ 331 [1980]
  • The measurement of organiza- tional commitment
    Mowday, R. T. Journal of Vocational Behavior 14 (2) : 224 ~ 247 [1979]
  • The job characteristics of industrial salespersons : Relationship to motivation and satisfaction
    Becherer, R. C. Journal of Marketing 46 (fall) : 125 ~ 135 [1982]
  • Some unexplored supervisory behaviors and their influence on salespeople's role clarity, specific self-Esteem, job satisfaction, and motivation
    Kohli, A. K. Journal of Marketing Research 22 : 424 ~ 433 [1985]
  • Sellers and buyers on the boundary : Potential moderators of role stress-job outcomes relationships
    Michaels, R. E Journal of the Academy of Marketing Science 22 (1) : 62 ~ 73 [1994]
  • Psychometric Assessment of a Reduced Version of INDSALES
    Comer, J. M. Journal of Business Research 18 : 291 ~ 332 [1989]
  • Performance And Satisfaction In An Industrial Sales Force : An Examination Of Their Antecedents And Simultaneity
    Bagozzi, R. P. Journal of Marketing 44 (Spring) : 65 ~ 67 [1980]
  • Organizational life cycles and shifting criteria of effectiveness, Some preliminary evidence
    Quinn, R. E. Management Science 29 (1) : 33 ~ 51 [1983]
  • Organizational culture and leadership: A dynamic view
    Schein, E. H. Jossey-Bass : 1 ~ 22 [1985]
  • Organizational climate and job satisfaction in the salesforce
    Churchill Jr, G. A. Journal of Marketing Research 13 : 323 ~ 332 [1976]
  • Organizational Effectiveness: An Inventory of Propositions
    Price, J. L. Homewood III : 203 ~ 204 [1986]
  • Organizational Climate and Culture
    Rousseau, D. M. Jossey-Bass : 153 ~ 192 [1990]
  • Organization Theory:Structure, Design and Applications
    Robbins, S. P. Prentice Hall : 48 ~ 49 [1993]
  • Organization Structure and Performance : A Critical Review
    Dalton, D. R. Academy of Management Review 5 (1) : 49 ~ 64 [1980]
  • Organisational culture in the public sector : evidence from six organisations
    Parker, R. The International Journal of Public Sector Management 13 (2) : 125 ~ 141 [2000]
  • On studying organizational cultures
    Pettigrew, A. M Administrative Science Quarterly 24 (4) : 770 ~ 581 [1979]
  • Multivariate data analysis with readings
    Hair Jr, J. F. Prentice Hall : 25 ~ 57 [1995]
  • Measuring the job satisfaction of industrial salesmen
    Churchill Jr, G. A. Journal of Marketing Research 11 : 254 ~ 260 [1974]
  • Matching Corporate Culture and Business Strategy
    Schwartz, H. Organizational Dynamics 10 (1) : 30 ~ 48 [1981]
  • Management of a sales force
    Spiro, R. L. McGraw-Hill : 4 ~ 5 [2008]
  • Loyalty based management
    Reichheld, F. F. Harvard Business Review 71 : 64 ~ 73 [1993]
  • Living With Multiple Paradigms : The Case of Paradigm Interplay in Organizational Culture Studies
    Schultz, M. Academy of Management Review 21 (2) : 529 ~ 557 [1996]
  • Investigating the relationships among sales, management control, sales territory design, salesperson performance, and sales organization effectiveness
    Babakus, E. International Journal of Research in Marketing 13 (4) : 345 ~ 363 [1996]
  • Industry Determinants of Organizational Culture
    Gordon, G. G. Academy of Management Review 16 (2) : 396 ~ 415 [1991]
  • Individuals and organizations: The cultural match
    Wallach, E. J. Training and Development Journal 37 : 29 ~ 36 [1983]
  • Implications of corporate culture:A manager's guide to action
    Sathe, V. Organizational Dynamics 12 (2) : 5 ~ 23 [1983]
  • Impact of job characteristics on retail salespeople's reactions to their jobs
    Dubinsky, A. J. Journal of Retailing 60 (Summer) : 35 ~ 62 [1984]
  • Handbook of Industrial and Organizational Psychology
    Lock, E. A. Rand McNally : 1297 ~ 1349 [1976]
  • Gods of management: The changing work of organisations
    Handy, C. Random House UK : 13 ~ 35 [1995]
  • Ethical climate's relationship to job satisfaction, organizational commitment, and turnover intention in the salesforce
    Schwepker Jr, C. H. Journal of Business Research 54 (1) : 39 ~ 52 [2001]
  • Efficient Cultures, Exploring the Relationship between Culture and Organizational Performance
    Wilkins, A. L. Administrative Science Quarterly 28 (3) : 468 ~ 481 [1983]
  • Does salesperson perception of the importance of sales skills improve sales erformance, customer orientation, job satisfaction, and organizational commitment, and reduce turnover?
    Pettijohn C. E. Journal of Personal Selling & Sales Management 27 (1) : 75 ~ 88 [2007]
  • Diagnosing and changing organizational culture: Based on the competing values framework
    Cameron, K. S. Addison-Wesley : 28 ~ 54 [2011]
  • Development of the Job Diagnostic Survey
    Hackman, J. R. Journal of Applied Psychology 60 (2) : 159 ~ 170 [1975]
  • Culture Traits, Strength, and Organizational Performance : Moving Beyond Strong Culture
    Saffold, G. S. Academy of Management Review 13 (4) : 546 ~ 558 [1988]
  • Corporate culture: The rite and rituals of corporate life
    Deal, T. E. Addison-Wesley : 107 ~ 127 [1982]
  • Concepts of culture and organizational analysis
    Smircich, L. Administrative Science Quarterly 28 (3) : 339 ~ 358 [1983]
  • Churchill/ford/walker’s sales force management
    Churchill, G. A. 11-12 : 11 ~ 12 [2011]
  • Behavior-based and outcome-based salesforce control systems
    Cravens, D. W. Journal of Marketing 57 : 47 ~ 59 [1993]
  • Antecedents and outcomes of organizational commitment : a study of salespeople
    Sager J. K. Journal of Personal Selling and Sales Manage 9 (1) : 30 ~ 41 [1989]
  • Antecedents and Consequences of Salesperson Job Satisfaction: Meta-Analysis and Assessment of Causal Effect
    Brown, S. P. Journal of Marketing Research 30 : 63 ~ 77 [1993]
  • Advanced manufacturing technology, work design, and performance : A change study
    Wall, T. D. Journal of Applied Psychology 75 (6) : 691 ~ 697 [1990]
  • A test of a model of department store salespeople's job satisfaction
    Teas, R. K. Journal of Retailing 57 (Spring) : 3 ~ 25 [1981]
  • A task-based taxonomy for salespersons
    Shemwell, D. J. Journal of Marketing-Theory and Practice 1 (3) : 57 ~ 65 [1993]
  • A spatial model of effectiveness criteria: Toward a competing values approach to organizational analysis
    Quinn, R. E. Management Science 29 (3) : 363 ~ 377 [1983]
  • A role stress model of the performance and satisfaction of industrial salespersons
    Behrman, D. N. Journal of Marketing 48 (Fall) : 9 ~ 21 [1984]
  • A path analysis of causes and consequences of salespeople's perceptions of role clarity
    Teas, R. K. Journal of Marketing Research 16 : 355 ~ 369 [1979]
  • A meta-analysis and conceptual critique of research on role ambiguity and role conflict in work settings
    Jackson, S. E. Organizational Behavior and Human Decision Processes 36 : 16 ~ 78 [1985]
  • A framework for the comparative analysis of organizations
    Perrow, C. American Sociological Review 32 (2) : 194 ~ 208 [1967]