박사

금융기관의 사회공헌 활동이 경영성과에 미치는 영향 연구 : 사회적성과의 매개효과를 중심으로 = A Study on the Effects of Financial Institution’s Corporate Social Responsibility Activities on the Corporate Achievement of Administration

박종각 2014년
논문상세정보
' 금융기관의 사회공헌 활동이 경영성과에 미치는 영향 연구 : 사회적성과의 매개효과를 중심으로 = A Study on the Effects of Financial Institution’s Corporate Social Responsibility Activities on the Corporate Achievement of Administration' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • csr
  • 경영성과
  • 공익연계활동
  • 금융기관
  • 금융기관 평판
  • 브랜드 가치
  • 사회 공헌 활동
  • 자선적기부활동
  • 자원봉사활동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
950 0

0.0%

' 금융기관의 사회공헌 활동이 경영성과에 미치는 영향 연구 : 사회적성과의 매개효과를 중심으로 = A Study on the Effects of Financial Institution’s Corporate Social Responsibility Activities on the Corporate Achievement of Administration' 의 참고문헌

  • 호텔마케팅 커뮤니케이션과 브랜드 자산,전환비용,충성도간의 관계연구
    양정윤 호텔마케팅 커뮤니케이션과 브랜드 자산 [2010]
  • 호텔기업의 브랜드 자산다차원 고객 가치,만족,행동의도간의 관계연구
    이상호 호텔기업의 브랜드 자산다차원 고객 가치 [2013]
  • 행렬과 SPSS/PC 이용 다변량 통계분석
    강병서 행렬과 SPSS/PC이용 다변량 통계분석 [1997]
  • 한국기업의 사회적 평판의 현황과 문제점
    노부호 [2003]
  • 한국 기업의 평판과 경영전략에 관한 조사 연구
    [2001]
  • 지속성장 기업의 조건 :CSR.CEO Informatiion,60
    문지원 정호상 조희재 지속성장 기업의 조건 :CSR.CEO Informatiion [2007]
  • 지속가능한 발전기업의 사회적 책임 및 기업의 CSR전략
  • 전환기 한국기업의 사회적 성과 평가”경실련 경제연구소,새로운 경쟁력,기업의 사회적 성과
    김 헌 전환기 한국기업의 사회적 성과 평가”경실련 경제연구소 [2003]
  • 재인식되는 기업의 사회적책임
  • 일본 선진 기업 대비 그룹의 경쟁력
  • 윤리경영론
    최창명 [2004]
  • 우리나라 기업의 사회공헌의 문제점과 과제
    곽대석 [2007]
  • 사회적 책임활동과 기업 평판의 관계에 관한 연구 :5개업종,10개 기업중심으로
    김이환 사회적 책임활동과 기업 평판의 관계에 관한 연구 :5개업종 [2005]
  • 사회의·사회적 경제적 가치 창출에 관한 연구
    장경형 [1996]
  • 사회공헌활동이 기업에 미치는 영향분석 : 소비자 분석을 중심으로
    [2003]
  • 사회공헌활동의 가치창출 전략
    도은진 사회공헌활동의 가치 창출 전략 [2005]
  • 사회 책임 활동의 지수화에 관한 실증 연구
  • 브랜드자산 형성 요인의 구조적 관계에 관한 연구
    옥정원 브랜드 자산 형성 요인의 구조적 관계에 관한 연구 [2008]
  • 브랜드의 힘을 읽는다
  • 브랜드 앤드 브랜딩
    김재영 [2007]
  • 마케팅 커뮤니케이션 메시지가 기업태도에 미치는영향 :소비자의 가치에 의한 상호작용 효과를 중심으로
    김수정 김재휘 마케팅 커뮤니케이션 메시지가 기업태도에 미치는 영향:소비자의 가치에 의한 상호작용 효과를 중심으로 [2005]
  • 경제정의 기업상 시상식 및 경제정의지수로 본 한국 기업의 사회적 성과평가
  • 경영학 원론
    신유근 [2000]
  • in Hoffman, pp.174-175
    Buono in Hoffman [1990]
  • What in a Name? ReputationBuilding and Corporate Strategy
  • Using a Hierarchy-of-Effects Approach to Gauge the Effectiveness of Corporate Social Responsibility to Generate Goodwill Toward the Firm: Financial Versus Nonfinancial Impacts
    Christine M.Vogel Murray Using a hierarchy of effects approach togauge the effectiveness of corporate social responsibility to generategoodwill toward the firm: Financial versus non financial impacts [1997]
  • Themeasurementanddeterminantsofbrandequity:AFinancialApproach
  • The impact of prior firm financial performance on subsequent corporate reputation
  • The effect ofsocial responsibility on customer donations to corpotate-SupportedNon-profits
  • The company and the Product: Corporate Association and Consumer Product Responses
  • The Social Construction of Reputation: CertificationContests Legitimation, and The Survival of Organization in theAmerican Automobile Industry: 1895-1923,
    Rao The Social Construction of Reputation: CertificationContests Legitimation [1994]
  • The Practice of Business: The CurrentStatus of Corporate Social Responsibility
  • The Moderator-Mediator Variable Distinctionin Social Psychological Research
    Baron Kenny The Moderator-mediator VariableDistinction in Social Psychological Research [1986]
  • The Impact of Corporate Social Responsibility on Consumer Trust: The Case os Organic Food
  • The Ethics of Corporate Social Responsibility andPhilanthropic Ventures
    Wulfson [2001]
  • The Ethicality of Altruistic Corporate Social Responsibility
    Lantos [2002]
  • Strategy and Society: The Link Between Competitive Advantage and Corporate Social Responsibility
  • Strategic Brand Management: NewApproach to Creating and Evaluating Brand Equity
    Kapferer Strategic Brand Management: New Approach to Creatingand Evaluating Brand Equity [1992]
  • Stockholder and StakeholderInterpretations of Business
  • Stockholder and Stakeholder of BusinessSocial Role in W
  • Social Responsibility of the Businessman
    Bowen [1953]
  • SPSSWIN을 위용한 통계분석
  • Reputation: Realizing Value From the Corporate Image
    Formbrun Reputation: Realizing Value From the Corporate Image [1996]
  • Post, Business and Society, 6th Ed
  • Measuring Customer-based Brand Equity
    Arun Sharma Walfried Lassar Measuring customer-based brandequity [1995]
  • Measuring Business' Social Performance:The Corporate Social Audit
    Corson Steiner Measuring Business' SocialPerformance : The Corporate Social Audit [1974]
  • Marketing Management
    Zaltman Marketing Management [1987]
  • Managing brand equity:Capitalizing on the value of a brand name
    성태제 Managing Brand Equity: Capitalizing on the Value of aBrand Name [1991]
  • Managing Brand Equity
  • Management and Socity: Englewood Cliffs
    Mcfarland [1991]
  • Kellogg on Branding : TheMarketing faculty of the Kellogg School of Management
  • Implications ofCorporateSocial Responsibility on Marketing Performance: AConceptualFramework
  • ISO 26000을 통해 사회적 책임 살펴보기
    노한균 [2011]
  • GrowingFrom the Top
  • Empirical Analysis of the Relationshipbetween Corporate Reputation and Financial Performance : “Astudy of the Literature
    Sabate [2003]
  • Effective ethical response
    Herndon [2006]
  • Does Doing Good Always Lead to DoingBetter? Consumer Reactions to Corporate Social Responsibility
    Bhattacharya C.B Sen.S Does doing good always lead to doingbetter? consumer reactions to corporate social responsibility [2001]
  • Developing and Validating aMultidimensional Consumer-Based Brand Equity Scale
    You Developing and Validating a MultidimensionalConsumer-Based Brand Equity Scale [2001]
  • Deliberative versus implementalmind-sets in the control of action. In S. Chaiken & Y. Trope(Eds),Dual-process theories in social psychology
    Bayer Gollwitzer Deliberative versus implementalmind-sets in the control of action. In S. Chaiken & Y. Trope(Eds) [1999]
  • Creating Corporate Reputation: Identity, Image, and Performance
    Dowling Creating Corporate Reputation [2001]
  • Corporate reputation: concept and measurement
    Caruana [1997]
  • Corporate Social Responsibility, Customer Satisfaction, and Market Value
    Luo Corporate social responsibility [2006]
  • Corporate Social Responsibility and Firm Financial Performance
    McGuirem [1988]
  • Corporate Social Responsibility Practices, Corporate Identity, and Purchase Intention: A Dual-Process Model,??
    David Corporate Social ResponsibilityPractices [2005]
  • Corporate Social Performance Revisited
    Wood [1991]
  • Corporate Reputation and Branding
  • Corporate Reputation Management: Livingthe Brand
  • Corporate Philanthropy: When Is Giving Effective?
    Raiborn [2003]
  • Corporate Citizenship as a Marketing Instrument: Concepts, Evidence, and Research Directions
  • Converting Image Into Equity
    Biel er L [1993]
  • Consumers Evaluations of Socially Responsible Activities in Retailing
  • Conceptualizing,measuring,managing,customer-basedbrandequity
    Keller Conceptualizing [1993]
  • Conceptual Foundations of Business
    Ells Conceptual Foundations of Business [1961]
  • Comparing Big Gives & Small Gives;Financial Correlates of Corporate Philanthropy
    Seifer [2003]
  • Business Society and Environment
  • Brand Synthesis:TheMultidimensionality ofBrandKnowledge
    Keller [2003]
  • Asia’s Most Admired Companies
  • America’s Most Admired Companies
    Forturne [1998]
  • AMOS19
    배병렬 [2011]
  • A conceptual framework for environment analysis of socialissues and evaluation of corporate response patterns
    Sethi.S.P [2006]
  • A Three Dimensional Conceptual Model of CorporatePerformance
    Carrroll [1979]
  • A Stakeholder Model for Implementing Social Responsibility in Marketing
  • A Meta-analytical examination of the linkbetween corporate social and financial performance
  • 2012지속가능경영보고서
  • 2012년 은행사회공헌활동 보고서
  • 2011년 은행사회공헌활동 보고서
  • 2009년 사회공헌 백서
  • 2005년 사회공헌백서