박사

뇌호흡에 기초한 분노조절프로그램이 통합학급 청각장애학생과 건청학생의 자아존중감, 분노, 공격성에 미치는 영향 = Effects of Anger Control Program based on Brain Respiration on Self-esteem, Anger, and Aggression of Hearing Impaired Student and Hearing Children in Integration Classroom Environment

이은숙 2014년
논문상세정보
' 뇌호흡에 기초한 분노조절프로그램이 통합학급 청각장애학생과 건청학생의 자아존중감, 분노, 공격성에 미치는 영향 = Effects of Anger Control Program based on Brain Respiration on Self-esteem, Anger, and Aggression of Hearing Impaired Student and Hearing Children in Integration Classroom Environment' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 자아존중감
  • 특수교육
  • 건청학생
  • 공격성
  • 뇌호흡
  • 분노
  • 분노조절 프로그램
  • 청각장애 학생
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,810 0

0.0%

' 뇌호흡에 기초한 분노조절프로그램이 통합학급 청각장애학생과 건청학생의 자아존중감, 분노, 공격성에 미치는 영향 = Effects of Anger Control Program based on Brain Respiration on Self-esteem, Anger, and Aggression of Hearing Impaired Student and Hearing Children in Integration Classroom Environment' 의 참고문헌