진화론의 관점에서 본 생물학의 본성 탐색 및 생물학의 본성 이해를 위한 교사 교육 프로그램 개발 = Investigation of the Nature of Biology with Respect to Evolutionary Theory and Development of Program for Enhancing Teachers’ Understanding of the Nature of Biology
'
진화론의 관점에서 본 생물학의 본성 탐색 및 생물학의 본성 이해를 위한 교사 교육 프로그램 개발 = Investigation of the Nature of Biology with Respect to Evolutionary Theory and Development of Program for Enhancing Teachers’ Understanding of the Nature of Biology' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
생활과학
과학의 본성
생물교육
생물학의 본성
생물학의 철학
진화론
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
223
0
0.0%
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
생활과학
22
0
0.0%
주제어
과학의 본성
68
0
0.0%
생물교육
16
0
0.0%
생물학의 본성
1
0
0.0%
생물학의 철학
2
0
0.0%
진화론
114
0
0.0%
계
223
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
'
진화론의 관점에서 본 생물학의 본성 탐색 및 생물학의 본성 이해를 위한 교사 교육 프로그램 개발 = Investigation of the Nature of Biology with Respect to Evolutionary Theory and Development of Program for Enhancing Teachers’ Understanding of the Nature of Biology' 의 참고문헌
핵물리 연구 참여 경험이 예비 과학교사의 과학 탐구과정의 본성에 대한 인식과 진로탐색에 미치는 영향
핵물리 연구 참여 경험이 예비과학교사의 과학 탐구과정의 본성에 대한 인식과 진로탐색에 미치는 영향[2010]
The relationship between college zoologystudents' religious beliefs and their ability to objectively view thescientific evidence supporting evolutionary theory
Teachers' understanding of the nature of science and classroom practice: Factors that facilitate or impede the relationship
Lederman
Lederman, N. G.Teachers' understanding of the nature of scienceand classroom practice: Factors that facilitate or impede the relationship[1999]
Students and teachers conceptions of the nature ofscience: A review of the research
LedermanStudents’ and teachers’ conceptions of the nature ofscience: A review of the research[1992]
Students’ perception of the nature ofevolutionary theory
Influence of Explicit and Reflective versus ImplicitInquiry-Oriented Instruction on Sixth Graders' Views of Nature of Science
Abd-El-Khalick
KhishfeInfluence of explicit and reflectiveversus implicit inquiry-oriented instruction on sixth graders' views ofnature of science[2002]
In defense of modest goals when teachingabout the nature of science
Developing views of nature of science in an authentic context: An explicit approach to bridging the gap between nature of science and scientific inquiry
Developing deeper understanding of nature ofscience: The impact of a philosophy of science course on preservicescience teachers’ views and instructional planning
Children’s teleological intuitions: what kind of explanation do 7-8 yearsolds give for the features of organism, artifacts and natural objects?
Kampourakis
Palaiokrassa
PapadopoulouChildren’s teleological intuitions: what kind of explanation do 7-8 yearsolds give for the features of organism[2011]
Biological knowledge is more tentative than physicsknowledge: Taiwan high school adolescents' views about the nature ofbiology and physics
'
진화론의 관점에서 본 생물학의 본성 탐색 및 생물학의 본성 이해를 위한 교사 교육 프로그램 개발 = Investigation of the Nature of Biology with Respect to Evolutionary Theory and Development of Program for Enhancing Teachers’ Understanding of the Nature of Biology'
의 유사주제(
) 논문