박사
관광상품의 지각된 가치가 관광만족에 미치는 영향-한류의 조절효과를 중심으로 = The Effect of Perceived Values Regarding Tourist Products on Satisfaction ; Based on Moderating Effect of Hanryu
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
이상구
형태사항
26cm: 91p
학위논문사항
2012. 2, 인천대학교 대학원, 학위논문(박사)-, 경영학과
발행지
인천
언어
kor
출판년
2012
발행사항
인천대학교 대학원
주제어
관광만족
관광상품+지각된 가치
한류
'
관광상품의 지각된 가치가 관광만족에 미치는 영향-한류의 조절효과를 중심으로 = The Effect of Perceived Values Regarding Tourist Products on Satisfaction ; Based on Moderating Effect of Hanryu' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
757
0
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
관광만족
79
0
관광상품+지각된 가치
1
0
한류
678
0
계
758
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
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관광상품의 지각된 가치가 관광만족에 미치는 영향-한류의 조절효과를 중심으로 = The Effect of Perceived Values Regarding Tourist Products on Satisfaction ; Based on Moderating Effect of Hanryu' 의 참고문헌
홍콩잠재관광객의한류문화상품 및 한류관광상품 선호 분석
[2008]
호텔고객의 지각된 품질가치, 만족, 애호도,재이용의도 간의 관계연구
박동균
호텔고객의 지각된 품질가치
[2003]
한류의 커뮤니케이션 효과: 중국인의 한국문화상품이용이 한국인식태도에 미치는 영향
한류가 한국화장품브랜드의 이미지에미치는 영향: 한류광고 VS 국가이미지 효과
한류가 한국문화이미지에 미치는 영향에 관한연구
한류가 한국관광이미지, 관광객 만족과행동의도에 미치는 영향: 일본인 관광객을 대상으로
한류 중국 관광객 동기 유형군집별 여행상품 선택속성 차이분석
상려아
최승담
한류 중국관광객 동기유형군집별 여행상품선택속성 차이분석
[2010]
한국드라마 만족도의 중국 내 한류효과: 한국휴대폰 상품구매에 미친 영향을 중심으로
태국사회에서 한류대중문화상품이 한국의국가이미지 인식과 한국방문에 미치는 영향
크루즈관광상품속성이 관광만족에 미치는 영향:일본방문 한국인 관광객을 중심으로
지역특1급호텔의 다차원적 서비스 편의성과지각된 가치, 행동의도와의 관계 연구
변정우
서현숙
지역특1급호텔의 다차원적 서비스 편의성과지각된 가치
[2010]
중국한류현상과 그 수용에 관한 연구: 북경 청소년을중심으로
중국의 항한류 현상 연구: 드라마와 영화를 중심으로
중국의 한류현상에 매개된 문화 간 커뮤니케이션효과모형 검증 연구: 중국인의 한국, 미국, 일본, 대만 문화상품이용에 따른 신념, 감정, 태도의 형성 비교를 중심으로
이준웅
중국의 한류현상에 매개된 문화 간 커뮤니케이션효과모형 검증 연구: 중국인의 한국
[2006]
중국에서의 한류가 한국국가이미지와 제품구매의사에미친 영향
제3차 관광진흥 5개년 계획(2009~2013)-Tourism 15% 프로젝트(정책보고서)
일본인의 한국이미지와 방문의사, 만족도,행동의도의 구조적 관계에서 한류의 조절효과
오정학
장양례
일본인의 한국이미지와 방문의사
[2009]
일본 한류 소비자 연구: 한류마니아와 일반 소비자의 소비행태를 중심으로
여행서비스에 있어 고객의 지각 가치와 만족,행위의도와의 관련성
김문성
김판영
여행서비스에 있어 고객의 지각 가치와 만족
[2010]
여행사의 여성고객에 대한 서비스 질, 고객만족,재구매 간의 관계
정용악
조웅
여행사의 여성고객에 대한 서비스 질
[2004]
여행사서비스가 관광자만족과 재이용의도에 미치는영향 연구
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브랜드 이미지와 자아 이미지일치성이 브랜드 태도와 선택의도에 미치는 영향 : 스타벅스를중심으로
방한일본인의 여행상품에 대한서비스품질이 여행자 만족 및 애호도에 미치는 영향:관광통역안내사 역할의 매개효과를 중심으로
방한 중국인의 한류태도, 광광목적지 이미지, 만족의상관관계 연구
반한류 구성요인에 대한 탐색적연구 : 중국대학생을 중심으로
로하스(Lohas) 한류가 국가 및 관광이미지, 한국에대한 태도, 방문의도에 미치는 영향에 관한 연구
주현식
로하스(Lohas) 한류가 국가 및 관광이미지
[2007]
골프장의 지각된 가치와 이미지가 재이용의도에미치는 영향
고령층 여행객의 여행동기, 여행제약,여행상품 선호속성, 목적지 선호속성이 만족과 미래구매의도에미치는 영향 연구
Work and/orFun: Measuring Hedonic and Utilitarian Shopping Value
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What is Drivingthe Continued Groth in Demend For Air Travel? CustomerValue of Air Transport
Visitors Exprience, Moodand Satisfaction in Heritage Context: Evidence from anInterpretation Center
Value-Driven Relational Marketing: from Products to Resources and Competencies
Value Strategyrather than Quality Strategy: A Case of BusinessProfessional
Vacation Decisions,Activities and Satisfactions
Tracking affective components of satisfaction
Tourist Gaze: Keisure and Travel incontemporary Societies
Tourism-Principle and Practice
Tourism Image,Evaluation and after Purchase Behavior: Inter-Relationship
The Theme ParkExprience: An analysis of Pleasure Arousal andSatisfaction
The Role ofPerceived Risk in the Quality-Value Relationship: A Study in A RetailEnvironment
The Role of AffectiveFactors on Perceived Cruise Vocation Value
The Product Formulation inTourism
The Influenceof South Korean Dramas on Hawaii Resident's Perceptionof South Korea as a Potential Tourist Destination
The Evaluation of Tourism Resources LAn Applied Methodology
The Development of Brand Loyalty
Seeing is Believing: The effectof Screened Locations
Satisfaction Mesurement inGuide Tour
Relationship Quality with A Travel Agency: The influenceof the Postpurchase Perceived Value of a TourismPackage
Pricing: Marketing Profitable Decisions
Perceivedvalue of the purchase of a tourism product
Perceived Value, CustomerAttitude and Loyalty of Retailing
National images: A conceptual assessment
Models of consumer satisfaction formation: An extension
Tse
Wilton
Models of Consumer SatisfactionFormation : An Extension
[1988]
Measuring leisure satisfaction
Matching Product Category and Country ImagePerceptions: a Framework for Managing Country-of-Origin Effects
Leisure Needs andVocation Satisfaction
Journal of serviceMarketing, 24(2), 170-182
Integrated Tourism Planning Method
Imageformation process
Gartner
Image Formation Process
[1993]
HotelRestaurant Dining between Perceived Value and Intentionto Purchase
FactorsInfluencing the Attractiveness of a Tourist Destination: aCase Study
Exclusive Value and the Pricing of Services
ExaminingAntecedents and Consquences of Tourist Satisfaction: AStructural Modeling Approach
Examining the StructuralRelationships of Destination Image, Tourist Satisfactionand Destination Loyalty: An Intergrated Approach
Christina
Examining the StructuralRelationships of Destination Image
[2008]
Effects of Individualand Product Specific Variables on Utilizing Country ofOrigin as a Product Quality Cue
Dimensions ofTourist Satisfaction with a Destination Area
Development of a Multi-Dimensional Scale forMeasuring the Perceived Value ofa Service
Customer Value: The Next Source for Competitive Advantage
Woodruff
Customer Value: The Next Source forCompetitive Advantage
[1997]
Customer Satisfaction, Service Quality and Perceived Value:An Integrative Model
Tam
Customer Satisfaction
[2004]
Customer Oriented Approaches to IdentifyingProduct Market
Cross-category Variation in Customer Satisfaction and Retention
Create Value from Values: The Purpose ofBusiness is Greater than Profits
Country-of-Origin Effects on Product Evaluations
Consumption Emotions, Exprience Quality andSatisfaction: A Structural Analysis for Complainers andnon-Compliners
Zins
Consumption Emotions
[2002]
Consumer Perceptions of Price,Quality,andValue:a Means-End Modeland Synthesis ofEvidence
Zithaml
Consumer Perceptions of Price Qualityand Value: A Means-End Model and Synthesis ofEvidence
[1988]
Consumer Perceived Value:The Development of Multiple Scale
Conceptualising Online Banking ServiceValue
Cinematographic Images of a City:Alternative Heritage Tourism in Manchester
Broadening the View ofConsumer(dis)satisfaction: A Proposed Means-endDisconfirmation Model of CS/D
Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction to theory and research
An EmpiricalExamination for a Model of Perceived Quality andSatisfaction
A Structural Analysis ofValue, Quality and Price Perceptions of Business andLeisure Traveler
A Method forModeling Consumer Perceptions of Country of Origin
A Customer Satisfaction Research Prospectus
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