박사
한국일반항공사와 저가항공사의 서비스가치 결정요인에 관한 비교연구 : 서울-제주 구간 중심으로 = A Study on the Determinants of Service Value between Regular and Low Cost Airlines in Korea
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
조영희
형태사항
ix, 121 p.: 26 cm
일반주기
부록주기: 권말부록: 설문지, 참고문헌: p. 103-114
학위논문사항
서비스벤처창업경영학과, 2010, 경기대학교 서비스경영전문대학원, 학위논문(박사) -
KDC
326.371, 5
DDC
21, 387.742
발행지
수원
언어
kor
출판년
2010
발행사항
경기대학교
주제어
서비스 가치
저가항공사
'
한국일반항공사와 저가항공사의 서비스가치 결정요인에 관한 비교연구 : 서울-제주 구간 중심으로 = A Study on the Determinants of Service Value between Regular and Low Cost Airlines in Korea' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
127
0
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
서비스 가치
105
0
저가항공사
22
0
계
127
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
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한국일반항공사와 저가항공사의 서비스가치 결정요인에 관한 비교연구 : 서울-제주 구간 중심으로 = A Study on the Determinants of Service Value between Regular and Low Cost Airlines in Korea' 의 참고문헌
호텔기업의 시장지향성과 사업성과의 관계성, 그리고매개변수에 관한 연구
항공서비스 개선을 위한 고객 서비스 만족도에 관한 실 증분
항공사의 지각된 서비스 품질이 고객만족 및 재구매 행동에 미치는 영향:서울/호놀룰루 구간을 중심으로
송성인
조주은
항공사의 지각된 서비스품질이 고객만족 및 재구매 행 동에 미치는 영향:서울-호놀룰루 구간을 중심으로
[2004]
항공사의 서비스품질이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연 구
박사
박사
항공사 서비스품질의 중요도-성과와 만족간의 관련성
항공사 서비스품질과 고객만족 및 재이용 의사간의 관계에 관 한 연구
항공사 서비스품질과 고객만족 및 재구매의도에 관한 실증적 분석연구
서화정
항공사 서비스품질과 고객만족 및 재구매 의도에 관한 실증적 분석연구
[2003]
항공사 서비스품질 평가에 따른 고객의 만족,불만족 행동 불석 에 관한 연구
이향정
항공사 서비스품질 평가에 따른 고객의 만족
[2000]
박사
항공사 서비스 품질이 고객만족과 충성도에 미치는 영향
[2006]
중요도-만족도 기법을 이용한 국적항공사 서비스품질및 만족도 비교분석
김선희
안영숙
차석빈
중요도-만족도 기법을 이용한 국적항공사 서비스품질및만족도비교분석
[2007]
저가항공사의 운영전략특성에 관한 탐색적 연구'
인천국제공항의 서비스품질특성과 이용 만족 및 충성도에 관 한연구
박사
우리나라 저가항공사 현황과 경쟁력 강화 전략에 대한 연구
수입건설기계의 서비스품질에 대한 고객가치와 고객만족이 재구매 의도에 미치는 영향
오기섭
수입건설기계의 서비스품질에 대한 고객가치와 고객만족이 재 구매의도에 미치는 영향
[2008]
박사
서비스경영연구회역I [글로벌시대의 서비스경영]
서비스 프로세스 요인이 고객만족에 미치는 영향 연구
사후 서비스품질에 대한 고객만족이 제품 재구매 및 구전 효 과에미치는영향에 관한 연구
물리적 환경이 서비스 품질 평가에 미치는 영향에 관한 연구: 이업종간 비교
김우철
이유재
물리적 환경이 서비스품질 평가에 미치는 영향에 관한 연구: 이업종간 비교
[1998]
모바일 인터넷 서비스의 품질요인 만족과 재사용 의도에 관한 연구
박사
고객지향경영 & 고객지향마케팅
이철
고객지향경영 & 고객지향 마케팅
[1995]
박사
Why WeBuyWhatWeBuy:A theory ofConsumption Values
Transaction Cost Economics: TheGovernance of Contractual Relations
Towards a New Science of Services
The evaluation of airline service quality by fuzzy MCDM
The Theory of Buyer Behavior
The Role ofPerceived Risk in the Quality-Value Relationship: A Study in A RetailEnvironment
Structural equation modeling and regression: Guidelines for research practice
Service-dominant Logic :Continuing the Evolution
Service quality and satisfaction-themoderatingroleofvalue
Betthon
Caruana
Service Quality and Satisfaction: The Moderating Role of Value
[2000]
Service Science, Management and Engineering & IT Service Curriculum(ITSC)
Service Management and Marketing D.C. Health and Co
Return on Quality (ROQ):Najubg Service Quality Financially Accountable
Response Determinants inSatisfaction Judgement
Quality, Sacrifice, and Value in Hospital Choice
Price, product information, and purchase intention: An empirical study
Portfolio Management Approach to Strategic Airline Planning
Passenger expectations and airline services: A Hong Kong based study
Multivariate Data Analysis 2nd
Multivariate Data Analysis (5th edition)
Models of consumer satisfaction formation: An extension
Tse
Wilton
Models of consumer satisfaction formation:anextension
[1988]
ModelSearchwithTERRAD IIandLISREL
[1989]
Measuring service quality: A reexamination and extension
Marketing Management:AnalysisPlanning,Implementation andControl,6th ed
Kotler
Marketing Management Analysis
[1988]
Low-Cost Airlines/ An Exploration of Business Models
Linking ServiceQuality,CustomerSatisfaction and BehavioralIntention
Handbook for Customer Satisfaction, Lincolnwool, iL
Alan
Handbook for Customer Satisfaction
[1994]
FundamentalsofServiceScience
Maglio
Fundamentals of Service Science
[2008]
Exploring the phenomenon of customers' desired value change in a business- to-business context
Examining airline service quality from a process perspective
Evaluating Service Encounters: The Effects of PhysicalSurrounding and Employee Responses
Effects of Price Brand and Store Information on Buyers' Product Evaluations
Consumption valuesandmarketchoice.:Theory and applications
Sheth JN
Consumption Values and Market Choice:Theory and Applications
[1991]
ConsumerBehaviorand MarketingStrategy
P.J.Paul
Consumer Behavior and Marketing Strategy
[1993]
Consumer-Perceived Value : the Key to aSuccessful Business Strategy in the Health Care Marketplace
Ettinger W.H
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[1998]
Consumer perception of price,quality,and value: Ameans-end modeland synthesis ofevidence
Zeithmal
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[1988]
Consumer Trust, Value and Loyalty in Relational Exchanges
Comsumer Value, Product Benefits and customer Value:A Consumptions Behavior Approach
Lai
Comsumer Value
[1995]
Communication and ControlProcessesin TheDelivery ofServiceQuality
Causal Analysis: Assumptions
Career Assessment and the Cognitive Vocational Maturity Test
CS/D-Overview and Future Research Direction in Conceptualization and Measurement of Consumer Satisfaction and Dissatisfaction
Broadening the View of Consumer (dis)satisfaction: A Proposed Means-end Disconfirmation Model CS/D
Breaking Free From Product Marketing
Shostack
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[1977]
Beyond Psychographics: Value as Determinants of Tourist Behavior
Pizam
R.Calantone
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[1987]
An Investigation into the Determinants of Customer Satisfaction
An Integarated Approach Toward the Spatial Modeling of Perceived Customer Value
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Robert D.Mackoy
Spreng
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[1996]
A conceptual model ofservice and its marketing implication for future research
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[1985]
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A Cognitive Model of the Antecedents and Consequences of Satisfaction Decisions
[1980]
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Gr?nroos.C
A Service Quality Model and Its Marketing Implication
[1984]
A Non-additive Model for Evalution Airline Service Quality
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R.N.Bolton
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[1991]
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A Longitudinal Analysis of the Impact of Service Changes on Customer Attitudes
[1991]
A Gap Analysis of Professional Service
A Framework for Comparing Customer Satisfaction Across Individuals and Product Categories
A Cross-Sectional Test of the Effect and Conceptualization of Services Value
[1997]
A Conceptual Model of Service Qualityand Its Implications for Future Research
A Comceptual Model of Service and Its Marketing Implication for Future Research
A Catastrophe Model for Developing Service SatisfactionStrategies
'
한국일반항공사와 저가항공사의 서비스가치 결정요인에 관한 비교연구 : 서울-제주 구간 중심으로 = A Study on the Determinants of Service Value between Regular and Low Cost Airlines in Korea'
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