박사
SK와이번스 야구단의 스포테인먼트 경영 전략에 관한 실증적 연구 = A Case Study on Strategy of Sportainment Management in SK Wyverns Professional Baseball Team
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
申永澈
형태사항
26cm: viii, 131 p. ;
일반주기
지도교수 :趙漢範
학위논문사항
체육학과 스포츠경영 및 스포츠마케팅전공,, 학위논문(박사)-, 國民大學校 大學院 :, 2010. 8
발행지
서울 :
언어
kor
출판년
2010
발행사항
國民大學校 大學院,
주제어
경영 전략
스포테인먼트
프로야구단
'
SK와이번스 야구단의 스포테인먼트 경영 전략에 관한 실증적 연구 = A Case Study on Strategy of Sportainment Management in SK Wyverns Professional Baseball Team' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
17
0
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제어
경영 전략
1
0
스포테인먼트
9
0
프로야구단
7
0
계
17
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
'
SK와이번스 야구단의 스포테인먼트 경영 전략에 관한 실증적 연구 = A Case Study on Strategy of Sportainment Management in SK Wyverns Professional Baseball Team' 의 참고문헌
한국 프로야구의 소비 촉진 믹스에 관한 연구- TV 중계방송,이벤트 쇼 및 팬 서비스,그리고 홈페이지를 중심으로 -
홍계희
한국 프로야구의 소비 촉진 믹스에 관한 연구- TV 중계방송
[2002]
프로축구제품 속성이 팀 동일시와 팀 충성도에 미치는 영향
박사
프로축구 관중의 구매행동에 영향을 미치는 요인 분석
프로야구와 프로축구 충성팬의 경기 관전 경험에 대한 탐색적접근
프로야구 돔구장 건립 기대 및 이용의도 분석을 통한 활용방안 :안산시를 중심으로
박사
프로야구 관중의 시장세분화에 따른 표적마케팅 전략.미간행박사학위논문.경기대학교 대학원
프로야구 관중 성향 및 관전행동 분석,한국스포츠 행정
김종
프로야구 관중 성향 및 관전행동 분석
[1996]
박사
프로 스포츠구단의 구단아이덴티디,구단평판과 브랜드자산간의 관계 연구
고성진
프로 스포츠구단의 구단아이덴티디
[2009]
테마파크의 발전과정과 국내 테마파크의 개발방향
테마파크개발 사업전략에 관한 연구.미간행 박사학위논문
박사
추신수,2년 연속 버블헤드인형 주인공 '상품성 최고'
추구편익에 따른 주제 공원 방문객의 시장세분화에 관한 연구
중력 모형을 이용한 프로야구 수요 분석.미간행 박사학위논문
일본에 있어서 전통 및 지역 서울 주제로 한 테마파크에관한 연구
이인영의 BASEBALL PLUS 야구장 그리고 공간 마케팅
엔터테인먼트 산업을 활용한 중국 시장 접근 방향:한류?축구를 중심으로
박사
스포츠 팬의 소비자 행동 결정 유인에 관한 연구
박사
박사
美스포츠 최고 인기 마스코트는 필리 패너틱<포브스
[MLB구장 방문기(3)]박찬호의 홈구장 펫코파크 /샌디에이고 파드리스-펫코파크(PetcoPark)
View's enjoyment oftelevised sports violence
Top ten MLB promotionsthisseason
TheshortrundemandforMajorLeagueBaseball
Thepsychologyofwaitinglines
Theme park and attractions
Theme Park Selection: Factors Influencing Attendance
TheSocialSignificanceofsport
The involvementcommitmentmodel:Theory and implications
The environmentalpsychology ofservice encounter:Managing M.R.Solomon,& C.F.Surprenant(Eds.)
Wener
The environmentalpsychology ofservice encounter:Managing M.R.Solomon
[1985]
The effects ofteam loyalty andselectedstadium factorson spectatorattendance
The economics ofprofessionalteam sports
The Role of Involvement in Satisfaction Process
The Impact of Physical Surroundings on Customers andEmployees
Takemeouttotheballgame:Theeffectsof objective, social, and temporal performance information onattendance at Major League Baseball Game,Journal ofsportPsychology
Becker
Takemeouttotheballgame:Theeffectsof objective
[1983]
Sports and Entertainment Marketing : SouthWestern
Spatialorientation and wayfinding in thedesigned environment
Socializationintotheroleofsportconsumer:Theconstructionandthetesting ofatheoryandcasualmodel
Punyon, Consumer Behavior and the Practice ofMarketing
Performance and attendance atprofessionalteamsports,JournalofSportBehavior
Schofield
Performance and attendance atprofessionalteamsports
[1983]
MeasuringanddemandA casestudyofbaseballattendance
Measure andmanagement of the sportscape
Marketing Sense ofNew Technologies
Market identification of a new theme park:Anexampleform centralFlorida
MLB parksprovideuniquefoodoptions
Industrysegementationtheoryandthesportindusty:Developingasportindustrysegmentmodel
Factors affecting attendance ofmajorleaguebaseball:Within-seasonanalysis
Factors Affecting Attendance ofMajor League Baseball: Team Performance
Factoraffecting attendance ofmajor league baseball: A within-season analysis
Factor affecting attendance atprofessionalsport event
Entertainmentindustryeconomics:A guideforfinancialanalysis,4ed
Vogel
Entertainmentindustryeconomics:A guideforfinancialanalysis
[1999]
Enjoymentform sportspectatorship
Belief, attitude, intention, and behavior: An introduction to theory and research
Becoming a sports fan :Understanding cognitivedevelopmentandsocializationinthedevelopmentoffanloyalty
Attendance and price setting
Assessingthedinensionalityandstructureofthe consumption experience:Evaluation,feeling and satisfaction
Mano
Assessingthedinensionalityandstructureofthe consumption experience:Evaluation
[1993]
Anexaminationoffactorsrelatedtoconsumerbehaviorinflucing attendance atprofessionalSporting Events
An Estimateofthesizeandsupportedeconomicactivityof the sports industry in the United States
Amusement park visitor behavior-Scottosh attitudes
All-You-Can-Eatseat,heartburnincluded
A profileofthedeeply committed male sportfan
'
SK와이번스 야구단의 스포테인먼트 경영 전략에 관한 실증적 연구 = A Case Study on Strategy of Sportainment Management in SK Wyverns Professional Baseball Team'
의 유사주제(
) 논문