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프랜차이즈 가맹본부의 관계지향성에 대한 기대불일치가 관계품질과 재계약의도에 미치는 영향

양인석 2010년
논문상세정보
' 프랜차이즈 가맹본부의 관계지향성에 대한 기대불일치가 관계품질과 재계약의도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
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논문영향력 요약
주제
  • 관계품질
  • 일반 경영
  • 관계 지향성
  • 기대불일치
  • 재계약 의도
  • 프랜차이즈
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,000 4

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' 프랜차이즈 가맹본부의 관계지향성에 대한 기대불일치가 관계품질과 재계약의도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 프렌차이즈 경로상에서 관계규범,거래특유투자,그리고 신뢰가 결속에 미치는 영향
    성민 송영욱 오세조 프렌차이즈 경로상에서 관계규범 [2002]
  • 프랜차이즈의 통제와 자율성 부여 정도가 프랜차이지의 성과에 미치는 영향에 관한 연구
    김의근 황의록 프랜차이즈의 통제와 자율성 부여정도가 프랜차이지의 성과에 미치는 영향에 관한 연구 [1999]
  • 프랜차이즈산업
  • 프랜차이즈 시스템의 지원과 불일치가 경제적 만족,갈등,신뢰,몰입에 미치는 영향
    김종훈 프랜차이즈 시스템의 지원과 불일치가 경제적 만족 [2007]
  • 박사
  • 프랜차이즈 가맹점의 관계만족 결정요인에 관한 연구:외식산업을중심으로
    임현철 [2004]
  • 패밀리레스토랑 기대불일치가 고객행동에 미치는 영향
  • 특1급 호텔 레스토랑 외식사업부의 서비스품질 기대불일치를 통한 고객만족,가치,브랜드 충성도 관계 연구
    김정만 김홍길 특1급 호텔 레스토랑 외식사업부의 서비스품질 기대불일치를 통한 고객만족 [2006]
  • 외식산업 프랜차이즈 가맹점주의 만족,관계의 질,재계약의도에 관한 연구
    이창호 최수근 최승호 외식산업 프랜차이즈 가맹점주의 만족 [2006]
  • 박사
    외식산업 프랜차이즈 가맹본부와 가맹점의 관계특성과 재계약의도의 구조적관계
    김승옥 외식산업 프랜차이즈 가맹본부와 가맹점의 관계특성과 재계약의도의구조적관계 [2006]
  • 박사
  • 외식 프랜차이즈 시스템에서 가맹점주의 만족이 재계약 의도에 미치는 영향 - 관계의 질의 조절효과 -
    최승호 [2003]
  • 박사
  • 박사
    온라인·오프라인 채널에 대한 신뢰가 관계결속 및 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    여일구 온라인·오프라인 채널에 대한 신뢰가 관계결속 및 고객 충성도에 미치는 영향에 관한 연구 [2004]
  • 온라인 정보원천이 인터넷 쇼핑몰에 대한 만족과 지속사용 의도에미치는 영향:기대불일치이론 관점에서
    박경자 [2009]
  • 스포츠센터 참가자의 기대불일치와 소비자만족 및 재구매의도의 관계
    전상천 [2007]
  • 소비자만족,불만족과 선행변수들의 구조적관게에관한 연구
    박소연 이재록 임지훈 소비자만족 [2002]
  • 소비자만족 형성과정에 영향을 미치는 상황변수에 관한 연구: 고관여시 제품평가용이성의 개념을 중심으로
  • 소비자 행동론
    임종원 [2006]
  • 소비자 만족 결정 요인들의 상대적 영향력에 관한 연구 -Spreng,MacKenzie,andOlshavsky 모텔의 직접효과검증을 중심으로
    예종석 장경혜 소비자 만족 결정 요인들의 상대적 영향력에 관한 연구 -Spreng [1999]
  • 소비관련 감정,만족,그리고 제품태도간의 구조적 관계
    이학식 임지훈 소비관련 감정 [2001]
  • 서비스 품질 기대불일치를 통한 고객만족,가치,브랜드 충성도와 기업이미지에 관한 구조관계 연구:국내 특 1급 호텔 레스토랑 외식사업부를중심으로
    김홍길 서비스 품질 기대불일치를 통한 고객만족 [2006]
  • 서비스 제공자의 고객지향성과 구매의도의 관계에 있어서 만족, 신뢰, 몰입의 역할
    이민우 서비스 제공자의 고객지향성과 구매의도의 관계에 있어서 만족 [2003]
  • 서비스 제공자에 대한 신뢰 형성에 있어서 신뢰 차원들의 상대적 효과 검증:불확실성의 조절 효과 중심으로
  • 반복구매상황에서 기대-불일치 패러다임에 관한 연구:예상자신감의 조정적 역할
  • 공급자와 소매업자간 장기적 관계 형성 영향요인에 관한 연구
    [2000]
  • 고객만족형성과정의 제품과 서비스간 차이에 관한 연구
    이유재 [1997]
  • 가족공동구매의사결정과 소비자만족에 관한 연구
    우두헌 [1995]
  • Whenceconsumerloyalty?.JournalofMarketing,63,33-44Oliver,R.L.(I993).Cognitive,affective,and attributebasesofthesatisfactionresponse
    Oliver Whenceconsumerloyalty?.JournalofMarketing [1999]
  • Toward the Flexible Form: How to Remain Vital inHypercompetitive Environments
    Volberda Toward the Flexible Form:How To Remain VitalinHyper-CompetitiveEnvironments [1996]
  • TheUseofPledgestoBuild andSustain Commitment in Distribution Channels
  • TheInf1uenceofFlexibility inBuyer-SellerRelationships on theProductivity ofKnowledge
  • TheDifferentialEffectsofExercised andUnexercisedPowerSourcesin aMarketing.Understanding theCustomerBaseofServiceProviders:An Channel
    Gaski [1985]
  • The relational view: co-operativestrategy and sources of inter-organizational competitiveadvantage
    Dyer Singh [1998]
  • The measurement and antecedents of affective,continuance and normative commitment to the organization
    Allen, N. J. The Measurementand Antecedents ofAffective [1990]
  • The commitment-trusttheory of relationship marketing
  • The antecedents and consequences of customer satisfaction for firms
  • The Economic Institutions of Capitalism
    Williamson, Oliver E The Economic Institutions ofCapitalism [1985]
  • The DifferentRoles ofSatisfaction,Trust, Commitment in Customer Relationship
    Garbarino The DifferentRoles ofSatisfaction [1999]
  • Studied Trust: Building new forms of cooperation in a volatile economy
    Sable Studied trust:building new forms of cooperation in avolatileeconomy [1993]
  • Structural equation modeling in practice: A review and recommended two??step approach
  • Selected Determinants of ConsumerSatisfactionandEmployeeResponses
  • Response Determinants inSatisfaction Judgement
  • Reliability and Validity of Alternative Measures of Channel Member Satisfaction
  • RelationshipsBetween Providersand UsersofMarketResearch :TheDynamicsofTrustWithin and Between Organizations
  • Relationship dissolving Model:AntecedentofRelationshipCommitmentand the Likelihood a Relationship
    Hocutt [1988]
  • Relationship Marketing in ConsumerMarkets:Anrecedentsand Consequences
    Sheth [1995]
  • Relational Benefits in Services Industries: The Customer's Perspective
  • Purposiv e Behavior in Animals and Men
    T oman [1932]
  • Prospering in Dynamical1y-Competitive Environments:OrganizationalCapability asKnowledgeIntegration
    Grant [1996]
  • Product/Consumption-Based AffectiveResponses and Post-purchase Processes
    Westbrook [1987]
  • Power,Satisfaction,andRelationship Commitmentin ChincscStore-TenantRelationship and theirImpactonPerformance
  • Power in a Channel of Distribution:Sources and Consequences
    Hunt Nevin [1974]
  • PerformanceOutcomesofPurchasing Arrangements in Industrial Buyer-Vendor Relationships.JournalofMarketing,54(3),80-93.Nuchai,C.(l999).Structure of Relationship Commitment and Its Impact onCooperation and Perceived Performance: An Investigation in theAdvertisingAgencyIndustry.Ph.D
    John Noordewier and Nevin PerformanceOutcomesofPurchasing Arrangements in Industrial Buyer-Vendor Relationships.JournalofMarketing [1990]
  • Organizational socialization tacticsAlongitudinal ana1ysis of links to newcomers' commitment and roleorientation
    Allen Meyer [1990]
  • Northwestern
    [1981]
  • Multivariate data analysis (5th ed.)
    Hair, J. F. MultivariateDataAnalysis [1998]
  • Models of consumer satisfaction formation: An extension
    Tse Wilton [1988]
  • Measuring franchisee’s satisfaction: Theoreticalconsiderations and empiricaltesting
    Gauzente [2003]
  • Measurement and Evaluation of Satisfaction Process in Retail Setting
    Oliver Measurementand Evaluation of Satisfaction Process inRetailSetting [1981]
  • Marketsversushierarchiesfrom idealtypestopluraltype'sinScott,R.(Ed.)
    Bradach Marketsversushierarchiesfrom idealtypestopluraltype'sinScott [1989]
  • Manufacture-SupplierRelationships
  • ManagementoftheSalesForce.7thed
    Stanton [1987]
  • Loveand Commitment,In CloseRelationships
    Kelly Loveand Commitment [1983]
  • Listening loyourcustomers:Theimpactof perceived salesperson listening behavior on relationship outcomes
    Ramsey [1997]
  • Learning from Customer Defections
    Reichheld Learning from customer defections [1996]
  • Keys to SuccessfulFranchisor-Franchisee Relationship
    Howe [2003]
  • Intransitivity of preferences PsychologicalReview
    Tversky [1969]
  • Influences on ExchangeProcesses: Buyers Preconceptions of a Seller's Trustworthiness andBargaining Toughness
  • Influence Strategies in Marketing Channels: Measures andUse in Different Relationship Structures
    Simpson [1992]
  • Household preference revisions anddecision making:Theroleofdisconfirmation
  • Hedonic Reaction to the Disconfirmation of ProductPerformance Expectations: Some Moderating Conditions
    Oliver [1977]
  • Governancenormsinrelationalexchange:Whatwedoknowand what we do not know
    Ivens [2002]
  • Good Franchisee Support Equals Great FranchiseeRelations
    Moserowitz [2001]
  • Festivalscapes and patrons' emotions,satisfaction, and loyalty
    Babin Lee FestivalscapesandPatrons Emotions [2008]
  • Expectation and Norms in Models of Consumer Satisfaction
  • EffectsofSituationalInvolvementonConsumer’s Use of Standards in Consumer Satisfaction/DissatisfactionProcesses. Journal of Consumer Satisfaction
    Bolfing [1988]
  • Effect of Expectation Creation andDisconfirmation of Belief Element of Cognitive Structure
  • Do Norms Matter in Marketing Relationships
    Heide John [1992]
  • DirectActivation:A ConcepttoEncourageTailoring Activities
    Wulf [2001]
  • Developing Buyer-SellerRelationships
  • Determinants of continuity in conventional industrial channel dyads
    Anerson [1989]
  • Determinants of Long-Term Orientation in Buyer-Seller Relationship
    Ganesan [1994]
  • Determinant s of Consumer Satisfaction : T he ModeratingRole of Ambiguity
    Yi [1993]
  • DealerDependenceLevelsandReciprocal Actions in a Channel of Distribution in a Channel ofDistributioninaDevelopingCountry
  • Customer benefits and companyconsequencesofcustomer-salespersonrelationshipsinretailing.JournalofRetailing,75(1),11-32.Robinson, S. (l996). Trust and Breach of the Psychological Contract
    Reynolds Customer benefits and companyconsequencesofcustomer-salespersonrelationshipsinretailing.JournalofRetailing [1999]
  • Customer Satisfaction in Business-to-Business Marketing: the Case of Retail Organizations and Their Suppliers
  • Cooperative Arrangements amongEntrepreneurs: An Analysis of Opportunism and Communication in Franchise Structures
  • ConsumerBehavior.New York:Holt,Rinehart& Winston.Erevelles,S.andClarkL.(l992).A ComparisonofCurrentModelsofConsumerSatisfaction/Dissatisfaction
    Engel ConsumerBehavior.New York:Holt [1990]
  • Consumer Expectations, Product Performance, and Perceived Product Quality
    Richard W.Olshavsky Consumer Expectations [1972]
  • Consumer Dissatisfaction: The Effect of Disconfirmed Expectancy on Perceived Product Performance
  • ConflictResolution Processes in ContractualChannelsofDistribution
    Dant [1992]
  • Communications:The Road to Solid Franchisee Relations
    Kane [2001]
  • CommunicationSomething WorthTalking About
    Bassuk [2001]
  • Buyer-Seller Relationships: Similarity, RelationshipManagement,& Quality
    Smith Buyer-Seller Relationships: Similarity [1998]
  • Buyer-Seller Relationships in BusinessMarkets
  • Anexaminationofthenatureoftrustin buyerseller relationships
    P.M.Doney [1997]
  • An Investigation into the Determinants of Consumer Satisfaction
    Churchill [1982]
  • An Integrated Model of Buyer-Seller Relationships
    Wilson D.T [1995]
  • An ExperimentalAnalysisofaSalesman’sExpertand ReferentBiases ofSocialPowerin the Buyer-SellerDyad
    Busch [1976]
  • Adaptation - Lev el T heory
    Helson [1964]
  • A reexamination of the determinants of consumer satisfaction
  • A model of the distributor's perspective of distributor-manufacturer working relationships
  • A model of distributor firmand manufacturer firm working partnerships
  • A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decisions
    OliverR.L A CognitiveModeloftheAntecedentsandConsequencesofSatisfactionDecisions [1980]
  • A SociopsychologicalExplanation forWhyMarketing ChannelMembers Relinquish Control
    Anand [1985]
  • A Resource-Based Theory of the Firm: Knowledge Versus Opportunism
  • A Multistage Model ofCustomers' Assessments of Service Quality and Value
    R.N.Bolton [1991]
  • A Model of channel MemberPerformance,Dependence and Satisfaction
    Lambert Lewis A Model of channel MemberPerformance [1991]
  • A Meta- Analysis of Satisfaction in Marketing Channel Relationship
  • A HistoricalComparison ofResource-Based Theory andFive Schools ofThoughtWithin IndustrialOrganization Economics:DoWe Have a New Theory ofthe Firm?
    Conner [1991]
  • A CriticalReview ofCustomerSatisfaction,inV.A.Zeithaml(ed),Review of Marketing(4)
    Yi A CriticalReview ofCustomerSatisfaction [1990]