불일치 현상 대면 전과 후의 인지갈등이 중학생의 물리 개념변화에 미치는 영향 : 광원과 무중력 개념을 중심으로 = Effects of cognitive conflicts before and after confronting anomalous phenomena on middle school students conceptual changes in physics - focused on light-source and weightlessness -
'
불일치 현상 대면 전과 후의 인지갈등이 중학생의 물리 개념변화에 미치는 영향 : 광원과 무중력 개념을 중심으로 = Effects of cognitive conflicts before and after confronting anomalous phenomena on middle school students conceptual changes in physics - focused on light-source and weightlessness -' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
물리학
개념 변화
인지 갈등
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
99
0
0.0%
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
물리학
64
0
0.0%
주제어
개념 변화
28
0
0.0%
인지 갈등
7
0
0.0%
계
99
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
'
불일치 현상 대면 전과 후의 인지갈등이 중학생의 물리 개념변화에 미치는 영향 : 광원과 무중력 개념을 중심으로 = Effects of cognitive conflicts before and after confronting anomalous phenomena on middle school students conceptual changes in physics - focused on light-source and weightlessness -' 의 참고문헌
학습자의 물리지식에 대한 인식론적 신념이 역학적 에너지에 대한 개념변화과정에 미치는 영향
문성숙학습자의 물리지식에 대한 인식론적 신념이 역학적 에너지에 대한 개념변화 과정에 미치는 영향[2002]
The construction and validation of group assessment of logical thinking (GALT). Paper presented at the 56th annual meeting of the National Association for Research in Science Teaching
Cognitive conflict as a teaching s trategy in solving chemis tryproblems : A dialectic- cons tructivis t perspective
Niaz.MCognitive conflict as a teaching strategy in solving chemistry problems: A dialectic-constructivist perspective[1995]
Beyond cold conceptual change: The role of motivational beliefs and classroom contextual factors in the process of conceptual change
Boyce
Marx
PintrichBeyond cold conceptual change: The role of motivational beliefs and classroom contextual factors in the process of conceptual change[1993]
Applying the “cognitive conflict” strategy for conceptual change -Some implication,?difficulties, and problems
Dreyfus
Eliovitch
JungwirthApplying the “cognitive conflict” strategy for conceptual change -Some implication[1990]
Accommodation of a scientific conception toward a theory of conceptual change
'
불일치 현상 대면 전과 후의 인지갈등이 중학생의 물리 개념변화에 미치는 영향 : 광원과 무중력 개념을 중심으로 = Effects of cognitive conflicts before and after confronting anomalous phenomena on middle school students conceptual changes in physics - focused on light-source and weightlessness -'
의 유사주제(
) 논문