박사
음성언어 중심의 유아 언어교육 프로그램 개발 및 적용 효과 = The Development of a Spoken Language-Focused Language Education Program for Young Children and Its Application Effects
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
윤진주
형태사항
26cm: vii, 199p. ;
학위논문사항
유아교육학과,, 학위논문(박사)-, 2008. 2, 원광대학교 :
KDC
375.1
발행지
익산 :
언어
kor
출판년
2007
발행사항
원광대학교,
'
음성언어 중심의 유아 언어교육 프로그램 개발 및 적용 효과 = The Development of a Spoken Language-Focused Language Education Program for Young Children and Its Application Effects' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,438
0
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
0
계
1,438
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
'
음성언어 중심의 유아 언어교육 프로그램 개발 및 적용 효과 = The Development of a Spoken Language-Focused Language Education Program for Young Children and Its Application Effects' 의 참고문헌
효과적인 말하기 지도 방안: 1학년 말하기,듣기를 중심으로
강경화
효과적인 말하기 지도 방안: 1학년 말하기
[1997]
활동중심 유아 언어 평가 도구 개발을 위한 기초연구: 말하기,듣기를 중심으로
송주연
활동중심 유아 언어 평가 도구 개발을 위한 기초연구: 말하기
[2004]
형태론: 단어의 기술적 분석[Morphology: The descriptive analysis of words(2nd)]
학교 국어 교육에서의 효율적인 말하기,듣기 교육
우창현
학교 국어 교육에서의 효율적인 말하기
[2002]
포커스인 포트폴리오-발달에 적합한 영유아 평가
이야기 제시방법이 유아의 이야기내용의 이해와 회상에 미치는영향
이영자
이야기 제시 방법이 유아의 이야기 내용의 이해와 회상에 미치는 영향
[1984]
박사
유아의 음운인식과 읽기가 쓰기 능력에 미치는 영향
박사
유아언어교육-이론과실제
유아언어교육: 이론과 실제
[1999]
유아발달과 교수학습 과정[Developmentally appropriate teaching in early childhood]
박사
박사
박사
언어발달 (Language Development(2nd))
Hoff,E.
언어발달[Language development(2nd)]
[2003]
심미적 듣기를 통한 문학 교수-학습 방안 연구
곽춘옥
심미적 듣기를 통한 문학교수학습 방안 연구
[2002]
박사
상황 맥락을 반영한 말하기·듣기 교육의 내용 구성에 관한 연구
상황맥락을 반영한 말하기
[2001]
말하기,듣기 교수-학습 방안 연구: 지식과 소집단 토의가 미치는 영향을 중심으로
말하기,듣기 교과에서 통합적 접근 방법이 초등학교 1학년 아동의 말하기,듣기 능력에 미치는 영향
박사
말하기 교육의 내용으로서 ‘배려적 사고’의 개념 탐구
말하기 교육 어떻게 바라볼 것인가
[2001]
박사
고차적 사고력 교육[Thinking in Education, (2nd)]
가정에서 읽기,쓰기지도에 대한 어머니의 인식과 실태
http://www.encyber.com/에서 2007년 8월 12일 인출
The portfolio anditsuse developmentally appropriate assessment of young children
The language of learning: Preschoolyears
The child's concept of story
The Measurement of the ability to understand spoken language
Text talk: Capturing the benefits of readaloud excrescent for young children
Telling and Retelling Stories: Learning Languageand Literacy
Isbell
Telling and retelling stories: Learning language and literacy
[2002]
Talk time: Programming communicative interaction into thetoddler day
Reading potentials: Appropriate curriculum and assessment foryoung children
Reaching potentials throughtransforming curriculum, Assessment and teaching
Qu’apprend-on a l'ecloe maternelle?
Prekindergarten curriculum guidelines
Peabody LanguageDevelopment kits(Teachers Guide
P rincip les of P ragmatics
Leech
Principles of Pragmatics
[1983]
Oral language development across the curriculum
Nebraska reading /writing standards
Manual for the minnesota child developmentinventory
Literacy developmentin the early years
Morrow
Literacy development in the early years
[2001]
Listening: What research says to the teacher
Listening lights the way!
Learning time with language experiences
Language arts: A process approach
K - 12 Curriculum g uidelines
Individual differences in language acquisition
First language: The early stages
Essentials of classroom teaching elementary language arts
Effects of repeated readings andnonrepetitive strategies on students' fluency and comprehension
Early childhood experience in language arts(2th)
Developmental patterns and interrelationships of preschoolchildren's print awareness
Core curriculum contentstandard for language arts literacy
Child development inventory Manual
Authentic performance assessments
Alternative diagnostic approached forspecific developmental reading disabilities
'
음성언어 중심의 유아 언어교육 프로그램 개발 및 적용 효과 = The Development of a Spoken Language-Focused Language Education Program for Young Children and Its Application Effects'
의 유사주제(
) 논문