박사

심상그리기를 활용한 과정중심 글쓰기가 초등학교 쓰기 학습장애아동의 어휘력과 자아존중감에 미치는 효과

최미숙 2006년
논문상세정보
' 심상그리기를 활용한 과정중심 글쓰기가 초등학교 쓰기 학습장애아동의 어휘력과 자아존중감에 미치는 효과' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 유아 및 초등교육
  • 자아존중감
  • 심상그리기
  • 어휘력
  • 초등학교
  • 학습장애아동
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,250 1

0.0%

' 심상그리기를 활용한 과정중심 글쓰기가 초등학교 쓰기 학습장애아동의 어휘력과 자아존중감에 미치는 효과' 의 참고문헌

  • 박사
  • 협상 방략을 통한 대화 중심 쓰기 지도 방법
    이주선 [2005]
  • 협동학습이 학습부진아의 사칙연산 및 자아개념에 미치는 효과
    양애자 [2002]
  • 협동적 과정중심 작문 지도의 효과 분석
    성미영 [1997]
  • 학습장애아교육
  • 학습부진요인에 관한 연구. 박사학위논문
    채영신 [2005]
  • 학습부진아의 가정 환경 및 정의적 특성
    김기정 [1994]
  • 학령기 단순언어장애아동의 화용적 이해능력
    김정미 [2003]
  • 표준 국어문법론
    남기심 표준 국어 문법론 [1986]
  • 통합교육 환경에서의 KWL 기법 훈련이 초등학교 읽기학습장애아의 독해력에 미치는 효과
  • 컴퓨터 애니메이션을 활용한 동사습득훈련이 언어지체아동의 선 그림에 대한 자극일반화 및 변화길이에 미치는 효과
  • 총체적 언어접근과 유아의 문해지도
    정숙경 [2001]
  • 초인적 학습전략 훈련이 학습 전략 사용 및 독해 과제 수행에 미치는 효과
    황희숙 [1997]
  • 초등학교 고립아에 대한 문화기술적 연구
    이종락 [2002]
  • 초등학교 1학년부터 6학년까지 아동의 어휘 이해 발달 수준에 관한 연구
    신헌재 [1997]
  • 창의적 사고를 위한 글쓰기 전략과 실제
    윤미숙 [2001]
  • 자아개념, 귀인성향, 지각된 부모의 영양 태도간의 상호관련 및 그 변인들이 학업성적에 미치는 영향
    고병채 자아개념 [1990]
  • 이해점검 읽기 지도와 어휘이해 읽기 지도가 농아동의 읽기 능력에 미치는 효과
    원성옥 [2001]
  • 이해 점검 전략훈련이 아동의 읽기 인식과 독해력에 미치는 영향
    박찬규 [1999]
  • 의미지도 그리기와 글쓰기를 연계한 지도가 어휘력에 미치는 효과
    김윤옥 [2003]
  • 의미구조 중심의 이야기구조도 작성법 훈련이 읽기 학습장애아동의 독해력, 읽기인식 및 태도에 미치는 효과
    이수자 의미구조 중심의 이야기구조도 작성법 훈련이 읽기 학습장애아동의 독해력 [2003]
  • 워드프로세스와 웹메일을 이용한 쓰기 훈련을 통하여 학습장애아동의 쓰기 능력에 미치는 효과 연구
  • 워드프로세스를 이용한 과정중심 읽기·쓰기가 학습부진아의 글쓰기 능력과 태도에 미치는 효과
    공윤정 워드프로세스를 이용한 과정중심 읽기?쓰기가 학습부진아의 글쓰기 능력과 태도에 미치는 효과 [2003]
  • 워드프로세서와 이메일링을 통한 쓰기장애아동의 문장력 개선 효과
    이은주 [2001]
  • 어휘력과 어휘지도
    이영숙 [1992]
  • 어휘력과 어휘력의 평가
    김광해 서울: 선청어문 [1997]
  • 아이디어 생성 훈련이 문단 쓰기 능력에 미치는 효과
    김장수 아이디어 생성훈련이 문단쓰기 능력에 미치는 효과 [1997]
  • 아동미술치료
    백중렬 [2008]
  • 박사
  • 쓰기 영역 교육과정 내용의 체계화 연구 보고서
    박영목 [1997]
  • 박사
  • 쓰기 교육과 읽기 교육에 대한 텍스트언어학적 연구의 동향
  • 상위인지적 문제 해결 작문 지도 연구
    오종열 [1999]
  • 삽화를 이용한 대체 사고전략이 학습장애아동의 읽기, 쓰기 능력에 미치는 효과
    최성규 삽화를 이용한 대체 사고전략이 학습장애아동의 읽기 [2005]
  • 사회적으로 위축된 아동을 위한 행동 전략
    홍준표 [1987]
  • 문학과 어휘교육
    김해옥 [2005]
  • 박사
    마인드 맵을 적용한 작문지도가 학습부진아의 쓰기 능력에 미치는 효과
    신장섭 마인드맵을 적용한 작문지도가 학습부진아의 쓰기 능력에 미치는 효과 [2004]
  • 과정 중심의 전략적인 글쓰기 지도 방안-초인지
  • 과정 중심의 쓰기 교재 구성에 관한 연구
    이재승 과정중심의 쓰기교재 구성에 관한 연구 [1999]
  • 개념학습의 본질과 지도 방법
    [1994]
  • Written language instruction
  • Writing instruction from a sociocultural per spective
  • Working in special education Factors that enhance special educators' intent to stay
    [2001]
  • What we know about correlates of reading
    Harmmill [2004]
  • Vocabulary acquisition from Listening to Stories
    [1989]
  • Using story grammar cueing to improve the writing of students with learning disabilities
  • Using predictions to learn about the self-efficacy of early adolescents with and without learning disabilities
    Robert [2006]
  • Use of a task-oriented self-instruction method to support children in primary shool with poor handwriting quality and speed
    Marian [2003]
  • Unexpected spelling problems, In U.Frith(Ed). Cognitive processes in spelling
    Frith Unexpected spelling problems [1980]
  • The underlying message in L.D intervention reasearch: Findings from research syntheses
  • The psychology of writing
    Kellogg, Ronald Thomas The Psychology of Writing [1999]
  • The pregnant pause: An inquiry into the nature of planning
  • The perceived competence scale for children
    [1982]
  • The comparison of oral and written productions of two discourse types
  • The cognitive strategy in writing: Welcome relif for adolescents with learing disabilities
    Hallenbeck [1995]
  • The cognition of discovery: Defining a rhetorical problem
    Flower Hayes The cognition of discovery: Defining arhetorical problem [1980]
  • The Knowledge of Composition
    Landis [1990]
  • Teaching vocabulary to improve reading comprehension
    Teaching vocabulary to improve reading comprehension [1991]
  • Teaching reading vocabulary
  • Teaching Students with learning disabilities
    Mercer [1998]
  • Teacher decision making in participation of students with disabilities in large-scale assessment
  • Special education: Teaching in an age of challenge(2nded.). Needham Heights
  • Shared Storybook reading as an intervention comtext: practices and potential pitfalls
  • Response to instruction as a means of identifying students with reading/learning disabilities
    [2003]
  • Research on written composition In Wittrock,M.(Ed). Handhbook of reseach on teaching(3Ed.)
    Bereiter Scardamalia Research on written composition In Wittrock [1986]
  • Questions and children's cognitive processing. In Graesser Arthur C, & Black John B. (Eds.)
    Donna Pressely Questions and children's cognitive processing. In Graesser Arthur C [1985]
  • Peer evaluation model for enhancing writing performance of student with learning disabilities
    Ammer [1998]
  • Mnemonic social students instruction: Classroom application
  • Mind in Society
  • Metacognitive aspects of problem solving
    Flavell [1976]
  • Major differences between product and process approaches to composition
    Ames [1985]
  • MALL의 선택적?단계적 적용이 학습장애아의 단어 읽기 및 쓰기 능력에 미치는 효과
  • Learning Disabilities: The interaction of learner, task, and s etting
    Smith Learning Disabilities: The interaction of learner [1994]
  • Languge Learning Disabilties In School - Age Children and Adolescents
    Butler [1994]
  • Language treatment approach for users of AAC: experimental single-subject investigation
  • Infant predictors of kindergarten behavior: The contribution of inhibited and uninhibited temperament types
  • Inducing strategic learning from textes by means of informed self-control training
  • Independence of reading and spelling in backward and normal readers
  • Inclusion Strategies for Students with Learning and Behavior Problems
    Zionts [1997]
  • I am one who writer s new approach to children ' swriting
    Calkins L.M I am one who writers new approach to children's writing [1985]
  • From utterance to text: the bias of language in speech and writing
    Olson [1977]
  • From conversation to composition: The role of instruction in the development of process
  • Frequency of reading, math, and writing disabilities in children with clinical disorders
    Susan.L.C Frequency of reading [2006]
  • Frenquency of reading, math, and writing disabilities in children with clinical disorders
    Susan.L Frenquency of reading [2000]
  • Fine motor deficiencies in children with developmental coordination disorder and learning disabilities: An underlying open-loop control deficit
    Wilson.P.H [2003]
  • Exploring options in composing
    Selzer [1984]
  • Expanding and refining vocabulary in context areas
  • Executive control in the revising of students with learning and writing disabilities
    Graham [1997]
  • Error monitoring of schoolwork by learning disabled adolescents
  • Efficacy of expansions and cloze procedures in the development of interpretations by preschool children exhibiting Language, Speech, and Hearing Services in Schools, 29
    Bradshow Hoffman Norris Efficacy of expansions and cloze procedures in the development of interpretations by preschool children exhibiting Language [1998]
  • Effects of instructional design variables on vocabulary acquisition of LD students
    John [1987]
  • Effect of listening series stories on first graders' comprehension and use of language
    [1986]
  • Differentiating instrucction for Students With Learning Disabilities
    Bender [2002]
  • Developmental and instructional Analyses Of Children's Metacognition and reading Comprehension
    Cross Paris Developmental and instructional analyses of children's metacognition and reading comprehension [1988]
  • Cooperative learning and language arts
    Stone [1991]
  • Composition instuction with learning disabled students : self-instructional strategy traning
  • Compinents analysis of congitive stratgy inatruction
  • Communication competence as a dimension of chyness. In K. H. Rubin & J. B. Asendorpf (Ed.)
    Evans [1993]
  • Classroom dialogue to promote self-regulated comprehension in Brophy J(ed). Advance in research on teaching, Greenwich
    Palinscar Classroom dialogue to promote self-regulated comprehension in Brophy J(ed). Advance in research on teaching [1989]
  • Children's Pragmatic Communication Difficulties
  • Children s writing: Research directions and hypothesesbased upon on examination of the writing process ofseven- year - old children
    Graves D.H Children's writing: Research directions and hypotheses based upon on examination of the writing process of seven-year-old children [1973]
  • Can students benefit from process writing? National CEnter for Education Statistics
  • Analysis of story comprehension in elementary school children
    Glenn Stein [1979]
  • An examination of the writing processes of seven-year-old children
    Graves D.H [1975]
  • A preliminary study of syntax in the written expression of learning disabled children
    Anderson [1982]