연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
특수교육 대상자 의뢰 과정에서 특수교사가 인식하는 사정 요인 분석
이말련
2006년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
이말련
형태사항
152p.: 26cm
학위논문사항
교육학과 특수교육전공, 2006. 6, 학위논문(박사)-, 창원대학교 대학원
KDC
4, 379
발행지
창원
언어
kor
출판년
2006
발행사항
창원대학교
참고문헌( 121)
유사주제 논문( 4,633)
특수교육 4,633건
인용/피인용
특수교육 대상자 의뢰 과정에서 특수교사가 인식하는 ...
' 특수교육 대상자 의뢰 과정에서 특수교사가 인식하는 사정 요인 분석' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
특수교육
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
4,467
2
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
특수교육
4,634
2
0.0%
계
4,634
2
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
0
닫기
' 특수교육 대상자 의뢰 과정에서 특수교사가 인식하는 사정 요인 분석'
의 참고문헌
한국판 덴버 발육 선별 검사
이근
[1990]
한국 윀슬러 유아 지능 검사
곽금주
박광배
박혜원
[1996]
학교학습과 교육평가
[1999]
포테이지 아동 발달 지침서
강순구
포테이지 아동 발달 지침서
[1990]
특수학급의 운영실태와 개선방안에 관한 연구
[1999]
특수학급 입급대상 학생의 사정과 배치의 문제와 개선 방안
정대영
강남대학교 인문과학 연구소 논문집
[2000]
박사
특수학급 입급 및 운영에 대한 장애아 부모의 태도
신영숙
미간행 석사학위 논문
[1994]
특수학급 운영의 개선 방안
정봉도
[1996]
박사
특수학급 아동의 진단과 판별에 관한 연구
김지윤
석사학위 논문
[2000]
박사
특수학급 교사의 학급 경영 실태 분석
김연자
[1998]
특수아동의 판별과 조치에 관한 연구
윤점룡
[1986]
특수아동의 교육심리진단 이론과 실제
특수아동의 교육 심리진단 이론과 실제
[1993]
특수아동을 위한 교육진단 ·평가의 효율적 운영방안
김병하
[1990]
특수아동 판별과 교육적 조치에 관한 연구
박경숙
[1986]
특수교육학개론
김동일
[2010]
특수교육학 서설
[2002]
특수교육의 적합성 제고를 위한 장애아동 발견
이미선
조광순
황복선
[2004]
특수교육운영위원회 활성화 방안 연구
김주영
정동영
경기 : 국립특수교육원
[1999]
특수교육에서의 사정 과정
이봉익
[2000]
특수교육 진단 평가 체제의 개선
[1991]
특수교육 연차보고서
교육과학기술부
[2011]
통합교육 정상화를 위한 연구
박원희
특수교육 아동연구
[1999]
초등학교 특수학급의 운영실태와 개선방안에 관한 연구
[1999]
박사
초등학교 특수학급 아동의 교육진단평가 실태 및 개선 방안
최영규
초등학교 특수학급 아동의 교육 진단 평가 실태 및 개선방안
[2002]
초등학교 특수학급 교육진단평가 실태 및 개선 방안 연구
[2000]
지각?운동발달진단검사
구본권
박화문
[1990]
중등 특수학급 운영 개선 방안
김주영
이미선
이유훈
최세민
경기 : 국립특수교육원
[2001]
정신지체의 정의
박승희
[1994]
정신지체아 특수학급 교육 진단 평가 절차의 개선연구
이수용
[1993]
장애아동 조기발견 및 서비스 체제의 개선 방안
조광순(Kwang-Sun Cho Blair)
연구 모임 「장애아이
[2004]
장애 영유아 조기발견 및 진단평가 방안 연구
[2001]
유아특수교육
이소현
[2004]
언어이해?인지력 검사
백현정
임선숙
정혜성
[1994]
언어 진단법
권도하
[1999]
아동언어장애의 진단 및 치료
김영태
아동 언어장애의 진단 및 치료
[2014]
감각 장애 아동을 위한 진단?평가 도구 개발 및 진단가용 웹기반 전문가 시스템 구축: 시기능 진단?평가 도구의 타당성과 신뢰도
한승희
[2004]
Young children with special needs: A developmentally appropriate approach
Davis
Gamel-McCormick
Kilgo
[1998]
Why do teachers refer pupils for special education?
[1991]
What makes aportfolio a portfolio?
Meyer
Paulson
Paulson, F. L.
What makes a portfolio a portfolio?
[1991]
What does it mean to be blind?
Scholl
[1986]
Wechsler intelligence scale for children-III
Wechsler
[1991]
Visual impairments and learning (4th ed)
Barraga
Erin
[2001]
Vineland adaptive behavior scales
Balla
Cicchetti
Sparrow
[1984]
Vineland Social Maturity Scale
Doll
[1965]
Using functional assessment to develop effective
Dunlap
Foster-Johnson
[1993]
The usefulness for psychoeducational evaluation of preassessment screening for sensory-motor and perceptual encoding deficits
Locher
[1988]
The type III error and other concerns in learning disability research
Kirk
Mather
[1985]
The many faces of performance assessment
Feuer
Fulton
[1993]
The abilities of man
Spearman, C.
[1927]
The Nature of human intelligence
Guilford, J. P.
[1967]
Teaching students with special needs in inclusive settings
Dowdy
Patton
Polloway
Smith
[1998]
Teaching linguistically handicapped children
Berry, Mildred Freburg
[1980]
Teaching exceptional children in all American's school(2nd ed)
Birth
Reynolds
[1982]
Sudstance over style: Assessing the efficacy of modality testing and teaching
Forness
Kavale
[1987]
Students with disabilities and special education(15th ed)
Data Research
[1998]
Strategies for teaching students with learning and behavior problems (4th ed)
Bos
Vaughn
[1998]
Start Resource Packet: Child find
Bourland
Harbin
[1987]
Stanford-Binet intelligence scale (4th ed)
Hagen
Sattler
Thordike
[1986]
Special Education in urban America: It's not justifiable for many
Gottlieb
Wishner
[1994]
Socioemotinal measures for preschool and kindergarten children
Walker
[1973]
Simultaneous and successive congnitive processes
Das
Jarman
Kirby
[1979]
Sept. 18). Letter from NJCSK to member organizations. Topic
National Joint Committee on Learning Disabilities(
[1989]
Redefining "prereferral": Intervention as intervention assistance: Collaboration between general and special Education
Graden
Redefining prereferral: Intervention as intervention assistance: Collaboration between general and special Education
[1989]
Psychology in the schools 23, 388-395
Anderson
Cronin
Miller
Psychology in the schools 23
[1986]
Principles of educational and psychological testing (3rd ed)
Brown
[1983]
Primary mental abilities
Thurstone, L. L.
[1957]
Prereferral Assesment of Instruction
Schloss
[2001]
Precision teaching: An Introduction
Spooner
West
[1990]
Portfolio-based assessment practices
Swicegood
[1994]
Portfolio assessment and evaluation: Developing and using portfolios in the classroom
Batzle
[1992]
Perspectives on low vision
Corn
Koenig
[1996]
Parent and teacher referrals for a psychoeducational evaluation
Gottlieb
Trongone
[1991]
New directions in the assessment of students with special needs: The shift toward a constructivist perspective
Meltzrr
Reid
[1994]
Naming, defining, and classifying in mentalr etardation
Luckasson
Reeve
Naming
[2001]
Movement education : theory and practice
Frostig, Marianne
[1970]
Misguided assumptions of DSM-III: Implications for school psychological practice
Gresham
[1992]
Methods for the identification of high-risk and infants
Hogan
Scott
[1982]
Methodological issues in functional analysis: Generalizability to other disability groups
Gresham
Quinn
Restori
[1999]
Mental Retardation: Definition classification, and systems of supports
American Association on Mental Retardation
Mental Retardation: Definition classification
[1992]
Linking dynamic assessment with school achievement
Brown
Campione
[1987]
Learners with Disabililities: A Social Systems Perspective of Special Education
Anne M.Bauer
Thomas M.Shea
[1994]
Language development and language disorders
Bloom, Lois
[1978]
KEDI-WISC
한국교육개발원
[1991]
Issues in the education of behaviorally disordered students
Wood
[1987]
Introduction to special education assessment: Principles and practices
Gearheart
Gearheat
[1990]
Intervention assistance programs and prereferral teams: Directions for the twenty-first century
Safran
[1996]
Instructional consultation teams : collaborating for change
Rosenfield, Sylvia A
[1996]
IEP 구성을 위한 교육진단평가
김정권
[1990]
Group approaches to consultation and advocacy
Amlund
Kardash
[1994]
General and special educators' perceptions of preassessment-related activities and team members
Myles
Ormsbee
Simpson
[1997]
Exeptional children in today's school (3rd ed.)
Meyen
[1996]
Exceptional learners: Introduction to special education (7th ed)
Hallahan
Kaufffman
[1997]
Elicited imitation as a research tool in developmental psycholinguistics
Slobin
Welsh
[1971]
Eeducational and psychological assessment of exceptional children: Theores
Swanson
Watson
[1982]
Educational research: Competencies for analysis and application (4th ed)
Gay
[1992]
Educating exceptional children (6th ed.)
Gallagher
Kirk
[1989]
Early intervention for handicapped and at-risk children : An introduction to early choldhood-special education
Peterson
[1987]
Differential teacher response to descriptions of aberrant behavior
Gansneder
Kauffman
Lloyd
[1987]
Dead manual walking?Why the 1992 AAMR definition needs edoing
Greenspan
[1997]
DEC recommended practices: Indicators of quality in programs for infants and young children with special needs
DEC Task Force on Recommended Practices
[1993]
Curriculum-based assessment and programming (3rd ed)
[1995]
Critical issues in special education
Ysseldyke, James E
[1992]
Comparison of students nominated for prereferral interventions by ethicity and gender
[1996]
Cognitive abilities test
[1994]
Characteristics of emotional and behavioral disorders of children and youth(5th ed.)
Kauffman, J. M.
[1993]
Bridging special regular education: The Pennsylvania initiative
Kovaleski
Stevens
Tucker
[1996]
Blendingdevelopmentally appropriate practices and early childhood specialeducation:Redefining bestpractices to meetthe needs ofallyoung children
[1994]
Authentic assessment: Beyond the buzzword and into the classrom
Gardner
Zessoules
[1991]
Authentic assessment : a handbook for educators
Hart, Diane
Authentic assessment: A handbook for educators
[1994]
Assisted assessment: A taxonomy of approaches and an outline of strengths and weaknesses
Campione
[1989]
Assessment for early intervention: Emerging practice
Bagnato
Neisworth
[1996]
Assessing children's language behavior : A developmental process approach
Miller
[1978]
Are teacher's perceptions of difficult-to-teach students racially biased
[1991]
An ecological survey of student behavior
Evans
Gable
[1989]
An approach which links assessment to intervention
Elliott
Piersel
[1982]
Adapting early childhood curricula for children in inclusive settings
Cook, Ruth E
[1995]
A practical guide to alternative assessment
Herman
Winters
[1992]
A position paper of the Council for Children with Behavioral Disorders
Huntze
[1985]
A portfolio to classroom reading assessment: The whys whats, and hows
Valencia
A portfolio to classroom reading assessment: The whys whats
[1990]
A Manual on Terminology and Classification in Mental Retardation
Grossmann, H. J.
[1973]
( December/January). The Asssociation for Persons with Severe Handicaps (THSH)
IDEA '97
[1998]
' 특수교육 대상자 의뢰 과정에서 특수교사가 인식하는 사정 요인 분석'
의 유사주제(
) 논문