박사
Neo-DBAE에 의한 美術敎育課程 構成 硏究
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
저자
최미경
형태사항
삽도: v, 147 p.: 26 cm
일반주기
참고문헌: p. 131-143
학위논문사항
學位論文(博士)-, 2006.8, 弘益大學校 大學院, 敎育學科 敎育課程專攻
DDC
20, 375.75
발행지
서울
언어
koe
출판년
2006
발행사항
弘益大學校 大學院
'
Neo-DBAE에 의한 美術敎育課程 構成 硏究' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,438
4
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
0
계
1,438
0
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
4
닫기
'
Neo-DBAE에 의한 美術敎育課程 構成 硏究' 의 참고문헌
학교미술교육의 목표. 미술과 교육목표 및 내용체계의 새로운 방향 모색
포스트모던 시대의 문화적 도전과 미술교육의 방향. 박사학위 논문
[2001]
포스트모더니즘과 미술교육. 미술교육 이론의 탐색
김정선
포스트모더니즘과 미술교육. 미술교육이론의 탐색
[2003]
창의적 자아 표현 운동과 DBAE. 석사학위 논문
제7차교육과정 적용의 문제점과 개선 방안. 제7차교육과정 적용의 문제점과 개선 방안
제7차 초등학교 미술과 교육과정 적용의 문제점과 개선 방안. 제7차교육과정 적용의 문제점과 개선 방안
제7차 미술교육과정 적용의 문제점과 개선 방안. 제7차교육과정 적용의 문제점과 개선 방안
인문학과 패러다임. 현대의 새로운 패러다임과 인문학. 경상대학교 인문학 연구소 엮음
의사소통 중심의 시각문화교육을 통한 미술교육 개선 연구. 박사학위 논문
왈슈의 모델에 기초한 비서구 미술비평에 관한 고찰: 한국민화에의 적용
열린교육의 현대화를 위한 홀리스틱 교육 실천 연구
시각문화와의 관계 해석을 통한 발견적 비평교육 방안. 문화산업시대 미술교육의 역할
시각문화와 미술교육에서의 비평적 사고. 미술교육에서의 포스트모던 이슈
시각문화교육내용체계 ‘이해’ 영역 개념정립을 위한 토론회 자료집
상호작용을 바탕으로 한 구성주의적 미술학습 모형 개발
미술과 교육목표 및 내용체계 연구(Ⅰ) 연구보고 RRC 2002-7
미술과 교육과정 실태 분석 및 개선 방향 연구. 연구보고 CRC 2004-4-11
미술과 교육과정 개정시안 연구. 연구자료 ORM 2005-61
문화의 이해를 돕는 미술교육프로그램. -유치원?초등학교?중등학교 중심으로
맥피(J. K. Mcfee)의 미술교육에 대한 접근 연구 -다원주의를 중심으로-. 석사학위 논문
로웬팰드와 아이스너의 미술교육 사상 및 방법론에 관한 비교 연구. 석사학위 논문
Visual culture developments definitions and directions for arteducation
Duncum
Visual culture: developments
[2001]
Vision of progress in twentieth century art education
Understanding the cultural the cultural meaning of selected african ndop stistues: the use of art history constructivist inquiry methods
Transitions in art education
The theory, view and practice of constructivism. 구성주의 이론, 관점, 그리고 실제. 조부경 외 역(2001)
The social production of art (2nd ed)
The reluctance to change a way of thinking. Irish Journal of Psychology
The process of education. Cambridge
The evolution of discipline-based art education
The emergence of neo-DBAE. Paper presented at the Annual Meeting of the American Education Research Association
The development of thought: Equilibrium of cognitive structures
The arts, language, and schools. In Discipline-based art Eeucation: what forms will it take?. Santa Monica
The art of education evaluation: a personal view
The Impact of constructivism(and postmodernism) on ID fundamentals, in Seels, B. B.(ED), Instructional Design Fundamental :
The Getty center for education in art and discipline-based art education
The DBAE hand book. Santa Monica
Social perspectives on art education in the U.S.: teaching visual culture in democracy
SRA ART connection. Level 4. SRA
Philosophy and theory of aesthetic education
POST-모더니즘과 DBAE의 연계성에 기초한 창의력 증진을 위한 미술 프로그램 개발 연구(1)
Must an educator have an aim?. Authority responsibility and education
Learning in and through Art. Los Angeles
Learing in postmodern art education. 미술교육에서의 포스트모던 이슈
Intelligence and affectivity
Integrating the curriculum with ethnic content: approaches and guidelines. In Banks. J. A. & M. Banks. C. A.(Eds.). Multicultural education issues and perspectives
Instructional design perspective on mathematics education with reference to vygotsky's theory of social cognition
Gross-cultural inquiry into the social meaning of art: Implications for art education
Globalising(Visual) culture: is there a choice?. 미술교육에서의 포스트모던 이슈
Education for the 21st Century: Ecological Art Education and a Holistic Framework for Education
Educating in a multicultural world
Discovery experience in art history for young children
Discipline-based art education: Approaching art as a subject of study
Designing assessment in art
DBAE의 이론을 바탕으로 한 고구려 고분벽화 지도방안 연구. 석사학위 논문
DBAE: The next generation
DBAE as multicultural education
Curriculum guidelines for the multicultural art classroom
Culture-consciousness understanding the arts of other cultures
Cultural literacy and the schools
Constructivism and technology in art education
Conceptions of curriculum and the curriculum field. In H. A. Giroux, A. N. Penna & W. F. Pinnar.(Eds.). Curriculum and instruction
Zais
Conceptions of curriculum and the curriculum field. In H. A. Giroux
[1981]
Clarifying visual culture art education
Change fores: Probing the depths of educational reform
Art, culture, and environment. Dubuque
Art production in discipline-based art education. Dbae
Art history in discipline-based art education
Art criticism in discipline-based art education
An elementary school museum celebrates community diversity
Aesthetics in discipline-based art education
Adventures in art, level 4. Worcester:
A synthesis of research on organizational collaboration
A city is not a tree. Design after modernism. J. Thackara
'
Neo-DBAE에 의한 美術敎育課程 構成 硏究'
의 유사주제(
) 논문