연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
교사의 교과 내용 지식 구조화에 관한 수업 분석 연구 = Analysis of teachers subject matter knowledge structure shown in instructional practices
유은경
2006년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
유은경
형태사항
26 cm: xv, 255
일반주기
지도교수: 김경자
학위논문사항
이화여자대학교 대학원, 학위논문(박사)-, 2006. 8, 초등교육학과
발행지
서울
언어
kor
출판년
2006
발행사항
이화여자대학교 대학원
참고문헌( 137)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
교사의 교과 내용 지식 구조화에 관한 수업 분석 연구 ...
' 교사의 교과 내용 지식 구조화에 관한 수업 분석 연구 = Analysis of teachers subject matter knowledge structure shown in instructional practices'
의 참고문헌
현대언어학
[1997]
학습조직의 강화와 학교재건을 위한 초 중등 교육과정 수업 평가
이화여자대학교 교육과학연구소
[2003]
학문과 교육
[1997]
학교교육과정론
김경자
학교교육과정론
[2000]
학교 교육현상 탐구를 위한 질적연구의 방법과 과정
김영천
교육학연구
[1997]
초등학교 국어과 교수
최영환
[2003]
초등학교 교육과정 해설(Ⅰ)
교육과학기술부
[2008]
초등학교 교육과정
교육부
[1992]
초등학교 교사용 지도서 국어 1-1
교육인적자원부
[2000]
초등 국어과 교수 학습 모형 개발 연구:쓰기 영역을 중심으로
원진숙
[2001]
박사
초등 교사의 수업 속에 나타난 실천적 지식에 대한 이해 : 초등 수학수업을 중심으로
김자영
초등 교사의 수업 속에 나타난 실천적 지식에 대한 이해:초등 수학수업을 중심으로
[2002]
창조적 지식 기반 사회를 대비한 국어과 교육의 목표와 내용
노명완
옥현진
정혜승
[2000]
창조적 국어사용과 논증문화
김재봉
한국초등국어교육
[2002]
창의성 증진을 위한 교과 내용의 범위와 계열 선정에관한 숙의:초등 국어과를 중심으로
김경자
송희승
유은경
[2003]
창의성 신장을 위한 국어과 교수 학습 분석
李京和
[2003]
창의성 계발을 위한 교과교육의 내용 구성과프로그램 개발방안
이화여자대학교 교육과학연구소
[2003]
질적 연구의 이해와 실천
Stainback, S
질적연구의 이해와 실천
[2002]
질적 사례연구
홍용희
[2000]
지식의 구조와 구조주의
박재문
[1998]
지식기반사회의 학교 교육과정 개발을 위한 기초연구로서의 6차
김경자
유은경
[2002]
지식기반 사회의 도래와 교육의 새로운 위상:지식기반사화와 교육
이돈희
[1999]
지식과 교육
[1999]
제7차 국어과 교육과정의 교수
[2000]
제7차 국어 교과서 단원구성
한국 교육 과정 평가원 국어 교육 연구실 편
[1998]
제7차 교육과정에 따른 국어과 읽기
[2002]
제 7차 국어과 교육과정의 비판적 검토
정혜승
교육과학연구
[2001]
읽기 수업 분석 요소
박태호
국어교육학연구
[2004]
쓰기 표현 평가 전문성 기준과 신장 모형:국어교육과 국가 경쟁력
이성영
[2004]
쓰기 평가를 통해 본 국어과 창의성 개념 설정의 문제
박종훈 ( Jong Hoon Park )
국어교육학연구
[2004]
박사
쓰기 수업의 교수대화 양상 분석 연구
이수진
한국교원대학교 대학원 박사학위논문
[2004]
쓰기 교수
이정숙
[2004]
수업장학과 수업분석
김경현
[2005]
수업장학
변영계
[1997]
수업관찰과 분석
주삼환
[1999]
수업관찰 및 분석의 실제
전병운
[2004]
수업관찰 및 분석 방법
박남수
[2004]
사회적 문해력으로서의 글쓰기 교육연구
조희정
[2002]
사고력 신장을 위한 프로그램 개발 연구(Ⅴ)
[1991]
비디오 관찰을 통한 수업분석 및 수업방법 개선 연수
한국교육과정평가원
[2005]
브루너 지식의 구조
이홍우
[1998]
브루너 교육의 과정
이홍우
[1984]
글쓰기 수업 평가
최명환
한국초등국어교육
[2005]
글쓰기 10 단계 수행평가
곽재용
배달말
[2000]
국어지식 교육의 현상
김은성 ( Eun Sung Kim )
국어교육
[2005]
국어과의 창의성 계발
임칠성
국어교육
[1995]
국어과 성취기준 및 평가기준 개발 방안
박태호
한국어문교육
[2000]
Whycreativityisdomaingeneral
Beghetto
Plucker
[2004]
Understanding by Design(2nd ed.)
McTighe
Wiggins
Understanding by Design (2nd ed.)
[2005]
Toward the thinking curriculum: Currentcognitive research
Klopfer
Resnick
[1986]
Those who understand knowledge growth in teaching
Shulman, L
Those who understand:Knowledge growth in teaching
[1987]
Thesesanddissertations:A guidetoplanning
Brubaker
Thomas
[2000]
Thegoodnessofqualitativeresearch
Peshkin
[1993]
Thecontextofteachereducation
Corrigan
Haverman
[1990]
TheAimsofEducation
Whitehead
[1929]
The teacher's "practical knowledge": Report of a case study
Elbaz
The teacher's practicalknowledge:Reportofa case study
[1981]
The subject matter preparation of teachers
Ball
McDiarmid
[1990]
The psychology of written composition
Bereiter, Carl
[1987]
The process of education
Bruner, Jerome S
TheProcessofEducation
[1960]
The new meaning of educational change
Fullan, Michael
TheNew MeaningofEducationalChange
[2001]
The knowledgeofteaching:TheK3P3 Model
Dunlap
Kolis
[2004]
The forms and use ofalternative curriculum developmentstrategies:Policyimplications
Short
[1983]
The ethnographic interview
Spradley, James P
The ethnographicinterview
[1979]
The enhancement function of staff development: Organizational and psychological antecedents to individual teacher change
Smylie
[1988]
The creation ofmultiple intelligencestheory:A study in high-levle thinking
Feldman
[2003]
The concept of mind
Ryle, Gilbert
TheConceptofMind
[1973]
The cognitive psychology of school learning
Gagne>, Ellen D
Thecognitivepsychologyofschoollearning
[1985]
The Modern practice of adult education
Knowles
Themodernpracticeofadulteducation
[1980]
The Falland rise ofstandards-basededucation
Kendall
Marzano
[1997]
The Construction of Subject Matter Knowledge in Primary Science Teaching
Neale
Smith
[1989]
The Child and the Curriculum
The Child and The Curriculum
[1902]
Testspecifications forproblem - solvingassessment(CSE Tech.Rep.No.463)
O'Neil
Schacter
[1997]
Teaching and Knowledge:Policy issues posed byalternativecertificationforteachers
Darling-Hammond
[1992]
Teachers'knowledge
Tsangaridou
Teacher's Knowledge
[2006]
Teachers' sense of efficacy An important factor in school improvement
[1985]
Teachers' knowledge and learning to teach
Cater
Teacher's knowledge and learning to teach
[1990]
Teachers' Professional Knowledge Landscapes: Teacher Stories-Stories of Teachers-School Stories-Stories of Schools
Connelly
inin
[1996]
TeacherPreparation and Induction
Allen
[2000]
TeacherLearning ThatSupportsStudentLearning
Darling-Hammond
[2003]
Teacher's knowledge and itsimpact
Fennema
Loef-Franke
Teachers'knowledgeanditsimpact
[1992]
Teacher thinking : a study of practical knowledge
Elbaz, Freema
Teacherthinking: A study of practical knowledge
[1983]
Teacher Quality and Student Achievement: AReview of State Policy Evidence
Darling-Hammond
[2000]
Student s ' preconceptions in introductory mechanics
Clement
[1982]
StructuralKnowledge as a Pre-requisite to Valid Performance AssessmentScores
Parkes
Suen
Zappe
Zimmaro
[1999]
Standards for the EnglishLanguageArts
National Council of Teachers of English
[1992]
Research on curriculum and instruction implementation
Fullan
Promfret
ResearchonCurriculum andInstructionimplementation
[1977]
Realizing the Promise ofStandards-based Education
Marzano
Schmoker
[2003]
Reading/languageartsframeworkforcaliforniapublicschools
CaliforniaDepartmentofEducation
[1987]
Quantity and quality in social research
Bryman, Alan
Quantity and Quality in socialresearch
[1992]
Quantitativeversusqualitativeresearch:anattempttoclarifytheissue
Smith
[1983]
Qualitative research for education : an introduction to theory and methods
Bogdan, Robert
Qualitative research foreducation:Anintroductiontotheoryandmethods
[1992]
Qualitative analysis for social scientists
Strauss Anselm L
[1987]
Prospective elementary and secondary teachers ' understanding ofdivision
Ball
Prospectiveelementary and secondary teachers'understandingofdivision
[1990]
Principles and practice in second language acquisition
PrinciplesandPracticeinSecondlanguageAcquisition
[1982]
Personal knowledge : towards a post-critical philosophy
Polanyi, Michael
Personal knowledge: towards a post-critical philosophy
[1964]
Pathfinder Analysis ofKnowledgeStructures: An Exploratory Invenstigation of Math and ScienceTeacherEducators
Housner
Kokoski
[1994]
Participant Observation
[1980]
Opencourtreading level5book1teacher'sedition
Bereiter
[2000]
OnKnowledgeandCognitiveSkill:A ConversationwithDavidPerkins
Brandt
[1990]
Metacognit ion
Wittrock
[1988]
MassachusettsEnglishLanguageArts Curriculum Framework
MassachusettsDepartmentofEducation
[1997]
Looking inClassrooms(8thed
Brophy
Good
[2000]
Levelsofuse of the innovation: A framework for analyzing innovationadoption
[1975]
Learning to teach. In D. C. Berliner &R. C. Calfee (Eds .)
Borko
Putnam
LearningtoTeach.InD.C.Berliner
[1996]
Knowledge and teaching: Foundations of the new reform
Sulman
Knowledgeandteaching:Foundationsofthenew reform
[1987]
Introduction: International concerns andcontroversies
Owen
Pumfrey
[1995]
Implementationasmutualadaptation:Changeinclassroom organization
Kirtman
Olsen
[2002]
Imagining thecurriculum:Programming formeaning insubjectEnglish
Green
[1988]
How teaching matters: Bringing the classroom back into discussions of teacher quality
Wenglinsky, H.
[2000]
Handbook of educational psychology
Berliner, David C
[1996]
Fordham Report;TheStateofStateStandards
Fin
Petrilli
Vanourek
[1998]
FiveModelsofStaffDevelopmentforTeachers
Sparks
[2003]
Federal programs supportingeducational change, Vol. Ⅷ: Implementing and sustaininginnovation.R-1589/8-HEW
Berman
McLaughlin
Federal programs supportingeducational change
[1978]
Ethnography and qualitative design in educational research
Goetz, Judith Preissle
[1984]
Drawing valid meaning in qualitativeresearch:Towardasharedcraft
Miles
[1994]
DoseTeacherCertificationMatter?
Goldhaber
[2000]
Doing What Matters Most : Investing in Quality Teaching.
Darling-Hammond, Linda
[1997]
Designing effective staffdevelopment program
Russell
Thompson
Wood
[1981]
DemocracyandExcellenceinAmericanSecoundaryEducation
Broudy
[1964]
Data management and analysis methods
Bernard
Ryan
[2003]
Dan Lortie's “SchoolTeacher":A 20 yearperspective
Lortie
Dan Lortie's “SchoolTeacher:A 20 yearperspective
[1995]
Curriculum: a comprehensive introduction (5th ed.)
NcNeil
[1981]
Cooperativeprofessionaldevelopment:Peer-centered optionsforteachergrowth
Glatthorn
[1987]
Constructionandcriticism
Dewey
[1930]
Closing downtheconversation:theendofquantitative-qualitative debate among educational researchers
Smith
[1986]
Case study research in education : a qualitative approach
Merriam, Sharan B
Casestudyresearchineducation:A qualitativeapproach
[1988]
Building and understanding multiplicative relationships: A study of prospective elementary teachers
Blume
Simon
[1994]
Beyond quantitative versus qualitativemethods
Reichardt
[1979]
Becoming a mathematics teacher.In D.A.Grouws(Ed.)
Brown
[1992]
Assessingactiveknowedge(CSE Tech
Glaser
[2000]
Againstthequantitative-qualitativeincompatibility thesisordogmasdiehard
Howe
Howe, K. R.
Howe, Kenneth R.
[1988]
After John Dewey, what
Bruner
After John Dewey.What
[1966]
AcquiringKnowledgeandUsingIt
Smilkstein
[1993]
A review ofstrategies forsequencing and synthesizing instruction
Reigeluth
Van Patton
[1996]
A low-inferenceindicatoroflesson organization
Smith
[1985]
A FrameworkforAnalysisofTeacher'sGeometric Content Knowledge and Geometric Knowledge forTeaching
Chinnappan
Lawson
[2005]
40Rubricsforcheckliststoassessreading and writing
Fiderer
[1999]
(Le)Structuralisme
Piaget,Jean
[1979]
' 교사의 교과 내용 지식 구조화에 관한 수업 분석 연구 = Analysis of teachers subject matter knowledge structure shown in instructional practices'
의 유사주제(
) 논문