박사
청각장애 학교교육과정 재구조화에 대한 질적 사례 연구
-
-
저자
권순우
-
형태사항
26cm: 1책
-
학위논문사항
특수교육학과, 2005. 8, 대구대학교 대학원, 학위논문(박사)-
-
발행지
경산
-
언어
kor
-
출판년
2005
-
발행사항
대구대학교 대학원
-
주제어
청각장애
학교교육과정
주제별 논문영향력
논문영향력
주제 |
주제별 논문수 |
주제별 피인용횟수 |
주제별 논문영향력 |
주제분류(KDC/DDC) |
특수교육
|
4,634
|
4
|
|
주제어 |
청각장애
|
25
|
1
|
|
학교교육과정
|
6
|
0
|
|
계 |
|
4,665
|
5
|
|
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수 |
4
|
|
'
청각장애 학교교육과정 재구조화에 대한 질적 사례 연구' 의 참고문헌
-
-
박사
-
-
-
한국의 주요한 교육과정 문제에 대한 교육 전문가?정책 입안자?교육자?학부모의 대응책
-
박사
-
한국 특수교육의 변천과정과 지향방향. 경상대학교 교육대학원
-
박사
-
한국 특수교육 발전을 위한 통합교육 운영방안 연구
[2001]
-
-
-
학습자 중심의 국어 교육
학습자 중심의 국어 교육
[1997]
-
-
박사
-
-
박사
-
박사
-
-
학교교육과정 편성 운영 계획의 체제 비교
배정미
학교 교육과정 편성?운영 계획의 체제 비교
[2001]
-
-
학교 교육과정 운영을 위한 교사의 역할과 준비 실태에 관한 연구
-
박사
-
박사
-
프로젝트 활동이 초등학교 학생의 문제해결력 및 창의성이 미치는 영향
-
박사
-
박사
-
-
-
박사
-
특수교육기관 운영실태 분석Ⅱ 청각장애학교 운영실태 사례 분석
[2002]
-
특수교육과정의 개정 방향 : 제7차 특수교육과정 개정을 위한 기초 연구
[1996]
-
-
-
-
-
태극대학교 대학원이 학문적 수월성 유지 기제에 관한 문화 기술적 사례 연구
-
박사
-
박사
-
박사
-
박사
-
초등학교에서 열린 교육방법의 학습효과에 관한 분석
-
-
박사
-
초등학교 교육과정 해설(Ⅰ). 교육부 교시 제 1997-15호
-
청각장애학생의 전환교육에 대한 과정별 적응에 대한 종단 연구
[2004]
-
청각장애학생의 과정별 학교교육 상황에 대한 종단적 사례 연구
-
-
박사
-
-
-
-
-
-
-
박사
-
박사
-
-
-
-
-
박사
-
박사
-
-
-
박사
-
박사
-
제7차 특수학교 교육과정의 배경. 포스트모더니즘과 제7차 특수학교교육과정
-
박사
-
전통놀이가 유아의 사회 정서적 발달에 미치는 효과
조금미
전통놀이가 유아의 사회?정서적 발달에 미치는 효과
[2001]
-
전래동화가 유아의 사회·정서적 발달에 미치는 영향
도순희
전래동화가 유아의 사회?정서적 발달에 미치는 영향
[2001]
-
재개념주의자들의 한계와 가능성. 인간교육을 위한 교육과정과 수업의 탐구
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
우포늪 자연 생태계를 통한 환경친화표현 학습지도방안 연구
-
우리나라 제5·6·7차 교육과정 특성 분석 연구
신문주
우리나라 제5?6?7차 교육과정 특성 분석 연구
[2000]
-
요리활동 프로그램이 장애학생의 사회·정서 발달에 미치는 효과
이은주
요리활동 프로그램이 장애학생의 사회?정서 발달에 미치는 효과
[2003]
-
-
박사
-
완전통합교육과 학교교육의 재구조화
[1997]
-
-
-
-
-
박사
-
박사
-
실업계고등학교 재구조화를 위한 단위학교 교육과정 혁신 모형 개발
-
신문 활용 교육을 통한 청각장애학생의 독해능력에 관한 질적 분석
-
-
-
박사
-
박사
-
-
수업체제 설계에 기초한 교실 수업과정의 혁신방안 탐색
김희배
수업체제 설계에 기초한 교실수업 과정의 혁신방안 탐색
[1992]
-
박사
-
발도로프 학교의 음악 교육:한국 초등교육에의 적용 가능성 탐색
-
발도로프 학교의 교육 활동 및 운영에 관한 연구
-
-
-
-
-
-
마인드 맵을 이용한 교사의 역동적 언어지도가 정신지체아동의 어휘력 신장애 미치는 효과
[2002]
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
박사
-
-
-
-
-
건강과 치료교육활동 중 감각·운동·지각훈련의 학습활동 비교 분석
문대훈
건강과 치료교육활동 중 감각?운동?지각훈련의 학습활동 비교 분석
[2000]
-
박사
-
Whole Language: Theory and use
-
-
What??s whole in whole language? Portsmouth
-
What does the term Whole Language and acquisition of literacy in the classroom the literature
-
Triangulated Inquiry: A Methodology for the Analysis of Classroom Interaction. J. L. Green, & C. Wallat(Ed.)
Sevigny
Triangulated Inquiry: A Methodology for the Analysis of Classroom Interaction. J. L. Green
[1981]
-
Toward a psychology of deafness
[1993]
-
Theory and practice of curriculum studies
-
The value of ideas: The immersion approach to the development of thinking
-
The teacher's "practical knowledge": Report of a case study
Elbaz
The teachers' practical knowledge: Report of a case study
[1981]
-
The practical 4: Something for curriculum professors to do
-
The newspaper in education program, Doctoral Dissertation, Teachers College
Windy
The newspaper in education program
[1991]
-
The new American school: Breaking the mold, Lancaster
Jong
The new American school: Breaking the mold
[1992]
-
-
-
-
-
The countenance of educational evaluation
-
The Psychology of deafness(2nd ed.)
-
-
Teaching preservice teachers a criticalapproach to curriculum design: A descriptive account
Goodman
Goodman, J.
Teaching preservice teachers a critical approach to curriculum design
[1986]
-
Teacher as curriculum maker. IN P. Jackson (ed.)
-
Studying children in context
-
Science, curriculum, and education
-
School-based curriculum development, In A. Lewy(Ed.)
Sabar
School-based curriculum development
[1991]
-
-
School reform in Florida-Implications for the middle school
-
School Restructuring: Santanya's warning
-
Restructuring American schools
-
Research on curriculum and instruction implementation
Fullan
Promfret
Research on curriculum and instruction implementation
[1977]
-
Reconceptualizing school-based curriculum development
[1990]
-
-
Outsiders in a hearing world
-
National and school-based development
-
-
Mental imagery and associative learning. In L. W. Greg(ed.)
-
Measuring deaf cultural identities: A preliminary investigation
-
Learning to Teach 3rd
[1994]
-
Implementingorganizational innovation: a sociological analysis of plannededucational change
Bernstein
Gross
Implementing organizational innovation: A sociological analysis of planned educational change
[1971]
-
Ideologies of deafness : Deaf education in hispanic america
-
-
Generalstatement on evaluation
Tyler
General statement on evaluation
[1942]
-
Federal programs supporting educational change: Factors affecting implementation and continuation
-
Explorations in the evaluation of teacher education. In S. Hord, T. Savage, L. Bethel(eds)
Stufflebeam D
Explorations in the evaluation of teacher education. In S. Hord
[1982]
-
Evaluation for course improvement
-
-
Educational achievement of deaf children
-
Educating The Deaf(5th ed)
-
Discrepancy evaluation for educational program improvement and assessment
-
Developing reading test norms for deaf children
-
Deaf identity development: Construction and validation of a theoretical model
-
-
-
Cultural and infirmity models of Deaf Americans
-
Cultural Identity and Diversity in Deaf Education
-
Childhood and Society(2nd ed.)
-
-
-
Assessment and management of mainstreamed hearing-impaired children: Principles and practices
-
-
-
-
2004학년도 학교 교육과정 운영계획(유치부)
-
-
-
'
청각장애 학교교육과정 재구조화에 대한 질적 사례 연구'
의 유사주제(
) 논문