연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
호텔기업의 서비스 보증과 결과변수의 구조적 관계에 관한 연구
장병주
2005년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
장병주
형태사항
삽도: xi, 167 p.: 26cm
일반주기
참고문헌 : p. 135-152
학위논문사항
2005, 관광경영학과 관광경영전공, 대구대학교 대학원, 학위논문(박사)-
KDC
4, 596.81
발행지
경산
언어
kor
출판년
2005
발행사항
대구대학교 대학원
주제어
서비스
호텔
참고문헌( 196)
유사주제 논문( 190)
공동주거용 주택 시설관리 128건
호텔 34건
서비스 28건
인용/피인용
호텔기업의 서비스 보증과 결과변수의 구조적 관계에 ...
' 호텔기업의 서비스 보증과 결과변수의 구조적 관계에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
공동주거용 주택 시설관리
서비스
호텔
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
193
4
0.0%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
공동주거용 주택 시설관리
129
0
0.0%
주제어
서비스
29
0
0.0%
호텔
35
0
0.0%
계
193
0
0.0%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
4
닫기
' 호텔기업의 서비스 보증과 결과변수의 구조적 관계에 관한 연구'
의 참고문헌
박사
화장품의 인터넷 구매시 위험지각과 구매의도에 관한 연구
홍강영
가톨릭대학교 대학원 석사학위 논문
[2002]
호텔의 서비스 회복에 대한 공정성 지각과 고객만족에 관한 탐색적 연구
김영수
김태구
[2002]
박사
호텔식음료상품의 고객애호도에 관한 연구
이정철
호텔식음료 상품의 고객 애호도에 관한 연구
[2001]
호텔선택에 있어서 지각된 위험에 관한 연구
박정준
박진영
[1997]
박사
호텔기업의 서비스품질이 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
김중연
경기대학교 국제대학원 석사학위 논문
[2003]
박사
호텔기업의 서비스-이익 사슬이 재무적 성과에 미치는 영향
문주현
세종대학교 대학원 박사학위 논문
[2000]
박사
호텔 식음료 서비스품질이 서비스 애호도에 미치는 영향
이정실
동아대학교 대학원 박사학위 논문
[2000]
박사
호텔 서비스 실패에 대한 회복 공정성과 그 효과
유은나
세종대학교 대학원 박사학위 논문
[2002]
호텔 및 레스토랑 산업에 있어 서비스 실패의 심각성과 회복 만족간의 관계연구
서인덕
이수원
대한경영학회
[2001]
호텔 고객의 지각된 서비스 품질과 가치
박동균
[2002]
호텔 고객서비스 만족과 재방문 의도에 관한 연구
김근종( Keun Jong Kim)
호텔경영학연구
[2002]
해외여행상품의 지각된 위험과 정보탐색의 관계
박정아
신석호
이준화
[1998]
항공사의 서비스품질과 고객만족이 고객충성도에 미치는 영향
[1999]
박사
항공사 서비스실패와 회복이 고객만족과 애호도에 미치는 영향
장태선
동아대학교 대학원 박사학위 논문
[2004]
박사
한국인의 가치관과 소비 행동의 관계 연구
김철민
한국인의 가치관과 소비행동의 관계연구
[1996]
패스트푸드점의 이미지와 서비스 품질
박중환
이정실
[2000]
컨벤션의 이미지
이미란
[2003]
추구편익에 따른 주제 공원 방문객의 시장세분화에 관한 연구
김희진
이애주
추구편익에 따른 주제공원 방문객의 시장세분화에 관한 연구
[2000]
박사
참여스포츠의 서비스품질과 고객애호도의 관계
조송현
참여스포츠의 서비스 품질과 고객애호도의 관계
[2002]
지역이벤트 관광객의 시장세분화와 선택속성에 관한 연구-10대 지역축제를 중심으로
?고호석
[1999]
박사
제품유형에 따른 인터넷 쇼핑에서의 지각된 위험과 소비자 특성
백수원
이화여자대학교 대학원 석사학위 논문
[2002]
제품과 매장의 유?무형성이 구매자의 위험지각에 미치는 영향
노전표
제품과 매장의 유?무형성이 구매자의 위험지각에 미치는 영향
[2000]
전환비용을 고려한 고객만족과 고객충성도에 관한 연구
[2002]
인터넷쇼핑몰의 서비스품질차원과 지각된 위험에 관한 연구
오재신
정기한
[2001]
인터넷 웹사이트의 서비스 회복과 성과에 관한 연구: 서비스품질
박상규
원구현
[2001]
인터넷 쇼핑에서의 지각된 위험과 소비자 특성
백수원
양윤
[2003]
인터넷 쇼핑몰을 통한 여행상품 구매시 지각위험에 관한 연구
류주형
엄서호
경기대학교 대학원 석사학위 논문
[2001]
인터넷 쇼핑몰에서의 보증이 소비자의 구매의도에 미치는 영향에 관한연구
서주완
[2002]
박사
인터넷 쇼핑몰에서의 고객만족 및 신뢰와 고객충성도 간의 관계에 대한 전환이득의 조절역할
윤남수
세종대학교 대학원 박사학위 논문
[2003]
인터넷 쇼핑과 TV홈쇼핑간의 충동구매와 지각위험에 관한 비교연구
김영미
[2003]
인지된 서비스 품질과 전환비용이 서비스 충성도에 미치는 영향에 관한연구
류선호
[2002]
이동통신 서비스품질이 고객만족과 고객충성도에 미치는 영향에 관한 연구
[2003]
박사
이동통신 서비스품질과 고객만족에 관한 연구
장형섭
경기대학교 대학원 박사학위 논문
[2001]
이동전화서비스에서의 서비스 가치와 고객만족에 관한 탐색적 연구
이기순
이형석
[2003]
의류통신판매에서 소비자의 위험지각과 영향변인이 구매의도에 미치는영향
한은주
[1993]
의료서비스가치의 의료소비자만족에 미치는 영향에 관한 실증적 연구
의료서비스가치의 의료소비자만족에 미치는 영향에 관한 실증적 연구
[2002]
온라인과 오프라인의 결합이 소비자의 지각된 가치
김연희
[2000]
박사
소비자의 소매점 선택에 있어 지각된 위험의 영향에 대한 연구
김형일
연세대학교 대학원 석사학위 논문
[1999]
소비자 행동론
임종원
[2006]
소비자 지각위험 및 구매의도 영향요인
김종호
신용섭
[2000]
소비자 만족의 실무적
현용진
[1993]
소비자 가치와 패키지투어구매시 지각된 위험의 관계
박명례(Park Myeong-Rae)
관광연구
[1999]
소매업에서의 고객만족 및 전환 장벽이 점포 애호도에 미치는영향에 관한 연구
조광행
소매업에서의 고객만족 및 전환장벽이 점포애호도에 미치는 영향에 관한 연구
[1997]
서양요리 품질이 고객가치
정진우
[2001]
박사
서비스회복이 고객만족과 행동의도에 미치는 영향에 관한 연구
정현영
청주대학교 대학원 박사학위 논문
[2000]
서비스회복에 대한 서비스공정성과 서비스접점 만족의 영향에관한 연구
원유석
조춘봉
[2002]
박사
서비스품질이 고객충성도에 미치는 영향과 매개변수의 역할 : 한식당을 중심으로
박경희
박경희
[1999]
서비스품질과 서비스가치
김영(Young Kim)
이학식(Hak Sik Lee)
한국마케팅저널
[1999]
서비스에 대한 소비자의 정보탐색 특성에 관한 연구
박노현
유동근
[1996]
서비스애호도에 영향을 미치는 요인에 관한 실증적 연구
최소영
서비스 애호도에 영향을 미치는 요인에 관한 실증적 연구
[1995]
서비스보증유형과 기업신뢰성이 소비자 평가에 미치는 영향
김미혜
이종효
[2004]
서비스마케팅
이유재
[2013]
서비스기업의 경영전략
이순철
[1997]
서비스경영
이정학
[2013]
서비스 회복에 대한 만족의 선행요인에 관한 연구
김진홍
[2001]
서비스 회복 노력이 서비스 품질인지와 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
권영훈
[2000]
서비스 회복 경험에 대한 고객만족의 선생요인과 결과의 관계
곽원섭
이종구
[2001]
서비스 품질과 서비스 가치가 서비스 만족과 서비스 애호도에 미치는 영향
김용만
신현호
심규열
마케팅과학연구
[2000]
서비스 품질
[1999]
서비스 지각가치
송윤재
[2004]
박사
서비스 종업원의 태도 및 행동 반응이 서비스 충성도에 미치는 영향에 관한 연구
채미경
[2000]
서비스 보증이 서비스 품질과 서비스 가치에 미치는 영향
서창적(Suh, Chang-Juck)
임충혁
전희준
[2004]
박사
미용산업에서의 점포 이미지와 서비스 가치가 고객만족 및 점포애고행동에 미치는 영향
김진숙
조선대학교 경영대학원 석사학위 논문
[2002]
관광자의 여행상품 지각위험과 만족도 평가에 관한 연구
이초혜
문화관광연구
[2002]
관광산업에서의 서비스보증제도에 관한 연구
차석빈
순천향 사회과학연구
[1998]
고객지향적인 서비스운영활동이 고객만족에 미치는 영향에 관한 연구
김계수
[2001]
고객만족에 미치는 서비스가치와 서비스품질 그리고 서비스가격의 효과
조선배
최웅
고객만족에 미치는 서비스 가치와 서비스 품질 그리고 서비스 가격의 효과
[1998]
고객만족도의 측정과 분석에 관한 체계적 고찰
김준환
이두희
[1995]
고객만족 및 전환장벽이 점포애호도에 미치는 효과에 관한 연구
임채운
조광행
마케팅 연구
[1999]
가치가 관광목적지 선호태도에 미치는 영향에 관한 연구
황현철
동림경영연구
[1995]
가치가 관광목적지 선택행동에 미치는 영향에 관한 연구
황현철
[1995]
”Guarantees come to professional service firms
Hart
Mather
Schlesinger
[1992]
Zero Defection: Quality Comes to Services
Reichheld
W.E.Sasser
[1990]
Warranty and Other Extrinsic Cue Effects on Consumers' Risk Perceptions
Shimp
William O.Bearden
[1982]
Value-Percept Disparity: An Alternative to theDisconfirmation of Expectations Theory of Consumer Satisfaction
Reilly
Westbrook
Value percept disparity: an alternative tothe disconfirmation of expectations theory of consumer satisfaction
[1983]
Two-theory and consumer satisfaction a replication and extension
Maddox
[1981]
Turning lost customer into gold .. and the art of achieving zero cefection
Cannie
[1994]
Tracking Service Failure and Employee Recovery Effects
H.M.Rotalsky
Hoffman
S.W.Kelley
[1995]
Toward a universal psychological structureof hum value
Bilsky
Schwartz
[1987]
TheMajorDimensionsofPerceivedRisk
Cunningham
The major dimensions of perceived risk
[1967]
The service encounter: Diagnosing favorable and unfavorable incidents
Bitter
Mary S.Tetreault
[1990]
The psychology of attitudes
Eagly, Alice Hendrickson
[1993]
The nature and Determinants of Customer Expectations of Service
Berry
Parasuraman
Zeithml
[1993]
The impact of service guarantees on service quality
Hays
[1999]
The different roles of satisfaction, and commotment in customer relationships
Ellen
Johnson
The different roles of satisfaction
[1999]
The different roles of satisfaction ,trust ,and commitmentin customer relationships.
Garbarino, E.,
Johnson, M.S.
The different roles of satisfaction
[1999]
The determinants of customer satisfaction
Yi
[1993]
The antecedents and consequences of customer satisfaction for firms
Anderson, E, W.
Sullivan, M.W.
[1993]
The Theory of Buyer Behavior
Jagdish N
Sheth
[1969]
The Role of Risk in Consumer Behavior
Tayor
The role of risk in consumer behavior
[1974]
The Profitable Art of Service Recovery
[1990]
The Power of Internal Guarantees
Hart
[1995]
The Internet's Expanding Role in Building Customer Loyalty
Griffin
The internet's expanding role in building customer loyalty
[1996]
The Effect of Guarantees on Consumers' Evaluation of Services
Dawn Iacobucci
Ostrom
[1998]
The Dimensionalityof Consumption Emotion Patterns and ConsumerSatisfaction
Richard L.Oliver
Westbrook
The dimensionality of consumptionemotion patterns and consumer satisfaction
[1991]
The American Customer Satisfaction Index: Nature, Purposeand Findings
G.
Theamerican customer satisfaction index: nature
[1996]
The 100-percent
Clark
Evan
Knutson
[1996]
Thank heaven for complaints
Harari
[1992]
Structural equation modeling in practice: A review and recommended two??step approach
Anderson
Gerbing
Structural equation modeling in practice:a review and recommended two-step approach
[1988]
Some Determinants ofConsumer Satisfaction and Complaint Reports
Bearden
Teel
[1983]
Should a firm with a reputation foroutstanding service quality offer a service guarantee?
Kum
Lee
Writz
[2000]
Service value and its measurement: local telephone service in suprenant
Bolton
Drew
[1987]
Service recovery: Doing it right the second time
Chip Bell
Zemke
Service Recovery: Doing it right the second time
[1990]
Service marketing
Zeithmal V.A
Service marketing
[1997]
Service guarantees and consumer's evaluation ofservices
Talaga
Tucci
[1997]
Service breakdown: The road to recovery
Bell
Zemke
[1987]
Service Recovery: Its Value and Limitations as a Retail Strategy
Brown
D.L.Cowles
T.L.Tuten
Service recovery: its value and limitations as a retail strategy
[1996]
Service Recovery: Impact on Satisfaction and Intentions
Gilbert D.Harrell
Robert D.Mackoy
Spreng
Service recovery: impact onsatisfaction and intentions
[1995]
Service Quality : AStudy of Quality Dimensions
Jarmo R.Lethinen
Lethinen
[1982]
Service Failure and Recovery: Impact
Johnston
[1995]
Search behavior price, and the comparison other's; an equity theory analysis of post purchase satisfaction
Grove
Mowen
Search behavior price
[1983]
Satisfaction guaranteed
Wagner
[1994]
Salient dimensions of perceived fairness in resolution of service complaints
Goodwin
Ross
[1989]
Risk: Is It Still Uncertainty Times Consequences?
Frederick W.Winter
Stone
[1987]
Risk perception and risk acceptability inconsumer behavior: conceptual Issues and agenda for future research
Monre
Oglehtorpe
[1987]
Risk and Personality-Related Dimensions of Store Choice
Conrad Berenson
Joseph F.Dash
[1976]
Response Determinants inSatisfaction Judgement
R.L.Oliver
W.S.DeSarbo
Response determinants in satisfaction judgement
[1988]
Relation of consumer's buying habits to marketingmethods
Copeland.M.T
[1923]
Quality counters in services
Berry
Parasuraman
Zeithaml
[1985]
Quality and Value in theConsumer Experiences: Phaedrus Rides Again
Holbrook
Kim.P.Corfman
[1985]
Product Warranties and Post-Purchase Service: A Model of Consumer Satisfaction with Complaint Resolution
Halstead
M.Bixby Cooper
[1993]
Price, product information, and purchase intention: An empirical study
Chang
Wildt
Price
[1994]
Phenomental promises that mean business
Ettorre
[1994]
Personal Values, Traveler Personality Type, and Leisure Travel Style
Kahle
Madrigal
Personal values
[1995]
Perceptual patterns, information handling and innovativeness
Lambert
Perceptual patterns
[1972]
Perceived innovation attributes as predictions ofinnovativeness
Ostlund
[1974]
New product adoption and diffusion
Rogers
[1976]
My employees are my service guarantee
Firnstahl
[1989]
MultivariateAnalysisofBrandLoyaltyfor Major Household Appliances
Newman
Werbel
Multivariate analysis of brand loyalty formajor household appliances
[1973]
Models of consumer satisfaction formation:
Tse
Wilton
[1988]
Modeling the effects ofa service guarantee on service quality using alternative conditional expectations
Hays
Hill
Lee
Sum
[2002]
Measuring Service Quality :AReexamination and Extention
Cronin
Steven A.Taylor
[1992]
Marketing Service; Competing Through Quality
L.L.Berry
Parasuraman
[1991]
Market driven strategy
Day, George
[1990]
Lodging Today
Rushmore
[1998]
Intentions to buy a service: the influence of service guarnatees
Boshoff
[2003]
In search of value: how price and store name information influence buyer's product perception
Dodds
[1991]
Hotel guest satisfaction among business travers
Gundersen
Heide
Olsson
[1996]
Handbook of marketing scales: Mult-item measures for marketing and consumer behaviorresearch
Bearden
Mobley
Netemeyer
[1993]
Guarantee; warranty; loyalty
Barsky
[1995]
Extraordinary guarantees-A new way to build qualitythroughout your company and ensure satisfaction for your customers
Hart
[1993]
Extending the concept of satisfaction
Day
[1977]
Exploring the concept of loyalty in service marketing challenge: integrating for competitive advantage
Czepiel
Gilmore
[1987]
Exemplary service guarantees
Marvin
[1992]
Examination of Brand Knowledge
Chen
Examination of brand knowledge
[2003]
Essentials of service marketing
Bateson
Hoffman
[1997]
Effects of price/brand and store information on subject product evaluation
Dodds
Grewal
Monroe.K.B
[1991]
Dissatisfaction Attribution andConsumerComplaintBehavior
Krshnan
[1979]
Diner's Perceptions of Quality, Value and Satisfaction
Oh
Diners perceptions of quality value
[2000]
Dimension of consumer information seeking behavior
Kiel
Layton
[1981]
Development of a service guarantee model
Writz
[1998]
Developing better measures of consumer satisfaction: Some preliminary results
Oliver
Westbrook
[1983]
Designing service guarantee is full satisfaction he best you can guarantee?
Kum
Writz
[2001]
Defining the new marketing concept MarketingManagement 2(4), 23-31
Webster
Defining the new marketing concept MarketingManagement 2(4)
[1994]
Customer satisfaction, market share and probability:
Anderson
Fornell
Lehmann
Customer satisfaction
[1994]
Customer expectations and perceptions of service quality in retail apparel specialty stores
Hathcote
Kathryn
[1994]
Customer Loyalty: Toward an Integrated Conceptual Framework
Dick,A.S.
Customer loyalty: toward an integrated conceptualframework
[1994]
Consumption valuesandmarketchoice.:Theory and applications
Sheth JN
Consumption values and market choice: theory and applications
[1991]
Consumer responses to service failures: Influence ofprocedural and interactional fairness perceptions
Goodwin
Ross
Consumer responses to service failures: influence of procedural and interactional fairness perceptions
[1992]
Consumer perception of interpersonal equityand satisfaction in transactions: A field survey approach
Oliver
Swan
Consumer perception of interpersonal equity and satisfaction in transactions: A field survey approach
[1989]
Consumer evalution of fast-food service; a cross-national comparison
Lee
Ulgado
[1997]
Consumer behavior ad marketing strategy
Olson
Peter
[1990]
Consumer Values
Lai
[1995]
Consumer Satisfaction ;Concept and Measurement
Czepiel
Larry J .Rosenberg
Consumer Satisfaction : Concept and Measurement
[1977]
Consumer Reactions to Product failure : AnAttributional Approach
V.S.Folkes
Consumer reactions to product failure : an attributionalapproach
[1984]
Consumer Rankings of Risk Reduction Methods
Roselius
[1971]
Consumer Dissatis faction: T he Effect s of DisconfirmedExpectancy on Perceived Product Performance
Ander son R.E
Consumer dissatisfaction : the effects of disconfirmed expectancy on perceived product performance
[1973]
Consumer Behavior (5th ed)
Solomon
[2002]
Conference offers answers for tough times
Gillette
[1992]
Conceptual and Methodological Issues in Consumer satisfaction Research
Stephen A.Latour
[1979]
CS/D: Bits and Pieces
Hunt
CS/D: bits and pieces
[1977]
Business marketing: understanding what customers value
Anderson
Narus
[1998]
Brand loyalty-factor of function?
Brown
[1952]
Beyod psychographics: values as deteminants oftourist behavior
Calantone
Pizam
[1987]
Behavioral commitment to the role of sport consumer: an exploratory analysis
Lee
Zeiss
[1980]
AntecedentstoCustomerExpectationsforServiceRecovery
Kim
[2002]
AnApplication of Equity T heory to Buyer - Seller Ex change Situat ion s
Huppert z
Richard H.Evan s
An application of equity theory to buyer-seller exchange situations
[1978]
An objective look at unconditional service guarantees
Hart
[1990]
An exploratory study of service value inthe USA and ecuador
Brady
Robertson
[1999]
An assessment of the relationship between service quality and customer satisfaction in the formation of consumer's purchase intentions
Baker
Taylor
[1994]
An analysis of catalog buying behavior
Reynolds
[1974]
An Investigation into the Determinants of Customer Satisfaction
Gilbert A.Churchill
[1982]
An EmpiricalExamination of a Model of Perceived Service Quality andSatisfaction
Robert D.Mackoy
Spreng
An empirical examination of a model of perceived service quality and satisfaction
[1996]
Adaptors and innovators
Kriton
[1976]
A typology of retail failures and recoverness
Davis
Hoffman
Kelly
[1993]
A strategy for customer satisfaction
Barsky,J
Labagh,R
[1992]
A norms/expectation examination of consumer satisfaction based upon the disconfirmation paradigm
Miller
[1984]
A multivariate analysis of perceived risk, self confidence,and information sources
Scott J.E
Zikmund W.G
A multivariate analysis of perceived risk
[1974]
A conceptual model and empirical examination of the effect of service guarantees on post-purchase consumptionevaluations
Gremler
McCollugh
[2004]
A Two-Dimensional Concept of Brand Loyalty
Day
A two dimensional concept of brand loyalty
[1969]
A MultistageModelofConsumers'AssessmentsofServiceQualityandValue
Bolton
[1991]
A Field Study of Casual Inferences and Consumer Reaction: The View form the Airport
Folkes
J.L.Graham
S.Koletsky
[1987]
A Cross-sectionalTestoftheEffect and Conceptualization of Service Value
andDonaldJ.Shemwell
[1997]
A Critical Review of Consumer Satisfaction
이유재
[1990]
A Cost/Benefit Approach to Understanding Service Loyalty
Lockshin
Macintosh
[1997]
A Cognitive Model of the Antecedents andConsequences of Satisfaction Decision
Olver
A cognitive model of the antecedents and consequences of satisfaction decision
[1980]
' 호텔기업의 서비스 보증과 결과변수의 구조적 관계에 관한 연구'
의 유사주제(
) 논문