연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
과학 교수-학습에서 사용되는 비유 분석과 비유를 활용한 수업의 효과
류수경
2005년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
류수경
형태사항
삽도: xii, 139 p.
일반주기
참고문헌: p. 90-97
학위논문사항
이화여자대학교 대학원, 학위논문(박사)-, 과학교육학과, 2005. 8. 졸업
발행지
서울
언어
kor
출판년
2005
발행사항
이화여자대학교 대학원
참고문헌( 65)
유사주제 논문( 0)
인용/피인용
과학 교수-학습에서 사용되는 비유 분석과 비유를 활 ...
' 과학 교수-학습에서 사용되는 비유 분석과 비유를 활용한 수업의 효과'
의 참고문헌
박사
화학 교육에서 비유의 사용 현황과 비유를 사용할 때 개념 이해에 영향을 미치는 요인
권혁순
서울대학교 박사논문
[2000]
토론 과정에서 사회적 합의 형성을 강조한 개념학습 전략 : 교수 효과와 소집단 토론에서의 언어적 상호작용
강석진
토론 과정에서 사회적 합의 형성을 강조한 개념학습 전략: 교수 효과와 소집단 토론에서의 언어적 상호작용
[2000]
체육계 실기고사의 합리적 방법과 문제점에 대한 토론
성태제
교육평가연구
[1989]
박사
중학생의 전류 개념 변화에 미치는 체계적 비유 수업의 영향
김영민
물리교육
[1991]
중학교 과학 수업에서 비유물을 체계적으로 사용한 수업의 효과
권혁순
노태희
이선욱
[1997]
중학교 과학 교과서의 물리 개념 설명에 사용된 비유에 대한 학생들의 이해도 조사
김영민
박희숙
한국과학교육학회지
[2000]
중학교 과학 2
[2002]
제 6차 교육과정에 따른 중등 과학 교과서의 화학 영역의 비유분석
제6차 교육과정에 따른 중등 과학교과서의 화학영역의 비유 분석
[1997]
전류 개념 설명을 위해 사용되는 물회로 비유에 대한 중학생들의 이해 조사
[1991]
전기 관련 개념에 대한 학생들의 비유 개발 수업의 효과
최경희
[2004]
유추에 의한 과학 개념 학습 효과: 선투사 입장과 선정렬 입장의 비교
이현주
[2004]
유추가 과학 개념의 학습에 미치는 영향
이영애
이현주
한국심리학회지
[2000]
우리말큰사전
한글학회
우리말 큰 사전
[1995]
왜 구성주의인가
왜 구성주의인가
[1997]
사상의 명료화가 유추에 의한 개념학습에 미치는 영향: 개념의 난이도와의 관계
[2001]
비유물의 체계성과 표현 방식이 개념 회상 및 응용에 미치는 효과
권혁순
노태희
최용남
[1998]
비유론과 과학 교육
김영민
[2001]
모형의 개발과 활용이 중학생들의 전기관련 개념의 이해에 미치는 효과
장현숙
최경희
[1999]
과학교과서의 화학영역에 사용된 비유의 분석 - 제5차 중등 과학 교육과정을 중심으로 -
권혁순
노태희
채우기
[1996]
고등학교 물리Ⅰ
[2001]
고등학교 과학 교과서에 제시된 비유 분석 및 비교
류수경
이영애
최경희
한국과학교육학회지
[2003]
When is a science analogy like a social studies analogy : A comparison of text analogies across two disciplines
Curtis
[1988]
What make analogy difficult? The effects of order and causal structure on analogical mapping
Keane
[1997]
Using an analogical teaching approach to engender conceptual change
[1996]
Using Analogies to Aid Understanding in secondary Chemistry Education
Thiele
Treagust
[1991]
Use of analogy in learning scientific concepts. Journal of Experimental Psychology: Learning
Donnelly
McDaniel
[1993]
Understanding the generative capacity of analogies as a tool for explanation
Wong
[1993]
Towards modifying children's ideas about electric current
Osborne
[1983]
The teaching with analogies model: Explaining concepts in expository texts. In K. D. Muth (Ed.)
Glynn
[1989]
The role of analogy in teaching science
Weller
[1970]
The mechanisms of analogical learning. In S. Vosniadou & A. Ortony(Eds.)
Gentner
[1989]
The measurement of observer agreement for categorical data
[1977]
The evolution of approach for using analogies in teaching and learning science
Treagust
[1993]
The effect of stories and diagrams on solution of an analogous problem
Allen
Mathison
[1987]
The case for analogies in teaching science for understanding. In J. J. J. Mintzes, H. H. Wandersee, and J. D. Novak(Eds.)
Dagher,Z.R.
The case for analogies in teaching science for understanding. In J. J. J. Mintzes
[1997]
Teaching with analogies: A case study in grade-10 optics
Harrison,A.G.
Treagust D.F
[1993]
Teaching Scientific Analogies: A Proposed Model
Zeitoun
[1984]
Surface and structual similarity in analogical transfer
Holyoak
Koh
[1987]
Structure mapping : A theoretical framework for analogy
Gentner
Structure-Mapping: A theoretical framework for analogy
[1983]
Some observations on mental models. In D. Gentner and A. Stevens(ed.)
Norman
[1983]
Self-generated analogies as a tool for constructing and evaluating explanations of scientific phenomena
Wong
[1993]
Science teachers' use of analogies: observations from classroom practice
Duit
Joslin
Lindauer
Treagust
[1992]
Schema Induction and Analogical Transfer
Gick M.L
K.Holyoak
Schema induction and analogical transfer
[1983]
On theroleofanalogiesandmetaphors in learning science
Duit
[1991]
O vercom ing students' m isconceptions in physics: T he role ofanchoring intuitions and analogical validity
Clement
Overcoming students' misconceptions in physics: The role of anchoring intuitions and analogical validity
[1987]
Multiple analogies for complex concepts: Antidotes for analogy-induced misconception in advanced knowledge acquisition
Anderson
Coulson
Feltovich
Spiro
[1989]
Mental leaps : analogy in creative thought
Holyoak, Keith James
Mental leaps: Analogy in creative thought
[1995]
Mental Models
Johnson
[1983]
Flowing waters of teeming crowds: mental models of electricity. In D. Gentner and A. Stevens(ed.)
Gentner
[1983]
Explaining science concepts: A teaching-with-analogies model. In S. Glynn, R. Yeany, & B. Britton, (Eds.)
Glynn
Explaining science concepts: A teaching-with-analogies model. In S. Glynn
[1991]
Effecting changes in cognitive structures among physics students In H. T. West, A. L. Pines(Eds.)
Champagne
Gunstone
Klopfer
Effecting changes in cognitive structures among physics students In H. T. West
[1985]
Effect of using analogies on chemistry achievement according to Piagetian level
Gabel
Sherwood
[1980]
Conceptual understanding and learning: An interpretation of research within a source-of-knowledge framework
Pines
West
[1986]
Collaborative Reasoning on Self-Generated Analogies: Conceptual Growth in Understanding Scientific Phenomena
Mason
[1995]
Children's understanding : the development of mental models
Halford, Graeme S
Children's Understanding: The Development of Mental Models
[1993]
Can pupils use taught analogies for electric current?
Black
Solomon
[1987]
Analysis of analogies used by science teachers
Dagher
[1995]
Analogies as a critical thinking skill. In D. E. Berger, K. Pezdek, & W. P. Banks(Eds)
Halpern
Analogies as a critical thinking skill. In D. E. Berger
[1987]
Analogical reasoning and problem solving in science textbooks. In J. A. Glover, R. R. Ronning & C. R. Reynols(ed.)
Analogical reasoning and problem solving in science textbooks. In J. A. Glover
[1989]
An interpretive examination of high school chemistry teachers' analogical explanations
Thiele
Treagust
[1994]
Accommodation of a scientific conception toward a theory of conceptual change
[1982]
A comparative analysis of analogies in secondary biology and chemistry textbooks used in australian schools
Thiele
Treagust
Venville
[1995]
A coefficient of agreement for nominal scales
Khan.B.H
[1960]
(고등학교) 과학
조현수
[2012]
(ed.) Models and Modelling in Science Education
Gilbert
[1993]
' 과학 교수-학습에서 사용되는 비유 분석과 비유를 활용한 수업의 효과'
의 유사주제(
) 논문