연구동향 분석
홈
알림
이용안내
오류접수
API
서비스소개
인기 연구 키워드 :
인기 활용 키워드 :
박사
NCTM의 수학교육 내용기준에 근거한 유아수학능력 평가도구 개발
김지영
2005년
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도 Analysis
논문 Analysis
연구자 Analysis
활용도
공유도
영향력
논문상세정보
저자
김지영
형태사항
26cm: vii, 173p.: 삽도
학위논문사항
유아교육학과, 원광대학교 대학원, 학위논문(박사)-, 2004
KDC
375.1
발행지
익산
출판년
2004
발행사항
원광대학교 대학원
참고문헌( 147)
유사주제 논문( 1,437)
교육과정 1,437건
인용/피인용
NCTM의 수학교육 내용기준에 근거한 유아수학능력 평 ...
' NCTM의 수학교육 내용기준에 근거한 유아수학능력 평가도구 개발' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 요약
주제
교육과정
동일주제 총논문수
논문피인용 총횟수
주제별 논문영향력의 평균
1,438
14
0.1%
자세히
주제별 논문영향력
논문영향력
주제
주제별 논문수
주제별 피인용횟수
주제별 논문영향력
주제분류(KDC/DDC)
교육과정
1,438
1
0.1%
계
1,438
1
0.1%
* 다른 주제어 보유 논문에서 피인용된 횟수
13
닫기
' NCTM의 수학교육 내용기준에 근거한 유아수학능력 평가도구 개발'
의 참고문헌
현장중심 유아과학교육
[2002]
한국판 K-ABC 실시?채점 요강
문수백
변창진
[1997]
한국유아의 수단어 획득에 관한 연구
홍혜경
아동학회지
[1990]
한국 유아들의 분수개념에 대한 이해의 발달Ⅰ: 비율추리를 중심으로
박영신
[2004]
표준직업분류
통계청
[2004]
트루디의 시간?공간 여행
트루디의 시간?공간 여행
[1995]
통계학: 연구자료처리의 통계적 방법
강봉규
[1994]
박사
탐구중심 유아수학교육 프로그램의 구성 및 적용 효과
한종화
중앙대학교대학원 박사학위논문
[2003]
타당도와 신뢰도
성태제
[1996]
취학전 아동의 공간 표상 이해에 관한 연구 - 평면도와 입체도를중심으로 -
김정애
[1998]
취학 전 유아의 수 및 연산의 기초개념에 관한 연구
나귀옥
미래유아교육학회지
[2002]
정신의 도구: 비고츠키 유아교육〔Tools ofthe mind: The Vygotskian approach to early childhood education〕
[1998]
적목놀이 프로그램이 유아의 수학성취에 미치는 효과
[1995]
박사
입체 도형 그리기 능력의 발달
김승희
[2001]
유치원의 학습지 사용 실태 및 내용 분석
박경자
장혜순
조부경
[1996]
유치원과 초등학교 1학년 활동중심 수학교육의 실천 방안 모색
김창복
수학교육논문집
[2001]
유치원 아동의 셈하기 능력에 관한 연구
이기현
특수교육연구
[1989]
유치원 교육과정
교육부
[1992]
박사
유아의 측정능력에 관한 연구
전희영
덕성여자대학교 대학원 석사학위논문
[2001]
유아의 측정능력과 수학적 개념 및 문제해결 능력의 관계에 관한 연구
양승희(Yang Seugn Hee)
조인숙(Cho In Suk)
열린유아교육연구
[2001]
유아의 심리 검사와 측정
전경원
[2006]
유아의 수세기능력과 수리능력과의 관계에 관한 연구
홍혜경
아동학회지
[1991]
박사
유아의 수세기 훈련프로그램이 수개념과 수학문제해결력에 미치는 영향
조은영
조은영
[1993]
유아의 수세기 지식과 산수 문장제 해결 능력 및 전략에 관한 연구
송연숙
최혜진
유아의 수세기 지식과 산수 문장제 해결 능력 및 전략에관한 연구
[1999]
유아의 수세기 능력에 관한 연구
김영실
한국교육개발원
[2002]
유아의 분류개념 발달에 관한 연구
김신옥 ( Sin Ok Kim )
충남대학교 교육대학원 석사학위논문
[2004]
유아의 기하학적 공간 이해에 관한 표상능력
유아의 기하학적 공간이해에 관한 표상능력
[2001]
박사
유아의 공간개념 발달에 대한 연구 : 도형인식 능력을 중심으로
권현정
[1998]
박사
유아의 공간개념 발달에 관한 연구
황소영
중앙대학교 대학원 석사학위논문
[2000]
박사
유아수학능력검사 개발 연구
최혜진
부산대학교 대학원 박사학위논문
[2003]
유아수학교육에 대한 유아교사의 신념
이지현
유아교육연구
[2003]
유아수학교육 활동의 실제. 한국유아교육학회 부산?울산?
서경혜
[2002]
유아수학교육
김창복
[2006]
유아들의 극화놀이에 나타난 수학 활동 내용과 수 이름의 사용맥락
이지현 ( Lee Ji Hyeon )
[2001]
유아교육평가
황해익
[2002]
유아교육과정
임재택
[2000]
유아-초등 저학년의 연계적 수학교육과정을 위한 기초연구
홍혜경
[2004]
유아 수학교육의 이론과 실제
이경우
[2004]
유아 수교육 내용 및 방법에 관한 문화심리적 고찰
이지현
[1999]
유아 공간능력의 측정도구 개발
홍혜경
유아교육연구
[2001]
우리나라 유치원 교육과정과 미국 NCTM 2000에 기초한 유아수학교육 이론과 실제
김경희
나귀옥
[2004]
연차 학술대회-한국유아교육의 정체성 확립을 위한 대화의 토대
한국유아교육협회
[2003]
박사
연령 성, 지적발달 및 사회계층과 아동의 분류개념 발달과의 관계
김희경
연령 성
[1983]
아동중심의 통합적 수학활동이 유아의 분류개념에 미치는 효과
김정미
[1997]
아동의 사각형 면적 측정 전략에 관한 연구
이정욱
이혜원
아동학회지
[2004]
아동연구방법
[2011]
심리검사법
탁진국
[1996]
수어림하기 활동이 유아의 수세기와 수표상에 미치는 영향
오재연
이지현
[2004]
박사
생활 문제 중심의 소집단 이야기나누기가 유아의 수연산 발달에 미치는 효과
김유정
건국대학교 대학원 박사학위논문
[2003]
분수의 기초적 개념에 대한 유아들의 이해
박영신
유아교육연구
[2002]
미국 유아 - 초등 저학년 수학교육과정의 동향과 내용
홍혜경
[2003]
문맥적 상황 설정이 유아의 기수 개념 획득에 미치는 효과
나귀옥
미래유아교육학회지
[1998]
박사
명명화가 유아의 분류개념학습에 미치는 영향
林昭亨
[2001]
공간 표상 이해 능력의 발달
정미령
[1996]
박사
게임 중심의 활동이 유아의 수학적 사고에 미치는 영향
여영희
한국교원대학교 대학원 석사학위논문
[1995]
http://wwwdoe.mass.edu에서 2003, 9, 23 인출
Massachusetts
http://wwwdoe.mass.edu에서 2003
[2000]
Your child's geometric world
Clements
Clements, D, H.
[1999]
Young children doingmathematics: Observations of everyday activities
Ginsburg
Inoue
Seo
[1999]
Whydosomechildrenhavetroublelearningmeasurementconcepts?
Hiebert
Why do some children have trouble learning measurementconcepts?
[1984]
Whatchildren's play tells us aboutteaching mathematics
Seo
What children's play tells us about teaching mathematics
[2003]
What comes next? The mathematics of pattern inkindergarten
Economopoulos
[1998]
Thought and language
Vygotskii, L. S
Thought and language
[1962]
They're trying to tell me something: A teacher'sreflection on primary children's construction of mathematical knowledge
Anderson
Anderson, T. L.
[1996]
Theearliestgeometry
Clements
Clements, D, H.
Sarama
The earliest geometry
[2000]
Thedevelopmentofchildren'smathematicalthinking:Connectingresearchwithpractice
Ginsburg
Klein
Starkey
The development of children'smathematical thinking: Connecting research with practice
[1998]
The young child and mathematics
[2000]
The importance of counting
Maclellan
이지현
[1997]
The estimate of set size by potentiallygifted kindergarten-age children
Baroody
Gatzke
[1991]
The effects of the korean number systemson young children's mathematics
Ginsburg
Song
[1986]
The development of informalcounting number, and arithmetic skill and concepts
Baroody
Wilkins
The development of informalcounting number
[1999]
The development of addition and subtractionproblem-solving skill
Carpenter
Moser
[1982]
The concept of bilateral symmetry in young children
Genkins
[1975]
The child's understanding of number
Gelman, Rochel
The child's understanding of number
[1986]
The big math for little kidsearly childhood mathematics program
Balfanz
Greens
[2003]
The acquisition of addition and subtractionconcepts in grades one through three
Carpenter
Moser
[1984]
Teeny visitsshapeland
Anderson
Casey
[2002]
Teaching and learning early number
Thomson
[1997]
Symbols and meaning in school mathematics
Pimm
[1995]
Sunflower spirals obey laws of mathematics
Sutton
[1992]
Storytelling sagesandeffectivemedium for teaching early childhood mathematics
Casey
Kersh
Young
Storytelling sages and effectivemedium for teaching early childhood mathematics
[2004]
Standards for preschool and kindergarten mathematicseducation
Bredekamp
[2003]
Sneeze builds a castle
Ballard
Casey
[2002]
Sharing and the understanding of numberequivalence by young children
Bryant
Frydman
[1988]
Ses ethnic, and gender differences in youngchildren's informal addition and subtraction: A clinical interviewinvestigation
Ginsburg
Ses ethnic
[2004]
Sampling variability ofperformance assessment
Geo
Shavelson
[1993]
Rethinking ‘concrete’ manipulatives
Clements
McMillen
[1996]
Results of the fourth NAEP assessment of mathematics:Measurement geometry, data interpretation, attitudes, and other topics
Kouba
Results of the fourth NAEP assessment of mathematics:Measurement geometry
[1988]
Promoting visual imagery in youngpeople
Wheatley
Yackel
[1990]
Professional standards for teaching mathematics
National Council of Teachers of Mathematics
Professional standards for teaching mathematics
[1991]
Principles and Standards for School Mathematics:Discussion Draft
Principles and standards for school mathematics: Discussiondraft
[1998]
Preschoolers' counting and sharing
Hunting
Pepper
[1998]
Preschool andkindergarten mathematics: A national conference
Clements
DiBiase
[2002]
Patterns all around
Filliman
[1999]
Part-whole knowledge and earlyarithmetic problem-solving
McCorgray
Sophian
Sophian, C.
[1994]
Numeracy encounters in a book bag: Meeting the NCTMstandards
Merenda
[2000]
NCTM의 수학교육 내용기준에 따른 우리나라 유아 수학교육 내용의 분석
이정희
NCTM의 수학교육 내용기준에 따른 우리나라 유아수학교육내용의분석
[2003]
Measuring experiences for youngchildren
Clements
Copley
[2004]
Measurement concept of first and second grade students
Carpenter
[1975]
Mathematics for young children
Shaw, Jean M
Mathematics for young children
[1998]
Making space : the development of spatial representation and reasoning
Newcombe, Nora S
[2000]
Layla discovers secret patterns
Casey
Schiro
[2002]
Korean kindergarten teachers' conceptual understanding of mathematics instructional content
[1995]
Kindergarten is more than counting
Kline
[1998]
Human spatial abilities: Psychometric studies andenvironmental generic, hormonal, and neurological influences
Macgee
Human spatial abilities: Psychometric studies andenvironmental generic
[1979]
Guidelines for appropriate curriculum content and assessment in programs serving children ages three through eight
[1991]
Good beginning: Teaching early childhood mathematics
Burton
[1985]
Gettingyourheadaroundmentalcalculation
Thompson
Getting your head around mental calculation
[1999]
Geometry must be vital
Clements
Lindquist
[2001]
Geometry game
Ortiz
[1994]
Geometry and Spatial Reasoning
Battista
Clements
Geometry and spatial reasoning
[1992]
Geometric and spatial thinking in early childhoodeducation
Clements
[2003]
Final report of the cooperative geometry researchproject
Mitchelmore
[1982]
Experiences in math for young children(4nd ed.)
Charlesworth
[2000]
Estimation is mathematical thinking
Glover
Harte
[1993]
Estimate how much
Thompson
Walle
[1983]
Enhancing young children's mathematical knowledge through a pre-kindergarten mathematics intervention
Klein
Starkey
Wakeley
[2004]
Emergence and characterization of sex differences in spatial ability: A meta-analysis
Linn
Peterson
[1985]
Elementary students' construction andcoordination of units in an area setting
Reynolds
Wheatley
[1996]
Effectson early numeracy ofa program usingnumber books and game
Young-Loveridge
Effects on early numeracy of a program usingnumber books and game
[2004]
Educational testing and measurement
Borich
Kubiszyn
[1993]
Educating hannah: It's a what?
Cockcroft
Marshall
[1999]
Early number and numeration
Huinker
Wing
[1993]
Early fraction calculationmability
Huttenlocker
Mix
[1999]
Early childhood mathematics.(2nd ed.)
Sperry Smith
[2001]
Does mathematics instruction for three-to-five-year olds really make sense?
Baroody
[2000]
Developing geometric thinking through activities that begin with play
van Hiele
[1999]
Curriculum and evaluation standards for school mathematics
NCTM
[2000]
Creating numerical scales for measuringtools
O'Leary
Young
[2002]
Construction of arithmetical meaning andstrategies
Cobb
Steffe
[1988]
Conservation accidents
Donaldson
McGarrigle
[1974]
Concepts of number
Van de Walle
[1990]
Concept learning in geometry
Fuys
Liebov
[1997]
Chilren's understanding of counting
Wynn
[1990]
Children's counting and concepts of number
Fuson, Karen C
[1988]
Children and arithmetic
Bryant
[1995]
Characterizing the van Hiele levelsof development in geometry
Burger
Shaughnessy
[1986]
Building numbersense with numberworlds:A mathematicsprogram foryoungchildren
Griffin
Building number sense with number worlds: A mathematicsprogram for young children
[2004]
Big math for little kids
Balfanz
Greenes
[2004]
Ben's understanding of one-half
Watanabe
[1996]
Assessment standards for school mathematics
NCTM
[1995]
An investigation into the effect of instruction on theacquisition of transformation geometry concepts in first grade childrenand subsequent transfer to general spatial ability
Perham
[1978]
Algebra in the early years
Taylor-Cox
[2003]
5-8세 아동의 시간개념 발달
이효숙
[1986]
3세와 4세 유아의 비형식적 수지식에 대한 연구
김소향
안경숙
이정욱
[2001]
3,4,5세 유아의 합리적 수세기,더하기,빼기 능력 발달에 관한 연구
김소향
3 4
[1993]
3, 4, 5세 유아의 크기비교 능력 및 전략
오애순
이정욱
3 4
[2002]
3, 4, 5세 유아를 위한 수학교육과정 모델 개발의 준거
권영례
3 4
[1998]
' NCTM의 수학교육 내용기준에 근거한 유아수학능력 평가도구 개발'
의 유사주제(
) 논문