주제분류(KDC/DDC) |
교육학
|
14,719
|
6
|
|
주제어 |
academic progress index
|
1
|
1
|
|
asymmetric confidence limits
|
2
|
2
|
|
bootstrapmethods
|
1
|
1
|
|
initialacademicstatus
|
1
|
1
|
|
national assesment of educati ...
|
1
|
1
|
|
sobel의검정
|
1
|
1
|
|
매개효과연구
|
1
|
1
|
|
비대칭신뢰한계
|
1
|
1
|
|
비대칭신뢰한계 방법
|
1
|
1
|
|
초기 성취수준
|
1
|
1
|
|
학교 향상도 지표
|
1
|
1
|
|
향상률
|
1
|
1
|
|
multilevel item response theo ...
|
2
|
1
|
|
nonnormality
|
2
|
1
|
|
sobelstest
|
4
|
2
|
|
non-subject activities
|
3
|
1
|
|
다층문항반응이론
|
3
|
1
|
|
붓스트랩 방법
|
3
|
1
|
|
sobel 검정
|
4
|
1
|
|
비정규분포
|
4
|
1
|
|
이상점
|
4
|
1
|
|
mediationanalysis
|
19
|
3
|
|
longitudinal mediation
|
7
|
1
|
|
mixture distribution
|
7
|
1
|
|
혼합분포
|
8
|
1
|
|
peer relation
|
11
|
1
|
|
종단 자료
|
15
|
1
|
|
종단매개효과
|
17
|
1
|
|
diagnosticassessment
|
22
|
1
|
|
outliers
|
26
|
1
|
|
longitudinal data
|
30
|
1
|
|
매개효과 분석
|
35
|
1
|
|
national assessment of educat ...
|
36
|
1
|
|
latent growth modeling
|
44
|
1
|
|
국가수준 학업성취도 평가
|
91
|
2
|
|
비교과 활동
|
46
|
1
|
|
growth rate
|
47
|
1
|
|
진단평가
|
66
|
1
|
|
latent growth model
|
116
|
1
|
|
gender difference
|
178
|
1
|
|
self-concept
|
167
|
1
|
|
교우관계
|
160
|
1
|
|
gender difference
|
215
|
1
|
|
career maturity
|
278
|
1
|
|
자아개념
|
241
|
1
|
|
잠재성장모형
|
467
|
2
|
|
성차
|
319
|
1
|
|
진로성숙도
|
419
|
1
|
|
self-esteem
|
1,818
|
1
|
|
매개효과
|
2,588
|
1
|
|
자아존중감
|
3,006
|
1
|
|
계 |
|
25,260 |
63 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|