주제분류(KDC/DDC) |
학습지도, 교육방법
|
8,547
|
5
|
|
주제어 |
College English teacher
|
1
|
1
|
|
EFL (English as a Foreign ...
|
1
|
1
|
|
EFL 작문
|
1
|
1
|
|
Objective support
|
1
|
1
|
|
Organizational function
|
1
|
1
|
|
South Korea kindergarten tea ...
|
1
|
1
|
|
Subjective support
|
1
|
1
|
|
Teaching autonomy
|
1
|
1
|
|
Utilization of support
|
1
|
1
|
|
Work feedback
|
1
|
1
|
|
planning in advance
|
1
|
1
|
|
개인개발
|
1
|
1
|
|
객관적 지지
|
1
|
1
|
|
인격적 특질
|
1
|
1
|
|
작문 공연
|
1
|
1
|
|
주관적 지지
|
1
|
1
|
|
지지 활용도
|
1
|
1
|
|
한국 유치원 교사
|
1
|
1
|
|
Chinese kindergarten teachers
|
3
|
1
|
|
대학영어교사
|
3
|
1
|
|
사전 계획
|
3
|
1
|
|
조직기능
|
3
|
1
|
|
Personal development
|
5
|
1
|
|
수업자율성
|
5
|
1
|
|
중국 유치원 교사
|
6
|
1
|
|
직무피드백
|
6
|
1
|
|
직업 스트레스
|
6
|
1
|
|
심리적 탄력성
|
9
|
1
|
|
워크로드
|
9
|
1
|
|
자기모니터링
|
9
|
1
|
|
meta-cognitive strategy
|
16
|
1
|
|
agreeableness
|
26
|
1
|
|
친화성
|
30
|
1
|
|
Career Decision-making Self ...
|
31
|
1
|
|
메타인지 전략
|
42
|
1
|
|
Neuroticism
|
52
|
1
|
|
conscientiousness
|
58
|
1
|
|
psychological resilience
|
63
|
1
|
|
self monitoring
|
61
|
1
|
|
Interpersonal relationship
|
65
|
1
|
|
personality traits
|
76
|
1
|
|
직업 만족도
|
83
|
1
|
|
Occupational stress
|
104
|
1
|
|
성실성
|
98
|
1
|
|
신경증
|
111
|
1
|
|
workload
|
126
|
1
|
|
College student
|
157
|
1
|
|
college students
|
370
|
1
|
|
Job stress
|
483
|
1
|
|
대인관계
|
612
|
1
|
|
진로결정 자기효능감
|
635
|
1
|
|
Job satisfaction
|
928
|
1
|
|
social-support
|
757
|
1
|
|
대학생
|
3,379
|
2
|
|
사회적지지
|
2,799
|
1
|
|
직무스트레스
|
2,056
|
1
|
|
계 |
|
21,850 |
62 |
|
* 주제로 분류 되지 않은 논문건수 |
|
0 |
|