호텔종사원의 서비스지향성, 직무만족, 경영성과간의 관계 연구

' 호텔종사원의 서비스지향성, 직무만족, 경영성과간의 관계 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • business performance
  • hotel employees
  • job satisfaction
  • service orientation
  • 경영 성과
  • 서비스지향성
  • 직무만족
  • 호텔종사원
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
6,396 8

0.1%

' 호텔종사원의 서비스지향성, 직무만족, 경영성과간의 관계 연구' 의 참고문헌

  • 호텔종업원의 셀프리더십이 직무만족에 미치는 영향
    조원섭 관광연구저널 27 (3) : 257 ~ 269 [2013]
  • 호텔종사원의 서비스 지향성이 경영성과에 미치는 영향에 관한 연구
    이생노 안양대학교대학원 [2010]
  • 호텔의 기업문화와 시장지향성, 경영성과의 구조적 관계 연구
    이광옥 최훈태 관광연구저널 25 (4) : 419 ~ 434 [2011]
  • 호텔기업의 조직 가치,서비스지향성,종업원 만족과직무성과의 관계
    김상균 원유석 문화관광연구 6 (1) : 259 ~ 282 [2004]
  • 박사
  • 호텔기업의 서비스지향성이 직무만족에 미치는 영향
    유정남 관광학연구 23 (2) : 138 ~ 155 [2000]
  • 호텔기업 종사원의 서비스지향성이 직무만족과 고객지향성에 미치는 영향
    이재철 관광연구저널 27 (6) : 457 ~ 469 [2013]
  • 호텔관리회계론
    오정환 기문사 : 221 ~ [1989]
  • 호텔 서비스 商品이 經營成果에 미치는 影響에 관한 연구
    康南國 경기대학교대학원 [1993]
  • 조직행위론
    신유근 다산출판사 [1996]
  • 조직행동론
    양용주 일문사 : 102 ~ [2006]
  • 제주지역호텔의 서비스지향성과 종사원만족, 고객지향성, 경영성과에 관한 연구
    이지훈 제주도연구 28 : 319 ~ 373 [2005]
  • 의료기관의 서비스 지향성이 고객만족에 미치는 영향
    서성한 고객만족경영연구 3 (2) : 138 ~ 155 [2001]
  • 관광호텔종사원의 서비스지향성이 조직성과에 미치는 영향에 관한 연구: 인천지역을 중심으로
    고석면 관광경영연구 14 : 1 ~ 22 [2002]
  • Why Inproving Quality Doesn’t Improve Quality(Or Whatever Happened to Marketing?)
    Kordupleski, R. E. California Management Review 35 (3) : 82 ~ 95 [1993]
  • Trends in Job-related Attitude of Managerial and Professional employees
    Smith, F. J. Academy of Management Journal [1977]
  • The behavioral consequences of service quality
    Zeithaml, V. A. Journal of Marketing 60 : 31 ~ 46 [1996]
  • The Service-driven Service Company
    Schlesinger, L. A. Harvard Business Review : 71 ~ 81 [1991]
  • The Service Profit Chain: How Leading Companies Link Profit and Growth to Loyalty, Satisfaction and Value
    Heskett, S. E. The Free Press : 234 ~ 235 [1997]
  • The Service Oranization: Human Resources Management is Crucial
    Schneider Organizational Dynamics 21 (4) [1993]
  • The Service Oranization : Human Resources Management is Crucial
    Parkington, S. Organizational Dynamics 21 (4) : 39 ~ 52 [1993]
  • The Management of Customer-Contact Service Employees: An Empirical Investigation
    Hartlline, M. D. Journal of Marketing 60 : 52 ~ 70 [1996]
  • The Effects of Perceived Co-Worker Involvement and Supervisor Support on Service Provider Role Stress, Performance and Job Satisfaction
    Barbin B. J. Journal of Retailing 72 (1) : 57 ~ 75 [1996]
  • Some Correlates of Experienced Job Stress : A Boundary Role Study
    Parkington, J. Academy of Management Jounal 22 : 270 ~ 281 [1979]
  • Services Marketing
    Zeithaml, V. A. McGraw-Hill Book Co [2000]
  • Service quality as a competitive opportunity
    Rapert, M. I. Journal of Service Marketing 12 (3) : 223 ~ 240 [1998]
  • Service Quality, Profitability, and the Economic Worth of Customers: What We Know and What We Need to Learn
    Zeithaml, V. A. Journal of Academy of Marketing Science 28 (1) : 67 ~ 85 [2000]
  • Service Managment
    Norman, R. John Wiley & Sons : 84 ~ [1984]
  • SERVQUAL,: a Multiple-Item Scale for Measuring Consumer Perceptions of Service Quality
    Parasuraman A Journal of Retailing 64 (1) : 16 ~ 17 [1988]
  • SER*OR: A Managerial Measure of Organizational Service-Orientation
    Lytle, R. S. Journal of Retailing 74 (4) : 455 ~ 489 [1998]
  • On the evaluation of structural equation models
    Bagozzi, R. P. Journal of the Academy of Marketing Science 16 (1) : 74 ~ 94 [1995]
  • Motivation and Work Behavior
    Porter, E. McGraw Hill [1983]
  • Managing in the service economy
    Heskett, J. L. Harvard Business School Press [1986]
  • Making Complaints a Management Tool
    Rust, R. T. Marketing Management 3 (1) : 40 ~ 45 [1992]
  • Internal Service Qualitry, Customer and Job Satisfaction: Linkages and Implication for Management
    Hallowell, R. L. Human Resource Planning 19 : 36 ~ 44 [1996]
  • Internal Marketing Builds Service Quality
    Benoy, J. Journal of Health Care Marketing 16 (1) : 54 ~ 59 [1996]
  • How to Measure Service Orientation
    Hogan, J. Journal of Applied Psychology 69 (1) : 167 ~ 173 [1984]
  • Handbook of Industrial and Organization Psychology
    Locke, E. A. Chicago Rand-Mcnally : 1328 ~ 1334 [1976]
  • Evaluating structural equation models with unobservable variables and measurement error
    Fornell, C. Journal of Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Customer satisfaction, customer retention, and market share
    Rust, R. T. Journal of Retailing 69 (2) : 193 ~ 215 [1993]
  • Customer intimacy and other value disciplines
    Treacy, M. Harvard Business Review 81 : 84 ~ 95 [1993]
  • Customer Satisfaction Incentives
    Hauser, J. R. Marketing Service 13 (4) : 327 ~ 350 [1994]
  • Contact Employees: Relationship Among Workforce Fairness, Job Satisfaction and Service Behavior
    Bettencourt, L. Journal of Retailing 73 (Spring) : 39 ~ 61 [1997]