브랜드 진정성이 브랜드애착 및 충성에 미치는 영향에 관한 연구

' 브랜드 진정성이 브랜드애착 및 충성에 미치는 영향에 관한 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • brand attachment
  • brand authenticity
  • brand loyalty
  • channels
  • cosmeticbrand
  • 랜드애착
  • 브랜드 진정성
  • 브랜드 충성
  • 유통채널
  • 화장품 브랜드
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,632 7

0.0%

' 브랜드 진정성이 브랜드애착 및 충성에 미치는 영향에 관한 연구' 의 참고문헌

  • 할인점을 통한 화장품 판매현황에 관한 사례분석
    김상용 유통연구 7 (2) : 89 ~ 106 [2003]
  • 패션 브랜드 진정성의 내부 구조 확인 및 브랜드 애착, 몰입, 충성에 미치는 영향에대한 양적 연구
    서상우 복식 63 (7) : 148 ~ 163 [2013]
  • 판매원의 서비스는 꾸며진 것인가? 진정한 것인가?: 판매원의 감정노동에 관한 고객의 지각된 진정성(authenticity)이 서비스품질평가에 미치는 영향
    김상희 마케팅연구 24 (3) : 1 ~ 33 [2009]
  • 진정성의 기원과 구조
    김홍중 한국사회학 43 (5) : 1 ~ 29 [2009]
  • 지속가능성보고서를 토대로 한 기업 지속가능가치평가
    남상민 한국콘텐츠학회 논문지 9 (10) : 339 ~ 348 [2009]
  • 중국 화장품시장에서 외국계 공급업체와 중국 현지 소매업체간 관계의 질에 영향을 미치는 요인에 관한 연구
    임성요 유통연구 11 (4) : 1 ~ 29 [2006]
  • 제품 편익이 브랜드 애착과 브랜드 몰입에 미치는 영향: 제품유형과 자기감시성의 조절적 효과
    안광호 임미화 소비자학연구 19 (1) : 169 ~ 189 [2008]
  • 제조 원산지와 브랜드 원산지가 소비자의 품질 인식과 구매의도에 미치는 영향
    김상훈 마케팅연구 25 (2) : 19 ~ 40 [2010]
  • 외식업체의 이미지에 따른 고객만족, 신뢰도 및충성도에 관한 연구
    박노현 외식경영연구 13 (3) : 289 ~ 309 [2010]
  • 온라인 브랜드 커뮤니티에서 가치적합성이 관계품질과 충성도에 미치는 영향
    김정희 유통경영학회지 14 (4) : 53 ~ 81 [2011]
  • 스포츠용품 기업의 윤리적 가치와 사회적 책임이 기업몰입, 개인-브랜드적합성 및 브랜드충성도에 미치는 영향
    정정희 한국체육학회지 51 (5) : 385 ~ 395 [2012]
  • 소비자 선호에 대한 디자인 원산지, 생산 원산지, 부품 원산지 효과
    황병일 한국광고홍보학보 9 (1) : 30 ~ 56 [2007]
  • 사회공헌활동이 브랜드충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    이성희 디지털융복합연구 11 (2) : 79 ~ 89 [2013]
  • 브랜드 아이덴티티의 소셜미디어 기반 문화경험적 활용방안 사례 비교분석 연구
    권승경 디자인학연구 24 (1) : 187 ~ 200 [2011]
  • 브랜드 성격이 브랜드 애착에 미치는 영향:커뮤니티 몰입도에 따른 차이 비교
    성영신 한국심리학회지: 소비자·광고 5 (3) : 2 ~ 2 [2004]
  • 명품브랜드-자아 동일시가 브랜드 애착과 브랜드 몰입에 미치는 영향 - 조절초점의 조절효과 -
    안광호 아시아마케팅저널 10 (4) : 1 ~ 33 [2009]
  • 공급업자 역량이 공급업자와 구매업자의 장기지향적 거래관계에 미치는 영향: K화장품 기업을 중심으로
    이용학 유통연구 13 (4) : 71 ~ 95 [2008]
  • Y世代 美國 靑少年의 패션 價値觀 硏究
    서유리 패션 비즈니스 9 (2) : 84 ~ 99 [2005]
  • Whence Consumer Loyalty?
    Oliver, Richard L. Journal of Marketing 63 : 33 ~ 43 [1999]
  • The Ties that Bind; Measuring the Strength of Consumer' Emotional Attachment to Brand
    Thomson, Matthew Journal of Consumer Psychology 12 (3) : 232 ~ 254 [2004]
  • The Real Thing : Branding Authenticity in The Luxury Wine Trade
    Beverland, M. Journal of Business Research 59 : 251 ~ 258 [2006]
  • The Intermestic Hemisphere
    Lowenthal, Abraham F. New Perspectives Quarterly 9 (3) : 37 ~ 40 [1992]
  • The Influence of Social Responsibilities Marketing on Corporate Images
    Kim, Yoon-Young Seoul National University [2004]
  • The Influence of Physical Beneficial and Image Properties on Response to Parallel Imports
    Ang, Swee Hoon International Marketing Review 17 (6) : 509 ~ 524 [2000]
  • The Impact of Ethical Sales Behavior on Customer Loyalty in the Life Insurance Industry
    Chen, Mei-Fang The Service Industries Journal 29 (1-2) : 59 ~ 74 [2008]
  • The Four Truths of the Storyteller
    Guber, Peter Harvard Business Review 85 (12) : 52 ~ 59 [2007]
  • The Evaluation of Health and Social Care Partnerships : An Analysis of Approaches and Synthesis for the Future
    Dickinson, Helen Health and Social Care in the Community 14 (5) : 375 ~ 383 [2006]
  • The Effects of Corporate Brand Attributes on Attitudinal and Behavioural Consumer Loyalty
    Anisimova, Tatiana Anatolevena Journal of Consumer Marketing 24 (7) : 395 ~ 405 [2007]
  • The Effect of Country of Origin and Corporate Reputation on Initial Trust: An Experimental Evaluation of the Perception of Polish Consumers
    Michaelis, Manuel International Marketing Review 25 (4) : 404 ~ 422 [2008]
  • The Dream Society; How the Coming Shift from Information to Imagination will Transform your Business
    Jessen, R. McGraw-Hill [1999]
  • The Consumer Quest for Authenticity: The Multiplicity of Meanings within the MG Subculture of Consumption
    Leigh, Thomas W. Journal of the Academy of Marketing Science 34 (4) : 481 ~ 493 [2006]
  • The Company and The Product : Communication, Service Assistance, and Competitive Advantage on Franchisees'Intentions to Remain in the Franchise System
    Brown, Thom J. Journal of Small Business Management 42 (1) : 19 ~ 36 [1997]
  • The Commodification of the American West; Marketers' Production of Cultural Meaning at the Trade Show
    Penaloza, L Journal of Marketing 64 : 82 ~ 109 [2000]
  • The Commitment-Trust Theory of Relationship Marketing
    Morgan R. Morgan Journal of Marketing 58 : 20 ~ 38 [1994]
  • The Behavioral Consequences of Service Quality?
    Zeithaml, Valarie A Journal of Marketing 62 (2) : 31 ~ 46 [1996]
  • Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity
  • Store Brands: Who Buys Them and Why Happens to Retail Prices When They Are Introduced?
    Bonfrer, Aandre Review of Industrial Organization 24 (2) : 195 ~ 218 [2004]
  • Steps: A Knowledge Management Maturity Roadmap for Corporate Sustainability
    Robinson, Herbert S Business Process Management Journal 12 (6) : 64 ~ 73 [2006]
  • Service Loyalty: Antecedents, Components, and Outcomes
    Gremler, Dwayne D. Winter Educators’ Conference Proceedings 9 : 165 ~ 166 [1996]
  • Relationship outcomes of perceived ethical sales behaviorur : the customer’s perspective
    Roman S Journal of Business Research 58 (4) : 439 ~ 445 [2005]
  • Projecting Authenticity through Advertising
    Beverland, M. Beverland Journal of Advertising 37 (1) : 5 ~ 15 [2008]
  • Measuring Service Quality : A Reexamination and Extension
    Cronin Jr, J. Joseph Journal of Marketing 56 : 55 ~ 68 [1992]
  • Marketing 3.0; Form Products to Customers to the Human Spirit
    Kotler, Philip Wiley [2010]
  • Managing the Brand in A Corporate Advertising Environment : A Decision-Making Framework for Brand Managers
    Biehal, Gabriel J. Journal of Advertising 27 (2) : 99 ~ 110 [1998]
  • Know the Truth
    Snyder, Julian M Vital Speeches of the Day 46 (2) : 36 ~ 40 [1979]
  • Investigation of the Attributes and Development of the Scale for Fashion Brand Authenticity
    Seo, Aangwoo Seoul National University [2010]
  • How to Align Your Brand Stories with Your Products
    Chiu, Hung-Chang Journal of Retailing 88 (2) : 262 ~ 275 [2012]
  • Evaluating Structural Equation Models with Unobservable Variables and Measurement Error
    Fornell, Claes Journal of Marketing Research 48 : 39 ~ 40 [1981]
  • Effects of Brand Personality on Brand Trust and Brand Affect
    Sung, Yongjun Psychology and Marketing 27 (7) : 639 ~ 661 [2010]
  • Developing A Scale for Measuring of Authenticity of Brand
    Park, Sung-Hyun Hankuk University of Foreign Studies [2012]
  • Determination Factors of Relational Commitment between Supplier and Retailer in Cosmetics Distribution Channel
    Lee, Woo-Dong Kyungbook University [2004]
  • Corporate Ethical Values and Organizational Commitment in Marketing
    Hunt, Shelby D. Journal of Marketing 53 (3) : 79 ~ 90 [1989]
  • Corporate Brand Management in Social Media
    Jang, Seung-Hui LG Business Insight 3 [2009]
  • Consumer Trust, Value, and Loyalty in Relational Exchanges
    Sirdeshmukh, Deepak Journal of Marketing 66 : 15 ~ 37 [2002]
  • Consumer Perception of Iconocity and Indexicality and Their Influence on Assessments of Authentic Market Offerings
    Grayson, K. Journal of Consumer Research 31 : 296 ~ 312 [2004]
  • Consumer Behavior
    Haksik Lee Bubmoon publishing co [2007]
  • Company Advertising with A Social Dimension : The Role of Non-Economic Criteria
    Drumwright, Minette E. Journal of Marketing 60 (4) : 74 ~ 87 [1996]
  • Classifying Services to Gain Strategic Marketing Insights 47 (Summer) : 9 ~ 20
  • CSR 활동의 진정성이 기업태도에 미치는 영향에 관한 연구
    이미영 한국언론학보 56 (1) : 58 ~ 83 [2012]
  • Brand management and the challenge of authenticity
    Beverland, M. Journal of Product & Brand Management 14 (7) : 460 ~ 461 [2005]
  • Brand Loyalty
    Jacoby, Jacon JOHN Wiley & Sons [1978]
  • Brand Experience:What Is It? How Is It Measured? Does It Affect Loyalty?
    Brakus, J. Joško Journal of Marketing 73 (3) : 52 ~ 68 [2009]
  • Brand Authenticity : Creating and Maintaining Brand Auras
    Alexander, Nicholas European Journal of Marketing 43 (3/4) : 551 ~ 562 [2009]
  • Avoid The Rush-Plan Now
    Assael, Issac CPA Journal 68 (12) : 26 ~ 30 [1998]
  • Authenticity, In Handbook of Positive Psychology
    Harter, S. Harter, Susan Oxford University Press : 382 ~ 394 [2002]
  • Authenticity and Consumption in the Australian Hip Hop Culture, Qualitative Market Research
    Arthur, Damien An International Journal 9 (2) : 140 ~ 156 [2006]
  • Antecedents of Emotional Attachment to Brands
    Grisaffe, Dougals B. Journal of Business Research 64 (1) : 1052 ~ 1059 [2011]
  • A Study on A Scale Development of SNS Authenticity: Twitter and Facebook Users’ Perception
    Choi, Yoon-Seol Journal of Advertising [2013]