탄생적 상호주관성과 교육- 비에스타(G. Biesta)의 아렌트(H. Arendt) 수용을 중심으로

논문상세정보
' 탄생적 상호주관성과 교육- 비에스타(G. Biesta)의 아렌트(H. Arendt) 수용을 중심으로' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • education
  • gertbiesta
  • hannah arendt
  • intersubjectivityofnatality
  • natality
  • 거트비에스타
  • 교육정책
  • 탄생성
  • 탄생적상호주관성
  • 한나 아렌트
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
2,065 0

0.0%

' 탄생적 상호주관성과 교육- 비에스타(G. Biesta)의 아렌트(H. Arendt) 수용을 중심으로' 의 참고문헌

  • 현대성의 철학적 담론
    Habermas, J 문예출판사 [2002]
  • 한나 아렌트의 공교육 제안 논의
    김회용 박선영 교육사상연구 21 (3) : 255 ~ 274 [2007]
  • 한나 아렌트의 “교육의 위기”를 통해서 본 ‘탄생성’ 교육의 의미
    조나영 인문과학논총 35 (1) : 1 ~ 38 [2013]
  • 한나 아렌트의 ‘탄생성’(natality)의 교육학과 양명의 ‘치량지’(致良知)
    이은선 양명학 (18) : 5 ~ 62 [2007]
  • 한나 아렌트 사상에서 본 교육에서의 전통과 현대
    이은선 교육철학연구 (30) : 139 ~ 159 [2003]
  • 한나 아렌트 ‘행위(praxis)’에 대한 고찰 : 초등학교 도덕과 교육에 주는 시사
    박영주 초등도덕교육 (36) : 55 ~ 85 [2011]
  • 지향적 교육행위의 한계 또는 교육학의 경계적 속성, 그리고 대안적 사유에 대한 일 고찰
    우정길 교육의 이론과 실천 12 (1) : 231 ~ 255 [2007]
  • 좌담 – 하버마스: "비판적 독해"
    송호근 사회비평 15 : 238 ~ 293 [1996]
  • 자기의식과 존재사유
    김상봉 한길사 [1998]
  • 인간의 조건
    Arendt, H 한길사 [1996]
  • 의사소통행위이론 II
    Habermas, J 나남출판 [1996]
  • 의사소통적 상호주관성의 교육학적 수용가능성 검토 - 마스켈라인(J. Masschelein)의 논의를 중심으로
    우정길 교육철학연구 (39) : 99 ~ 122 [2007]
  • 아렌트(H. Arendt) '탄생성'의 교육학적 수용 – 마스켈라인(J. Masschelein)의 논의를 중심으로
    우정길 교육철학연구 35 (3) : 139 ~ 159 [2013]
  • 별이 빛나는 밤(I)
    김영천 문음사 [2007]
  • 근대교육에서의 교육적 역설과 그 교육적 의의
    곽덕주 교육철학연구 35 (4) : 1 ~ 27 [2013]
  • 과거와 미래사이
    Arendt, H 푸른숲 [2005]
  • ‘부자유를 통한 자유’와 교육행위의 지향성 - 탈주체성 또는 상호주관성의 교육이론을 위한 일 고찰
    우정길 교육철학연구 (38) : 139 ~ 164 [2007]
  • Toward a theory of the educational encounter: Gert Biesta's educational theory and the right to the city
    Ford, D.R Critical Studies in Education 54 (3) : 299 ~ 310 [2013]
  • Theorien zum Erziehungsprozess
    Mollenhauer, K Juventa [1976]
  • The Possibility of Public Education in an Instrumental Age
    Higgins, C Educational Theory 61 (4) : 451 ~ 2011 [2011]
  • The Discourse of the Learning Society and the Loss of Childhood
    Masschelein, J Journal of Philosophy of Education 35 (1) : 1 ~ 20 [2001]
  • Teaching the unknowable Other: humanism of the Other by E. Lévinas and pedagogy of responsivity
    우정길 Asia Pacific Education Review 15 (1) : 79 ~ 88 [2014]
  • Teaching and the Good Life: A Critique of the Ascetic Ideal in Education
    Higgins, C Educational Theory 53 (2) : 131 ~ 154 [2003]
  • School as Architecture for Newcomers and Strangers:Perfect School as Public School?
    Masschelein, J Teachers College Record 112 (2) : 533 ~ 555 [2010]
  • Say You Want a Revolution... Suggestions for the Impossible Future of Critical Pedagogy
    Biesta, G Educational Theory 48 (4) : 499 ~ 510 [1998]
  • Radical Intersubjectivity: Reflections on the "Different" Foundation of Education
    Biesta, G Studies in Philosophy and Education 18 : 203 ~ 220 [1999]
  • Pragmatism as a Pedagogy of Communicative Action
    Biesta, G Studies in Philosophy and Education 13 : 273 ~ 290 [1995]
  • Philosophy, Exposure, and Children: How to Resist the Instrumentalisation of Philosophy in Education
    Biesta, G Journal of Philosophy of Education 45 (2) : 305 ~ 319 [2011]
  • Pedagogy without a Project: Arendt and Derrida on Teaching, Responsibility and Revolution
    Obyrne, A Studies in Philosophy and Education 24 : 389 ~ 409 [2005]
  • No Education Without Hesitation: Exploring the Limits of Educational Relations
    Biesta, G Philosophy of Education 2012 : 1 ~ 13 [2012]
  • Machbarkeitsphantasien
    Schäfer, A Leske+Budrich [2003]
  • Levinas and Education
    Biesta, G Routledge : 198 ~ 210 [2008]
  • Individualization, Singularization and E-ducation (Between Indifference and Responsibility)
    Masschelein, J Studies in Philosophy and Education 15 : 97 ~ 105 [1996]
  • How to Exist Politically and Learn from It: Hannah Arendt and the Problem of Democratic Education
    Biesta, G Teachers College Record 112 (2) : 556 ~ 575 [2010]
  • How is Education Possible? Preliminary investigations for a theory of education
    Biesta, G Educational Philosophy and Theory 33 (1) : 7 ~ 21 [2001]
  • How Difficult Should Education Be?
    Biesta, G Educational Theory 51 (4) : 385 ~ 400 [2001]
  • Hope in the Unexpected: How can Teachers Still Make a Difference in the World?
    Edgoose, J Teachers College Record 112 (2) : 386 ~ 406 [2010]
  • Hannah Arendt의 ‘탄생성’의 교육학적 의미
    우정길 교육의 이론과 실천 18 (3) : 47 ~ 71 [2013]
  • Hannah Arendt über die Krise in der Erziehung – Wiedergelesen
    Hellekamps, S Zeitschrift für Erziehungswissenschaft 9 (3) : 413 ~ 423 [2006]
  • Hannah Arendt and Education
    Curtis, K Westview : 127 ~ 152 [2001]
  • Hannah Arendt and Education
    Euben, P Westview : 175 ~ 200 [2001]
  • Hannah Arendt and Education
    Gordon, M Westview : 37 ~ 66 [2001]
  • Hannah Arendt and Education
    Lane, A Westview : 153 ~ 174 [2001]
  • Hannah Arendt and Education
    Levinson, N Westview : 11 ~ 36 [2001]
  • Hannah Arendt and Education
    Schutz, A Westview : 93 ~ 126 [2001]
  • Handbuch der Erziehungswissenschaft (Bd. I)
    Lippitz, W Schöningh : 405 ~ 419 [2008]
  • Existenzphilosophie und Pädagogik
    Bollnow, O.F Kohlhammer [1959]
  • Education/Communication: The Two Faces of Communicative Pedagogy
    Biesta, G Philosophy of Education : 1 ~ 11 [1995]
  • Cultivating humanity or educating the human? Two options for education in the knowledge age
    Gert Biesta Asia Pacific Education Review 15 (1) : 13 ~ 19 [2014]
  • Coming into the World, Uniqueness, and the Beautiful Risk of Education:An Interview with Gert Biesta by Philip Winter
    Biesta, G Studies in Philosophy and Education 30 : 537 ~ 542 [2011]
  • Children's Participation. An Arendtian Criticism
    Jessop, S Educational Philosophy and Theory 43 : 979 ~ 996 [2011]
  • Childhood and Citizenship: A Conversation across Modernity
    Dunne, J European Early Childhood Education Research Journal 14 (1) : 5 ~ 19 [2006]
  • And Worldlessness, Alas, Is Always a Kind of Barbarism: Hannah Arendt and the Challenges of Educating in Worldless Times
    Mackler, S Teachers College Record 112 (2) : 509 ~ 532 [2010]
  • An Adequate Education in a Globalised World? A Note on Immunisation Against Being-Together
    Masschelein, J Journal of Philosophy of Education 36 (4) : 589 ~ 608 [2002]
  • Alterität Pluralität Gerechtigkeit
    Masschelein, J Akademia : 107 ~ 126 [1996]
  • A Politics of Natality
    Schell, J Social Research 69 (2) : 461 ~ 471 [2002]
  • A "More General Crisis": Hannah Arendt, World-Alienation, and the Challenges of Teaching for the World As It Is
    Levinson, N Teachers College Record 112 (2) : 464 ~ 487 [2010]