연구논문(硏究論文) : 고객이 인지하는 마케팅믹스활동이 브랜드이미지와브랜드 충성도에 미치는 영향-스타벅스의 마케팅믹스 활동을 중심으로-

' 연구논문(硏究論文) : 고객이 인지하는 마케팅믹스활동이 브랜드이미지와브랜드 충성도에 미치는 영향-스타벅스의 마케팅믹스 활동을 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • brand image
  • brand loyalty
  • marketingmixactivities
  • starbucks
  • 마케팅믹스 활동
  • 브랜드 이미지
  • 브랜드 충성도
  • 스타벅스
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 연구논문(硏究論文) : 고객이 인지하는 마케팅믹스활동이 브랜드이미지와브랜드 충성도에 미치는 영향-스타벅스의 마케팅믹스 활동을 중심으로-' 의 참고문헌

  • 한국커피시장 현황과 분석 : 80 ~ 93
  • 한국 토종 외식 브랜드의 이미지에 대한 인식이 태도와 애호도에 미치는 영향
    이인성 관광연구저널 26 (4) : 403 ~ 415 [2012]
  • 프로농구단 마케팅믹스 요인이 구단 브랜드자산 형성에 미치는 영향
    김륭희 이화여자대학교 대학원 [2006]
  • 프랜차이즈 커피전문점의 시장세분화와세분시장별 선택속성과 고객만족 차이분석-서울 지역을 중심으로-
    윤남수 관광연구저널 25 (4) : 225 ~ 240 [2011]
  • 프랜차이즈 커피전문점의 물리적 환경요인이 브랜드이미지, 고객만족, 브랜드충성도에 미치는 영향
    오재신 유통경영학회지 16 (3) : 105 ~ 119 [2013]
  • 프랜차이즈 커피전문점의 문화마케팅, 브랜드이미지, 브랜드충성도간의 관계
    한수정 GRI연구논총 15 (1) : 157 ~ 183 [2013]
  • 컨벤션호텔산업의 마케팅믹스전략에 관한 연구
    박대환 관광레저연구 14 (3) : 123 ~ 142 [2002]
  • 커피전문점의 문화마케팅에 따른 브랜드 자산과 충성도 간의 구조모형 분석
    노정희 관광학연구 35 (3) : 201 ~ 223 [2011]
  • 커피전문점 소비자의 시장세분화에 관한 연구 - 마케팅 믹스(4p)를 적용하여-
    최성임 호텔경영학연구 20 (2) : 89 ~ 104 [2011]
  • 전략적 마케팅기회
    송준상 노보 [1998]
  • 외식산업 브랜드 자산 구성 요인 연구
    이지호 관광학연구 30 (1) : 193 ~ 209 [2006]
  • 온․오프라인 구전이 브랜드 에쿼티와 재 방문의도에미치는 영향에 관한 연구 - 패밀리 레스토랑을 중심으로 -
    임상현 관광학연구 34 (7) : 61 ~ 83 [2010]
  • 스타벅스의 점포속성이 점포이미지와 소비감정에 미치는 영향 연구
    최성수 관광연구저널 25 (3) : 305 ~ 320 [2011]
  • 스타벅스도 인정한 이석구마케팅
  • 스타벅스 홈페이지
  • 수도권과 수도권이외 지역 커피전문점의 브랜드이미지와 브랜드충성도 간 신뢰와 관계몰입의 매개효과에 관한 연구
    강병남 한국조리학회지 18 (1) : 182 ~ 198 [2012]
  • 선택된 마케팅 믹스 요소가 브랜드 자산에 미치는 영향에 관한 연구
    류장무 명지대학교 대학원 [2003]
  • 사회과학 연구방법론
    이군희 법문사 [2001]
  • 사회공헌활동이 브랜드충성도에 미치는 영향에 관한 연구
    이성희 디지털융복합연구 11 (2) : 79 ~ 89 [2013]
  • 브랜드자산가치의 형성에 미치는 영향요인에 관한 연구
    강석정 마케팅과학연구 8 : 240 ~ 274 [2001]
  • 마케팅원론
    문준연 형설출판사 [2010]
  • 박사
  • 라이프스타일에 따른 패밀리레스토랑 차별화 마케팅 방안에 관한 연구 - 마케팅 믹스 7P's를 중심으로 -
    백주아 호텔경영학연구 16 (1) : 19 ~ 40 [2007]
  • 관광호텔 식음료 상품 마케팅믹스에 관한 연구 5 (1) : 173 ~ 204
    하경희 [1999]
  • 고객의 지식을 활용한 패밀리 레스토랑의 전략적 CRM을 위한 탐색적 연구
    권금택 동북아관광연구 6 (2) : 23 ~ 41 [2010]
  • Why Satisfied Customers Defect Customers Defect
    Jones, T. O. Harvard Business Review 73 (6) : 88 ~ 99 [1995]
  • Understanding Brand Equity for successful Brand Extension
    Pitta, D. A. Journal of Consumer Marketing 12 (4) : 51 ~ 64 [1995]
  • The measurement and determinants of brand equity : a financial approach
    Simon, C. Marketing Science 12 (4) : 28 ~ 52 [1993]
  • The long-term effect of marketing strategy on brand performance. ZIBS Researche Reports
  • The impact of marketing communication and price promotion on brand equity
    Villarejo, A. Journal of brand Management 12 (6) : 431 ~ 445 [2005]
  • The impact of brand personality and sales promotions on brand equity
    Valete-Florence, P. Journal of Business Research 64 : 24 ~ 28 [2011]
  • The Effects of Sequintial Introdction of Brand Extensions
    Aaker, D. A. Journal of Marketing Researche 29 (1) : 35 ~ 50 [1992]
  • The Concept of the Marketing Mix
    Borden, N. H. Journal of Advertising Research 35 : 2 ~ 7 [1984]
  • Strategic Marketing Management
    Fifield, P. Butterworth-Heinemann [1996]
  • Strategic Brand Managemnt : New approaches to creating and evaluating brand equity
    Kapferer, J. N. Kogan Page [1992]
  • Satisfaction, A Behavioral Perspective On The Consumer
    Oliver, R. L. McGraw-Hill [1997]
  • Revenue premium as an outcome measure of brand equity
    Ailawardi, K. Journal of Marketing 67 : 1 ~ 17 [2003]
  • Performance consequences of brand equity management : evidence from organizations in the value chain
    Baldauf, A. Journal of Product & Brand Management 12 (4) : 220 ~ 236 [2003]
  • Measuring brand power : validating a model for optimizing brand equity
    Woon, B. N. Journal of Product &Brand Management 8 (3) : 170 ~ 184 [1999]
  • Marketing Text, Caes and reading
    Hansen, H. L. Richare, D. Iwin : 344 ~ [1997]
  • Marketing Management Analysis, Planning Implementation, and Control
    Kotler, P. Prentice-Hall [1988]
  • Markeing Managemen: Analysis, Planning and Control
    Kotler, P. Prentice-Hall : 442 ~ [1991]
  • Managing brand equity : a look at the impact of attributes
    Myers, C. A. Journal of Product & Brand Management 12 (1) : 39 ~ 51 [2003]
  • Managing brand equity
    Aaker, D. A. The Free Press [2009]
  • Managing brand equity
    Farquhar, P. Marketing Research 1 (9) : 24 ~ 33 [1989]
  • International Marketing
    Czinkota. M. The Dryden Press [1995]
  • Hospitality sales and Advertising : 24 ~ 30
  • Examining the Role of Advertising and Sales Promotions in Brand Equity Creation
    Buil, I. Journal of Business Researche 66 (1) : 115 ~ 122 [2013]
  • Evaluating the multiple effects of retail promotions on brand-loyal and brand-switching segments
    Grover, R. Journal of Marketing Research 18 (2) : 76 ~ 89 [1992]
  • Emotional Branding
    Travis, D. Prima Publishing [2000]
  • Does brand equity vary between department stores and clothing stores? Result of an empirisal investigation
    Pappu, R. Journal of Product and Brand Management 17 (7) : 425 ~ 435 [2008]
  • Consumer use of price promotions : a model and its potential moderators
    Laroche, M. Journal of Retailing and Consumer Services 8 : 251 ~ 260 [2001]
  • Consumer perception of price, quality, and value : a mean-end model and synthesis of evidence
    Zeithaml, V. A. Journal of marketing 52 (6) : 2 ~ 22 [1988]
  • Conceptualizing, Measuring, and Managing Custome-Based Brand Equity
    Keller, K. L. Journal of Marketing 57 : 1 ~ 22 [1993]
  • Building brand equity via product quality
    Hermann, A. Total quality management 18 (5) : 531 ~ 544 [2007]
  • Brand equity, Brand preference, and purchase intent
    Cobb-Walgren, C. Journal of Advertising 24 (3) : 25 ~ 40 [1995]
  • Brand equity valuation : a global perspective
    Motameni, R. Journal of Product & Brand Management 7 (4) : 275 ~ 290 [1998]
  • 박사
  • Assessing the value of brands
    Murphy, J. Long Range Planning 23 (3) : 9 ~ 23 [1990]
  • An examination of selected marketing mix elements and brand equity
    Yoo, B. Journal of Academy marketing Science 25 (2) : 195 ~ 211 [2000]
  • Advertising : It’s Role in Modern Maketing
    Dunn, S. W. The Dryden Press : 325 ~ 329 [1961]
  • A Model of Multi-Brand Loyalty
    Jacoby, J. Journal of Advertising Research 11 (2) : 25 ~ [1971]