연구논문(硏究論文) : 소비자의 할인추구성향, 가격지식, 브랜드충성도가내적준거가격 및 준거할인의 지각에 미치는 영향-할인구매경험의 매개효과를 중심으로-

' 연구논문(硏究論文) : 소비자의 할인추구성향, 가격지식, 브랜드충성도가내적준거가격 및 준거할인의 지각에 미치는 영향-할인구매경험의 매개효과를 중심으로-' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공익사업
  • brand loyalty
  • deal-proneness
  • internalreferenceprice
  • priceknowledge
  • referencediscount
  • 가격지식
  • 내적준거가격
  • 브랜드 충성도
  • 준거할인
  • 할인추구성향
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
1,839 0

0.0%

' 연구논문(硏究論文) : 소비자의 할인추구성향, 가격지식, 브랜드충성도가내적준거가격 및 준거할인의 지각에 미치는 영향-할인구매경험의 매개효과를 중심으로-' 의 참고문헌

  • 호텔의 유동적 가격변동이 고객의 가격공정성 지각에 미치는 영향
    김홍범 관광학연구 28 (4) : 107 ~ 126 [2005]
  • 준거할인(Reference Discount)의 개념을 도입한 가격할인 효과의 분석
    김동훈 소비자학연구 18 (2) : 23 ~ 40 [2007]
  • 여행상품 가격수용범위에 관한 연구 : 사전지식과 정보의 영향력을 중심으로
    최영성 관광학연구 23 (1) : 7 ~ 22 [1999]
  • 신혼여행패키지 상품의 준거가격 지각과 구매행동의 관계
    박영균 관광학연구 22 (1) : 117 ~ 134 [1998]
  • 브랜드 경험, 브랜드 애착, 브랜드 충성도의 관계 - 커피전문점을 중심으로 -
    김영국 관광학연구 36 (8) : 249 ~ 267 [2012]
  • Understanding price effects for new nondurables : How price responsiveness varies across Depth-of-Repeat classes and types of consumers
    Helson, K. European Journal of Operations Research 76 : 359 ~ 376 [1994]
  • The role of price in the behavior and purchase decision of compulsive buyers
    Kukar-Kinney, M. Journal of Retailing 88 (1) : 63 ~ 71 [2012]
  • The deal prone consumer
    Webster, F. E. Journal of Marketing Research 2 : 186 ~ 189 [1965]
  • Sales Promotions : Concepts, Methods and Strategies
    Blattberg, R. C. Prentice Hall [1990]
  • Pricing : Marketing Profitable Decisions
    Monroe, K. B. McGraw-Hill [1990]
  • Price perceptions and consumer shopping behavior : A field study
    Lichtenstein, D. R. Journal of Marketing Research 30 : 234 ~ 245 [1993]
  • Mental accounting and consumer choice
    Thaler, R. Marketing Science 4 : 199 ~ 214 [1985]
  • Measuring price thresholds by psychophysics and latitudes of acceptance
    Monroe, K. B. Journal of marketing Research 10 : 70 ~ 80 [1971]
  • Individual differences in latitude of acceptable prices
    Sorce, P. Advances in Consumer Research 18 [1991]
  • Distinguishing coupon proneness from value consciousness : An acquisition-transaction utility theory perspective
    Lichtenstein, D. R. Journal of Marketing 54 (3) : 54 ~ 67 [1990]
  • Dimensions of Consumer Expertise
    Alba, J. W. Journal of Consumer Research 13 : 411 ~ 454 [1987]
  • Contextual effects of reference price in retail advertisement
    Biswas, A. Journal of Marketing 55 (3) : 1 ~ 12 [1991]
  • Consumer knowledge assessment
    Park, C. W. Journal of Consumer Research 21 (1) : 71 ~ 82 [1994]
  • Cognitive reference points in consumer decision making
    Klein, M. M. Advanced in Consumer Research 14 : 183 ~ 187 [1987]
  • Brand synthesis : The multidimensionality of brand knowledge
    Keller K. L. Journal of Consumer Research 29 (4) : 595 ~ 600 [2003]
  • Brand Loyalty
    Jacoby, J. John Wiley &Sons [1978]
  • An empirical analysis of latitude of price acceptance in consumer package goods
    Kalyanaram, G. Journal of Consumer Research 21 (12) : 408 ~ 418 [1994]
  • An empirical analysis of internal and external reference prices using scanner data
    Mayhew, G. Journal of consumer Research 19 (1) : 62 ~ 70 [1992]
  • Advertised reference price effects on consumer price estimates, value perception, and search behavioral intention
    Alford, B. L. Journal of Business Research 48 : 93 ~ 100 [2000]
  • A reference price model of brand choice for frequently purchase products
    Winer, R. S. Journal of Consumer Research 13 : 250 ~ 256 [1986]
  • A comparative analysis of reference price models
    Briesch, R. A. Journal of Consumer Research 24 (2) : 202 ~ 214 [1997]