PPL 광고의 배치유형과 프로그램 상황이 광고태도에 미치는 영향

논문상세정보
' PPL 광고의 배치유형과 프로그램 상황이 광고태도에 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공학
  • advertising attitude
  • displaytype
  • ppl
  • previousintrusivenessperception
  • programcontext
  • 광고태도
  • 배치유형
  • 사전침입성지각
  • 프로그램상황
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
3,148 0

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' PPL 광고의 배치유형과 프로그램 상황이 광고태도에 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 환경광고의 소구유형과 수용자의 관여도에 따른 광고태도의 역할
    박진우 중앙대학교 대학원 [2007]
  • 텔레비전 방송 광고회피행동에 영향을 미치는 예측 변인들에 관한 연구: 인지적 회피, 기계적 회피, 그리고 물리적 회피를 중심으로
    이경렬 광고학연구 12 (2) : 165 ~ 189 [2001]
  • 제품배치(PPL)가 소비자의 브랜드 회상과 태도에 미치는 영향 : 관여도와 PPL관련 사전정보 인지여부의 조절적 역할
    이유재 광고학연구 15 (3) : 91 ~ 112 [2004]
  • 인터넷 광고의 침입성과 관여가 광고 효과에 미치는 영향
    김용환 김재휘 광고연구 60 (2003) : 7 ~ 35 [2003]
  • 영화 속 브랜드배치에 대한 평가적 태도
    리대룡 광고홍보연구 7 (1) : 1 ~ 33 [1999]
  • 심리적 반발이 스팸 회피에 미치는 영향 경로에 대한 분석
    김요한 사회과학연구 36 (1) : 1 ~ 29 [2012]
  • 상표배치(brand placement)의 설득효과
    리대룡 언론문화연구 15 : 103 ~ 136 [1998]
  • 맥락 효과에 따른 광고 주목 분석
    이석완 중앙대학교 대학원 [2004]
  • 매체 유형에 따른 소비자의 광고회피 양상과 광고회피 예측요인에 관한 연구
    홍종필 광고학연구 20 (5) : 181 ~ 212 [2009]
  • 노출회수와 배치형태에 따른 제품배치(PPL) 효과 연구
    김기현 한양대학교 대학원 [2002]
  • 광고태도가 상표태도 형성에영향을 미치는 과정에 대한 상표친숙도의 영향
    김완석 광고연구 34 (3) : 31 ~ 49 [1997]
  • 광고 매체별 광고회피 수준과 요인에 관한 연구
    양윤직 광고연구 355 (92) : 355 ~ 381 [2012]
  • 간접광고의 효과에 영향을 미치는 요인에 관한 연구 - 구매의도를 중심으로
    박재진 광고연구 153 (71) : 153 ~ 175 [2006]
  • WhyDoPeople AvoidAdvertisingontheInternet?
    C. H. Cho Journalof Advertising 33 (4) : 89 ~ 97 [2004]
  • Viewer’s RecognitionofBrandsPlacedwithinaFilm
    L. A. Babin InternationalJournalof Advertising 15 (2) : 140 ~ 151 [1996]
  • Toward a Framework of ProductPlacement:TheoreticalPropositions
    C. A. Russell Advances in Consumer Research 25 : 357 ~ 362 [1998]
  • TheMedium asaContextualCue : EffectsofCreativeMediaChoice
    M. Dahln Journalof Advertising 34 (3) : 89 ~ 98 [2005]
  • TheEthicaland Legal Quandary of Email Privacy
    J. C. Sipior Communication of the ACM 38 (12) : 48 ~ 54 [1995]
  • The InfluenceofViewing Contexton Commercial Effectiveness:A Selection-Processing Model
    D. W. Shumann CurrentIssuesand Research in Advertising 12 (1) : 1 ~ 24 [1990]
  • The Effect of Affective Responses to Media Contexton Advertising Evaluation
    K. S. Coulter Journal of Advertising 27 (4) : 41 ~ 51 [1998]
  • The Cost Efficiency and Communication Effect with Brand Name Exposure within Motion Picture
    E. Steortz VirginiaUniversity [1987]
  • TV드라마에 의해서 유발된 정서가 PPL효과에 미치는 영향
    김재휘 한국심리학회지: 소비자·광고 4 (2) : 23 ~ 40 [2003]
  • SocialJudgment:Assimilation and Contrast Effects in Communication and Attitude Change
    M.Sherif YaleUniversityPress [1961]
  • ProductPlacement inMovies:TheEffectofProminenceandMode onAudienceRecall
    P. B. Gupta JournalofCurrentIssues and Research in Advertising 20 (1) : 47 ~ 59 [1998]
  • Product Placement
    M.J.Baker [1995]
  • PrintAd Recognition Readership Recognition: An Information Processing Perspective
    A. Finn JournalofMarketing Research 25 (2) : 168 ~ 177 [1998]
  • Predictorsof AdvertisingAvoidanceinPrintandBroadcast Media
    P. S. Speck JournalofAdvertising 26 (3) : 61 ~ 76 [1997]
  • Positive Mood and Persuasion:DifferentRoles forAffectunder HighandLow ElaborationConditions
    R. E. Petty Journal ofPersonality and SocialPsychology 64 (1) : 5 ~ 20 [1993]
  • PPL의 법적 규제에 관한 일고찰 :TV프로그램 PPL중심으로
    박종민 방송과 커뮤니케이션 5 (1) : 73 ~ 96 [2004]
  • Measuring the Intrusiveness of Advertisements: Scale Development and Validation
    H. Li Journal of Advertising 31 (2) : 37 ~ 47 [2002]
  • Identifying WhoDislikesTelevision Advertising:Notby DemographicsAlone
    L. F. Alwitt JournalofAdvertising Research 34 (6) : 17 ~ 29 [1994]
  • Happyand SadTVProgram :How TheyAffectReactions toCommercials
    M. E. Goldberg JournalofConsumerResearch 14 (4) : 387 ~ 403 [1987]
  • Different Forced Exposure Levels to Banner Advertisement
    C. H. Cho Journal of Advertising Research 41 (4) : 45 ~ 57 [2001]
  • ContextualPriming EffectsinPrint Advertisements:TheModeratingRoleofPrior Knowledge
    Y. Yi Journalof Advertising 22 (1) : 1 ~ 10 [1993]
  • ContextisKey:TheEffectofProgram Induced MoodonthoughtsabouttheAd
    A. B. Aylesworth Journalof Advertising 27 (2) : 18 ~ 31 [1998]
  • Context EffectsonRecallandRecognitionofMagazine Advertisements
    C. E. Norris JournalofAdvertising 21 (3) : 37 ~ 46 [1992]
  • Brand Placement:A Review
    J. A. Karrh JournalofCurrentIssues and Research in Advertising 20 (2) : 31 ~ 49 [1998]
  • Beyond Advertising and Publicity:Hybrid Message and Public PolicyIssues
    S. K. Balasubramanian JournalofAdvertising 23 (4) : 29 ~ 46 [1994]
  • Areallthe EffectsofAd-induced FeelingsMediated by Ad
    D. M. Stayman JournalofConsumerResearch 15 (3) : 368 ~ 373 [1998]
  • Antecedents andConsequencesofAttitudetowardtheAd:A Meta-analysis
    S. P. Brown JournalofConsumerResearch 19 (1) : 34 ~ 51 [1992]
  • An Empirical Examination of the Structural Antecedents of Attitude toward the Ad in an Advertising Pretesting Context
    S. B. MacKenzie Journal of Marketing 53 (2) : 48 ~ 65 [1989]
  • Advertisingin American:TheConsumerView
    R. A. Bauer Mass, HarvardUniversity [1968]
  • Advertising value and advertising on the web
    R. H. Ducoffe JournalofAdvertising Research 36 (5) : 21 ~ 35 [1996]
  • Advertising Clutter in Consumer Magazines:DimensionsandEffects
    L. Ha Journalof Advertising Research 36 (4) : 76 ~ 84 [1996]
  • A Review and InvestigationintotheEffectivenessofProductPlacements in Films
    S. Vollmers Proceedingsof1994ConferenceoftheAmerican AcademyofAdvertising : 97 ~ 102 [1994]
  • A ModelofConsumerMemory and Judgement
    T. K. Srull Advances in Consumer Research 13 : 643 ~ 647 [1986]