모바일 메신저 서비스 충성도 형성에 있어 감정이 미치는 영향

' 모바일 메신저 서비스 충성도 형성에 있어 감정이 미치는 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 공학
  • attitudinal loyalty
  • behavioral loyalty
  • emotion
  • mobile messenger service
  • negative emotion
  • 감정
  • 모바일 메신저 서비스
  • 부정적감정
  • 태도적 충성도
  • 행동적 충성도
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
4,837 1

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' 모바일 메신저 서비스 충성도 형성에 있어 감정이 미치는 영향' 의 참고문헌

  • 한미중 글로벌 메신저 앱 3파전 …라인,왓츠앱 추격
  • 카카오톡 충성도,아이폰 넘어섰다
    Kmobile, 2012.03.13 [2012]
  • 브랜드-자아이미지 일치성 결정요인이 브랜드 충성도에 미치는 영향: 자아-동기의 역할을 중심으로
    권민택 최낙환 소비자학연구 20 (2) : 221 ~ 254 [2009]
  • 모바일앱,카카오톡ㆍ페이스북 등 SNS 가장 많이 사용해
    조선비즈 2012.05.17 [2012]
  • 긍정적, 부정적 쇼핑감정이 쇼핑가치와 인터넷 의류 쇼핑사이트 접근행동에 미치는 영향
    박효은 유통연구 15 (2) : 101 ~ 122 [2010]
  • WhyBreak theHabitofaLifetime?RethinkingtheRolesof Intention,Habit,and Emotion in Continuing Information Technology Use
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  • Understanding Customer Satisfaction and Loyalty:AnEmpiricalStudyofMobileInstant Messages in China
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  • The positive and negative effects of switching costs on relational outcomes
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  • ServiceQuality, Trust,SpecificAssetInvestment,andExpertise:Direct and Indirect Effects in a Satisfaction-LoyaltyFramework
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  • Multivariate data analysis
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  • How Value and Trust InfluenceLoyaltyinWirelessTelecommunications Industry
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  • ExaminingMobileInstant MessagingUserLoyaltyfrom thePerspectives ofNetworkExternalitiesandFlow Experience
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  • Evaluating StructuralEquationModelswithUnobservable VariablesandMeasurementError
    C. Fornelland Journalof Marketing Research 18 (1) : 39 ~ 50 [1981]
  • Dimensionsof Consumer Expertise
    J. Alba Journal of Consumer Research 13 (4) : 411 ~ 454 [1987]
  • Customer value, satisfaction, loyalty, and switching costs: An illustration from a business-to-business service context
    S. Y. Lam Journal ofAcademy Marketing Science 32 (3) : 293 ~ 311 [2004]
  • AnIntegrated Model of Attitude and Affect: Theoretical Foundation and an EmpiricalInvestigation
    J. Agarwal JournalofBusiness Research 58 (4) : 483 ~ 493 [2005]
  • A Balanced Thinking–Feelings Model of InformationSystemsContinuance
    W. Kim International JournalofHuman-ComputerStudies 65 (6) : 511 ~ 525 [2007]