지지후보 우세 여부에 따른 선거 여론조사 보도의 영향력 지각 변화

논문상세정보
' 지지후보 우세 여부에 따른 선거 여론조사 보도의 영향력 지각 변화' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 사회학
  • levelofpoliticalknowledge
  • perceivedeffectofelectionpolls
  • pre-existingattitudes
  • thethird-personperception
  • 미디어영향력지각
  • 선거 여론조사
  • 제삼자 지각
  • 제삼자효과
  • 태도-메시지입장일치여부
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 지지후보 우세 여부에 따른 선거 여론조사 보도의 영향력 지각 변화' 의 참고문헌

  • 현대정치와 미디어선거
    이호영 시간의 물레 [2008]
  • 지각대상자에 따른 제 3자 효과 지각 변화의 원인: 수용자와 지각대상자의 관계와 쟁점관여도를 중심으로
    정일권 한국언론정보학보 35 : 362 ~ 393 [2006]
  • 제삼자 지각 가설의 재구성: 메시지 강도, 관련 지식 보유 정도, 기존 태도를 중심으로
    정성은 한국언론학보 56 (5) : 322 ~ 349 [2012]
  • 제3자 효과 가설과 침묵의 나선 이론의 연계성: 여론조사 보도에 대한 제3자 효과 지각과 공개적 의견표명과의 관계를 중심으로
    양승찬 한국언론학보 43 (2) : 109 ~ 141 [1998]
  • 정치적 정체성과 제삼자 인식이 투표 의향에미치는 영향
    김현정 한국방송학보 27 (6) : 115 ~ 145 [2013]
  • 정치 팟캐스트의 제삼자 지각 영향 요인에 관한 연구 : 팟캐스트〈나는 꼼수다 >의 영향력 지각을 중심으로
    곽정원 한국언론학보 57 (1) : 138 ~ 162 [2013]
  • 온라인 여론조사에 대한 수용자의 평가와 영향력에 관한 연구
    정일권 한국방송학보 23 (3) : 247 ~ 285 [2009]
  • 열독신문에 대한 비판이 독자의 신뢰도 인식에 미치는 영향: 제3자 효과를 중심으로
    박재영 한국언론학보 48 (5) : 295 ~ 318 [2004]
  • 여론조사와 제3자 효과: 여론 조사의 영향에 대한 국회의원의 지각적 편향을 중심으로
    양승목 언론과 사회 (18) : 6 ~ 28 [1997]
  • 여론조사보도에 대한 제3자효과 검증 : 온라인 여론조사를 주목하며
    김성태 한국언론정보학보 32 : 51 ~ 84 [2006]
  • 여론과 현대사회
    김영석 나남출판 [1996]
  • 안티 사이트의 제3자 효과: 타인반응에 대한 지식과 동의수준이 행동의도에 미치는 영향을 중심으로
    윤태일 한국언론학보 47 (1) : 2 ~ 55 [2003]
  • 선거여론조사 결과발표가 투표의향에 미치는 영향에 관한 연구: 개인의 정보처리 동기와 능력을 중심으로
    강미은 한국언론학보 44 (2) : 5 ~ 39 [2000]
  • 선거 여론조사 보도에 대한 제삼자 인식이 정치적 참여 의향에 미치는 영향 : 한국과 미국 비교 연구
    김현정 한국언론학보 57 (4) : 72 ~ 95 [2013]
  • 미디어 선거의 이론과 실제
    권혁남 커뮤니케이션북스 [2003]
  • Understanding the third-person perception : Evidence from a meta-analysis
    Sun, Y Journal of Communication 58 : 280 ~ 300 [2008]
  • Understanding person perceptions : Comparing four common statistical approaches to third-person research
    Schmierbach, M. Mass Communication & Society 11 : 492 ~ 513 [2008]
  • Topic-relevant reference groups and dimensions of distance : Political advertising and first and third person effects
    Meirick, P. C. Communication Research 31 : 234 ~ 255 [2004]
  • Third-person perception as impression management tactic
    Tal-Or, N. Media Psychology 13 : 301 ~ 322 [2010]
  • Third-person effects of news coverage : Orientations toward media
    Price, V. Journalism & Mass Communication Quarterly 74 : 525 ~ 540 [1997]
  • Third-person effect and Internet pornography : The influence of collectivism and Internet self-efficacy
    Lee, B Journal of Communication 55 : 292 ~ 310 [2005]
  • The third-person effect: A critical review and synthesis
    Perloff, R. M. Media Psychology 1 : 353 ~ 378 [1999]
  • The third-person effect research 1983-1992 : A critical review and synthesis
    Perloff, R. M. International Journal of Public Opinion Research 5 : 167 ~ 184 [1993]
  • The third-person effect : A meta-analysis of the perceptual hypothesis
    Paul, B. Mass Communication & Society 3 : 57 ~ 85 [2000]
  • The third person effect in communication
    Davison, W. P. Public Opinion Quarterly 47 : 1 ~ 15 [1983]
  • The perceived influence of AIDS advertising : Third-person effects in the context of positive media content
    Duck, J. M. Basic and Applied Social Psychology 17 : 305 ~ 325 [1995]
  • The perceived impact of pools
    Price, V. the annual meeting of the International Communication Association [1999]
  • The people choice
    Lazarsfeld, P. Columbia University Press [1948]
  • The SAGE handbook of public opinion research
    Gunther, A. C. Sage : 184 ~ 191 [2008]
  • Support for censorship of television violence : The role of the third-person effect and news exposure
    Hoffner, C. Communication Research 26 : 726 ~ 742 [1999]
  • Support for censorship of misogynic rap lyrics : An analysis of the third-person effect
    McLeod, D. M Communication Research 24 : 153 ~ 174 [1997]
  • Self versus others: Media, messages, and the third-person effect
    Andsager, J. L Lawrence Erlbaum [2007]
  • Right about others, wrong about ourselves? : Actual and perceived self-other differences in resistance to persuasion
    Douglas, K. M. British Journal of Social Psychology 43 : 585 ~ 603 [2004]
  • Rethinking the social distance corollary : Perceived likelihood of exposure and the third-person perception
    Eveland, W. P. Communication Research 26 : 275 ~ 302 [1999]
  • Public perceptions of television influence and opinions about censorship in Singapore
    Gunther, A. C. International Journal of Public Opinion Research 8 : 248 ~ 265 [1996]
  • Public perception on polls and support for restrictions on the publication of polls : Denmark’s 2000 Euro referendum
    de Vreese, C. H. International Journal of Public Opinion Research 14 : 367 ~ 390 [2002]
  • Public opinion about public opinion
    Glynn, C. J. Journalism Quarterly 65 : 299 ~ 306 [1988]
  • Public attitudes toward polls : Evidence from the 2000 U. S. presidential election
    Price, V. International Journal of Public Opinion Research 18 : 393 ~ 421 [2005]
  • Presidential polls and the news media
    Lavrakas, P. J. Westview Press [1995]
  • Polls, television, and the new politics
    Mendelsohn, H. Chandler Publishing [1970]
  • Persuasion: New directions in theory and research
    Miller, G. R. Sage [1980]
  • Perceived persuasive effects of product commercials and public service announcement third-person effects in new domains
    Gunther, A. C. Communication Research 19 : 574 ~ 596 [1992]
  • Perceived impact of defamation : An experiment on third-person effects
    Cohen, J. Public Opinion Quarterly 52 : 161 ~ 173 [1988]
  • Overrating the X-rating : The third-person perception and support for censorship of pornography
    Gunther, A. C. Journal of Communication 45 : 27 ~ 38 [1995]
  • On the behavioral component of the third-person effect
    Sun, Y Communication Research 35 : 257 ~ 278 [2008]
  • Media effects: Advances in theory and research
    Perloff, R. M. Routledge : 252 ~ 268 [2002]
  • Measuring third-person effect of news : The impact of question order, contrast and knowledge
    Price, V. International Journal of Public Opinion Research 8 : 120 ~ 141 [1996]
  • Likelihood to vote, candidate choice, and the third-person effect
    Golan, G. J. American Behavioral Science 52 : 278 ~ 290 [2008]
  • Illusions of media power : The third-person effect
    Atwood, L. Journalism Quarterly 71 : 269 ~ 281 [1994]
  • For the good of others : Censorship and the third person effect
    Rojas, H. International Journal of Public Opinion Research 8 : 163 ~ 185 [1996]
  • Exploring third-person differences between gamers and nongamers
    Schmierbach, M. Journal of Communication 61 : 307 ~ 327 [2011]
  • Examining the perceptual gap and behavioral intention in the perceived effects of polling news in the 2008 Taiwan presidential election
    Wei, R. Communication Research 38 : 206 ~ 227 [2011]
  • Encyclopedia of survey research methods
    Lavrakas, P. J. Sage [2008]
  • Canada’s polling ban overturned
    Fitzgerald, M. Editor & Publisher 131 (23) [1998]
  • Biased optimism and third-person effect
    Gunther, A. C. Journalism Quarterly 70 : 58 ~ 67 [1993]
  • Biased assimilation and attitude polarization : The effects of prior theories on subsequently considered evidence
    Lord, C. G. Journal of Personality and Social Psychology 37 : 2098 ~ 2109 [1979]
  • Attitude comparison : Is there ever a bandwagon effect?
    Myers, D. Journal of Applied Psychology 7 : 341 ~ 347 [1977]
  • An experimental approach to bandwagon research
    Navazio, R. Public Opinion Quarterly 41 : 217 ~ 225 [1977]
  • A self-categorization explanation for the third-person effect
    Reid, S. A Human Communication Research 31 : 129 ~ 161 [2005]
  • A measure of perceived argument strength : Reliability and validity
    Zhao, X. Communication Methods and Measures 5 : 48 ~ 75 [2011]