유튜브의 설교 동영상 방문횟수에 대한 동영상 네트워크의 영향

논문상세정보
' 유튜브의 설교 동영상 방문횟수에 대한 동영상 네트워크의 영향' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • 경영관리
  • centrality
  • sermonvideonetwork
  • social network
  • youtube
  • 설교동영상네트워크
  • 소셜 네트워크
  • 유튜브
  • 중심성
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 유튜브의 설교 동영상 방문횟수에 대한 동영상 네트워크의 영향' 의 참고문헌

  • 한국의 기술혁신 연구자 관계구조 분석:사회네트워크 관점
    남수현 기술혁신학회지 10 (4) : 605 ~ 628 [2007]
  • 자아 중심 네트워크 분석을 통한 예수의 영향력과 파급효과 분석
    임병학 로고스경영연구 9 (1) : 83 ~ 94 [2011]
  • 소셜 네트워크 분석을 기반으로 한 이동통신 잠재고객 이탈에 대한 연구
    전희주 응용통계연구 26 (1) : 23 ~ 36 [2013]
  • 사회 네트워크 분석을 이용한 신약성경과 핵심어 네트워크 분석에 관한 연구
    임병학 로고스경영연구 11 (1) : 1 ~ 12 [2013]
  • 다문화연구의 지식구조에 관한 네트워크 분석
    장임숙 한국도서관·정보학회지 42 (4) : 353 ~ 374 [2011]
  • 논문 공동저자 네트워크가 연구 성과에 미치는 영향에 대한 연구: 로고스경영연구의 공동저자를 중심으로
    임병학 로고스경영연구 10 (1) : 1 ~ 20 [2012]
  • 기술교육학 연구집단의 사회네트워크분석 - 한국기술교육학회지에 게재된 학술논문을 중심으로-
    강현무 한국기술교육학회지 10 (1) : 47 ~ 69 [2010]
  • Word of Mouth Dynamics in Online Social Networks: Investigating Social Influence Cascades on YouTub
  • Vertical Marketing Systems for Complex Products: A Triadic Perspective
    Wuyts, Stefan. Journal of Marketing Research 41 : 479 ~ 487 [2004]
  • Using Online Conversation to Study Word-of-Mouth Communication
    Godes, David. Marketing Science 23 (4) : 545 ~ 560 [2008]
  • The quest for content: The integration of product networks and social networks in online content exploration
    Goldenberg, J. Paper Presented at Thirty First International Conference on Information Systems, St. Louis [2011]
  • The Impact of E-word-of-mouth on the Online Popularity of Restaurants : A Comparison of Consumer Reviews and Editor Reviews
    Zhang, Z. International Journal of Hospitality Management 29 (4) : 694 ~ 700 [2010]
  • The Effect of Word of Mouth on Sales : Online Book Reviews
    Chevalier, Judith A. Journal of Marketing Research 43 : 345 ~ 354 [2006]
  • Swimming Through the Social Network Pool
    Warren, A. Response 17 (9) : 52 ~ [2009]
  • Social network analysis: Methods and. applications
    Wasserman, S. Cambridge University Press [1994]
  • Social Network Analysis
    Streeter, C. L. Journal of Social Service Research 16 (1) : 201 ~ 222 [1992]
  • Opinion Leadership and Social Contagion in New Product Diffusion
  • Neighborhood effects and trial on the Internet : Evidence from online grocery retailing
    Bell, David R. Quantitative Marketing and Economics 5 (3) : 361 ~ 400 [2007]
  • Medical Innovation Revisited : Social Contagion Versus Marketing Effort
    Van den Bulte, Cristophe. American Journal of Sociology 106 (5) : 1409 ~ 1435 [2001]
  • Knowledge-Sharing and Influence in Online Social Networks via Viral Marketing
    Subramani, M. Communications of the ACM 46 (12) : 300 ~ 307 [2003]
  • Impact of social network structure on content propagation : A study using YouTube data
    Yoganarasimhan, H. Quantitative Marketing Economy 10 (1) : 111 ~ 150 [2012]
  • Effects of word-of-mouth versus traditional marketing: Findings from an Internet social networking site
    Trusov, M. Journal of Marketing 73 (1) : 90 ~ 102 [2009]
  • Do Online Reviews Affect Product Sales? The Role of Reviewer Characteristics and Temporal Effects
    Hu, N. Information Technology and Management 9 (3) : 201 ~ 214 [2008]
  • Centrality in Social Networks : Conceptual Clarification
    Freeman, L. C. Social Networks 1 (2) : 215 ~ 239 [1979]
  • An Impact of Online Video Network on Views on Youtube: Focused on Parody of PSY Kangnam Style Music Video
    임병학 유라시아연구 10 (1) : 1 ~ 15 [2013]
  • An Impact of Online Recommendation Network on Demand
    Leem, Byunghak. Expert Systems with Application 41 : 1723 ~ 1729 [2014]
  • A Multi-Stage Model of Word of Mouth Through Viral Marketing
    De Bruyn, Arnaud. International Journal of Research in Marketing 25 (3) : 143 ~ 225 [2008]