온라인 여행업의 웹사이트 명성, 지각된 위험, 신뢰, 구매의도간의 관계 연구

논문상세정보
' 온라인 여행업의 웹사이트 명성, 지각된 위험, 신뢰, 구매의도간의 관계 연구' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • perceived risk
  • purchase intention
  • reputation
  • trust
  • 구매의도
  • 명성
  • 신뢰
  • 지각된 위험
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
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' 온라인 여행업의 웹사이트 명성, 지각된 위험, 신뢰, 구매의도간의 관계 연구' 의 참고문헌

  • 펜션 웹사이트 온라인 신뢰형성에 따른 전자상거래 구매자의 행동의도에 관한 연구-펜션상품 전자상거래 구매자를 대상으로
    김성혁 김용일 김형철 관광연구 26 (5) : 109 ~ 126 [2011]
  • 파워블로그의 신뢰요인이 제품 및 서비스 구매의도에 미치는 영향
    윤혜정 한국콘텐츠학회 논문지 12 (2) : 411 ~ 419 [2012]
  • 통계조사분석(한글 SPSS 12K)
    원태연 정성원 한나래 [2004]
  • 저가항공사의 e-서비스품질이 고객의 만족과 신뢰 및 몰입과 충성도에 미치는 영향 연구
    전영상 천덕희 관광연구 26 (3) : 433 ~ 454 [2011]
  • 인터넷쇼핑몰에서 신뢰형성이 관계몰입, 고객애호도, 구매의도에 미치는 영향에 관한 연구
    장형유 정기한 고객만족경영연구 6 (1) : 257 ~ 288 [2004]
  • 인터넷 쇼핑에서의 지각된 위험과 신뢰가 지각된 유용성, 태도 및 패션상품 구매의도에미치는 영향
    나윤규 한국의류학회지 32 (5) : 834 ~ 845 [2008]
  • 인터넷 쇼핑몰의 상호작용성과 지각된 위험, 지각된 가치 및 신뢰차원 간의 관계에 관한 연구
    이은미 인터넷전자상거래연구 9 (4) : 415 ~ 439 [2009]
  • 인터넷 쇼핑몰 이용에 따른 소비자의 위험지각과 브랜드와 가격의 상대적 중요성
    강석준 전성률 허종호 소비자학연구 14 (2) : 2 ~ 44 [2003]
  • 은행서비스의 서비스 품질-만족의 관계에서 은행명성과 금리민감도의 조절 효과 연구
    하홍열 고객만족경영연구 13 (2) : 63 ~ 82 [2011]
  • 온라인 여행업의 e-서비스품질이 신뢰와 몰입 및 구매의도에 미치는 영향연구
    천덕희 고객만족경영연구 13 (1) : 233 ~ 252 [2011]
  • 온라인 여행상품 구매의도에 관한 연구 -전형성,관여도,플로우 개념을 중심으로 -
    이보미 이형룡 관광연구 23 (2) : 283 ~ 304 [2008]
  • 여행사 웹사이트의 브랜드 신뢰가 고객 충성도에 미치는 영향: 오프라인 기업 브랜드 신뢰의 조절 효과를 중심으로
    김나은 고객만족경영연구 12 (1) : 133 ~ 156 [2010]
  • 여행사 웹사이트에 대한 지각된 위험이 태도와 구매의도에 미치는 영향 연구
    이진호 이벤트연구 11 (2) : 87 ~ 108 [2012]
  • 스마트폰 뱅킹의 지각된 위험과 가치가 신뢰 및 의도에 미치는 영향 : 신뢰의 매개효과 분석
    노미진 대한경영학회지 24 (5) : 2599 ~ 2615 [2010]
  • 서비스상품 전자상거래에서 고객의 구매영향요인 연구: 지각된 위험과 고객구매의도에 초점
    조성의 서비스경영학회지 12 (5) : 83 ~ 107 [2011]
  • Trust and risk in e-government adoption
    Belangera, F. The Journal of Strategic Information Systems 17 (2) : 165 ~ 176 [2008]
  • The risk of sourcing software as a service: An empirical analysis of adopters and non-adopters
    Alexander B. 18th European Conference on Information Systems : 1 ~ 13 [2010]
  • The internet shopper
    Donthu, N. Journal of Advertising Research 39 (3) : 52 ~ 58 [1999]
  • The impact of initial consumer trust on intention to transact with a web site: A trust building model
    McKnight, D. H. Journal of Strategic Information System 11 : 297 ~ 323 [2002]
  • The effect of perceived risk on purchase intention in purchasing airline tickets online
    Kim, L. H. Journal of Hospitality & Leisure Marketing 13 (2) : 33 ~ 53 [2005]
  • The Marketing Advantages of Strong Brands
    Hoeffler, S The Journal of Brand Management 10 (6) : 421 ~ 445 [2003]
  • Strategies for Reducing Consumers' Risk Aversion in Internet Shopping
    Tan, S. J. Journal of Consumer Marketing 16 (2) : 163 ~ 180 [1999]
  • Risk Perception and Reduction in thePurchase of Consumer Services
    M.Greatorex Mitchell Mitchell, V. W. The Service Industries Journal 13 (4) : 179 ~ 200 [1993]
  • Predicting e-service adoption : A perceived risk facets perspective
    Featherman, M. S. International Journal of Human-Computer Studies 59 : 451 ~ 474 [2003]
  • Perceived risk, price and online travel agencies: Does price always matter?
    Bertea, P. E. Management and Marketing Journal 9 (1) : 32 ~ 42 [2011]
  • Perceived risk in apparel online shopping: A multi dimensional perspective
    Almousa, M. Canadian Social Science 7 (2) : 23 ~ 31 [2011]
  • Perceived risk and the consumer buying process : Internet airline reservations
    Cunningham, L. F. International Journal of Service Industry Management 16 (4) : 357 ~ 372 [2005]
  • Perceived risk and risk-relievers in online travel purchase intentions
    Lin, P. J. E-Business and Hospitality Management 18 (8) : 782 ~ 810 [2009]
  • Perceived risk and Chinese consumers’ internet banking services adoption
    Zhao, A. L. International Journal of Bank Marketing 26 (7) : 505 ~ 525 [2008]
  • Investigation on the model of consumers’ perceived risk—integrated viewpoint
    Lin, W. B. Expert Systems with Applications 34 (2) : 977 ~ 988 [2008]
  • Effect of Manufacturer Reputation, Retailer Reputation, and Product Warranty on Consumer Judgments of Product Quality : A Cue Diagnosticity Framework
    Purohit, D. Journal of Consumer Psychology 10 (3) : 123 ~ 134 [2001]
  • Customer’s choice amongst self service technology(SST) channels in retail banking: A study using analytical hierarchy process(AHP)
    Natarajan, T. Journal of Internet Banking and Commerce 15 (2) : 1 ~ 16 [2010]
  • Cross-cultural examination of the relationships among firm reputation, e-satisfaction, e-trust, and e-loyalty
    Jin, B. H. International Marketing Review 25 (3) : 324 ~ 337 [2008]
  • Consumer trust in e-commerce in the United States, Singapore and China
    Liu Teo Teo, T. S. H. Omega 35 (1) : 22 ~ 38 [2007]
  • Consumer patronage and Risk Perceptions in internet shopping
    Forsythe, S. M. Journal of Business Research 56 (11) : 867 ~ 875 [2003]
  • Consumer acceptance of electronic commerce : Integrating trust and risk with the technology acceptance model
    Pavlou, P. A. International Journal of Electronic Commerce 7 (3) : 101 ~ 134 [2003]
  • Conceptualising citizen's trust in e-government: Application of Q methodology
    Alsaghier, H. Electronic Journal of e-Government 7 (4) : 295 ~ 310 [2009]
  • A trust-based consumer decision-making model in electronic commerce : The role of trust, perceived risk, and their antecedents
    Kim, D. J. Decision Support Systems 44 (2) : 544 ~ 564 [2008]
  • A study of the role of perceived risk and user characteristics in internet purchase intention
    Hajiha, A. World Academy of Science, Engineering and Technology 66 : 43 ~ 47 [2010]