6시그마의 미래

인용/피인용
' 6시그마의 미래' 의 주제별 논문영향력
논문영향력 선정 방법
논문영향력 요약
주제
  • six sigma
  • thecurrentstatusofsixsigma
  • thefutureofsixsigma
동일주제 총논문수 논문피인용 총횟수 주제별 논문영향력의 평균
21 1

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' 6시그마의 미래' 의 참고문헌

  • 한국에서의 6 시그마: 성공과 실패
    안영진 한국생산관리학회지 14 (3) : 101 ~ 119 [2004]
  • 제조업과 서비스업의 6시그마 성공요인 비교 연구 : 서비스업의 6시그마 운영전략을 중심으로
    박재성 한국생산관리학회지 20 (3) : 45 ~ 72 [2009]
  • 린과 6시그마 통합방법에 관한 실증연구
    유선우 한국생산관리학회지 20 (3) : 23 ~ 43 [2009]
  • 린 6시그마와 시뮬레이션을 활용한 병원 응급실 프로세스 개선
    한재현 보건사회연구 31 (4) : 454 ~ 477 [2011]
  • Why Should Statisticians Pay Attention to Six Sigma?
    Snee, Ronald D. Quality Progress 32 (9) : 100 ~ 103 [1999]
  • Tune Up
    Allen, I. Elaine Quality Progress 42 (9) : 16 ~ 21 [2009]
  • The Six Sigma Way: How GE, Motorola, and Other Top Companies Are Honing Their Performance
    Pande, Peter S. McGraw-Hill [2000]
  • The Six Sigma Handbook: The Complete Guide for Greenbelts, Blackbelts, and Managers at All Levels
    Pyzdek, Thomas Mc-Graw Hill [2003]
  • The Science in Six Sigma
    Mast, Jeroen de Quality Progress 40 (1) : 25 ~ 29 [2007]
  • The Next Six Sigma Wave
    Bossert, James L. ProQuest 12 (1) : 6 ~ 7 [2012]
  • The Next Chapter?
    Reidenbach, R. Eric Quality Progress 43 (3) : 40 ~ 46 [2010]
  • The Impact of Six Sigma Improvement – A Glimpse into the Future of Statistics
    Hahn, G. J. The American Statistician : 208 ~ 215 [1999]
  • The Ambidextrous Organization
    O’Reilly, Charles A. Harvard Business Review 82 (4) : 74 ~ 81 [2004]
  • Six Sigma in Metaphor : Hersey or Holy Writ
    Edgeman, Rick L. Quality Progress 37 (1) : 25 ~ 30 [2004]
  • Six Sigma in Customer Satisfaction
    Fontenot, Gwen Quality Progress 27 (12) : 73 ~ 76 [1994]
  • Six Sigma Pricing
    Sodhi, ManMohan S. rvard Business Review 83 (5) : 135 ~ 142 [2005]
  • Six Sigma Helps During Economic Downturn
    Grove, Rob ProQuest 10 (4) : 32 ~ [2011]
  • Six Sigma Fieldbook
    Harry, Michael 한국표준협회미디어 [2006]
  • Samsung Uses Six Sigma to Change its Image
    Yun, Jong Yong ProQuest 1 (11) : 13 ~ 16 [2002]
  • Rath & Strong’s Six Sigma Leadership Handbook
    Freeman, Kenneth W. John Wiley & Sons [2003]
  • Organization Culture Plays Role in Successes
    Vandiver, Alex ProQuest 10 (3) : 32 ~ [2011]
  • Management Tools and Trends 2009
  • Lean Six Sigma for the Public Sector
    Cole, Brandon ASQ Quality Press [2011]
  • Lean Six Sigma for Service
    George, M. McGraw-Hill [2006]
  • Leading Six Sigma: A Step-by-Step Guide Based on Experience with GE and Other Six Sigma Companies
    Snee, Ronald D. Prentice Hall [2003]
  • Implementing the Six Sigma Solution
    Blakeslee, Jerome A. Quality Progress 32 (7) : 77 ~ 85 [1999]
  • How Far We’ve Come
    Godfrey, A. Blanton ProQuest 12 (6) : 4 ~ 6 [2012]
  • Design for Six Sigma for Green Belts and Champions: Applications for Service Operations- Foundations
    Gitlow, Howard S. Prentice Hall [2006]
  • Critical Stage: What Six Sigma has accomplished and Whether It’s on the Way Out
    West, A. H. Quality Progress 42 (9) : 22 ~ 29 [2009]
  • After Six Sigma – What’s Next
    Bisgaard, Soren Quality Progress 39 (1) : 30 ~ 36 [2006]
  • 6시그마 성공요인과 효익에 관한 연구
    윤재곤 한국생산관리학회지 17 (4) : 97 ~ 118 [2006]
  • 6시그마 도입전략
    아오키 야스히코 21세기 북스 [1998]
  • 6시그마 기업혁명
    Harry, Mikel 김영사 [2000]
  • 6 시그마의 추진요인에 관한 실증적 연구 - 3년 이상 도입한 기업을 중심으로 -
    이상복 한국생산관리학회지 19 (4) : 31 ~ 55 [2008]